به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه سس کچاپ

سس کچاپ خانگی ساده ، سس کچاپ خوشمزه و تند با رب گوجه فرنگی و سرکه در منزل ، sos-kachhap
دستور تهیه سس کچاپ خانگی تند مرحله به مرحله

سس کچاپ یک چاشنی فوق العاده خوشمزه و لذیذی است که از پوره گوجه فرنگی رسیده یا رب تهیه می شود. همانطور که می دانید، سس کچاپ از محبوب ترین سس هایی است که کاربرد فراوانی هم دارد و به آن سس قرمز یا سس گوجه فرنگی هم می گویند.

سس کچاپ به همراه غذاها و فست فوت هایی چون پیتزا، ساندویچ، لازانیا، مرغ بریانی و... سرو می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه سس کچاپ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی وب سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سس کچاپ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سس خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سس کچاپ
گوجه فرنگی  10 عدد
سیر  6 عدد
سرکه  3 قاشق غذاخوری
پودر شکر 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون  3 قاشق غذاخوری
نمک  به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
مراحل تهیه سس کچاپ

1. برای درست کردن سس کچاپ، ابتدا پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و به چهار قسمت برش می دهیم. گوجه ها را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم.

2. سپس سیرها را رنده می کنیم و به گوجه فرنگی اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم و صبر می کنیم تا گوجه فرنگی ها خوب بجوشد.

3. بعد از یک ربع جوشیدن به اندازه لازم نمک، فلفل سیاه، سرکه، پودر شکر و روغن زیتون را اضافه می کنیم. سپس سس را از صافی عبور می دهیم و دوباره روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و به غلظت لازم برسد.

4. بعد از اینکه سس کامل غلیظ شد، از روی حرارت برمی داریم. وقتی از حرارت افتاد آن را در شیشه در بسته می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات درست کردن سس کچاپ

با توجه به اینکه پایه اصلی سس کچاپ، سرکه، شکر و گوجه فرنگی می باشد، اما شما می توانید آن را با رب گوجه هم درست کنید، فقط حتما از رب خوش رنگ استفاده کنید.

همچنین برای درست کردن سس کچاپ با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید سس را درعطر و طعم دلخواه درست کنید. مثلا زنجبیل، سیر، دارچین، فلفل یا هر طعم دیگر که دوست داشتید.

منبع : baronak.com/6314-sos-kachhap/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سس کچاپ , سس کچاپ , سس,طرز تهیه سس , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 30 خرداد 1398
.

طرز تهیه سس چیلی

سس چیلی ، طرز تهیه و درست کردن سس چیلی دلپذیر تند خوشمزه و مخصوص در منزل مرحله به مرحله ، sos-chili
دستور تهیه و درست کردن سس چیلی خانگی خوشمزه و تند

سس چیلی یک سس تند فوق العاده خوشمزه ای است که با گوجه فرنگی درست می شود و عطر و طعم بی نظیری دارد. همانطور که می دانید از گوجه فرنگی می توان سس های خوشمزه ای درست کرد. از جمله سس چیلی، سس کچاب و...

سس خوشمزه و تند چیلی را می توانید همراه با پیتزا، پاستا، لازانیا، مرغ بریانی و هر غذای غذای خوشمزه دیگری سرو نمایید.

به هر حال اگر با طرز تهیه سس چیلی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سس چیلی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سس تند و خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سس چیلی
گوجه فرنگی  10 عدد
پیاز  5 عدد
فلفل دلمه ای 4 عدد
سیر  8 عدد
فلفل تازه تند  8 عدد
سرکه انگور خانگی  1 استکان
پودر شکر  2 قاشق غذا خوری
رازیانه  1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
مراحل تهیه سس چیلی

1. برای درست کردن سس چیلی، ابتدا گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای را به شکل نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه کوچک می ریزیم. همچنین سیر و فلفل تند را هم خیلی ریز خرد می کنیم وبه مواد قابلمه اضافه می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا بپزد.

2. در اواخر پخت سرکه انگور، پودر شکر، رازیانه و نمک وفلفل سیاه را به قابلمه سس اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا چند دقیقه ای کامل بجوشد.

3. بعد از اینکه همه مواد به خوبی پخته شدند، سس داخل قابلمه را داخل صافی می ریزیم تا سس یکدست به دست بیاید و مواد اضافی آن جدا شود. توجه داشته باشید که اگر احساس کردید سس زیادی شل هست، می توانید چند دقیقه دیگر هم بجوشانید، وگرنه نیازی نیست.

4. در انتها سس آماده شده را داخل شیشه تمیز و خشک می ریزیم و بعد داخل یخچال نگهداری می کنیم. امیدواریم از خوردن این سس چیلی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سس چیلی , سس چیلی , سس , طرز تهیه سس , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 28 خرداد 1398
.

تعبیر خواب عنکبوت

تعبیر خواب عنکبوت ، دیدن و کشتن عنکبوت بزرگ و کوچک سیاه، قهوه ای، طوسی و قرمز در خواب از دیدن معبران
کامل ترین تعبیر خواب عنکبوت بزرگ و کوچک در خواب

دیدن عنکبوت قرمز، سیاه، طوسی، قهوه ای روی بدن و نیش زدن و ترسیدن و فرار کردن از دست عنکبوت و رتیل + دیدن تار عنکبوت در خانه و اتاق و ترسیدن و پاک کردن تار از خواب های متدوال ما در رابطه با تعبیر خواب عنکبوت می باشد.

در حالت کلی بهتر است بدانید عنکبوت از آن دسته خزندگانی می باشد که بیشتر معبرین آن را به دشمنی نادان و ضعیف تعبییر می کنند و البته برخی دیگر دیدن عنکبوت در خواب را نشانه خشم و عصبانیت یکی از افراد خانواده تعبیر می کنند.

به هر حال در ادامه این پست سایت بارونک ما کامل ترین تعبیر خواب عنکبوت را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب از جمله امام جعفر صادق، حضرت یوسف، ابن سیرین و ... آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.


تعبیر خواب دیدن عنکبوت در خواب

محمد بن سبرین دیدن عنکبوت در خواب را نشانه مردی ضعیف و گمراه تعبیر می کند و می گوید : اگر در خواب عنکبوت را گرفته بودید، نشانه این است که بر چنین مردی غلبه خواهید کرد.

معبر دیگری بنام منوچهر مطیعی می گوید : اگر فردی خواب ببیند که در خانه یا اتاقش عنکبوت است این خواب نشانه این است که یکی از اعضای خانواده در او خشم و نفرت به وجود می آورد.

حال اگر آن فرد عنکبوت را غیر از خانه خودش ببیند، در این حالت دشمنی ضعیف و آشنایی حالت خشم را در او به وجود می آورد. در حالت کلی توجه کنید عنکبوت دشمن نیست بلکه بدخواهی است که بیشتر از آزار رساندن، تنفر و خشم به وجود می آورد.

لوک اویتنهاو : این معبر معتقد است اگر کسی در خواب عنکبوت را ببیند یعنی اینکه به زودی یک تحول مثبت در امور و کارهایش اتفاق خواهد افتاد.

آنلی بیتون : اگر شخصی در خواب عنکبوت ببیند به این معنی است که آن شخص با توانایی و دقت، کارهای خودش را جلو خواهد برد و ثروتی بزرگ جمع خواهد کرد.

اچ میلر : دیدن عنکبوت در خواب نشانه کسب ثروت و مال فراوان می باشد.



تعبیر خواب نیش زدن عنکبوت

آنلی بیتون : اگر شخصی خواب ببیند که عنکبوتی او را نیش می زند، نشانه این است که از دست دشمنان خود عذاب خواهد کشید.

و اگر عنکبوت بزرگ او را نیش بزند، بدین معنی است که دشمنان سعادت و خوشبختی شما را از بین خواهند برد.

جابر مغربی : اگر خواب نیش زدن عنکبوت را یک دختر یا زن ببیند نشانه خصومت و درگیری بین زن و شوهر می باشد و در نهایت دیگران بین آن ها دخالت و تصمیم گیری خواهند کرد.

اما اگر آن دختر یا زن خواب ببیند که دیگران نیش می خورند و او شاهد این کار باشد، این خواب به این معنی است که در یک دعوای خانوادگی شما را درگیر خواهند کرد.


تعبیر خواب کشتن عنکبوت

به گفته لوک اویتنهاو کشتن عنکبوت در خواب نشانه پیروزی بر دشمن و کارها می باشد.

آنلی بیتون می گوید :

اگر شخصی خواب ببیند که عنکبوتی را کشته است یا می کشد نشانه این است که آن شخص با زن خود اختلاف و مشاجره شدید خواهد کرد.

اگر شخصی خواب ببیند که عنکبوتی بسیار بزرگ به سمتش می آید و او را می کشد، نشانه این است که آن شخص به مقام بزرگی می رسد. اما اگر بعد از اینکه عنکبوت را کشت، متوجه دوباره زنده شدن عنکبوت شود و عنکبوت به دنبال شما بیاید، نشانه است که اوضاع بد مالی شما را تحت فشار قرار می دهد.


تعبیر خواب عنکبوت بزرگ

آنلی بیتون : دیدن عنکبوت بزرگ در خواب نشانه این است که بخت و اقبال به شما روی خواهد آورد و ثروتی بزرگ نصیب شما خواهد شد.

اگر خواب ببینید که عنکبوتی بزرگ به همراه عنکبوتی کوچک به سمت شما می آیند، نشانه این است که تا مدتی خوشبختی و موفقیت از آن شما خواهد بود.


تعبیر خواب فرار کردن از عنکبوت

اگر شخصی خواب ببیند که از دست عنکبوت بزرگی فرار می کند، نشانه این است که ثروتی بزرگ را از دست خواهد داد.


تعبیر خواب عنکبوت طلایی و زرد

اگر دختری خواب ببیند که عنکبوت های طلایی دور تا دور او حرکت می کنند نشانه این است که شادمانی زندگیش افزایش می یابد و با دوستانی تازه آشنا خواهد شد.


تعبیر خواب تار عنکبوت

بنا به تعبیر امام جعفر صادق (ع) دیدن تار عنکبوت در خواب نشانه ناراحت شدن از دست عزیزان و از کوره به در رفتن می باشد.


تعبیر خواب پاک کردن تار عنکبوت

تار عنکبوت در خواب نشانه این است که یکی از اعضای خانواده در شما خشم و نفرت به وجود می آورد. اما اگر در خواب تمام تار های عنکبوت و خودش را پاک کردی، این خوب نشانه دور کردن ناراحتی ها و تشویش ها می باشد و آرامش به سمت شما باز خواهد گشت.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب عنکبوت , تعبیر خواب دیدن عنکبوت در خواب , تعبیر خواب عنکبوت بزرگ , تعبیر خواب عنکبوت قرمز , تعبیر خواب عنکبوت طوسی , تعبیر خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 28 خرداد 1398
.

طرز تهیه یخ در بهشت هندوانه

یخ در بهشت هندوانه ، طرز تهیه و درست کردن یخ در بهشت هندوانه خوشمزه و مجلسی بازاری به صورت خانگی در منزل
دستور تهیه یخ در بهشت هندوانه خوشمزه و مجلسی

یخ در بهشت هندوانه یک نوع نوشیدنی بسیار خوشمزه و گوارایی است که در روزهای گرم تابستان بسیار لذت بخش است. درست کردن یخ در بهشت هندوانه بسیار راحت و آسان است، فقط کافیست یک هندوانه شیرین داشته باشید تا با این آموزش ساده آشپزی بتوانید یک یخ در بهشت هندوانه خوشمزه و خنک درست کنید و سرو نمایید.

یخ در بهشت را می توان با میوه های مختلف درست کرد. مثلا یخ در بهشت طالبی، یخ در بهشت توت فرنگی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه یخ در بهشت هندوانه آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه یخ در بهشت هندوانه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این یخ در بهشت خوشمزه و خنک را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم یخ در بهشت هندوانه
هندوانه 1 عدد متوسط
مراحل تهیه یخ در بهشت هندوانه

1. برای درست کردن یخ در بهشت هندوانه، ابتدا هندوانه را به‌ شکل مکعب‌های کوچک برش می زنیم.

2. سپس یک سینی بر می داریم و یک ورق کاغذ پوستی کف سینی پهن می کنیم و هندوانه ها را روی ورق می چینیم.

3. حالا سینی هندوانه‌ها را چند ساعتی توی فریزر قرار می دهیم تا هندوانه ها یخ بزند.

4. بعد از چند ساعت آن را از یخچال در می آوریم و بلافاصله هندوانه‌های یخ‌ زده را با مقداری آبلیموی تازه داخل مخلوط کن می ریزیم و خوب میکس می کنیم.

5. بعد از اینکه یخ در بهشت هنوانه به شکل تگری شد، آن را داخل لیوان می ریزیم و به صورت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این یخ در بهشت هندوانه خوشمزه و خنک لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه یخ در بهشت هندوانه , یخ در بهشت هندوانه , یخ در بهشت , طرز تهیه یخ در بهشت , نوشیدنی,طرز تهیه نوشیدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 28 خرداد 1398
.

طرز تهیه یخ در بهشت توت فرنگی

یخ در بهشت توت فرنگی ، طرز تهیه و درست کردن یخ در بهشت توت فرنگی به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور تهیه یخ در بهشت توت فرنگی خانگی خوشمزه

یخ در بهشت یک نوع نوشیدنی خوشمزه می باشد و انواع مختللفی دارد. برای مثال یخ در بهشت توت فرنگی یا یخ در بهشت طالبی از پرطرفدارترین یخ در بهشت ها می باشد و شما در صورت تمایل می توانید این نوشیدنی خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان های خود در فصل گرما درست کنید. در صورت تمایل برای دیدن بقیه آموزش های نوشیدنی سایت بارونک بر روی طرز تهیه انواع نوشیدنی کلیک کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه یخ در بهشت توت فرنگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه یخ در بهشت توت فرنگی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این یخ در بهشت خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

مواد لازم یخ در بهشت توت فرنگی
توت فرنگی  ۵۰۰ گرم
نعناع ۱ شاخه
لیمو ۱ عدد
شکر ۱ قاشق چایخوری
یخ به میزان لازم
مراحل تهیه یخ در بهشت توت فرنگی

1. برای درست کردن یخ در بهشت توت فرنگی، ابتدا دم توت فرنگی ها را جدا می کنیم و برگ های نعناع را از شاخه جدا می کنیم. سپس توت فرنگی ها را به همراه برگ های نعناع و ۱۰۰گرم یخ در مخلوط کن می ریزیم.

2. در ادامه لیمو را نصف کرده و آبش را می گیریم و به همراه نصف فنجان آب به مخلوط کن اضافه می کنیم، در مخلوط کن را می گذاریم و مواد را میکس می کنیم تا ترکیبی یکدست به دست بیاید. یخ در بهشت آماده شده را می چشیم و در صورت تمایل کمی شکر به آن اضافه می کنیم.

3. بعد از اینکه یخ در بهشت ما آماده شد، آن را داخل ظرف شيشه اى می ریزیم و به مدت 3 الی ٤ ساعت در فريزر قرار مى دهيم تا يخ بزند.

4. بعد از 4 ساعت آن را از فريزر درمی آوریم و داخل مخلوط كن می ریزیم يا با چنگال هم می زنیم. به این ترتيب یک یخ در بهشت خنک برای سرو آماده است. امیدواریم از خوردن این یخ در بهشت توت فرنگی خوشمزه و خنک لذت ببرید.

منبع : https://baronak.com/6261-yakh-dar-behesht-tootfarangi/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه نوشیدنی , طرز تهیه یخ در بهشت , یخ در بهشت , یخ در بهشت توت فرنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 26 خرداد 1398
.

طرز تهیه دسر لیوانی ویکتوریا

دسر ویکتوریا، طرز تهیه و درست کردن دسر ویکتوریا خوشمزه و مجلسی به صورت لیوانی در منزل ، مواد لازم دسر ویکتوریا
دستور تهیه دسر ویکتوریای خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

دسر ویکتوریا یک دسر فوق العاده خوشمزه و عالی است و درست کردن آن بسیار راحت و آسان است. دسر ویکتوریا را می توان با انواع میوه های خوشمزه و خوش رنگ درست کرد. این دسر بسیار مقوی و خوشمزه است، مخصوصا برای کودکان.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر ویکتوریا آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی حرفه ای بارونک، مواد لازم و طرز تهیه دسر ویکتوریا را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این دسر خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

مواد لازم دسر ویکتوریا
شیر  2 لیوان
شکر نصف لیوان
آرد گندم  2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت  1 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ  1 عدد
خامه صبحانه 100 گرم
پودر قند  1 قاشق غذا خوری
بیسکوییت پودر شده  1 بسته
میوه  به اندازه دلخواه
مراحل تهیه دسر ویکتوریا

1. برای شروع، ابتدا خامه و پودر قند را مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. در ظرف دیگری زرده تخم مرغ و وانیل را می زنیم و کنار می گذاریم.

2. سپس یک قابلمه کوچک برمی داریم و شیر، آرد، نشاسته و شکر را در قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا قوام بیاید و مثل فرنی شود.

3. حالا کمی از مواد داخل قابلمه را برمی داریم و به زرده تخم مرغ که قبلا هم زدیم، اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. بعد مخلوط زرده تخم مرغ را به مواد روی حرارت اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم.

4. وقتی که کرم داخل قابلمه به جوش آمد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و کمی که از دما افتاد و خنک شد، مخلوط خامه و پودر قند را بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم.

5. در ادامه برای آماده کردن دسر، بیسکوییت ها را به تکه های ریز خرد می کنیم و به میزان لازم چند میوه به دلخواه انتخاب می کنیم و به شکل نگینی برش می زنیم.

6. حالا درون ظرف یا لیوان مورد نظر یک لایه بیسکوییت پودر شده می ریزیم، بعد روی آن یک لایه از کرم و بعد یک لایه ازمیوه می ریزیم و این کار را به همین ترتیب تا آخر ادامه می دهیم. فقط دقت کنید که لایه آخر باید کرم باشد چون برای تزئین قشنگ تر می شود.

7. برای تزیین روی دسر می توانید چند تکه میوه بگذارید. امیدواریم از خوردن این دسر ویکتوریای خوشمزه و عالی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه دسر , دسر ویکتوریا , آموزش آشپزی , آشپزی , دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 26 خرداد 1398
.

طرز تهیه یخ در بهشت طالبی

یخ در بهشت طالبی ، طرز تهیه و درست کردن یخ در بهشت طالبی خوشمزه و مخصوص بازاری در منزل , yakh-dar-behesht-talebi
دستور تهیه یخ در بهشت خوشمزه و تگری مجلسی در منزل

یخ در بهشت طالبی جزو نوشیدنی های فوق العاده خوشمزه و گوارایی است که در فصل تابستان بسیار پرطرفدار می باشد. یخ در بهشت را می توان علاوه بر طالبی، با دیگر میوه های تابستانی هم درست کرد. از جمله یخ در بهشت هندوانه، آلبالو، شاه توت، پرتقال و...

با توجه به این نکته که در فصل تابستان و روزهای گرم و طولانی، نوشیدن یک لیوان یخ در بهشت خنک و تگری بسیار لذت بخش خواهد بود، پس ما به شما پیشنهاد می کنیم این نوشیدنی خوشمزه را یک بار امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه یخ در بهشت طالبی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه یخ در بهشت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این یخ در بهشت خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم یخ در بهشت طالبی
آب و پوست لیمو ترش 1 عدد
طالبی  ۴۰۰ گرم
آب  1 لیوان
   
شکر  دو سوم لیوان
عرق بید مشک یک‌ چهارم لیوان
مراحل تهیه و درست کردن یخ در بهشت طالبی

1. برای درست کردن یخ در بهشت، ابتدا یک لیوان آب را در یک قابلمه روی گاز می گذاریم تا به جوش بیاید.

2. سپس آب و پوست لیمو ترش را رنده می کنیم و با شکر و عرق بیدمشک مخلوط می کنیم و به آب در حال جوش اضافه می کنیم.

3. بعد از سه دقیقه جوشیدن، حرارت را خاموش می کنیم و شربت داخل قابلمه را از صافی رد می کنیم و صبر می کنیم تا کاملا شربت خنک شود.

4. در ادامه، طالبی را پوست می گیریم و خرد می کنیم. سپس طالبی خرد شده را در مخلوط کن می ریزیم و کامل پوره می کنیم.

5. حالا شربت سرد شده را به پوره طالبی اضافه می کنیم و و در فریزر می گذاریم تا یخ ببندد.

6. بعد از اینکه یخ در بهشت به حالت تگرگی شد، به وسیله چنگال یا یخ شکن آن را به صورت پودر یخ در می آوریم و در لیوان می ریزیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این یخ در بهشت خوشمزه و خنک لذت ببرید.

نکات درست کردن یخ در بهشت

برای درست کردن یخ در بهشت، استفاده از عرق بیدمشک اختیاری است. همچنین به جای طالبی از هندوانه هم می توانید استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: یخ در بهشت طالبی , طرز تهیه یخ در بهشت , طرز تهیه یخ در بهشت خوشمزه و مجلسی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 25 خرداد 1398
.

طرز تهیه خورش قارچ و گوشت

خورش قارچ و گوشت ، طرز تهیه و پخت خورش قارچ و گوشت خوشمزه و مجلسی برای 4 نفر ، khoresh gharch gosht
دستور پخت خورش قارچ و گوشت خوشمزه در منزل

خورشت قارچ و گوشت از خورشت های خوشمزه و پرطرفداری است که طعم متفاوتی با خورشت های دیگر دارد. برای کسانی که طعم قارچ را دوست دارند، درست کردن خورشت قارچ پیشنهاد خوبی است. خورشت قارچ را می توان در چند نوع متفاوت درست کرد. ازجمله خورشت قارچ و مرغ یا خورشت قارچ و سیب زمینی ...

قارچ حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین D می باشد و در نتیجه خورشت قارچ یک غذای مقوی محسوب می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن خورشت قارچ و گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم خورشت قارچ و مرغ را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی ساده بارونک بتوانید خورش قارچ و گوشت خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم خورش قارچ و گوشت 4 نفر
گوشت 4 تکه خورشتی
قارچ  300 گرم
پیاز 1 عدد
آلو بخارا 15 عدد
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت خورشت قارچ و گوشت

1. برای شروع پخت، ابتدا پیاز را خرد می کنیم و در یک قابلمه با کمی روغن تفت می دهیم. بعد از نرم شدن پیازها، گوشت را بهش اضافه می کنیم و دوباره کمی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

2. بعد مقداری نمک، زردچوبه ، فلفل و رب گوجه فرنگی به گوشت می زنیم و خوب تفت می دهیم تا گوشت طعم دار شود. مقداری هم آب به قابلمه می ریزیم تا گوشت با حرارت ملایم بپزد. در ادامه آلوها را نیم ساعتی در آب خیس می کنیم و بعد می پزیم.. البته می توانید بدون خیس خوردن در قابلمه جداگانه روی حرارت بگذارید تا بپزد.

3. حالا قارچ ها را خوب می شوییم و بعد از خشک شدن آن ها را اسلایس می کنیم. سپس در یک تابه بزرگ، قارچ ها را بدون روغن روی حرارت متوسط کمی تفت می دهیم.

4. بعد از چند دقیقه که قارچ را مرتب هم زدیم، مقداری کره به تابه اضافه می کنیم و دوباره تند تند با حرارت زیاد تفت می دهیم و سریع حرارت را خاموش می کنیم تا قارچ ها آب پس ندهند و کوچک نشوند.

5. وقتی گوشت به خوبی پخته شد، قارچ و آلوی پخته شده را به قابلمه گوشت اضافه می کنیم. در انتها برای اینکه خورشت ما خیلی تیره نشود، یک قاشق زعفران دم کرده به خورشت اضافه می کنیم تا خوش رنگ شود.

6. بعد از اضافه کردن مواد، خورشت را حدود نیم ساعتی روی حرارت ملایم می گذاریم تا به خوبی جا بیفتد.

7. در پایان خورشت قارچ و گوشت آماده شده را در دیس می کشیم و با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورشت قارچ و گوشت خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/6183-khoresh-gharch-gosht/



:: برچسب‌ها: خورش قارچ , خورشت قارچ و گوشت , طرز تهیه خورش قارچ , طرز تهیه خورشت قارچ , آموزش آشپزی , آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 23 خرداد 1398
.

طرز تهیه دسر نسکافه ای

دسر نسکافه ، طرز تهیه و پخت دسر نسکافه ای خوشمزه و مجلسی با شیر و پودر ژلاتین در منزل مرحله به مرحله ، dessert neskafe
دستور تهیه دسر نسکافه ای خوشمزه و شیک مرحله به مرحله

دسر نسکافه ای یک دسر خوشمزه و فوق العاده خوش طعمی است که درست کردن آن هم بسیار راحت و آسان است. این دسر برای کسانی که طعم نسکافه را دوست دارند، پیشنهاد خوبی است.

دسر نسکافه ای را می توان با نشاسته، بستنی، بیسکوییت یا شکلات هم درست کرد که در هر صورت خوشمزه می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر نسکافه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه دسر نسکافه ای را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی بارونک بتوانید به راحتی در منزل این دسر خوشمزه قالبی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

 
مواد لازم دسر نسکافه ای
شیر  ۳ لیوان
  خامه صبحانه پاکت صورتی ۲۰۰ گرم
شکر  نصف لیوان
پودر ژلاتین  ۳ قاشق غذا خوری
مراحل تهیه دسر نسکافه ای

1. برای درست کردن این دسر، ابتدا پودر ژلاتین را روی شیر سرد می ریزیم تا حالت اسفنجی پیدا کند.

2. بعد شکر و پودر نسکافه را هم به شیر اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا ذرات ژلاتین و شکر در شیر حل شود.

3. بعد از اینکه ژلاتین و شکر حل شد، خامه را هم بهش اضافه می کنیم و هم میزنیم و بلافاصله حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا دسر یکم از داغی بیفتد.

4. حالا دسر را داخل قالب مورد نظر می ریزیم و به مدت ۵ ساعت در یخچال می گذاریم تا دسر کامل آماده شود.

نکات درست کردن دسر نسکافه

این دسر چون خامه دارد نیازی به چرب کردن قالب نیست. همچنین توجه کنید میزان شکر را هم می توانید به توجه به ذائقه خود کم یا زیاد کنید.



:: برچسب‌ها: دسر نسکافه ای , طرز تهیه دسر نسکافه ای , طرز تهیه دسر نسکافه ای خوشمزه و مجلسی , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 23 خرداد 1398
.

طرز تهیه دسر آلبالو

دسر آلبالو لیوانی ، طرز تهیه و درست کردن دسر آلبالوی لیوانی خوشمزه و مجلسی در منزل به صورت مرحله به مرحله و تصویری
دستور تهیه دسر آلبالو خوشمزه مرحله به مرحله

دسر آلبالو یک دسر فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار است و طرز تهیه آسانی دارد. اگر به دنبال درست کردن یک دسر خوشمزه و مجلسی در فصل تابستان هستید و اگر عاشق طعم و مزه آلبالو هستنید ما به شما دسر آلبالو را پیشنهاد می کنیم. حتما برای یکبار که شده طعم و مزه این دسر ویژه را امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر آلبالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و طرز تهیه دسر آلبالو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این دسر خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم دسر آلبالو
ژله آلبالو 1 بسته
پودر ژلاتین  1 قاشق چای خوری
شیر  1 لیوان
خامه صبحانه 2 قاشق غذا خوری
پوره آلبالو  2 قاشق غذا خوری
مراحل تهیه و درست کردن دسر آلبالو

1. برای درست کردن دسر آلبالو، ابتدا در یک کاسه نصف یک بسته ژله آلبالو را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و روی بخارکتری می گذاریم تا ژلاتینش کاملا حل شود.

2. سپس ژله حل شده را به اندازه دو سوم لیوان می ریزیم و لیوان را به شکل مورب داخل قالب مافین می گذاریم. بعد آن را داخل فریزر قرار می دهیم تا ببندد.

3. حالا برای درست کردن قسمت کرم صورتی رنگ، یک لیوان شیر، یک قاشق غذاخوری از پودر ژله و یک قاشق چای خوری پودر ژلاتین را در قابلمه کوچکی می ریزیم و روی حرارت مدام هم می زنیم تا شیر به جوش بیاید و ژلاتین حل شود.

4. بعد از جوشدن شیر، حرارت را خاموش می کنیم. وقتی که شیر کمی از حرارت افتاد، دو قاشق غذا خوری خامه صبحانه و دو قاشق غذا خوری پوره آلبالو بهش اضافه می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا سرد شود. حتما باید در دمای محیط سرد بشود.

5. بعد از اینکه ژله کامل بسته بود از یخچال در می آوریم و از کرم صورتی رنگ که درست کردیم روی قسمت بالایی ژله می ریزیم و دوباره در یخچال می گذاریم تا کامل ببندد و آماده شود. امیدواریم از خوردن این دسر آلبالویی خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: دسر آلبالو , طرز تهیه دسر آلبالو , آموزش آشپزی , دسر,آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 19 خرداد 1398
.

طرز تهیه بستنی وانیلی آلبالویی

بستنی وانیلی آلبالویی, طرز تهیه بستنی وانیلی آلبالویی خوشمزه و مجلسی در منزل برای 2 تا 4 نفر, bastani vanili albaloyi
دستور تهیه بستنی وانیلی آلبالویی خوشمزه خانگی

بستنی وانیلی آلبالویی یک بستنی خوشمزه و پر طرفدار است که عطر و طعم فوق العاده و بی نظیری دارد. بستنی وانیلی را می توان با میوه ها و طعم های دیگری هم درست کرد.از جمله بستنی وانیلی ساده، بستنی زعفرانی، بستنی نسکافه ای و ...

درست کردن این بستنی در منزل آسان و سریع می باشد و شما می توانید برای پذیرایی از مهمانان خود در یک روز گرم تابستانی به راحتی در منزل این بستنی خوشمزه را درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه بستنی آلبالویی آشنایی ندارید، ما در این آموزش درست کردن انواع دسر بارونک، مواد لازم و طرز تهیه بستنی وانیلی آلبالویی را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این بستنی وانیلی آلبالویی را درست کنید.

مواد لازم بستنی وانیلی آلبالویی
شیر پرچرب 2 لیوان
خامه صبحانه نصف لیوان
شکر  150 تا 200 گرم
ثعلب 1 قاشق مرباخوری
آلبالو تازه یا یخ زده نصف لیوان
وانیل مایع  1 قاشق چایخوری
مراحل تهیه و درست کردن بستنی وانیلی آلبالویی

1. برای درست کردن این بستنی، ابتدا شکر و ثعلب را باهم حسابی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس شیر را در قابلمه ای می ریزیم و روی اجاق می گذاریم با حرارت ملایم به جوش بیاید.

2. وقتی شیر به جوش آمد، مخلوط شکر و ثعلب را کم کم به قابلمه شیر اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم تا هم گوله نشود و هم خوب شکر و ثعلب با شیر مخلوط شود و بعد از 4 الی 5 دقیقه که هم زدیم و شیر غلیظ تر شد، از روی حرارت بر می داریم.

3. در ادامه خامه صبحانه را حسابی با همزن می زنیم تا پف کند. وقتی که کمی از حرارت شیر کم شد، وانیل و خامه را به قابلمه شیر اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد قابلمه یکدست شود.سپس آلبالو های تازه یا یخ زده را هم خرد می کنیم و به قابلمه بستنی می ریزیم.

4. حالا در یک ظرف بزرگ مقدار زیادی یخ می ریزیم و ظرف بستنی را روی یخ می گذاریم و تند تند هم می زنیم تا بستنی سفت شود و بعد ظرف بستنی را حدود یک ساعت داخل فریزر می گذاریم. بعد از یک ساعت از فریزر درمی آوریم. اگر بستنی شل بود، دوباره روی ظرف یخ می گذاریم و هم می زنیم تا کامل سفت شود و دوباره یک ساعت داخل فریزر قرار می دهیم.

5. در انتها قالب های بستنی سیلیونی را کمی چرب می کنیم و از مواد بستنی داخل قالب ها می ریزیم و به مدت 24 ساعت داخل فریزر می گذاریم تا حسابی خودش را بگیرد و آماده شود.

6. بعد از 24 ساعت که بستنی آماده شد، در ظرف مناسب می ریزیم و با تکه های میوه یا گردو یا شکلات تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این بستنی وانیلی آلبالویی خوشمزه و فوق العاده لذت ببرید.

نکات درست کردن بستنی وانیلی آلبالویی

برای درست کردن این بستنی حتما از خامه استفاده کنید، چون شیرها چربی زیادی ندارند ولی خامه بستنی را چرب تر و خوشمزه تر می کند.

همچنین با توجه به سلیقه و زائقه خود می توانید بجای آلبالو از گردوی خرد شده یا هر طعمی که دوست داشتید استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه بستنی , بستنی وانیلی , طرز تهیه بستنی وانیلی آلبالویی , بستنی وانیلی آلبالویی , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 12 خرداد 1398
.

طرز تهیه املت سیب زمینی

املت سیب زمینی, طرز تهیه و پخت املت سیب زمینی خوشمزه و مجلسی در منزل برای 2 و 3 نفر ، omelet-sibzamini
طرز تهیه املت سیب زمینی پیتزایی خوشمزه مرحله به مرحله

املت سیب زمینی پیتزایی یک غذای خوشمزه و کم خرج است و درست کردن آن بسیار آسان و سریع می باشد. املت سیب زمینی را علاوه بر وعده نهار و شام، می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه خوشمزه سرو کرد.

برای تنوع بیشتر املت سیب زمینی را می توان با قارچ یا گوشت چرخ کرده هم درست کرد. علاوه بر این شما می توانید با سیب زمینی غذاهای متفاوت دیگری نظیر کوکو سیب زمینی، نان سیب زمینی، سیب زمینی بامیه ای و سوپ سیب زمینی درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه املت سیب زمینی پیتزایی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه املت سیب زمینی پیتزایی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این املت خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله برای 3 نفر درست کنید.

توجه کنید مقدار مواد لازم گفته شده برای 2 تا 3 نفر کافی است. اما اگر می خواهید برای 6 یا 9 نفر این املت خوشمزه را درست کنید، می توانید از 2 یا 3 برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم املت سیب زمینی پیتزایی 3 نفر
سیب زمینی ۲ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
آب  ۲ قاشق غذا خوری
نمک و زرد چوبه به میزان لازم
فلفل سیاه  به میزان لازم
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
سس کچاپ ۲ قاشق غذا خوری
روغن  به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت املت سیب زمینی پیتزایی

1. برای شروع، ابتدا سیب زمینی ها را پوست می کنیم و خلالی خرد می کنیم. سپس در یک تابه مقداری روغن داغ می کنیم و سیب زمینی ها را در تابه سرخ می کنیم. مقداری نمک و زرد چوبه هم می زنیم تا سیب زمینی ها خوش رنگ شود. بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شد، کمی سس کچاپ به آنها می زنیم.

2. در مرحله بعد تخم مرغ ها را توی یک کاسه می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و مقداری نمک، فلفل سیاه و 2 قاشق غذاخوری آب اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد خوب مخلوط شود.

3. حالا مایه تخم مرغ را روی سیب زمینی های سرخ شده می ریزیم و کامل در تابه پخش می کنیم. بعد پنیر پیتزا را روی املت می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا با حرارت کم، پنیر آب شود و تخم مرغ ها بپزد. حتما حرارت را کم کنید تا املت نسوزد و سفت نشود.

4. بعد از چند دقیقه که املت سیب زمینی پیتزایی ما آماده شد، آن را در ظرف می کشیم و با کمی سس تزیین می کنیم و به همراه سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این املت سیب زمینی پیتزایی خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: املت سیب زمینی , طرز تهیه املت سیب زمینی , املت سیب زمینی پیتزایی , آموزش آشپزی , املت ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 12 خرداد 1398
.

طرز تهیه رشته پلو

طرز تهیه و پخت رشته پلو با گوشت قلقلی به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل برای 4 نفر, reshteh polo
دستور پخت رشته پلو خانگی خوشمزه با با گوشت قلقلی

رشته پلو با گوشت قلقلی یکی از پلوهای اصیل و سنتی ایرانیان است که از قدیم تا به امروز طرفداران زیادی دارد. رشته پلو را می توان در انواع مختلف و متنوع درست کرد. مثلا رشته پلو با گوشت قلقلی، رشته پلو با مرغ، رشته پلو با گوشت چرخ کرده و رشته پلوی بدون گوشت...رشته پلو را به توجه به ذائقه خود می توانید با خرما و کشمش تزیین کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی را به صورت مرحله به مرحله برای 4 نفر آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این رشته پلوی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم رشته پلو با گوشت قلقلی
برنج 4 پیمانه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز  2 عدد
آرد نخودچی 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه به میزان لازم
نمک و زرد چوبه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت رشته پلو با گوشت قلقلی

1. برای شروع، ابتدا برنج را می شوییم و با مقداری آب ولرم به مدت 3 الی 4 ساعت خیس می کنیم. سپس برای درست کردن کوفته قلقلی ها، در یک ظرف یک عدد پیاز بزرگ را خیلی ریز رنده می کنیم و آّبش را می گیریم. بعد گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، نمک، زردچوبه و فلفل را هم به پیاز اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم. حتما با دست ورز می دهیم که کوفته ها موقع سرخ کردن ترک برندارند.

2. بعد از اینکه مواد گوشت را خوب ورز دادیم، از مواد گوشت به اندازه یک قاشق برمی داریم و کوفته های کوچکی درست می کنیم. بعد در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و داغ می کنیم و کوفته قلقلی ها را روی حرارت ملایم در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

3. سپس در تابه دیگر مقداری روغن می ریزیم و یک عدد پیاز خلالی خرد شده را سرخ می کنیم و کمی هم نمک و زرد چوبه می زنیم تا پیاز طلایی شود. در آخر کشمش را به پیاز اضافه می کنیم و خیلی کم تفت می دهیم و از روی حرارت بر می داریم و این را هم کنار می گذاریم.

4. حالا برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و مقداری هم نمک می ریزیم و صبر می کنیم تا برنج روی حرارت بالا بجوشد و پخته شود. وقتی که برنج پخته شد، 2 الی 3 دقیقه قبل از آبکش کردن برنج، ۳۰۰ گرم رشته ی پلویی را به قابلمه برنج اضافه می کنیم. توجه داشته باشید رشته حدود 3 دقیقه بپزه کافی است.

5. حالا برنج و رشته را آبکش می کنیم و کف قابلمه را ته دیگ نان یا سیب زمینی می چینیم و سپس از مخلوط برنج و رشته و پیاز داغ و کشمش را به صورت لایه لایه در قابلمه می ریزیم .می توانید ما بین برنج مقداری ادویه پلوی بزنید. ( پودر دارچین، پودر تخم شنیبلیه، پودر آویشن)

6. در انتها دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را به مدت 30 الی 40 دقیقه روی گاز با حرارت خیلی کم می گذاریم تا دم بکشد. بعد از اینکه دم کشید کره یا روغن را با حرارت کم داغ می کنیم و روی برنج می ریزیم و چند دقیقه بعد حرارت را خاموش می کنیم.

7. برای تزیین رشته پلو با گوشت قلقلی، هسته چند عدد خرما را در می آوریم و در روغن با حرارت کم سرخ می کنیم. فقط مواظب باشید چون خرما خیلی زود میسوزد.

8. حالا که رشته پلوی ما دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با خرمای سرخ شده تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این رشته پلو با گوشت قلقلی خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات پخت رشته پلو با گوشت قلقلی

نوع رشته

اگر از رشته خانگی استفاده می کنید، حتما رشته را بدون روغن در تابه سرخ کنید و بعدا استفاده کنید. توجه کنید رشته خانگی را قبل از اینکه به برنج اضافه کنید حتما با آب سرد خوب بشورید. توجه داشته باشید رشته بازاری شستن و سرخ کردن نمی خواهد.

رشته پلو زعفرانی

در صورت تمایل می توانید به جای زردچوبه از زعفران استفاده کنید طعمش عالی می شود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه رشته پلو , رشته پلو با گوشت قلقلی , رشته پلو خوشمزه مجلسی , آموزش آشپزی , رشته پلو ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 12 خرداد 1398
.

طرز تهیه بستنی نسکافه ای

بستنی نسکافه ای، طرز تهیه و درست کردن بستنی نسکافه ای خوشمزه و مجلسی در منزل به روشی آسان, bastani neskafei
طرز تهیه بستنی نسکافه ای بدون ثعلب خانگی خوشمزه و مجلسی

بستنی نسکافه ای همانند بستنی سنتی از بستنی های خوشمزه و پرطرفداری است که درست کردن آن بسیار راحت و سریع می باشد. با رسیدن فصل گرما، استفاده از نوشیدنی ها و خوراکی های خنک از جمله بستنی بسیار لذت بخش می شود. بستنی نسکافه ای برای کسانی که طعم نسکافه را دوست دارند، مناسب است.

به هر حال اگر با طرز تهیه بستنی نسکافه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه بستنی نسکافه ای را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این بستنی خوشمزه و عالی را درست کنید.

مواد لازم بستنی نسکافه ای
خامه ۲۵۰ گرم
شکر ۶ قاشق غذاخوری
تخم مرغ 4 عدد
نسکافه ۲ قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
شیر ۷۰ گرم
مراحل تهیه ی بستنی نسکافه ای

1. برای تهیه بستنی، ابتدا خامه را به مدت دو ساعت درون فریزر قرار می دهیم. بعد از دو ساعت از فریزر در می آوریم و سه قاشق پودرشکر به آن اضافه می کنیم و به خوبی با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا پف کند و فرم بگیرد.

2. حالا در ظرف جداگانه زرده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و با باقیمانده شکر و وانیل مخلوط می کنیم و با همزن خوب هم می زنیم تا کشدار و کرمی رنگ شود.

3. سپس شیر را گرم می کنیم و نسکافه را داخل آن می ریزیم و هم می زنیم. بعد مخلوط شیر و نسکافه را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه کرده و خوب هم می زنیم.

4. سپس خامه فرم گرفته را هم به مواد بالا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه بستنی کاملا یکدست شود. وقتی بستنی ما آماده شد، آن را در ظرف دربسته می ریزیم و به مدت دو ساعت در فریزر می گذاریم تا بستنی یخ بزند.

5. بعد از دو ساعت، بستنی را از یخچال خارج می کنیم و با همزن دستی یا قاشق هم می زنیم و دوباره به مدت ۲۴ ساعت در یخچال می گذاریم تا بستنی نسکافه ای ما آماده شود.

6. بعد از 24 ساعت که بستنی ما کامل بسته شد، از یخچال در می آوریم و در ظرف مناسب می کشیم و با خلال پسته یا بادام تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این بستنی نسکافه ای خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.

منبع :



:: برچسب‌ها: طرز تهیه بستنی نسکافه ای , بستنی نسکافه ای , آموزش آشپزی , طرز تهیه بستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 11 خرداد 1398
.

دانلود آهنگ جدید ای داد ای داد شدم خونه خرابت ای یار از علیرضا بهرامی

دانلود آهنگ جدید ای داد ای داد شدم خونه خرابت ای یار از علیرضا بهرامی

دانلود آهنگ جدید علیرضا بهرامی بنام ای یار از ترنج موزیک

Download  Music Alireza Bahmani – Ey Yar

برای دانلود آهنگ ای داد ای داد شدم خونه خرابت ای یار به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید علیرضا بهرامی بنام ای یار :

لک زده این دلم برات یکاری کن عشقم

چیزی به جز تو این روزا نمیاد به چشمم

شوخی نکن با قلب من دیگه دل ندارم

به شوخیم شده نگو تنهات میذارم

♫♫♫♫♫

ای داد ای داد شدم خونه خرابت ای یار

حیرونم من توی چشم سیاهت ای یار

ای یار ای یار به حسم نکنه شک کنی

من میخوامت دلت رو به دلم تو بسپار

♫♫♫♫♫

ای داد ای داد شدم خونه خرابت ای یار

حیرونم من توی چشم سیاهت ای یار

ای یار ای یار به حسم نکنه شک کنی

من میخوامت دلت رو به دلم تو بسپار

♫♫♫♫♫

یک شب خواب راحت نمیاد سراغم

اصلا کم نمیشه به چشات علاقم

من هستم به شرطی که تو دل ببندی

دنیامم میدم تا تو فقط بخندی

دانلود آهنگ جدید علیرضا بهرامی بنام ای داد ای داد شدم خونه خرابت ای یار



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ ای داد ای داد شدم خونه خرابت , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , دانلود آهنگ جدید علیرضا بهرامی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 11 خرداد 1398
.

طرز تهیه رولت گوشت

رولت گوشت، طرز تهیه رولت گوشت خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله, آموزش درست کردن رولت گوشت تصویری, rolet gosht
دستور پخت رولت گوشت خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

رولت گوشت از جمله غذاهای خوشمزه و مجلسی است که می توان آن را در انواع مختلف درست کرد. از جمله: رولت گوشت، رولت مرغ و رولت قارچ ...

رولت گوشت با سس مخصوص یک غذای فرنگی، شیک و البته بسیار پرطرفدار است که می توانید با این آموزش به راحتی در منزل آن را درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه رولت گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ,وب سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه رولت گوشت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این رولت گوشت خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم رولت گوشت
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 1 عدد
شیر یک چهارم پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
پودر سوخاری به میزان لازم
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
ادویه به میزان لازم

 

مواد لازم سس رولت گوشت
پیاز 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
روغن به میزان لازم
نمک، فلفل و ادویه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت رولت گوشت

1. برای شروع پخت، ابتدا پیاز را رنده می کنیم و آب پیاز را می گیریم. سپس در یک کاسه بزرگ پیاز رنده شده و گوشت چرخ کرده را می ریزیم. بعد ادویه، نمک، فلفل، آرد، شیر و تخم مرغ را هم اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا همه مواد یک دست شود.

2. حالا یک کیسه فریزر را روی سطح صاف باز می کنیم و مواد را روی کیسه فریزر پهن می کنیم تا مستطیل شکل شود. برای مواد میانی رولت می توانید از تخم مرغ آبپز استفاده کنید.

3. برای این کار تخم مرغ آبپز شده را خرد می کنیم و روی گوشت پهن شده می ریزیم. سعی کنید کناره ها خالی بماند تا مواد از کناره ها نریزد.

4. بعد از ریختن مواد میانی، حالا برای رول کردن، ابتدا گوشت را از کیسه فریزر جدا می کنیم، سپس به آرامی گوشت را به کمک کیسه فریزر تا آخر رول می کنیم. کناره های رولت را با دست صاف می کنیم تا موقع سرخ کردن باز نشود.

5. رولت آماده شده را نیم ساعت در یخچال می گذاریم تا استراحت کند. بعد از نیم ساعت آن را از یخچال در می آوریم و در آرد سوخاری می غلتانیم، به طوری که کامل آرد به همه جای رولت بچسبد.

6. سپس در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا داغ شود. بعد به آرامی رولت را با نایلون فریزر بلند می کنیم و داخل تابه می گذاریم. سعی کنید حتما با نایلون بلند کنید تا رولت باز نشود.

7. حالا رولت را با حرارت کم سرخ می کنیم، تا جایی که رنگ گوشت تغییر کند و گوشت سفت و منسجم شود. رولت را بر می گردانیم تا همه جای آن به خوبی سرخ شود.

8. برای درست کردن سس برای رولت گوشت، یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و سرخ می کنیم و یک عدد گوجه فرنگی رنده شده هم می ریزیم و تفت می دهیم. بعد یک قاشق رب گوجه هم می ریزیم وقتی کامل سرخ شد، مقداری آب می ریزیم و صبر می کنیم سس به جوش بیاید.( آب به اندازه ای که نصف رولت در آن قرار بگیرد).

9. وقتی به جوش آمد رولت را داخل سس می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزد. هر طرف رولت را 20 دقیقه در سس قرار می دهیم تا خوب هر دو طرف آن در سس بپزد. درب تابه را نمی گذاریم تا بخار نکند.

10. در انتها وقتی رولت ما به خوبی پخته شد، رولت را در ظرف مناسب می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این رولت خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت رولت گوشت

برای مواد میانی رولت گوشت بجای تخم مرغ آبپز می توانید با توجه به ذائقه خود هویج پخته شده یا مخلوط گردو و کشمش یا زرشک هم استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: رولت گوشت , طرز تهیه رولت گوشت , آموزش آشپزی , طرز تهیه رولت گوشت با گوشت چره کرده ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 9 خرداد 1398
.

طرز تهیه کلم پلو

کلم پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی, طرز تهیه و پخت کلم پلو شیرازی با کلم قمری در منزل, kalam polo
دستور پخت کلم پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

کلم پلوی شیرازی یکی از غذاهای معروف شهر شیراز است که بسیار خوشمزه و پر طرفدار می باشد. کلم پلوی اصل را با کلم قمری و گوشت قلقلی درست می کنند، اما می توان آن را با کلم سفید یا کلم سنگی هم درست کرد. هم چنین برخی افرار کلم پلو را با گوشت مرغ یا بدون گوشت هم درست می کنند.

همانطور که می دانید کلم خاصیت ضد سرطانی دارد و کلم پلو به خاطر داشتن کلم و سبزیجات یک غذای مقوی و حاوی ویتامین است. پس ما با این آموزش به شما پیشنهاد می کنیم این کلم پلوی خوشمزه و مجلسی را یک بار امتحان کنید که حتما خوشتان می آید.

به هر حال اگر با طرز تهیه کلم پلوی شیرازی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی وب سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کلم پلوی شیرازی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کلم پلوی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کلم پلو
برنج 4 پیمانه
سبزی خرد شده 1 کیلوگرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 1 عدد
کلم خورد شده 1 کیلو
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
آبلیمو یا آبغوره 1 قاشق غذا خوری
مراحل تهیه و درست کردن کلم پلو شیرازی

1. برای شروع پخت، ابتدا برنج را از چند ساعت قبل با آب ولرم خیس می کنیم. سبزی‌ها را هم خرد می کنیم و خوب می شوییم و کنار می گذاریم تا خوب آب سبزی خشک شود.

2. بعد گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل، زردچوبه و آرد نخودچی را مخلوط می کنیم و خوب ورز می دهیم. سپس به اندازه یک قاشق از مواد گوشت را برمی داریم و کوفته های ریز و کوچکی درست می کنیم. کوفته ریزه ها باید اندازه فندق باشند.

3. حالا در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و همه کوفته ریزه ها را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. سپس در تابه دیگری مقداری روغن می ریزیم و کمی فلفل و زردچوبه داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم، در حدی که بوی خامی ادویه ها گرفته ‌شود.

4. بلافاصله کلم های خرد شده را اضافه کرده و با حرارت متوسط تفت می دهیم تا کلم ها خوب نرم شوند. سعی کنید کلم‌ها کاملا سرخ شوند. در پایان نمک و مقداری آبلیمو یا آبغوره اضافه می کنیم، در حدی که شیرینی کلم ها متعادل شود، ولی نباید زیاد ترش شود.

5. بعد از سرخ کردن کلم، برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و کمی هم زردچوبه اضافه می کنیم. بعد از اینکه برنج کامل پخته شد، آن را آبکش می کنیم و در صافی سبزی خرد شده را با برنج مخلوط می کنیم.

6. در انتها کف قابلمه روغن می ریزیم و ته دیگ نان یا سیب زمینی را کف قابلمه می چینیم. بعد یک لایه برنج، یک لایه کلم و تعدادی کوفته ریزه می ریزیم و به همین شکل همه مواد کلم پلو را داخل قابلمه می ریزیم و دم کنی را می گذاریم و قابلمه را به مدت 30 الی 40 دقیقه روی حرارت کم قرار می دهیم تا خوب دم بکشد. می توانید مقداری از کلم سرخ شده و کوفته ها را برای تزیین نگه دارید.

7. بعد از اینکه کلم پلو ما دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با کلم و کوفته ریزه های باقی مانده تزیین می کنیم و به همراه یک سالاد شیرازی خوشمزه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کلم پلوی شیرازی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کلم پلو خوشمزه

کلم پلو با کلم برگ

توجه کنید اصل این غذای خوشمزه و خوش عطر شیرازی با کلم قمری درست می شود، ولی با کلم برگ هم قابل جایگزینی هست.

کلم پلو با آرد سوخاری

برای پخت کلو پلو به شیوه سنتی ترجیحا از آرد نخودچی استفاده می شود اما شما در صورت تمایل می توانید از آرد سوخاری هم استفاده کنید.

برخی ها به کلم سرخ شده پیاز داغ اضافه می کنند. در صورتی که کلم پلو اصیل شیرازی به هیچ عنوان پیاز داغ ندارد. همچنین زعفران هم اصلا اضافه نکنید چون طعم و عطر کلم پلو را تغییر می دهد.

سبزی کلم پلو

سبزی کلم پلو شامل: شوید، تره، ریحان و ترخون می باشد. نسبت ترکیب سبزی به این صورت هست که معمولا برای یک کیلو سبزی کلم پلو (400 گرم ریحان، 200 گرم شوید، 250 گرم تره، 150 گرم ترخون)

البته سبزی کلم پلو را هم به صورت تازه هم خشک قابل استفاده است. درزمستان می توان از سبزی خشک استفاده کرد، چون درزمستان ریحان و ترخون تازه در دسترس نیست. دقت کنید مقدار ترخون اگه خیلی زیاد شود، کلم پلو تلخ می شود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کلم پلو , کلم پلو , کلم پلو شیرازی , طرز تهیه کلم پلو خوشمزه و مجلسی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 4 خرداد 1398
.

طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی

کوکوی قارچ و سیب زمینی، طرز تهیه و پخت کوکوی قارچ و سیب زمینی به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر در منزل, kookoo-gharch-sib-zamini
دستور پخت کوکو قارچ خوشمزه با سیب زمینی خام و فلفل دلمه ای

کوکوی قارچ و سیب زمینی از جمله کوکوهای خوشمزه ای است که بخاطر داشتن قارچ حاوی پروتئین فراوان می باشد. اگر شما هم مثل من دوست دارید طعم و مزه انواع غذاهای جدید را امتحان کنید حتما برای یکبار هم که شده طعم و مزه کوکوی قارچ و سیب زمینی را طبق این دستور گفته شده امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کوکوی قارچ و سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کوکوی قارچ و سیب زمینی خوشمزه و لذیذ را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کوکوی قارچ و سیب زمینی 5 نفر
سیب زمینی 3 عدد
قارچ 200 گرم
سیر 2 حبه
تخم مرغ 3 عدد
پیاز 1 عدد
آرد سوخاری 2 قاشق سوپ خوری
جعفری خرد شده 2 قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه ای رنگی خرد شده 3 قاشق سوپ خوری
روغن و نمک و فلفل به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت کوکوی قارچ و سیب زمینی

1. برای شروع پخت، ابتدا سیب زمینی ها را در قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم‌ تا آبپز شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها کامل پخته شد، پوستشان را می گیریم و رنده می کنیم. سپس جعفری، پیاز، قارچ و فلفل دلمه ای ها را‌ جداگانه به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گزاریم.

2. حالا در یک تابه یک قاشق روغن زیتون می ریزیم و سیرهای له شده را تفت می دهیم و بعد از تفت دادن سیر، قارچ خرد شده را به آن اضافه می کنیم و به مدت پنج دقیقه تفت می دهیم.

3. سیب زمینی رنده شده را در یک ظرف می ریزیم و نمک، فلفل، پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده را هم به سیب زمینی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

4. سپس آرد، سیر و قارچ تفت داده شده و تخم مرغ را هم‌ به مواد کوکو اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا همه مواد یکدست شود.

5. در ادامه تابه را روی حرارات می گذاریم و مقداری روغن می ریزیم تا داغ شود. بعد از داغ شدن، با قاشق ازمواد کوکو برمی داریم و داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. حرارت را کم می کنیم تا کوکو ها کامل مغز پخت شوند.

6. بعد از اینکه یک طرف کوکوها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. به این ترتیب همه مواد کوکو را سرخ می کنیم و بعد از تمام شدن کوکو ها را در ظرف می کشیم و با گوجه فرنگی و خیار شور تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکوی قارچ و سیب زمینی خوشمزه لذت ببرید.

نکات تکمیلی در مورد کوکو قارچ و سیب زمینی

روغن را حتما داغ کنید، سپس مواد را بریزید. همچنین بهتر است مواد را به صورت ریز خرد شود.

تخم مرغ کوکو قارچ و سیب زمینی

تخم مرغ ها را با احتیاط اضافه کنید، چون‌ سایز تخم مرغ ها فرق می کند. اول دو تا را اضافه کنید. اگر کم بود، تخم مرغ بعدی هم اضافه کنید .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کوکو قارچ+طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی+طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی خوشمزه و مجلسی+آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 3 خرداد 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی