به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه حلوای خرما

حلوای خرما، طرز تهیه و دستور پخت حلوای خرما خوشمزه و مجلسی در منزل, halva-khorma
دستور پخت حلوای خرما با آرد و دارچین و هل به صورت خانگی

حلوای خرما یکی از حلواهای خوشمزه و مقوی است و از حلواهای معروف شهر شیراز می باشد. با اینکه حلوای خرما از دسر های سنتی و قدیمی است، اما امروزه آن را در انواع مختلف و مدرن درست می کنند. از جمله حلوای زعفرانی، حلوای خرما با بیسکوییت، حلوای رولتی و...

اگر می خواهید یک خوراکی خوشمزه و مقوی با خرما درست کنید، ما به شما حلوای خرما را پیشنهاد می کنیم که هم راحت و سریع آماده می شود، هم بسیار پرطرفدار می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن حلوای خرما آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه حلوای خرما را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل بتوانید این حلوای خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

مواد لازم حلوا خرما
خرمای بدون هسته 500 گرم
آرد نصف لیوان
کره یا روغن ۴۰ گرم
دارچین 1 قاشق چای خوری
هل 1 قاشق چای خوری
زنجبیل ۱ قاشق چای خوری
مراحل تهیه حلوای خرما

1. برای شروع پخت، ابتدا در یک تابه آرد را تفت می دهیم، در حدی که بوی آرد دربیاید و خامی آن گرفته شود. نیازی نیست که رنگش تغییر کند.

2. بعد کره یا روغن را به آرد اضافه می کنیم و دوباره آرد را با روغن تفت می دهیم. دقت کنید روغن را به اندازه ای بریزید که بعدا آرد روغن را پس ندهد، در حدی که همه آرد کاملا به روغن آغشته شود کافی است.

3. بعد از اینکه آرد را با روغن تفت دادیم، خرما را هم به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خرما با حرارت نرم شود، بعد از نرم شدن خرما، هل، زنجبیل و دارچین را می ریزیم و خوب هم می زنیم تا مواد یکدست شود. سپس حرارت را خاموش می کنیم.

4. وقتی که خرما را از روی حرارت برداشتیم، با گوشت کوب می کوبیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شود. بلافاصله در یک دیس یا سینی می ریزیم و صاف می کنیم. بعد در اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم و تزیین می کنیم. حتما این کار را وقتی که حلوا گرم است انجام دهید، چون اگر سرد شود سفت تر می شود و راحت برش داده نمی شود. امیدواریم از خوردن این حلوا خرمای خوشمزه و عالی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه حوای خرما , حلوای خرما , طرز تهیه حلوا , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه سمبوسه پیتزایی

سمبوسه پیتزایی، طرز تهیه و پخت سمبوسه پیتزایی خوشمزه و مجلسی رولی در فر و بدون فر در تابه به همراه مواد لازم برای 4 نفر ، samboose-pitzaei
دستور پخت سمبوسه پیتزایی رولی خوشمزه و مجلسی

سمبوسه پیتزایی یکی از انواع سمبوسه است که همانند سمبوسه سیب زمینی بسیار خوشمزه و لذیذ است. استفاده از پنیز پیتزا در این سمبوسه باعث خوشمزه تر شدن آن شده است. با توجه به اینکه سمبوسه یک وعده غذایی محسوب می شود اما می توان آن را در انواع مختلف درست کرد و به عنوان یک میان وعده یا عصرانه داغ عالی سرو کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سمبوسه پیتزایی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سمبوسه پیتزایی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سمبوسه خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم سمبوسه پیتزایی
گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد
قارچ 100 گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
 پنیر پیتزا 1 بسته
آویشن یک سوم قاشق چای خوری
نان لواش یا خمیر یوفکا به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سمبوسه پیتزایی

1. برای شروع پخت، ابتدا سیب زمینی را نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در تابه سرخ می کنیم. بعد از اینکه سیب زمینی  سرخ شد، آن را از تابه بر می داریم.

2. سپس پیاز را نگینی خرد می کنیم و در همان تابه تفت می دهیم. بعد از اینکه پیاز کمی تفت داده شد، گوشت چرخ کرده را هم اضافه می کنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

3. بعد از اینکه گوشت سرخ شد، سیب زمینی سرخ شده، قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را هم به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در حین تفت دادن نمک، زردچوبه و آویشن را به مخلوط می ریزیم و هم می زنیم تا مواد طعم دار شوند.

4. در پایان حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم مواد سرد شود. سپس پنیر پیتزا را به مواد اضافه می کنیم و مواد پیتزا را مخلوط می کنیم.

5. حالا نان لواش ها را به اندازه طول و عرض 6 و 8 سانتی متری برش می دهیم. بعد به اندازه یک قاشق از مواد را در قسمت بالای نان می ریزیم و نان را به شکل زاویه 90 درجه تا می کنیم تا در آخر به شکل یک مثلث دربیایند. به همین ترتیب همه پیتزاها را آماده می کنیم.

6. بعد از اینکه همه پیتزاها تمام شد، آنها را در روغن داغ سرخ می کنیم تا به خوبی ترد شوند. بعد در ظرف مناسب می چینیم و با سس دلخواه به صورت گرم میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این سمبوسه پیتزایی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت سمبوسه پیتزایی

توجه داشته باشید اگر قارچ آب انداخت جای نگرانی نیست، چون باعث پخته شدن مواد می شود ولی چون باید مواد سمبوسه بدون آب باشد تا نان خمیر نشود، پس منتظر شوید تا آب قارچ کامل کشیده شود.

سعی کنید آویشن را حذف نکنید چون عطر خوبی به سمبوسه می دهد.



:: برچسب‌ها: سمبوسه پیتزایی , طرز تهیه سمبوسه پیتزایی , سمبوسه , آموزش آشپزی , دستور پخت سمبوسه پیتزایی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 28 ارديبهشت 1398
.

دانلود آهنگ جدید به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم از شهرام شکوهی

دانلود آهنگ جدید به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم از شهرام شکوهی

دانلود آهنگ جدید شهرام شکوهی بنام به من برگرد از ترنج موزیک

Download Music Shahram Shokoohi – Be Man Bargard

ترانه : روح الله همتی , موزیک و تنظیم : عادل فلاح

برای دانلود آهنگ به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید شهرام شکوهی بنام به من برگرد :

برای زندگی کردن تو تنها دلخوشیم بودی

اصلا باور نمیکردم ازم رد شی به این زودی

نمیدونی دلم رو تو چقدر عشقو تعصب داشت

ولی رفتی به این زودی همین جای تعجب داشت

♫♫♫♫♫

چه روزای قشنگی بود تو چشمات عشقو میدیدم

نگفتی چیزی از حسرت منم چیزی نپرسیدم

چقدر زود عاشقم کردی چقدر زودتر فراموشم

نمیتونم باهات بد شم رو کارات چشم میپوشم

♫♫♫♫♫

به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم

صبوری خصلت من بود ولی حالا کم آوردم

همیشه سخت رنجیدم همیشه زود بخشیدم

با ترس از عشق سر کردم با عشق از ترس ترسیدم

♫♫♫♫♫

به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم

صبوری خصلت من بود ولی حالا کم آوردم

همیشه سخت رنجیدم همیشه زود بخشیدم

با ترس از عشق سر کردم با عشق از ترس ترسیدم

دانلود آهنگ جدید شهرام شکوهی بنام به من برگرد دلگیرم به من برگرد افسردم



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ غمگین ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 27 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه ته چین مرغ

ته چین مرغ، طرز تهیه و درست کردن ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی در فر و قابلمه برای 4 و 6 نفر، tahchin-morgh
دستور پخت ته چین مرغ و بادمجان خوشمزه به 2 روش در فر و قابلمه

ته چین مرغ و بادمجان یکی از انواع ته چین هاست که بسیار خوشمزه و مجلسی است. ته چین از جمله غذاهای سنتی ایرانی است. با اینکه ته چین مرغ بسیار مشهور و معروف است اما می توان ته چین را در انواع مختلف درست کرد از جمله: ته چین با گوشت گوشفندی، ته چین مرغ و سیب زمینی، ته چین بدون گوشت و...

به هر حال اگر با طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان را برای 4 نفر آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این ته چین خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم ته چین مرغ و بادمجان 4 نفر
برنج 4 لیوان
تخم مرغ 1 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
ماست سفت 1 لیوان
سینه مرغ 1 عدد
بادمجان 3 عدد کوچک
پیاز 1 عدد
زعفران 3 قاشق غذاخوری
گلاب 1 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
خلال پسته برای تزیین
ادویه به میزان لازم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت ته چین مرغ و بادمجان

1. برای شروع پخت، ابتدا برنج را می شوییم و حدود 2 الی 3 ساعت با آب ولرم خیس می کنیم. سپس پیاز را به شکل خلالی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. بعد از اینکه کمی سرخ شد، مقداری از پیاز سرخ شده را از تابه برمی داریم و کنار می گذاریم.

2. بعد سینه مرغ را به شکل خلالی برش می زنیم و با پیاز باقی مانده در تابه تفت می دهیم. موقع تفت دادن زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به تابه اضافه می کنیم تا سینه مرغ طعم دار شود. دقت داشته باشید که سینه مرغ را زیاد سرخ نکنید، چون زود سفت می شود.

3. وقتی که مرغ کمی سرخ شد، زعفران دم کرده و آبلیمو را اضافه می کنیم، مواد را هم می زنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم. هم چنین پوست بادمجان ها را می گیریم و در یک تابه دیگر سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

4. حالا در ظرف دیگر یک تخم مرغ کامل و یک زرده تخم مرغ به همراه ماست، زعفران و گلاب را مخلوط می کنیم.

5. در ادامه برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم تا چند دقیقه بجوشد، وقتی که برنج به خوبی پخت، آن را آبکش می کنیم و در داخل مخلوط تخم مرغ می ریزیم و هم می زنیم تا برنج و مخلوط تخم مرغ یکدست شود.

6. در انتها کف قابلمه را با روغن چرب می کنیم، نصف مخلوط برنج و تخم مرغ را ته قابلمه می ریزیم و بعد مرغ و پیاز سرخ شده، بادمجان سرخ شده و زرشک را هم به صورت مرتب روی برنج پخش می کنیم. وقتی همه مواد مرغ و بادمجان را ریختیم در مرحله آخر بقیه مخلوط برنج را به آرامی روی مرغ و بادمجان می ریزیم.

7. در آخر که برنج تمام شد، چند تکه کره روی برنج می گذاریم و قابلمه را روی شعله کم به مدت یک ساعت الی یک ساعت ونیم قرار می دهیم تا دم بکشد. وقتی که ته چین مرغ و بادمجان به خوبی دم کشید، آن را در دیس می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ته چین مرغ و بادمجان خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت ته چین مرغ و بادمجان

ته چین مرغ و بادمجان در فر

در صورت تمایل می توانید ته چین مرغ را به صورت قالبی در فر درست کنید. برای این کار مواد را با همان دستور بالا در قالب می ریزیم و روی قالب یک ورق نازک فویل می کشیم و سپس برای پخت در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 1 ساعت قرار می دهیم تا بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

منبع : baronak.com/5894-tahchin-morgh/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه ته چین مرغ , آموزش درست کردن ته چین مرغ , ته چین مرغ خوشمزه خانگی , مواد لازم ته چین مرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای

سیب زمینی بامیه ای، طرز تهیه و پخت سیب زمینی بامیه ای خوشمزه و مجلسی در منزل به روشی عالی, آموزش درست کردن سیب زمینی بامیه ای
دستور پخت سیب زمینی بامیه ای خوشمزه با آرد و تخم مرغ

سیب زمینی بامیه ای یکی از پیش غذاهای خوشمزه و خاص می باشد و شما می توانید آن را در کنار بعضی از غذاهای سنتی و فست فودی خود سرو کنید. البته بعد از اینکه این سیب زمینی های بامیه ای خوشمزه و خوشگل را درست کنید شاید در نگاه اول برخی از مهمان های شما تصور کنند که این ها بامیه هستند!

به هر حال با طرز تهیه و درست کردن سیب زمینی بامیه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سیب زمینی بامیه ای را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید سیب زمینی های بامیه ای خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم سیب زمینی بامیه ای
آرد سفید دو سوم لیوان
آب دو سوم لیوان
سیب زمینی 2 عدد متوسط
تخم مرغ ۱ عدد
کره ۲۰ گرم
بیکینگ پودر  نصف قاشق چایخوری
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سیب زمینی بامیه ای

1. برای درست کردن سیب زمینی بامیه ای خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب کره را روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس آب را اضافه می کنیم و بعد از اینکه آب شروع به جوش زدن کرد، آرد الک شده را اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق چوبی آرد را جمع می کنیم تا خمیر شود.

2. سپس خمیر جمع شده را به صورت مداوم پشت و رو می کنیم تا جایی که منسجم شود و نتوان جا به جاش کرد. در این حالت خمیر را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا کمی از دما بیفتد.

3. حالا سیب زمینی ها را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شود. سپس پوستش را جدا می کنیم و با رنده به صورت ریز رنده می کنیم و کمی نمک و زردچوبه هم اضافه می کنیم و کنار می گذاریم. البته در صورت تمایل می توانید با کوشکوب سیب زمینی ها را بکوبید تا له شود.

4. بعد از اینکه خمیر از دما افتاد، تخم مرغ را به خمیر اضافه می کنیم و بعدش سیب زمینی رنده شده و بیکینگ پودر را اضافه می کنیم و با دست چنگ می زنیم و ورز می دهیم. اگر دیدید خمیرتان خیلی سفت است و ممکن است از ماسوره رد نشود می توانید یک تخم مرغ دیگه هم به خمیر اضافه کنید.

5. حالا خمیر آماده شده را داخل ماسوره می ریزیم تا آماده استفاده شود. سپس داخل یک تابه گود مانند مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن داغ شود. بعد از اینکه روغن داغ شد، با ماسوره سیب زمینی های بامیه شکل درست می کنیم و بعدش آن ها را سرخ می کنیم.

6. توجه کنید خمیر به هیچ وجه روغن را جذب خودش نمی کند. فقط دقت کنید خمیرها باید توی روغن شناور باشند و حرارت هم به صورت ملایم باشد. توجه کنید برای سری بعد سیب زمینی های بامیه ای به دلیل اینکه روغن حاوی تخم مرغ است کف می کند. پس نگران این موضوع نباشید. امیدواریم از خوردن این سیب زمینی های بامیه ای خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای , سیب زمینی بامیه ای , طرز پخت سیب زمینی بامیه ای , دستور تهیه سیب زمینی بامیه ای , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه سالاد کرفس و گشنیز

سالاد کرفس و گشنیز، طرز تهیه و درست کردن سالاد کرفس و گشنیز خوشمزه و مجلسی در منزل، salad-karafs-va-geshniz
سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی با گشنیز و پیازچه و فلفل دلمه ای

سالاد کرفس و گشنیز یکی از سالاد های خوشمزه و سالم می باشد و با مواد مختلفی درست می شود. من قبلا در بارونک دستور طرز تهیه سالاد کرفس با تن ماهی و سیب زمینی را نوشتم و امروز هم در این پست بارونک، طرز تهیه نوعی سالاد کرفس خوشمزه با گشنیز و پیازچه و فلفل قرمز را آماده کرده ایم که این سالاد هم بسیار خوشمزه است و پیشنهاد می کنم برای یک بار هم که شده این سالاد خوشمزه را به این روش درست کنید.

در ادامه طرز تهیه و مواد لازم سالاد کرفس با گشنیز را برای شما آماده کرده ایم و شما به وسیله این دستور آشپزی جدید آماده شده می توانید سالاد کرفس و گشنیز خوشمزه و عالی در منزل برای مهمان ها و یا خانواده خود درست کنید.

مواد لازم سالاد کرفس
كرفس خرد شده ٥ ليوان
- گشنيز خرد شده سه چهارم ليوان
پيازچه خرد شده یک عدد
- فلفل قرمز خرد شده نصف يك عدد
آبليموي تازه 4 قاشق غذاخوری
سركه سيب يك قاشق غذاخوری
روغن زيتون 2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه سالاد کرفس و گشنیز

1. برای درست کردن این سالاد خوشمزه، ابتدا ساقه و برگ های کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. همچنین برگ گشنیز و پیازچه و فلفل قرمز را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

2. حالا تمام مواد خرد شده را در یک ظرف باهم مخلوط می کنیم. برای سس هم آبلیمو + سرکه سیب + روغن زیتون را باهم مخلوط می کنیم تا سس یکدستی داشته باشیم.

3. در این مرحله سس آماده شده را روی سالاد می ریزیم و مواد سالاد را زیر و رو می کنیم تا تمامی مواد به سس آغشته شوند. حالا سالاد کرفس آماده شده را در ظرفی که برای سرو سالاد انتخاب کردیم می ریزیم و بعدش آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد کرفس و گشنیز خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد کرفس , سالاد کرفس , آموزش آشپزی , طرز تهیه سالاد کرفس و گشنیز ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه آلبالو پلو

آلبالو پلو، طرز تهیه و پخت آلبالو پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی با فیله و ران مرغ در منزل به صورت خانگی، آموزش درست کردن آلبالو پلو برای 2 و 4 نفر، albaloo-polo
دستور پخت آلبالو پلو خوشمزه و مجلسی با فیله مرغ

آلبالو پلو با مرغ یکی از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که اصالت آن مربوط به شهر شیراز است. با توجه به فصلی بودن آلبالو، آلبالو پلو در فصل تابستان بسیار پر رونق می باشد اما کسانی که طرفدار این پلوی خوشمزه و پر طرفدار هستند می توانند آلبالو را فریزر کنند و در فصل های دیگر سال هم درست کنند. آلبالو پلو را می توان با گوشت چرخ کرده قلقلی شده هم درست کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو را به صورت کامل آماده کرده ایم، تا شما با این آموزش آشپزی ساده بتوانید به راحتی در منزل این آلبالو پلوی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

توجه کنید مقدار مواد گفته شده در این آموزش آشپزی برای چهار نفر می باشد. در صورتی که می خواهید برای دو نفر آلبالو پلو درست کنید از نصف مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم آلبالو پلو 4 نفر
برنج ۴ پیمانه
آلبالو نیم کیلو
شکر به میزان لازم
سینه یا فیله مرغ ۲ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد
روغن به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
خلال پسته برای تزئین
مراحل تهیه و پخت آلبالو پلو

1. برای درست کردن آلبالو پلو، ابتدا برنج را یک ساعت قبل با آب و نمک خیس می کنیم، بعد آلبالوها رو می شوییم و هسته آنها را درمی آوریم. سپس شکر را روی آلبالو ها می پاشیم و در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید و ده دقیقه بجوشد. توجه کنید شکر را با توجه به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید.

2. بعد از اینکه ده دقیقه جوشید، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم تا رنگ آلبالو ها تیره نشود. سپس آلبالوها را از صافی رد می کنیم و شربتش را دوباره روی حرارت قرار می گذاریم تا کمی بجوشد و غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن از روی حرارت برمی داریم.

3. حالا در یک ظرف دیگرسینه ی مرغ را تکه تکه می کنیم و یک عدد پیاز را داخلش رنده می کنیم و در یک قابلمه کوچک با مقدار کمی روغن تفت می دهیم. وقتی کامل تفت خورد، یک فنجان آب، مقداری نمک و زعفران دم کرده به تکه های مرغ اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه رو می بندیم تا مرغ کاملا مغزپخت شود و آب آن تمام شود.

4. در ادامه برنج را در آب جوش می ریزیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن آبکش می کنیم، سپس کمی روغن در قابلمه می ریزیم و به سلیقه خود کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی یا نان می گذاریم. بعد برنج آبکش شده، آلبالو و تکه های مرغ پخته را به صورت لایه لایه از هر کدام در قابلمه می ریزیم. بهتر است مقداری از آلبالوها و مرغ را برای تزئین نگه داریم.

5. بعد از اینکه مواد را در قابلمه ریختیم، مقدار کمی روغن و دو قاشق از شربت غلیظ شده را روی برنج می ریزیم و دمکنی و درب قابلمه را می گذاریم، حرارت را کم می کنیم تا برنج دم بکشد.

6. بعد از اینکه آلبالو پلو به خوبی دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با برنج زعفرانی، برنجی که با شربت آلبالو صورتی شده و تکه های مرغ و خلال پسته تزئین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این آلبالو پلوی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه آلبالو , طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه , آموزش درست کردن آلبالو پلو , آلبالو پلو , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه شربت بهار نارنج

شربت بهار نارنج ، طرز تهیه و درست کردن شربت بهار نارنج خانگی خوشمزه با گل و شکوفه بهار نارنج خشک شده در منزل، sharbat-bahar-narenj
دستور تهیه شربت بهار نارنج خانگی خوشمزه با عرف و مربای بهار نارنج

شربت بهار نارنج از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و خواص زیادی دارد. بهار نارنج شکوفه و گل درخت نارنج می باشد و در فصل بهار به بازار می آید.

بهار نارنج خواص بسیار زیادی دارد و مهم ترین خواص آن آرامش دهنده اعصاب می باشد. ناگفته نماند بهار نارنج طعم تلخی دارد و برای همین باید موقع درست کردن مربا یا شربت بهار نارنج تلخی آن را به روشی که در ادامه می گوییم از بین ببرید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شربت بهار نارنج آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی جدید بارونک، مواد لازم و طرز تهیه شربت بهار نارنج را به دو روش آماده کرده ایم که شما در ادامه با این آموزش آشپزی می توانید شربت بهار نارنج خوشمزه و عالی درست کنید.

مواد لازم شربت بهار نارنج
عرق بهار نارنج ۲ پیمانه
شکر  ۵ پیمانه
آب ۳ پیمانه
آبلیمو یک قاشق سوپ‌ خوری
مراحل تهیه شربت بهار نارنج

1. برای درست کردن این شربت خوشمزه، ابتدا شکر، آب، عرق بهار نارنج را در یک قابلمه باهم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید.

2. در این مرحله باید صبر کنیم تا شربت بجوشد و به قوام بیاید. توجه کنید 10 دقیقه قبل از به قوام رسیدن کامل شربت، آبلیمو را اضافه می کنیم و بعدش به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا شربت بجوشد و به قوام مطلبوب برسد. 3. بعد از اینکه شربت به قوام رسید، آن را از روی حرارت برمی داریم و بعد از خنک شدن سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شربت بهار نارنج خوشمزه لذت ببرید.

در این روش باید ابتدا مربای بهار نارنج را درست کنیم و بعد از شهد آن، شربت بهار نارنج درست می کنیم.
مواد لازم مربای بهار نارنج
بهار نارنج ۴ لیوان
شکر ۳ لیوان
آب ۳ لیوان
آبلیمو ۲ قاشق‌ غذاخوری
پودر هل  سبز  نصف قاشق مرباخوری
مراحل تهیه مربای بهار نارنج

1. در این روش ابتدا مربایی از بهار نارنج درست می کنیم و بعدش از شهد مربا به عنوان شربت استفاده می کنیم. برای درست کردن مربا، ابتدا بهار نارنج را برگ برگ می کنیم و پس از اینکه برگ ها را کامل شستیم، داخل قابلمه می ریزیم و مقداری آب هم اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد.

2. بعد از اینکه آب جوشید و چند باری قل زد، آن را ابکشی می کنیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. بهتر است این مرحله را دو بار پشت سر هم انجام بدهید تا تلخی بهار نارنج از بین برود.

3. حالا داخل قابلمه آب سرد می ریزیم و بهار نارنج آبکشی را اضافه می کنیم و شکر را هم لا به لای بهار نارنج ها می پاشیم و بعدش در قابلمه را می پوشانیم و به مدت 12 ساعت داخل یخچال می گذاریم.

4. پس از 12 ساعت قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. پس از اینکه به جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مربا به آرامی و با حرارت ملایم بجوشید و به غلظت مطلوب برسد.

5. در انتهای پخت مقداری آبلیمو و پودر هل سبز به شربت اضافه می کنیم و بعد از چند بار قل زدن، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا شربت به طور کامل خنک شود.

6. پس از اینکه شربت به طور کامل خنک شد، می توانیم آن را هم به عنوان مربا استفاده کنیم و هم از شهد آن شربت درست کنیم. البته برای این کار بهتر است آب بیشتری استفاده کنید تا شهد مربا بیشتر باشد. امیدواریم از خوردن مربا و شربت بهار نارنج خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت , شربت بهار نارنج , طرز تهیه شربت بهار نارنج , شربت بهار نارنج خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه کتلت مرغ

کتلت مرغ، طرز تهیه و پخت کتلت مرغ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله برای 4 تا 5 نفر، kotlet-morgh
دستور پخت کتلت مرغ خوشمزه با سیب زمینی در منزل

کتلت مرغ از کتلت های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و دستور پخت آن همانند کوکو سبزی می باشد. همان طور که می دانید کتلت ها، شامی کباب های کوچک خانگی هستند و شما می توانید آن ها را به آسانی برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه کتلت با گوشت مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کتلت مرغ را آماده کرده ایم تا شما در منزل به راحتی بتوانید کتلت مرغ خوشمزه و ترد را درست کنید.

مواد لازم کتلت مرغ
سینه مرغ 1 عدد
سیب زمینی خام 2 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 3 حبه
تخم مرغ 1 عدد
آرد گندم 1 قاشق
آرد سوخاری 1 قاشق
سبزی خشک 3 قاشق
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه یک سوم قاشق چای خوری
فلفل قرمز یک سوم قاشق چای خوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
مراحل پخت کتلت با مرغ

1. برای درست کردن کتلت با گوشت مرغ، ابتدا پیاز، سیر و سیب زمینی ها را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم و بعد آب اضافی آنها را دور می ریزیم. سپس سینه مرغ را در چرخ گوشت چرخ می کنیم و با مواد رنده شده مخلوط می کنیم.

2. در ادامه آرد، نمک، زرد چوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه ، تخم مرغ و سبزی خشک را هم به مواد اضافه می کنیم و حدود ده دقیقه با دست خوب ورز می دهیم. بعد از اینکه همه مواد کتلت یکدست شد، حدود یک ساعت در یخچال می گذاریم.

3. بعد از اینکه از یخچال درآوردیم، در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود. سپس به اندازه یک تخم مرغ از مواد را بر می داریم و در کف دستمان صاف می کنیم و به آرامی در تابه می گذاریم.

4. به همین ترتیب دو طرف همه کتلت ها را در روغن سرخ می کنیم. سعی کنید همیشه کتلت ها را با حرارت متوسط سرخ کنید تا مغز پخت شوند.

5. بعد از اینکه همه کتلت ها را سرخ کردیم آنها را در طرف مورد نظر می گذاریم و با خیار و گوجه فرنگی تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کتلت مرغ خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن کتلت مرغ

سبزی معطر برای کتلت مرغ شامل: شوید، جعفری، نعنا. اگر سبزی تازه باشد که چه بهتر. در غیر اینصورت، از سبزی خشک استفاده کنید.

برای چرخ کردن سینه مرغ به جای چرخ گوشت از میکسر هم می توانید استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کتلت مرغ , کتلت مرغ , دستور پخت کتلت مرغ , آموزش آشپزی , طرز تهیه کتلت , کتلت ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 21 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه کیک پنبه ای

کیک پنبه ای، طرز تهیه کیک پنبه ای خوشمزه و مجلسی نرم و لطیف با طعم توت فرنگی و ساده در فر و قابلمه ای، cake-panbeyi
دستور پخت کیک پنبه ای خوشمزه در فر و قابلمه

کیک پنبه ای همان طور که از نام آن مشخص است همانند کیک اسفنجی، کیکی با بافتنی نرم و پنبه ای می باشد و بسیار خوشمزه است. این کیک بهترین پیشنهاد برای صبحانه و عصرانه در کنار چایی می باشد و طرز تهیه آن بسیار آسان می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک پنبه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک پنبه ای بدون جوش شیرین را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی بتوانید کیک پنبه ای خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم کیک پنبه ای
تخم مرغ درشت 2 عدد
آرد دولیوان سرخالی
شکر نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
شیر یک لیوان
وانیل یک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
مارمالاد توت فرنگی در صورت تمایل
مراحل تهیه و پخت کیک پنبه ای

1. برای درست کردن کیک پنبه ای خوشمزه، ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. آرد را با بیکنیگ پودر مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

2. برای شروع تخم مرغ ها را در یک ظرف می شکنیم و با شکر و وانیل هم می زنیم تا کاملا پوک و سبک شود و حجمش دو برابر شود. سپس شیر را اضافه می کنیم و تا حدی که همه مواد باهم مخلوط شوند هم می زنیم.

3. حالا آرد و بیکنیگ پودر الک شده را به تدریج و به آرامی به مایه کیک اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه کیک یکدستی داشته باشیم. هم اکنون مایه کیک پنبه ای ما آماده پخت است. برای پخت اگر از کپسول های آماده استفاده می کنید که نیاز به چرب کردن ندارد. ولی اگر از قالب های بزرگ استفاده می کنید حتما به وسیله روغن مایع آن را چرب کنید و بعدش آرد بپاشید.

4. بعد از آماده کردن قالب، مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و در صورت تمایل می توانید یک قاشق مارمالاد هم اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا کیک را برای پخت در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی به مدت 30 تا 40 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای گرم کردن فر آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

5. برای اطمینان از پخت کیک پنبه ای می توانید چوب خلال را داخل کیک فرو ببرید. اگر تمیز بیرون آمد، کیک پنبه ای شما به طور کامل پخته شده است. امیدواریم از خوردن این کیک پنبه ای خوشمزه و لطیف لذت ببرید.

نکات پخت کیک پنبه ای
کیک پنبه ای شکلاتی

در صورت تمایل می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری از میزان آرد را کم کنید و به جای آن از پودر کاکائو استفاده کنید تا کیک پنبه ای شکلاتی داشته باشید.

کیک پنبه ای قابلمه ای

در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید این کیک خوشمزه را داخل قابلمه هم درست کنید. برای این کار کیک را داخل قالب می ریزیم و قالب را داخل یک قابلمه بزرگ قرار می دهیم. فقط حتما داخل قابلمه یک پایه فلزی بگذارید تا بین قالب و کف قابلمه ای کمی فاصله ایجاد شود. همچنین حتما از شعله پخش کن استفاده کنید و درب قابلمه را دم کنی بزارید و حدود 50 تا 60 دقیقه صبر کنید تا کیک با حرارت کم بپزد.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک پنبه ای , کیک پنبه ای , طرز تهیه کیک , کیک خوشمزه پنبه ای , آموزش شیرینی پزی ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 21 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه کیک رژیمی

کیک رژیمی، طرز تهیه و پخت و درست کردن کیک اسفنجی رژیمی به صورت ساده و خوشمزه و کم کالری در منزل، cake regime
کیک اسفنجی رژیمی ساده با شیره انگور یا خرما و یا عسل در منزل

کیک های رژیمی بهترین پیشنهاد برای آن دسته از افرادی می باشد که به سلامتی خود اهمیت می دهند و این کیک ها ساده و سبک و کم کالری هستند. برای تهیه کیک های رژیمی باید برخی از موادی که موجب چاقی می شوند و پرکالری هستند را حذف کرد. برای مثال می توان به جای موادی نظیر شکر و شیر از مواد کم کالری و سالم تری نظیر عسل و شیر کم چرب و آبمیوه های طبیعی استفاده کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک رژیمی آشنایی ندارید ما در این آموزش کیک پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نوعی کیک اسفنجی رژیمی را آماده کرده ایم که شما با به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید کیک رژیمی خوشمزه و کم کاری درست کنید.

مواد لازم کیک اسفنجی رژیمی
تخم مرغ 2 عدد
بکینگ پودر نصف قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق مرباخوری
شیره ی انگور یا خرم نصف پیمانه
آرد سفید 75 گرم – سه چهارم پیمانه
آب جوش 1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و پخت کیک رژیمی خوشمزه

1. برای پخت کیک رژیمی خوشمزه، ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع تخم مرغ ها را در یک ظرف می شکنیم و با همزن به مدت تقریبا 10 دقیقه هم می زنیم تا پف کنند.

2. حالا شیره را به همراه وانیل و آب جوش به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم و به خوبی همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. همچنین آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف جداگانه باهم مخلوط می کنیم و بعد از سه بار الک کردن به ظرف تخم مرغ ها به آرامی اضافه می کنیم.

3. توجه کنید باید آرد را به تدریج و به آرامی اضافه کنیم و با لیسک یا دست هم می زنیم تا همگی مواد به خوبی باهم مخلوط شوند. موقع مخلوط کردن با دست یا لیسک حتما در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید.

4. هم اکنون مایه کیک رژیمی ما آماده است. برای پخت ابتدا قالب را چرب می کنیم و داخل آن آرد می پاشیم. سپس مواد را داخل قالب می ریزیم و بعدش کیک را به مدت نیم ساعت داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی می گذاریم تا بپزد. توجه کنید برای گرم شدن فر حتما باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای مشخص شده روشن کنید.

5. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال را داخل کیک رژیمی فرو ببرید. اگر چوب خلال تمیز بیرون آمد کیک شما به طور کامل پخته شده است. امیدواریم از خوردن این کیک رژیمی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک رژیمی

توجه کنید این کیک فقط 440 کاری دارد و شما می توانید به جای شیر انگور از شیره خرما یا عسل و حتی شکر هم استفاده کنید. اما من پیشنهاد می کنم حتما از شیره های طبیعی که سالم تر هستند استفاده کنید.

کیک رژیمی بدون فر

شما می توانید این کیک رژیمی را بدون فر و در داخل قابلمه یا پلوپز هم درست کنید. برای این کار یک قابلمه بزرگتر برمی داریم و آن را به مدت دو تا سه دقیقه روی حرارت می گذاریم تا گرم شود.

سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعدش قالب را داخل قابلمه بزرگتر می گذاریم. فقط توجه کنید باید حتما بین ته قالب با کف قابلمه کمی فاصله وجود داشته باشد. برای درست کردن این فاصله زیر قابلمه یک پایه یا کاتر می گذاریم و بعدش قالب را داخل قابلمه می گذاریم و درب قابلمه دم کنی می گذاریم و زیر قابلمه هم از شعله پخش کن استفاده می کنیم.

حالا به مدت 5 دقیقه حرارت زیر قابلمه را روی ملایم می گذاریم و بعد از 5 دقیقه حرارت را خیلی خیلی کم می کنیم تا کیک به آرامی و با حرارت ملایم بپزد.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک , طرز تهیه کیک رژیمی , کیک رژیمی , کیک رژیمی ساده و خوشمزه , آموزش شیرینی پزی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه سوپ گندم

سوپ گندم، طرز تهیه و پخت سوپ گندم خوشمزه و مقوی در منزل به صورت مرحله به مرحله برای کودکان و نوزادان، soup-gandom
دستور پخت سوپ گندم خوشمزه و مقوی برای کودکان و افراد سرماخورده

سوپ گندم یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که تهیه آن بسیار ساده و آسان است. همانطور که می دانید یکی از مناسب ترین غذاها برای وعده افطار انواع سوپ و آش است. به همین خاطر ما به شما سوپ گندم را پیشنهاد می کنیم که هم خوشمزه وخوش طعم است هم بسیار مقوی.

همچنین این سوپ برای کودکان هم بسیار مفید است و می توان آن را همانند سوپ شلغم به عنوان سوپ سرماخوردگی هم سرو کرد، زیرا گندم حاوی املاح معدنی و ویتامین فراوان است و طبع گرم و معتدل دارد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و نحوه درست کردن سوپ گندم آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی حرفه ای بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سوپ گندم را آماده کرده ایم تا شما به تنهایی با این آموزش ساده آشپزی بتوانید سوپ گندم خوشمزه و مقوی درست کنید.

مواد لازم سوپ گندم
گندم ١ كاسه
هويج ٤ عدد
شير ٣ لیوان
اسفناج خرد شده ٢٥٠ گرم
كره ٥٠ گرم
روغن مايع یا روغن زیتون نصف فنجان
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ گندم

1. برای درست کردن سوپ گندم، ابتدا گندم را از ١٢ ساعت قبل در آب ولرم خیس می کنیم. بعد گندم خیس شده را آبکشی می کنیم و با مقداری آب در قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا خوب بپزد.

2. بعد در ظرف دیگری هويج های شسته شده را پوست می گیریم و رنده مي كنيم، سپس كره را در تابه روی حرارت ذوب می کنیم و بلافاصله روغن مايع را هم به تابه مي ريزيم تا كره نسوزد.

3. حالا هويج رنده شده را در تابه تفت مي دهيم، بعد از چند دقیقه تفت دادن، نصف ليوان آرد به آن اضافه مي كنيم و دوباره تفت مي دهيم. بعد هويج و آرد تفت داده شده را به قابلمه اضافه مي كنيم و صبرمی کنیم تا سوپ به جوش بياید.

4. در ادامه شير را که از قبل پخته بودیم به قابلمه سوپ اضافه مي كنيم و هم می زنیم. وقتی سوپ به جوش آمد، اسفناج خرد شده و نمک را اضافه مي كنيم و هم می زنیم و صبر می کنیم سوپ چند دقیقه بجوشد تا جا بیفتد.

5. وقتی که سوپ به خوبی جا افتاد، آن را از روی حرارت بر می داریم و در ظرف سرو می کشیم و میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ گندم خوشمزه و مقوی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ , طرز تهیه سوپ گندم , سوپ گندم خوشمزه و مجلسی , سوپ گندم , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه کتلت گوشت

کتلت گوشت ، آموزش آسان طرز تهیه و پخت کتلت گوشت یا همان شامی کباب خانگی خوشمزه و مجلسی در منزل به همراه مواد لازم کتلت گوشت، kotlet goosht
دستور پخت کتلت خانگی خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی خام

کتلت گوشت از جمله غذاهای ساده و خوشمزه است و به نوعی کباب خانگی هم محسوب می شود. کتلت را می توان با گوشت مرغ هم درست کرد. طرز تهیه کتلت گوشت بسیار راحت و آسان می باشد و همانند کوکوی سیب زمینی پخته می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و روش درست کردن کتلت گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کتلت گوشت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید در منزل این کتلت خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم کتلت گوشت
گوشت چرخ کرده ۱۰۰گرم
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
تخم مرغ ۱ عدد
سبزی معطر خشک شده ۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت کتلت گوشت

1. برای پخت کتلت گوشت، ابتدا در یک کاسه بزرگ سیب زمینی و پیاز را با رنده به صورت ریز رنده می کنیم، بعد آب اضافی آن را می گیریم. توجه داشته باشید که اصلا مواد را فشار نمی دهیم که کامل آب آن گرفته شود، فقط آب اضافی که در ظرف جمع می شود را دور می ریزم.

2. سپس گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، سبزی، نمک و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم و با دست مواد را کامل مخلوط می کنیم. بعد در یک تابه مقدار زیادی روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود.

3. بعد از داغ شدن روغن، به اندازه یک تخم مرغ از مواد را برمی داریم و در کف دستمان صاف می کنیم و به آرامی کتلت را در تابه روغن می گذاریم، طوری که شکل کتلت خراب نشود. بعد از این که یک طرف کتلت به خوبی سرخ شد، با کفگیر کتلت ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.

4. به همین روال همه کتلت ها را در روغن سرخ می کنیم و در انتها کتلت ها را در ظرف مناسب می چینیم و با گوجه فرنگی و خیارشور تزیین می کنیم و میل می کنیم .امیدواریم از خورن این کتلت خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کتلت گوشت

سبزی کتکت

سبزی این کتلت ترکیبی از ترخون، مرزه، ریحان، نعناع، گشنیز، برگ پیازچه که تمام آنها را از قبل خشک می کنیم و باهم مخلوط می کنیم و موقع درست کردن انواع کتلت از آن استفاده می کنیم. چون طعم کتلت با این سبزیجات معطر و واقعا متفاوت می شود.



:: برچسب‌ها: کتلت گوشت , طرز تهیه کتلت گوشت خوشمزه و خانگی , کتلت گوشت خوشمزه خانگی , آموزش آشپزی , روش درست کردن کتلت گوشت ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398
.

دانلود آهنگ جدید دهه شصتی دیوانه ی یک بار عاشق خواست از حمید هیراد

دانلود آهنگ جدید دهه شصتی دیوانه ی یک بار عاشق خواست از حمید هیراد

دانلود آهنگ جدید حمید هیراد بنام دهه شصت از ترنج موزیک

Download  Music Hamid Hiraad – Dahe 60

ترانه : عبدالجبار کاکایی , موزیک : حمید هیراد , تنظیم : امیر میلاد نیکزاد

برای دانلود آهنگ دهه شصتی دیوانه ی یک بار عاشق خواست به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید حمید هیراد بنام دهه شصت :

ساده از دست ندادم دل پر مشغله را تا تو پرسیدی و مجبور شدم مسئله را

عشق آن هم وسط نفرت و باروت و تفنگ دانه انداخت و از شرم ندیدم تله را

عشق آن هم وسط نفرت و باروت و تفنگ دانه انداخت و از شرم دانه انداخت و از شرم

♫♫♫♫♫

دانه انداخت و از شرم ندیدم تله را

دهه شصتی دیوانه ی یک بار عاشق خواست تا خرج کند آن کوپن باطله را

من برادر شده بودم و برادر باید وقت دیدار رعایت بکند فاصله را

♫♫♫♫♫

و تو خندیدی و از خاطره ها جا ماندم با تو برگشتم و مجبور شدم قافله را

عشق گاهی سبب گم شدن خاطره هاست خواستم باز کنم با تو سر این گله را

دهه شصتی دیوانه ی یک بار عاشق خواست تا خرج کند آن کوپن باطله را

من برادر شده بودم و برادر باید وقت دیدار رعایت بکند فاصله را

دانلود آهنگ جدید حمید هیراد بنام دهه شصتی دیوانه ی یک بار عاشق خواست



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ دهه شصتی دیوانه ی یک بار عاشق خواست , دانلود آهنگ جدید حمید هیراد , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ غمگین ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398
.

تعبیر خواب بی وفایی کردن

دیدن خواب بی وفایی و بی اعتنایی و بی توجهی کردن مرد و زن به همسرش و نامزد و معشوقه اش در خواب + قهر کردن، tabir khab bi vafaei kardan
تعبیر خواب بی توجهی و قهر کردن به همسر، نامزد و معشوقه چیست؟

دیدن خواب بی وفایی کردن مرد و زن به نامزد و معشوقه اش، دیدن خواب بی مهری کردن و همسر و ترک کردن او ، دیدن خواب بی اعتنایی کردن اعضای خانواده، دوستان صمیمی و فامیل و آشنایان و ... از خواب های متدوال در مورد خواب بی وفایی و بی توجهی کردن می باشد.

در حالت کلی علت دیدن خواب قهر کردن، بی اعتنایی کردن و بی توجهی در خواب نشانه این است که فرد ببیننده خواب از شغل خود راضی نیست.

به هر حال ما در این پست تعبیر خواب بارونک، کامل ترین تعبیر خواب بی توجهی، بی اعتنایی و بی وفایی کردن به همراه و نامزد و معشوقه و قهر کردن را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب آماده کرده ایم و شما در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب خود را مشاهده کنید. در ادامه با تعبیر خواب بی وفایی کردن با بارونک همراه باشید.


تعبیر خواب بی اعتنایی کردن

اگر خواب ببینید که شخصی به شما بی اعتنایی کرد، نشانه این است که شما از شغل خود راضی نیستید.


تعبیر خواب بی اعتنایی کردن نزدیکان

اگر خواب ببینید که یکی از نزدیکانتان به شما بی اعتنایی و بی توجهی می کند، نشانه این است که اگر بخواهید زندگی خوب و با آرامشی داشته باشید باید بعضی از رفتارهای زشت خود را اصلاح کنید.

تعبیر خواب بی اعتنایی کردن دوست

اگر خواب بببینید که یکی از دوست های خود که در حق شما بد کرده و با این حال شما با او دست می دهید اما او بی توجهی کند و به راه خود ادامه دهد، دلیل بر این است که به زودی با یکی از دوستان خود اختلاف پیدا می کنید و نسبت به هم دلسرد خواهید شد.


تعبیر خواب بی اعتنایی معشوق و ترک کردن

آنلی بیتون : چنان چه خواب ببینید در حال ترک کردن معشوقه خود هستید، این خواب بیانگر این است که شما در جبران اشتباهات خود موفق نخواهید شد و دوستانتان از شما فاصله خواهد گرفت.


در کتاب سرزمین رویاها در مورد تعبیر خواب بی وفایی و بی توجهی نوشته شده است :

تعبیر خواب بی وفایی کردن به همسر

اگر یک زن خواب ببیند که شوهرش بی وفاست، به احتمال زیاد آن زن حامله می باشد.


تعبیر خواب بی وفایی کردن به نامزد

دیدن خواب بی وفا بودن مرد به نامزدش نشانه این است که پول هنگفتی به او خواهد رسید.

دیدن خواب بی وفا بودن یک زن به نامزدش نشانه این است که آن زن خبرهای بد دریافت خواهد کرد.


تعبیر خواب بی وفایی کردن به معشوقه

اگر مرد مجردی خواب ببینید که به معشوقه اش بی اعتنایی و بی توجهی کند، این خواب نشانه خطر مرگ برای او است.

اگر زن مجردی به معشوقه اش بی وفایی کند، یعنی اینکه به شما خیانت خواهد شد.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب بی وفایی کردن , تعبیر خواب بی مهری کردن به همسر , تعبیر خواب بی وفایی کردن به همسر و نامزد , تعبیر دیدن خواب بی وفایی کردن همسر چیست , تعبیر خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398
.
بامیه، طرز تهیه و پخت بامیه خوشمزه و خشک بازاری به صورت مرحله به مرحله و مجلسی در بارونک، روش پخت بامیه به صورت خانگی در منزل ، bamie
طرز پخت بامیه بازاری خوشمزه و خشک به صورت خانگی

بامیه و زولبیا از شیرینی های مخصوص ماه مبارک رمضان است که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. با اینکه این شیرینی فوق العاده در همه قنادی ها موجود است اما شما می توانید در منزل با کمی حوصله و خلاقیت، بامیه خانگی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن بامیه آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه بامیه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید در منزل این بامیه خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم بامیه
آب سرد 1 لیوان
کره 50 گرم
شربت بار 2 قاشق غذاخوری
آرد 1 لیوان
تخم مرغ 2 تا 3 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت بامیه

1. برای پخت بامیه، ابتدا آب، کره و شربت بار را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا به جوش بیاید. (آموزش طرز تهیه شربت بار)

2. وقتی که کل محتویات ظرف به صورت ریز شروع به جوشیدن کرد، بلافاصله همه آرد را یک جا به قابلمه اضافه می کنیم و به طور مرتب و تند تند هم می زنیم تا خمیر یکدست شود.

3. در این فاصله باید حرارت کاملا کم باشد و برای 5 الی 7 دقیقه مدام با قاشق خمیر را باز و بسته کنیم تا آب اضافی داخل خمیر به تدریج تبخیر شود و خمیر پوک و سبک و به صورت توپ یکدست و لطیفی دربیاید.

4. وقتی خمیر آماده شد، آن را به ظرف دیگری منتقل کرده و کمی باز می کنیم تا خمیر ولرم شود. سپس 2 عدد تخم مرغ را یکی یکی به خمیر اضافه می کنیم. دقت کنید تخم مرغ اول که کاملا به خورد خمیر رفت بعد تخم مرغ دوم را اضافه می کنیم. همراه با تخم مرغ دوم، وانیل را هم اضافه می کنیم.

5. حالا کمی از خمیر را برمی داریم و امتحان می کنیم، اگر چسبندگی آن مناسب بود تخم مرغ سومی را اضافه نمی کنیم، اما اگر چسبندگی خمیر کم بود، تخم مرغ سوم را در کاسه ای می ریزیم و هم می زنیم تا از لختگی در بیاید و بعد کم کم به خورد خمیر می دهیم تا جایی که چسبندگی خمیر به حد مورد نظر برسد.

6. در این مرحله خمیر آماده شده را در قیف با ماسوره ستاره بزرگ می ریزیم. نوک قیچی را در روغن می زنیم تا خمیر به آن نچسبد و قیف را کم کم فشار می دهیم و خمیرها را به سایز دلخواه برش می زنیم و در تابه داخل روغن سرد می ریزیم.

7. بعد از برش دادن خمیرها تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم و بامیه ها را سرخ می کنیم. به تدریج با گرم شدن روغن، بامیه ها پف کرده و حجمشان دو برابر می شود. در این فاصله هر از گاهی بامیه ها را هم می زنیم تا یکدست سرخ و طلایی شوند.

8. به تدریج با طلایی شدن بامیه ها صدای به هم برخوردن آن ها و صدای کرانچی شدنشان را می توان شنید. در انتها بامیه های سرخ شده را از روغن خارج می کنیم و در صافی می ریزیم و بلافاصله در شربت کاملا سرد و غلیظ می ریزیم وهم می زنیم. دقت کنید بامیه ها بیشتر از 3 دقیقه داخل شربت نماند وگرنه زیاد شربت جذب می کنند و کمی نرم می شوند.

9. بعد از اینکه شربت جذب بامیه ها شد، آنها را از شربت در می آوریم و در ظرف مناسب می گذاریم و میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این بامیه های خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات درست کردن بامیه

دقت کنید هم برای سری اول و هم دفعات بعدی باید روغن سرد شود و بعد خمیر قیچی شده را در روغن سرد بریزید و حتما بامیه را با حرارت ملایم سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند.

حجم زیاد از بامیه را باهم در روغن نریزید تا بامیه ها جای کافی برای پف کردن و سرخ شدن داشته باشند در غیر این صورت بامیه ها نرم می شوند.

توجه کنید اگر تخم مرغ بامیه کم باشد بامیه سفت و اگر زیاد از حد لازم باشد، بامیه نرم می شود. همچنین کف کردن روغن بامیه به علت وجود تخم مرغ در آن کاملا طبیعی است.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه بامیه , طرز پخت بامیه , طرز تهیه بامیه بازاری خوشمزه در منزل , آموزش درست کردن بامیه در منزل , بامیه , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه دسر توت فرنگی

دسر توت فرنگی، طرز تهیه و پخت دسر توت فرنگی خوشمزه و مجلسی به همراه مواد لازم دسر توت فرنگی
دسر توت فرنگی وانیلی با شیر، خامه صبحانه و پودر ژلاتین در خانه

دسر توت فرنگی از دسر های معروف و خوشمزه می باشد و به دلیل اینکه توت فرنگی میوه بهاری می باشد بیشتر این دسر خوشمزه را در فصل بهار درست می کنند. البته همان طور که می دانید این میوه خوشمزه و پرطرفدار را به دلیل اینکه خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد به صورت گلخانه ای هم پرورش می دهند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر توت فرنگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر توت فرنگی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید دسر توت فرنگی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

دسر توت فرنگی
توت فرنگی ۵۰۰ گرم
پودر ژلاتین دو پنجم قاشق غذاخوری
شیر نصف پیمانه
خامه صبحانه صورتی ۱ بسته
وانیل نصف قاشق چای خوری
آب یک چهارم پیمانه
شکر سه چهارم پیمانه
مراحل تهیه دسر توت فرنگی

1. برای شروع، اول دم توت فرنگی ها را جدا می کنیم و آن ها را می شوییم. سپس با شیر و شکر و وانیل در مخلوط کن می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم.

2. بعد در یک کاسه فلزی پودر ژلاتین و آب می ریزیم و آن را روی سماور درحال جوش می گذاریم تا ژلاتین در آب حل شده و شفاف شود. بعد از شفاف شدن از روی حرارت بر می داریم.

3. حالا خامه را به پوره توت فرنگی اضافه می کنیم و با همزن می زنیم، بعد ژلاتین را هم به مخلوط پوره اضافه می کنیم و دوباره با همزن هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

4. در انتها قالب مورد نظر را کمی چرب می کنیم و مواد دسر را داخل قالب می ریزیم و ۵ الی ۶ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کاملا ببندد.

5. بعد از اینکه دسر آماده شد، از یخچال خارج می کنیم و کناره های دسر را با کارد از قالب آزاد می کنیم و دسر را در دیس مناسب بر می گردانیم و با تکه های توت فرنگی دسر را تزیین می کنیم و میل می کنیم.

نکات درست کردن دسر توت فرنگی

به خاطر بافت ظریف این دسر حتما صبر کنید دسر خوب ببندد بعد از قالب خارج کنید.

اگر می خواهید دسر یکدست شود و دانه های توت فرنگی جدا بشود، حتما دسر را از صافی رد کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه دسر توت فرنگی , دسر توت فرنگی خوشمزه , دسر,طرز تهیه دسر , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه هویج پلو

هویج پلو، طرز تهیه و پخت هویج پلو خوشمزه و مجلسی با مرغ و کشمش در خانه به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر، havij polo
دستور پخت هویج پلو با مرغ و زرشک و کشمش در منزل

هویج پلو که نام دیگر آن شیرین پلو نام دارد و اصالت آن به شهر شیراز بر می گردد، یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که به خاطر عطر و طعم فوق العاده ای که دارد بسیار مشهور و پر طرفدار می باشد. هویج پلو را با توجه به سلیقه های مختلف به 4 روش مختلف طبخ می کنند. برای مثال: هویج پلو با گوشت تکه ای، هیج پلو با گوشت چرخ کرده، هیج پلو با مرغ، هویج پلو بدون گوشت.

به هر حال اگر با طرز تهیه هویج پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه هویج پلو با مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید در منزل این هویج پلوی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

مواد لازم هویج پلو با مرغ
برنج 3 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد
هویج 2 عدد
پیاز 1 عدد
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
زرشک و کشمش به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت هویچ پلو با مرغ

1. برای شروع پخت، ابتدا برنج را می شوییم و در یک ظرف مناسب با مقداری آب ولرم خیس می کنیم. سپس در یک قابلمه سینه مرغ را کمی تفت می دهیم، بعد پیاز را بعد از پوست کندن از وسط قاچ می کنیم و همراه با نمک، زردچوبه و زعفران دم کرده به مرغ اضافه می کنیم و کمی هم آب می ریزیم و صبر می کنیم تا مرغ بپزد.

2. وقتی مرغ پخت، آن را از قابلمه برمی داریم و ریش ریش می کنیم. (سعی کنید کمی آب مرغ در قابلمه مرغ باقی بماند) بعد هویج را پوست می گیریم و با رنده خلالی می کنیم.

3. هویج خلال شده را با روغن در تابه تفت می دهیم و مقداری کمی از آب مرغ را در تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا هویج ها بپزد. اگر آب مرغ دوست ندارید، می توانید آب بریزید، ولی با آب مرغ خوشمزه تر می شود. در این مرحله شکر را هم اضافه می کنیم تا هویج ها شیرین شود. بعد ازاینکه آب هویج کشیده شد، مرغ ریش ریش شده و هویج را با هم مخلوط می کنیم.

4. حالا برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و آبکش می کنیم. بعد از آبکشی برنج، کف قابلمه را ته دیگ نان یا سیب زمینی می چینیم و سپس برنج و مخلوط مرغ و هویج را به صورت لایه لایه در قابلمه می ریزیم. کمی از مواد مرغ را برای تزیین روی برنج نگه می داریم. (طرز تهیه برنج آبکش را اینجا ببینید)

5. قابلمه پلو را روی حرارت ملایم می گذاریم و حدود 30 الی 40 دقیقه صبر می کنیم تا پلو دم بکشد. وقتی پلو دم کشید، آن را در دیس می کشیم و روی برنج را با بقیه مواد مرغ و هویج، زرشک و کشمش تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این هویج پلوی خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات پخت هویچ پلو با مرغ

هویج پلو با مرغ را می توانید با گوشت قرمز هم درست کنید. هم چنین به جای سینه مرغ از ران مرغ هم می توانید استفاده کنید.

اگر غذای شیرین دوست ندارید می توانید شکر را حذف کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه هویچ پلو , هویچ پلو , طرز پخت هویج پلو , آموزش آشپزی,پلو ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه ماکارونی

ماکارونی، طرز تهیه ماکارونی خوشمزه و مجلسی, دستور پخت ماکارونی در منزل به همراه مواد لازم برای 4 نفر، macaroni
دستور ماکارونی ساده با ته دیگ سیب زمینی و نان مرحله به مرحله

ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است و اصالت اصلی آن به کشور ایتالیا باز می گردد. در حال حاضر انواع ماکارونی در کارخانه های ایران درست می شود و پاستا نامی است که برای انواع ماکارونی در ایران لقب داده اند.

ماکارونی جزو غذاهایی است که با دستورات مختلفی طبخ می شود برای مثال برخی از افراد آن را با سویا و قارچ و برخی دیگر آن را با مرغ و سیب زمینی و ... درست می کنند. ناگفته نماند ماکارونی های فرمی جزو محبوب ترین غذاهای کودکان است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن ماکارونی آشنایی ندارید، ما در این دستور ساده آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم ماکارونی را آماده کرده ایم و شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید ماکارونی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم ماکارونی 4 نفر
ماکارونی 500 گرمی یک بسته
روغن به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای یک عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده 500 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
فلفل قرمز و فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
نمک و زرچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت ماکارونی

1. برای درست کردن ماکارونی، ابتدا پیاز را به شکل نگینی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن خوب تفت می دهیم تا طلایی شود و بعد از سرخ شدن پیاز، گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا گوشت کامل سرخ شود.

2. در ادامه فلفل دلمه ای را به شکل مکعبی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا با پیاز وگوشت چرخ کرده حسابی مخلوط شده و مزه دار شود. وقتی فلفل ها کمی حالت سرخ شدن گرفت، نمک، زردچوبه، رب گوجه فرنگی، فلفل قرمز و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و خوب همه مواد را هم می زنیم تا یکدست شود.

3. سپس در یک قابلمه مناسب آب می ریزیم و صبر می کنیم تا بجوشد. وقتی آب جوش آمد، 3 قاشق غذاخوری نمک داخل آب جوش می ریزیم و هم می زنیم، سپس ماکارونی را می ریزیم و می گذاریم به مدت 10 دقیقه با شعله بالا بجوشد تا ماکارونی ها بپزد. بعد از 10 دقیقه که ماکارونی ها نرم شدند، سریع آن را آبکش می کنیم و یکی دو بار آب سرد روی ماکارونی ها می ریزیم.

4. حالا قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا کف قابلمه خشک شود و بعد کمی روغن می ریزیم و به سلیقه خود ته دیگ نان یا سیب زمینی را کف قابلمه می چینیم. بعد ماکارونی ها و مواد آماده شده را به صورت لایه لایه روی هم می ریزیم و با یک دمکنی قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا دم بکشد.

5. در انتها 30 الی40 دقیقه صبر می کنیم تا ماکارونی به خوبی دم بکشد. وقتی کامل دم کشید با کفگیر مواد ماکارونی را مخلوط می کنیم و در یک دیس مناسب می کشیم و هراه با سبزی یا ترشی دلخواه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ماکارونی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه ماکارونی , طرز تهیه ماکارونی خوشمزه و مجلسی , دستور پخت ماکارونی , ماکارونی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه سوپ ماهی

سوپ ماهی، طرز تهیه و پخت سوپ ماهی سالمون خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله در منزل، soup-mahi
طرز تهیه و پخت ماهی سالمون خوشمزه و مجلسی

سوپ ماهی از سوپ های خوشمزه و بین المللی است و در کشورهای زیادی همچون ترکیه بسیار پرطرفدار است. سوپ ماهی با ماهی سالمون درست می شود و برعکس سوپ های دیگر به عنوان یک وعده غذایی کامل با نان کروتن سرو می شود.

سوپ ماهی جزو آن دسته از سوپ هایی می باشد که با دستورات مختلفی طبخ می شود. برای مثال برخی از افراد این سوپ را با کره و جو و مواد دیگر درست می کنند اما من همیشه سوپ ماهی را با گوجه فرنگی، هویج، پیاز، ماهی سالمون، سیب زمینی، برنج، تخم مرغ و سبزیجات تازه درست می کنم و بسیار خوشمزه می شود. البته شما می توانید از ماهی دیگر نظیر ماهی قزل آلا یا کپور ... هم استفاده کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ ماهی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ ماهی را آماده کرده ایم و شما به تنهایی با این دستور آشپزی می توانید سوپ ماهی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم سوپ ماهی و گوجه فرنگی
ماهی سالمون یا قزل آلا 1 کیلو گرم
گوجه فرنگی 4 عدد
زعفران دم کرده یک سوم قاشق چای خوری
کرفس 1 عدد
هویج 4 عدد
پیاز 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
برنج یک دوم پیمانه
جعفری خرد شده 1 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 2 عدد
آب لیمو 3 قاشق غذا خوری
نمک و ادویه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ ماهی و گوجه فرنگی

1. برای شروع ابتدا ماهی را کاملاً پاک می کنیم، فلس های آن را می گیریم و خوب می شوییم تا حالت لزجی ماهی پاک شود. سپس در یک ظرف پیازها را پوست می گیریم و با رنده بسیار ریز، رنده می کنیم. بعد سیب زمینی ها و هویج ها را خوب می شوییم و به شکل نگینی و ریز خرد می کنیم. اگرهویج ها سالم باشند و خوب شسته شوند، میتوانیم هویج ها را با پوست استفاده کنیم. در ادامه کرفس را به تکه های کوچک خرد می کنیم و بعد گوجه فرنگی ها را نیز رنده می کنیم.

2. حالا ماهی را در یک قابلمه بزرگ می گذاریم و پیاز رنده شده و جعفری ریز خرد شده را روی ماهی می ریزیم و روی آن به اندازه دلخواه نمک می پاشیم. بعد مقداری آب به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و صبرمی کنیم خوب بپزد.

3. بعد از اینکه ماهی پخت، آن را از قابلمه خارج می کنیم و گوجه فرنگی، هویج، سیب زمینی و برنج را به قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا آنقدر بجوشد که همه مواد له شود و سوپ تقریباً ژله مانند شود.

4. حالا ماهی پخته شده را کاملا باز می کنیم و استخوان هایش را جدا می کنیم و تکه تکه می کنیم. برنج و سبزیجات داخل قابلمه را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود و همراه با تکه های ماهی داخل قابلمه می ریزیم و به مقدار لازم نمک و ادویه به آن اضافه می کنیم و به مدت 5 دقیقه روی حرارت می گذاریم.

5. در انتها قبل از برداشتن قابلمه از روی حرارت آبلیمو و تخم مرغ را در یک کاسه هم می زنیم و سپس مقداری از سوپ ماهی را برمی داریم و به کاسه تخم مرغ و آب لیمو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس آن را دوباره داخل قابلمه می ریزیم و خوب هم می زنیم.

6. سپس زعفران دم کرده را هم به سوپ اضافه می کنیم وهم می زنیم تا مواد کاملا طعم و رنگ زعفران را به خود بگیرد. سوپ را بعد از 3 دقیقه از روی حرارت برمی داریم. سوپ ماهی آماده شده را در ظرفی می کشیم و سرو می کنیم. امید واریم از خوردن این سوپ ماهی خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ ماهی , طرز تهیه سوپ ماهی خوشمزه و مجلسی , طرز پخت سوپ ماهی , طرز تهیه سوپ , سوپ ماهی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398
.

دانلود آهنگ جدید کاری کن با دلم باورم شه یکم از خودتم از خودتم از خودتم از علی درخشان

دانلود آهنگ جدید کاری کن با دلم باورم شه یکم از خودتم از خودتم از خودتم از علی درخشان

دانلود آهنگ جدید علی درخشان بنام از خودتم با بالاترین کیفیت

Download New Music Ali Derakhshan – Az Khodetam

برای دانلود آهنگ کاری کن با دلم باورم شه یکم از خودتم از خودتم از خودتم به ادامه مطلب مراجعه کنید …

متن آهنگ جدید علی درخشان بنام از خودتم

کاری کن با دلم باورم شه یکم از خودتم از خودتم از خودتم

عاشق تو شدم چی دارم که بگم از خودتم از خودتم از خودتم

منو به لحظه هات اضافه کن به تو درگیرم همه روزام با عطر گرم تو تحت تاثیرم

♫♫♫♫♫

کار دله که عاشقت شدم من بی تقصیرم نبینمت یه روز کلافه امو تو که میدونی

ببین عوض شدم ازوقتی که گفتی میمونی به تو وصل حواسم همیشه واسه من جونی

وقتی ساکتی خاموشه جهان روشن کن دنیامو

♫♫♫♫♫

دستامو توو جمع محکم تر بگیر باور کن حرفهامو

منوبه لحظه هات اضافه کن به تو درگیرمهمه روزام با عطر گرم تو تحت تاثیرم

کار دله که عاشقت شدم من بی تقصیرم نبینمت یه روز کلافه امو تو که میدونی

ببین عوض شدم ازوقتی که گفتی میمونی به تو وصل حواسم همیشه واسه من جونی

دانلود آهنگ جدید علی درخشان بنام کاری کن با دلم باورم شه یکم از خودتم از خودتم از خودتم



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 14 ارديبهشت 1398
.

دانلود آهنگ جدید امشب شب توئه عزیزم تولد مبارک از مجید قمری

دانلود آهنگ جدید امشب شب توئه عزیزم تولد مبارک از مجید قمری

دانلود آهنگ جدید مجید قمری بنام تولدت مبارک از ترنج موزیک

Download  Music Majid Ghamari – Tavalodet Mobarak

برای دانلود آهنگ امشب شب توئه عزیزم تولد مبارک به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید مجید قمری بنام تولدت مبارک

یه گل قرمز یه شمع روشن یه شب خوب باشه که

توش تو باشی کنارم، گذشته با تو یه سال دیگه ام

میبینی شب تولدت یه حال دیگه ام

جمع مون با صفاست و خوبه حال دلامون

♫♫♫♫♫

قول بده تو تا همیشه بمونی برامون

امشب شب توئه عزیزم تولد مبارک

همه چی با تو جوره عزیزم تولدت مبارک

برسی به هرچی که توو دلته تولدت مبارک

♫♫♫♫♫

انقد عزیزی واسه دلم که میخوام همه جونمو دیگه

هدیه بدم بهت، یه روز خاصه تولد تو

الهی که با عشق بکوبه ضربان قلبت

♫♫♫♫♫

امشب شب توئه عزیزم تولد مبارک

همه چی با تو جوره عزیزم تولدت مبارک

برسی به هرچی که توو دلته تولدت مبارک

دانلود آهنگ جدید مجید قمری بنام امشب شب توئه عزیزم تولد مبارک



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ مجید مظفری , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 14 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه املت قارچ

املت قارچ، طرز تهیه و پخت املت قارچ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله به همراه مواد لازم املت قارچ برای 4 نفر
دستور تهیه املت قارچ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

املت قارچ از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفداری است که درست کردن آن بسیار ساده و آسان می باشد. املت قارچ را می توان به عنوان یک غذای سالم و مقوی برای صبحانه ، نهار، شام و حتی به عنوان یک عصرانه خوشمزه وفوق العاده سرو کرد. برای تنوع بیشتر در آشپزی، املت را می توان در چندین مدل دیگر هم درست کرد، از جمله: املت گوجه فرنگی، املت سیب زمینی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن املت قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه املت قارچ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی این املت قارچ خوشمزه ومجلسی را درست کنید.

مواد لازم املت قارچ
قارچ نیم کیلو
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 3 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
گوجه فرنگی 300 گرم
روغن به میزان لازم
شیر نصف پیمانه
آرد 1 قاشق
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت املت قارچ

1. برای درست کردن این املت خوشمزه ابتدا پیاز را به شکل نگینی و ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. بعد از اینکه پیاز تفت داده شد، مقدار کمی نمک و زرد چوبه اضافه می کنیم تا رنگ پیازها طلایی شود.

2. سپس در یک ظرف دیگر قارچ ها را به شکل حلقه ای خرد می کنیم و داخل تابه پیاز می ریزیم تا آب قارچ کشیده شود و همراه پیازها سرخ شود. بعد از اضافه کردن قارچ، فلفل دلمه ای خرد شده راهم اضافه می کنیم و همه مواد را باهم تفت می دهیم.

3. بعد از اینکه همه مواد به خوبی سرخ شدند، گوجه فرنگی ها را به شکل نگینی بزرگ خرد می کنیم و به تابه می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها بپزند. در این مدت زمان در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را با نصف پیمانه شیر، یک قاشق آرد و مقدار کمی نمک و فلفل مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم.

4. در انتها وقتی گوجه فرنگی ها سرخ شدند، مخلوط تخم مرغ و شیر را روی املت می ریزیم و صبر می کنیم تا املت به خوبی بپزد. سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر املت هم سرخ شود.

5. وقتی دو طرف املت به خوبی پخت و سرخ شد، آن را از روی حرارت برمی داریم و در ظرف مناسب می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این املت قارچ خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت املت قارچ

املت قارچ را می توانید بدون گوجه فرنگی و به صورت نیمرو هم درست کنید.همچنین این املت را می توانید در مایکروفر هم درست کنید، برای این کار در مرحله آخر بعد از اینکه مخلوط تخم مرغ و شیر را به تابه اضافه کردیم آن را داخل مایکروفر می گذاریم.



:: برچسب‌ها: املت قارچ , طرز تهیه املت قارچ , آموزش طرز تهیه املت قارچ خوشمزه , طرز تهیه انواع املت قارچ خوشمزه , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 14 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه سالاد شوید

سالاد شوید، طرز تهیه و درست کردن سالاد شوید خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی، مرغ و خیارشور مرحله به مرحله، salad shevid
آموزش سالاد شوید و سیب زمینی به صورت ساده و قالبی

سالاد شوید یکی از سالاد های خوشمزه و عالی می باشد و هرکس با توجه و به سلیقه و ذائقه خود را آن با مواد مختلفی درست می کند. این سالاد بسیار معروف می باشد و به دلیل اینکه در این سالاد از مرغ استفاده می شود می توانید آن را همانند سالاد تن ماهی به عنوان یک وعده ناهار یا شام هم به همراه نان سرو کنید.

البته شما در صورت تمایل می توانید به جای مرغ از کالباس هم استفاده کنید. من همیشه سالاد شوید را با مرغ، سیب زمینی، نخود فرنگی، شوید تازه و خیارشور درست می کنم. البته برخی افراد مواد دیگری مانند کلم و ذرت هم اضافه می کنند که کاملا اختیاری است. ناگفته نماند سالاد شوید و سیب زمینی یونانی بسیار معروف می باشد.

به هر حال اگر تا به امروز سالاد شوید درست نکردید و با طرز تهیه سالاد شوید آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سالاد شوید را آماده کرده ایم و شما به تنهایی با این آموزش آشپزی در خانه می تواند سالاد شوید خوشمزه و مجلسی برای 5 نفر درست کنید.

مواد لازم سالاد شوید 5 نفر
سینه مرغ نصف عدد
سیب زمینی 3 عدد
نخود فرنگی 3 قاشق غذاخوری
شوید خرد شده 4 قاشق غذاخوری
خیارشور 2 عدد
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
ماست 3 قاشق غذاخوری
آبلیمو تازه  به میزان لازم
فلفل  به میزان لازم
نمک  به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد شوید

1. برای درست کردن این سالاد خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه به همراه یک عدد پیاز، سیر و مقداری نمک روی حرارت می گذاریم تا بپزد. بعد از اینکه مرغ پخت، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و بعد از کمی خنک شدن آن را با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

2. سیب زمینی را هم پس از اینکه شستیم، پوست آن را جدا می کنیم و به صورتی نگینی و ریز خرد می کنیم. حالا در یک قابلمه مقداری آب و نمک می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا بجوشد. بعد از اینکه آب جوشید، سیب زمینی خرد شده را اضافه می کنیم و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی در آب جوش بپزد و بعد آبکشی می کنیم.

3. نخود فرنگی را هم در یک قابلمه به همراه آب می پزیم و خیارشور را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید تمامی مواد سالاد آماده شده را باهم مخلوط کنیم. برای این کار در یک ظرف مناسب، سیب زمینی، سینه مرغ، نخود فرنگی، خیارشو و شوید را می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم.

4. حالا باید سس مخصوص سالاد شوید را آماده کنیم. برای این کار در یک ظرف مناسب ماست + سس + نمک + آبلیمو را باهم مخلوط می کنیم تا سس یکدستی داشته باشید. حالا سس آماده شده را به مواد سالاد اضافه می کنیم و مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا همه مواد سالاد به سس آغشته شوند.

5. در صورتی که می خواهید سالاد شوید قالبی درست کنید باید داخل ظرف یا قالب مورد نظر خود کیسه فریزر بیندازید و بعدش مواد سالاد را اضافه می کنیم و با دست یا قاشق آن را فشرده می کنیم و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد.

6. بعد از دو ساعت قالب را برمی گردونیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد شوید خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن شوید رژیمی

سالاد شوید رژیمی

توجه کنید در صورتی که می خواهید سالاد شوید را به صورت رژیمی درست کنید می توانید به جای سس آن را با روغن زیتون و آبلیمو سرو کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد شوید , سالاد شوید,انواع سالاد , سالاد شوید و سیب زمینی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه ژلی رولی

ژلی رولی خوشمزه و خوشرنگ مجلسی با بستنی مرحله به مرحله

ژله رولی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است که به آسانی قابل تهیه می باشد و در عین حال دارای نکات مهمی است که اگر رعایت شود، یک ژله بسیار خوشمزه و خوش طعم می شود. ژله رولی را می توان به صورت دو رنگ هم درست کرد تا ظاهری جذاب داشته باشد. همچنین برخی از افراد این ژله را با بستنی و یا بدون بستنی به صورت قالبی هم درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن ژله رولی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و دستور تهیه ژله رولی را برای شما آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش آشپزی به راحتی در منزل ژله رولی دو رنگ خوشمزه و خوشرنگ را درست کنید.

مواد لازم ژله رولی
پودر ژله 1 بسته با طعم دلخواه
آب جوش 1 لیوان
بستنی وانیلی تک نفره 1 عدد
مراحل تهیه ژله رولی

1. برای درست کردن این ژله خوشمزه ابتدا یک سینی به ابعاد 20× 30 برمی داریم و با مقدار کمی آب داخل سینی را خیس می کنیم. بعد یک عدد کیسه فریزر را باز می کنیم و به صورت تک لایه کف سینی کاملا صاف پهن می کنیم. توجه داشته باشید که اندازه سینی طبق اندازه گفته شده باشد، چون خیلی مهم است، نه بزرگ باشد و نه کوچک.

2. حالا در یک کاسه پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و روی حرارت و بخار کتری قرارمی دهیم تا کاملا در آب حل شود. بعد از اینکه پودر ژله در آب حل شد، آن را از روی حرارت برمی داریم و 2الی 3 دقیقه صبر می کنیم تا کمی از حرارت ژله کم شود.

3. در ادامه بستنی را از یخچال خارج می کنیم و بعد ار چند دقیقه به کاسه ژله اضافه می کنیم و با قاشق به آرامی مخلوط می کنیم تا بستنی در مایع ژله آب شود. دقت کنید این کار را خیلی آرام انجام دهید تا بستنی با مایه ژله رولی قاطی نشود و فقط به صورت یک لایه کف روی سطح ژله قرار بگیرد.

4. حالا روی کیسه فریزر پهن شده را با یک قطره روغن چرب می کنیم و همه مواد را به یکباره داخل سینی می ریزیم. سپس سینی را داخل یخچال قرار می دهیم و به مدت 30 الی 40 دقیقه صبر می کنیم تا ژله ببندد.

5. به محض اینکه دیدیم سطح ژله گرفت از یخچال خارج می کنیم و بلافاصله با کمک کارد برش های نواری روی ژله ایجاد می کنیم و با احتیاط نوارها را رول می کنیم. رول ها رو مجددا داخل یخچال می گذاریم تا کاملا سفت شوند. 6. بعد از اینکه رول ها به خوبی سفت و آماده شد، آنها را در ظرفی می چینیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ژله رولی های خوشمزه و خوشگل لذت ببرید.

نکات درست کردن ژلی رولی

توجه داشته باشید که اگر ابعاد سینی کوچکتر یا بزرگتر از این باشد، ژله نازک یا ضخیم می شود و در نتیجه موقع رول کردن می شکند.

همچنین دقت کنید که ژله قبل از برش دادن زیاد در یخچال نماند که سفت شود.چون اگر سفت هم شود موقع رول کردن می شکند.

ژله رولی به شکل گل رز

در صورت تمایل می توانید ژلی رولی را به شکل گل رز یا هر شکل دیگری که دوست داشتید درست کنید. به عنوان مثال برای درست کردن ژله رولی به شکل گل رز، بعد از اینکه ژله آماده شد به جای برش نواری صاف، یک در میان برش های صاف و برش های دالبری می زنیم و بعد رول می کنیم و داخل سینی چرب شده می چنیم و در یخچال می گذاریم تا به طور کامل سفت شود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه ژله رولی دو رنگ+ژله رولی+طرز تهیه ژله+ژله رولی گل رز+آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398
.

خرید محافظ اتو

محافظ اتو خوبه؟ خرید و قیمت محافظ اتو اصل، فروشگاه اینترنتی خرید محافظ اتو اصل
خرید اینترنتی محافظ اتو + کاربرد و طریقه نصب محافظ اتو

آیا تا به حال از محافظ اتو استفاده کرده اید؟ آیا لباس های شما هم بعد از اتو کردن برق می اندازند؟ یا اینکه تا حالا شده اتو روی لباس یادتان برود و لباس هایتان جزغاله شود؟ اگر شما هم با این مشکات دست و پنجه نرم می کنید پیشنهاد می کنم همین امروز یکی از این محافظ های اتو را سفارش دهید.

محافظ اتو یک لایه از جنس سیلیکون نسوز می باشد که توسط فنری از پشت به اتوی شما وصل می شود و مانع از سوختن، لکه گیری و از همه مهمتر مانع از برق افتادن لباس شما می شود.

محافظ اتو ، خرید اینترنتی محافظ اتو و کاربرد آن

کاربرد محافظ اتو چیست؟

خیلی از بانوان ایرانی معمولا بعد از اینکه لباس، مانتو، شلوار و ... خود را اتو می کنند متوجه برق انداختن لباس هایشان می شوند. برای همین بعضی از این بانوان اتو را مستقیم روی لباس نمی گذارند و مثلا از یک پارچه کتانی استفاده می کنند که بین لباس و اتو قرار می گیرد.

ما برای این دسته از بانوان پیشنهاد می کنیم بجای پارچه از محافظ اتو استفاده کنند تا هم اتو کردن لباس ها برایشان آسان تر شود و هم اینکه محافظ اتو نسبت به پارچه مطمئن تر است.

همچنین این محافظ باعث جلوگیری از برخورد سطح زیرین اتو با لباس می شود و برای همین از لکه های که در اثر کار زیاد بر سطح زیرین اتو درست می شود جلوگیری می کند. این محافظ اتو برای اتو کردن پارچه های ابریشم,مخمل ,نایلون , نریون , ویسیکوز مناسب است.

طریقه استفاده و توضحات و کاربرد محافظ اتو + نحوه سفارش اینترنتی محافظ اتو

ویژگی های اصلی محافظ اتو

  • جهت محافظت از کفی اتو
  • مانع برق افتادن روی پارچه
  • دارای یک فنر نگه دارنده
  • جنس سیلیکونی نسوز
  • محافظت از اتو در مقابل خط و خش
  • مناسب برای تمامی اتوها و قابل شستشو

راهنمای خرید محافظ اتو

برای خرید محافظ اتو لطفا ابتدا بر روی خرید محصول کلیک کنید و فرم خرید را با دقت پر کنید. سپس سفارش یا سفارشات خود را درب منزل تحویل گرفته و وجهشو پرداخت نمایید.



:: برچسب‌ها: خرید محافظ اتو , محافظ اتو , خرید اینترنتی , کابرد محافظ اتو , طریقه استفاده از محافظ اتو ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398
.

خرید محافظ اتو

محافظ اتو خوبه؟ خرید و قیمت محافظ اتو اصل، فروشگاه اینترنتی خرید محافظ اتو اصل
خرید اینترنتی محافظ اتو + کاربرد و طریقه نصب محافظ اتو

آیا تا به حال از محافظ اتو استفاده کرده اید؟ آیا لباس های شما هم بعد از اتو کردن برق می اندازند؟ یا اینکه تا حالا شده اتو روی لباس یادتان برود و لباس هایتان جزغاله شود؟ اگر شما هم با این مشکات دست و پنجه نرم می کنید پیشنهاد می کنم همین امروز یکی از این محافظ های اتو را سفارش دهید.

محافظ اتو یک لایه از جنس سیلیکون نسوز می باشد که توسط فنری از پشت به اتوی شما وصل می شود و مانع از سوختن، لکه گیری و از همه مهمتر مانع از برق افتادن لباس شما می شود.

محافظ اتو ، خرید اینترنتی محافظ اتو و کاربرد آن

کاربرد محافظ اتو چیست؟

خیلی از بانوان ایرانی معمولا بعد از اینکه لباس، مانتو، شلوار و ... خود را اتو می کنند متوجه برق انداختن لباس هایشان می شوند. برای همین بعضی از این بانوان اتو را مستقیم روی لباس نمی گذارند و مثلا از یک پارچه کتانی استفاده می کنند که بین لباس و اتو قرار می گیرد.

ما برای این دسته از بانوان پیشنهاد می کنیم بجای پارچه از محافظ اتو استفاده کنند تا هم اتو کردن لباس ها برایشان آسان تر شود و هم اینکه محافظ اتو نسبت به پارچه مطمئن تر است.

همچنین این محافظ باعث جلوگیری از برخورد سطح زیرین اتو با لباس می شود و برای همین از لکه های که در اثر کار زیاد بر سطح زیرین اتو درست می شود جلوگیری می کند. این محافظ اتو برای اتو کردن پارچه های ابریشم,مخمل ,نایلون , نریون , ویسیکوز مناسب است.

طریقه استفاده و توضحات و کاربرد محافظ اتو + نحوه سفارش اینترنتی محافظ اتو

ویژگی های اصلی محافظ اتو

  • جهت محافظت از کفی اتو
  • مانع برق افتادن روی پارچه
  • دارای یک فنر نگه دارنده
  • جنس سیلیکونی نسوز
  • محافظت از اتو در مقابل خط و خش
  • مناسب برای تمامی اتوها و قابل شستشو

راهنمای خرید محافظ اتو

برای خرید محافظ اتو لطفا ابتدا بر روی خرید محصول کلیک کنید و فرم خرید را با دقت پر کنید. سپس سفارش یا سفارشات خود را درب منزل تحویل گرفته و وجهشو پرداخت نمایید.



:: برچسب‌ها: خرید محافظ اتو , محافظ اتو , خرید اینترنتی , کابرد محافظ اتو , طریقه استفاده از محافظ اتو ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه شربت آلبالو

شربت آلبالو، طرز تهیه و درست کردن شربت آلبالو خوشمزه و خوشرنگ مجلسی مخصوص در منزل با شکر و عسل، sharbat-albaloo
دستور تهیه شربت آلبالو خوشمزه و مجلسی بدون هسته در خانه

شربت آلبالو یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار در همه فصول سال به خصوص در فصل گرما می باشد و امروزه بسیاری از ما برای پذیرایی از مهمان های خود این شربت خوشمزه را سرو می کنیم.

همان طور که می دانید طرز تهیه شربت آلبالو بر خلاف شربت آبلیمو یا شربت نارنج کمی دشوار و زمان بر است اما شما می توانید یکبار در فصل تابستان به اندازه زیاد از این شربت خوشمزه درست کنید و تا رسیدن فصل آلبالوی سال دیگر این شربت خوشمزه را استفاده کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت آلبالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی آسان بارونک، مواد لازم و طرز تهیه شربت آلبالو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این شربت آلبالوی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم شربت آلبالو
آلبالوی تازه 1 کیلو
شکر 2 کیلو
مراحل تهیه و درست کردن شربت آلبالو

1. برای درست کردن شربت آلبالو، ابتدا هسته آلبالوها را در می آوریم و در یک ظرف می ریزیم. دقت کنید آلبالوها زیاد له نشوند. بعد شکر را روی آلبالوها می پاشیم و یک لیوان هم آب جوش روی آلبالوها می ریزیم. درب ظرف را می گذاریم و آلبالو را 12 الی 24 ساعت در یخچال می گذاریم تا در این فاصله آلبالو ها خوب آب بیندازند.

2. بعد از 24 ساعتآلبالوها را از یخچال در می آوریم و روی شعله متوسط گاز می گذاریم تا آلبالوها بپزد. نیم ساعت زمان برای آماده شدن این شربت کافی است، بیشتر از این بماند رنگ شربت تیره می شود. در این مدت مرتب کف روی شربت را با کفگیر برمی داریم. بعد از 20 دقیقه جوشیدن با کفگیر سوراخ دار آلبالوها را از داخل شربت در می آوریم.

3. وقتی که شربت جوشید و به خوبی قوام آمد، از روی حرارت برمی داریم و قبل از اینکه سرد بشود آن را از صافی رد می کنیم تا تفاله آلبالو ها داخل شربت نماند. این تفاله ها را می توانیم به صورت مربا هم استفاده کنیم یا برای پخت آلبالو پلو مصرف کنیم.

4. بعد ازاین که شربت آماده شد با آب خنک و چند تکه یخ میل می کنیم. امید واریم از نوشیدن این شربت آلبالوی خوشمزه وخنک لذت ببرید.

نکات درست کردن شربت آلبالو

در تهیه شربت آلبالو برای هر1 کیلو آلبالو 2 کیلو شکر لازم است. همچنین دقت کنید آلبالوها را داخل شربت له نکنید یا با قاشق فشار ندهید، چون شربت رنگش تیره می شود.

نگهداری شربت آلبالو

این شربت را می توانید در ظروف درب دار و در یخچال تا دوسال نگهداری کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت , طرز تهیه شربت آلبالو , طرز تهیه شربت آلبالو خوشمزه و خانگی , شربت آلبالو خوشمزه و خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه بستنی سنتی

بستنی سنتی، طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه و مخصوص، مواد لازم بستنی سنتی زعفرانی بازاری، bastani sonati
دستور تهیه بستنی سنتی با زعفران و شیر و ثعلب

بستنی سنتی یکی از دسر های خوشمزه و قدیمی می باشد و با اینکه امروزه انواع مختلف بستنی وجود دارد اما هنوز بستنی سنتی در بین همه سنین محبوبیت ویژه ای دارد و لقب پرفروش ترین بستنی را به خود اختصاص داده است.

همان طور که می دانید با رسیدن فصل تابستان بازار بستنی فروشی ها داغ می شود و در این میان خیلی از بانوان ایرانی ترجیح می دهند بستنی سنتی را به صورت خانگی در منزل درست کنید.

برای همین ما در این پست بارونک، برای این دسته از بانوان دستور تهیه و درست کردن بستنی سنتی را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم و شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید بستنی سنتی خوشمزه و مخصوص بازاری درست کنید.

مواد لازم بستنی سنتی
شیر پرچرب 4 لیوان
خامه صبحانه 1 لیوان
گلاب یک سوم لیوان
زعفران دم کرده 2 قاشق سوپ خوری
شکر 300 الی 350 گرم
پودر پسته به میزان دلخواه
ثعلب 2 قاشق چای خوری
نکاتی در مورد آماده سازی مواد بستنی

توجه کنید ثعلب را می توانید از لوازم قنادی فروشی های معتبر تهیه کنید، چون اگر ثعلب درجه یک نباشد بستنی یخی شده و کشدار نمی شود.

همچنین در مورد شکر این نکته را بگویم که اگر شکر بستنی زیاد باشد، بستنی خوب نمی بندد. از طرفی کم کردن شکر هم روی بافت بستنی تاثیر منفی می گذارد.

مراحل تهیه بستنی سنتی زعفرانی

1. برای شروع ابتدا نصف خامه را با قاشق روی یک سینی صاف می کنیم و داخل فریزر می گذاریم تا کاملا یخ بزند. سپس شکر و ثعلب را در یک کاسه می ریزیم و با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا ثعلب کاملا باز شود و داخل شیر گلوله نشود.

2. سپس شیر را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا شیر به جوش بیاید. بعد از جوشیدن شیر، حرارت را کم می کنیم و مخلوط ثعلب و شکر را کم کم به شیر اضافه می کنیم. مخلوط را به مدت 3 الی 5 دقیقه به صورت مدام و سریع با همزن دستی هم می زنیم تا ثعلب و شکر کاملا در شیر حل شود و ثعلب گلوله نشود. بعد از اینکه شیر کمی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

3. در یک ظرف دیگر نصف باقی مانده خامه صبحانه را که به دمای محیط رسیده است، هم می زنیم تا یکدست شود و بعد کم کم به قابلمه اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم. سپس گلاب و زعفران دم کرده را هم می ریزیم و هم می زنیم تا همه مواد یک دست شود.

4. حالا مایه بستنی را در یک کاسه استیل می ریزیم و کاسه را در یک ظرف حاوی یخ قرار می دهیم. به طوری که ظرف یخ در زیر باشد. برای انتقال بهتر سرما توسط یخ، روی یخ ها مقداری نمک می پاشیم. گاهی مایه بستنی را با قاشق هم می زنیم تا بستنی کاملا خنک شده و کمی خودش را بگیرد.

5. در آخر ظرف بستنی را در فریزر می گذاریم و هر 40 دقیقه یکبار از فریزر خارج کرده و از اطراف ظرف شروع به همزدن می کنیم آنقدر تکرار می کنیم تا همه محتویات بستنی کاملا سرد شده و بستنی خودش را بگیرد و در زمان همزدن از کاسه جدا شود.این مرحله ممکن است 4 تا 5 ساعت طول بکشد.

6. بعد از اینکه بستنی کمی خودش را گرفت، خامه یخ زده را تکه تکه می کنیم و همراه با پودر پسته داخل بستنی می ریزیم و مخلوط می کنیم.

7. در پایان بستنی را در ظرف درب دار می ریزیم و حدود 6 تا 8 ساعت در فریزر می گذاریم تا آماده سرو شود. امید واریم از خوردن این بستنی سنتی خوشمزه و خانگی لذت ببرید.

نکات درست کردن بستنی سنتی

بستنی سنتی شکلاتی

اگر می خواهید بستنی شما رنگ شکلاتی شود، به جای زعفران از پودر کاکائو استفاده کنید. همچنین به جای مغز پسته، مغز گردو یا بادام هم می شود استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه بستنی سنتی , بستنی سنتی , طرز تهیه بستنی , آموزش درست کردن بستنی سنتی خوشمزه خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه شیرینی لطیفه

شیرینی لطیفه خامه ای، طرز تهیه و دستور پخت شیرینی لطیفه خامه ای خوشمزه و مجلسی نرم به سبک قنادی و بازاری در منزل، shirini-latifeh
دستور پخت شیرینی لطیفه خامه ای خوشمزه و نرم در خانه

شیرینی لطیفه یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین شیرینی های خامه ای می باشد و اصالت آن به شهر تبریز برمی گردد. همان طور که از نام این شیرینی مشخص است، این شیرینی همانند شیرینی نون خامه ای خوشمزه نرم و لطیف می باشد و از دو تکه نان ترد درست شده است و وسط نان ها خامه قرار دارد.

شاید فکر کنید که درست کردن شیرینی لطیفه در منزل کار بسیار سخت و دشواری است و ترجیح بدهید آن را از بیرون سفارش بدهید. اما در حقیقت درست کردن شیرینی لطیفه بسیار آسان است و فقط باید کمی مهارت به خرج بدهید و دست به کار شوید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی لطیفه آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی لطیفه را آماده کرده ایم و شما با این آموزش ساده شیرینی پزی به تنهایی می توانید شیرینی لطیفه ای خوشمزه و عالی به سبک قنادی فروشی ها درست کنید.

مواد لازم شیرینی لطیفه حامه ای 25 عدد
آرد 85 گرم
نشاسته ذرت  15 گرم
شکر 85 گرم
تخم مرغ 3 عدد
بکینگ پودر یک دوم قاشق چایخوری
پودر تارتار یک چهارم قاشق چایخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
نمک 1 پنس
خامه فرم گرفته قنادی  200 تا 300 گرم
پودر قند و پودر پسته به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت شیرینی لطیفه

1. برای درست کردن این شیرینی خوشمزه، ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. تخم مرغ ها را هم به محض بیرون آوردن از یخچال بشکنید و زرده و سفیده شان را جدا کنید. چون پس از گرم شدن جدا کردن زرده و سفیده کمی سخت می شود. آرد و نشاسته ذرت و بکینگ پودر را هم سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

2. برای شروع سفیده تخم مرغ را با همزن هم می زنیم تا کف کند. سپس نیمی از شکر و پودر تارتار را به سفیده اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا کاملا فرم بگیرد و وقتی ظرف را برمی گردانیم از ظرف نریزد. پس از فرم گرفتن سفیده، آن را داخل یخچال استراحت می دهیم.

3. در ادامه زرده تخم مرغ را با بقیه شکر و وانیل به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. حالا سفیده تخم مرغ را از یخچال بیرون می آوریم و زرده را به آن اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی به روش فولد کردن مخلوط می کنیم تا با این روش پف سفیده نخوابد.

4. سپس مواد الک شده یعنی آرد، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را اضافه می کنیم و دوباره با لیسک فود می کنیم. حالا مواد آماده شده را داخل قیف می ریزیم و به اندازه سکه پانصد تومانی و با فاصله چند سانتی دایره های یکسان روی سینی فر درست می کنیم. توجه کنید حتما روی سینی فر کاغذ روغنی بیندازید.

5. حالا روی تمام دایره ها مقداری پودر قند الک شده می ریزیم و سپس سینی فر را به مدت 10 دقیقه داخل فر گرم شده با دمانی 180 درجه می گذاریم تا بپزد. مواظب باشید شیرینی ها را نسوزانید و به هیچ وجه نباید تغییر رنگ بدهند. (فر را باید از 15 دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود)

6. بعد از اینکه نان های شیرینی لطیفه به خوبی پخت، آن ها را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا خنک شوند. بعد از خنک شدن به کمک یه کارد نان ها را از روی کاغذ جدا می کنیم و کنار می گذاریم.

7. حالا روی یکی از نان ها را به کمک ماسوره، خامه فرم گرفته می زنیم و در صورت تمایل کمی پودر پسته هم به خامه بپاشید. سپس نان دیگر را به آرامی روی خامه قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا به هم بچسبند و بعدش سرو کنید. امیدواریم از خوردن این شیرینی لطیفه خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی لطیفه

اگر می خواهید شیرینی لطیفه شما همانند شیرینی های بازاری باشد، باید مرحله زدن سفیده و زرده تخم مرغ و فولد کردن آن ها را با دقت و به آرامی انجام دهید و حتما تمامی مراحل را پشت سر هم انجام دهید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی لطیفه , شیرینی لطیفه خوشمزه , آموزش طرز تهیه شیرینی لطیفه خامه ای , شیرینی لطیفه خامه ای , آموزش شیرینی پزی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

کیک دبل چاکلت، طرز تهیه و پخت کیک دبل چاکلت خوشمزه و مجلسی با گاناش شکلاتی و خامه ای در منزل به همراه مواد لازم، cake-double-chocolate
دستور تهیه و پخت کیک دبل چاکلت شکلاتی

کیک دبل چاکلت یکی از انواع کیک های شکلاتی و خوشمزه می باشد و طرفداران بسیاری دارد. ما این کیک را همانند کیک خیس به کسانی که عاشق کیک های شکلاتی هستند پیشنهاد می کنیم. طرز تهیه کیک دبل چاکلت بسیار آسان است و می توانید آن را در کنار یک چایی به عنوان یک عصرانه شیک میل کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک دبل چاکلت آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی حرفه ای بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی دبل چاکلت را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید کیک دبل چاکلت خوشمزه و مجلسی درست کنید.

‌‌مواد لازم کیک دبل چاکلت
آرد 2 پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
نمک یک هشتم قاشق چای‌ خوری
شیر 1 پیمانه
وانیل 1 قاشق چایخوری
روغن مایع سه چهارم پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو نصف پیمانه
مراحل تهیه کیک

1. برای شروع ابتدا 2 قاشق از آرد را بر می داریم و کنار می گذاریم. سپس بقیه آرد را در یک ظرف مناسب می ریزیم و بکینگ پودر، نشاسته ذرت و پودر کاکائو را هم به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. بعد از مخلوط کردن مواد را سه بار الک می کنیم.

2. حالا زرده و سفیده ی تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و زرده ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و چند دقیقه با همزن دستی می زنیم تا کمی باز شود. سپس وانیل و نصف شکر را اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن دوباره می زنیم تا حدی که غلیظ و کش دار شود و حجمش دو برابر شود.

3. در ادامه شیر و روغن را هم به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم، سپس به تدریج مخلوط آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را هم اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. سپس آن را را کنار می گذاریم.

4. حالا در یک ظرف دیگر سفیده ی تخم مرغ ها را با نمک و نصف باقیمانده شکر هم می زنیم تا حدی که حجمش زیاد شود و کاملا پف کند. به طوری که وقتی ظرف رو برعکس می کنیم از ظرف نریزد. حالا سفیده را هم با لیسک یا قاشق چوبی به مواد بالا اضافه می کنیم و به صورت آرام و دورانی مخلوط می کنیم. دقت کنید زیاد هم نزنید تا پف مواد نخوابد.

5. در آخر قالب مورد نظر را چرب می کنیم و با 2 قاشق آردی که در ابتدا برداشته بودیم، کف قالب را آرد پاشی می کنیم. سپس مواد را در قالب می ریزیم و قالب را داخل فر گرم شده به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه می گذاریم. تا کیک به طور کامل بپزد.(برای گرم شدن فر آن را باید از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

6. بعد از اینکه کیک به خوبی پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم به طور کامل خنک شود. سپس کیک را روی یک توری پایه دار می گذاریم و گاناش مخصوص کیک دبل چاکلت را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا شکلات اضافی به صورت کامل بریزد.

7. حالا کیک را داخل یک ظرف دیگر یا ظرف سرو منتقل می کنیم و بعد از دو ساعت استراحت در یخچال آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک دبل چاکلت خوشمزه لذت ببرید.

مراحل تهیه گاناش مخصوص برای کاور کیک دبل چاکلت برای این گاناش 200 گرم خامه صبحانه یا خامه قنادی را در یک قابلمه روی حرارت ملایم می گذاریم. وقتی خامه از کناره ها شروع به حباب زدن کرد، 250 گرم شکلات تخته ای خرد شده را اضافه می کنیم و بعدش خوب هم می زنیم تا شکلات داخل خامه ذوب شود و مایه یکدستی داشته باشیم. هم اکنون گاناش ما آماده استفاده است.


:: برچسب‌ها: کیک دبل چاکلت , طرز تهیه کیک دبل چاکلت , آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه کیک دبل چاکلت خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

خورشت قورمه سبزی، طرز تهیه خورش قورمه سبزی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله برای 5 نفر، دستور پخت قورمه سبزی جا افتاده در منزل
دستور پخت خورش قورمه سبزی مجلسی خوشرنگ با گوشت

خورشت قورمه سبزی از معروف ترین خورش های خوشمزه و مجلسی کشور ما است که بسیار پرطرفدار است. خورشت قورمه سبزی جزو آن دسته از خورش هایی می باشد که اگر خوب طبخ شود و به خوبی جا بیفتد عطر و طعم فوق العاده ای دارد.

اصولاً قورمه سبزی را با گوشت قرمز درست می کنند اما در این میان برخی افراد هم هستند که آن را با گوشت مرغ درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن خورشت قورمه سبزی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه خورشت قورمه سبزی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این خورشت خوشمزه ومجلسی را درست کنید.

مواد لازم خورشت قورمه سبزی 4 نفر
گوشت خورشتی 250 گرم
سبزی قورمه سبزی 1 کیلو
لوبیا قرمز 1 پیمانه
پیاز 1 عدد
روغن به میزان لازم
نمک زردچوبه فلفل سیاه به مقدار لازم
لیمو عمانی  4 عدد
مراحل پخت خورشت قورمه سبزی

1. قبل از پخت خورشت، ابتدا لوبیا را پا ک می کنیم و حدود 2 ساعت با آب خیس می کنیم تا هم نفخ لوبیا از بین برود و هم به راحتی پخته شود.

2. سبزی مخصوص قورمه سبزی را پاک می کنیم و خیلی ریز خرد می کنیم و بعد از خرد کردن خوب با آب می شوییم و آبکشی می کنیم تا سبزی ها خشک شود. سبزی قورمه سبزی شامل تره، جعفری، شنبلیله و کمی برگ اسفناج می باشد.

3. حالا برای شروع، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه مناسب با مقداری روغن تفت می دهیم، بعد از چند دقیقه تفت دادن مقداری نمک و زردچوبه اضافه می کنیم تا پیازها خوش رنگ و طلایی شود .

4. سپس سبزی خرد شده را در یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم تا آب سبزی کشیده شود و بعد از چند دقیقه تفت دادن، سبزی راهم به قابلمه پیاز اضافه می کنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم تا سبزی ها به طور کامل سرخ شود.توجه داشته باشید که اگر از سبزی فریز شده استفاده می کنید کمی صبر کنید تا یخ سبزی باز شود و سپس با پیاز تفت دهید.

5. بعد از اینکه سبزی به خوبی سرخ شد، گوشت خرد شده به صورت قورمه ای را هم به قابلمه اضافه می کنیم و کمی با پیاز و سبزی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. (تفت دادن گوشت با پیاز و سبزی باعث طعم دار شدن گوشت می شود)

6. در ادامه بعد از تفت دادن گوشت، لوبیای خیس شده را آبکشی می کنیم و در قابلمه خورشت می ریزیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا همه مواد خورشت با هم مخلوط شود. سپس مقداری آب به خورشت اضافه می کنیم و صبر می کنیم بجوشد، جوش که آمد حرارت را کم می کنیم تا خورشت با حرارت متوسط بپزد.

7. وقتی که گوشت نیم پز شد و خورشت تقریبا جا افتاد، مقداری نمک و لیمو عمانی را اضافه می کنیم . می توانید لیمو عمانی ها را چند دقیقه قبل در ظرف آب گرم خیس کنید تا هم نرم شود وهم تلخی لیموها از بین برود.

8. در آخر کمی فلفل سیاه و زعفران دم کرده اضافه می کنیم تا خورشت خوش رنگ و خوش طعم تر شود. درب قابلمه را می گذاریم تا خورشت کامل بپزد و خوب جا بیفتد.

9. در پایان بعد از اینکه خورشت آماده شد، آن را در در ظرف مناسب می کشیم و همراه با برنج آبکش یا برنج کته سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورش قورمه سبزی خوشمزه لذت ببرید.

نکات مهم در طبخ خورشت قورمه سبزی مجلسی

بهتر است برای خورشت قورمه سبزی از سبزی تازه استفاده کنید و سبزی را خیلی ریز خرد کنید، چون در این صورت خورشت بهتر جا می افتد و خوشمزه تر می شود. اگر سبزی تازه در دسترس نباشد، می توان از سبزی خشک هم استفاده کرد.

مقدار سبزی های مختلف در قورمه سبزی بستگی به ذائقه خانواده دارد. مثلا اگر تره زیاد باشد طعم خورشت تند می شود. اسفناج زیاد باشد، خورشت طعم اسفناج می دهد. شنبلیله هم زیاد باشد، خورشت تلخ می شود.

به جای لوبیا قرمز از لوبیا چشم بلبلی یا لوبیا چیتی هم می توان استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: خورشت قورمه سبزی , خورش قورمه سبزی , طرز تهیه خورشت قورمه سبزی , طرز تهیه خورش قورمه سبزی خوشمزه و مجلسی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398
.

دانلود آهنگ جدید دختر دهه شصتی بگو عشق کی هستی از علی هایپر

دانلود آهنگ جدید دختر دهه شصتی بگو عشق کی هستی از علی هایپر

دانلود آهنگ جدید علی هایپر بنام دختر دهه شصتی از ترنج موزیک

Download  Music Ali Hyper – Dokhtare Dahe Shasti

ترانه : علی هایپر , موزیک : علی هایپر , تنظیم : آرش خادمی

برای دانلود آهنگ دختر دهه شصتی بگو عشق کی هستی به ادامه مطلب بروید ...

متن آهنگ جدید علی هایپر بنام دختر دهه شصتی

هنوزم عاشقم عاشقم هی هی

بازی میکردی با من تو کوچمون لی لی

باز میام در خونتون فقط بگو کی کی

آخ دل من رفت برات که آخر دفترات

اسممو مینوشتی چرا انقده خوب و عشقی

♫♫♫♫♫

هنوزم دل میبری با اون چشای مشکی

با اون چشای مشکی

دختر دهه شصتی تو این دلم نشستی زدی

بردی دلو با اون نگاهت دستی دستی

♫♫♫♫♫

دختر دهه شصتی بگو عشق کی هستی همه

خوبن ولی تو یه چیز دیگه هستی بگو عشق کی هستی

آخ که من مردم برات بیا دل و جونم

برات خودم فدات میبشم مرد رویاهات میشم

♫♫♫♫♫

قول بده که بمونی

با من و دیگه نری از پیشم …

بگو مگه چی داری که دلمو به دست میاری قلب

دیوونمو هی میبری و پس میاری میبری و پس میاری

♫♫♫♫♫

اگه دنیارم بخوای صبر کن

برات میگیرم تب کن برات میمیرم …

دختر دهه شصتی تو این دلم نشستی زدی

بردی دلو با اون نگاهت دستی دستی

♫♫♫♫♫

دختر دهه شصتی بگو عشق کی هستی

همه خوبن ولی تو یه چیز دیگه هستی بگو عشق کی هستی

دانلود آهنگ جدید علی هایپر بنام دختر دهه شصتی بگو عشق کی هستی



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ دختر دهه شصتی , دانلود آهنگ بگو عشق کی هستی , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398
.

دانلود آهنگ جدید دلم زیر و رو شد زیر و رو شد تو به هیشکی نگو از سینا شعبانخانی

دانلود آهنگ جدید دلم زیر و رو شد زیر و رو شد تو به هیشکی نگو از سینا شعبانخانی

دانلود آهنگ جدید سینا شعبانخانی بنام به هیشگی نگو از ترنج موزیک

Download  Music Sina Shabankhani – Be Hishki Nagoo

ترانه : یاحا کاشانی , ملودی : سینا شعبانخانی , تنظیم ، میکس و مسترینگ : انوشیروان تقوی

سلو و استرینگ : اشکان موسوی , گیتار اسپانیش : فرید سناور , گیتار الکتریک : علی الماسی

برای دانلود آهنگ دلم زیر و رو شد زیر و رو شد تو به هیشکی نگو به ادامه مطلب بروید …

 

متن آهنگ جدید سینا شعبانخانی بنام به هیشگی نگو :

حال بدم به عشق تو تغییر کرده عطرت منو شهر منو درگیر کرده

تو بهترین حال منی من شک ندارم من دیگه بهتر از تو از کجا بیارم

دعای مادرم تویی خود خود تو هرچی دعا کرده برام انگار شده تو

من که بدون تو نفس نمیکشم راحت که از عشق تو دست نمیکشم

من که بدون تو نفس نمیکشم راحت که از عشق تو دست نمیکشم

♫♫♫♫♫

دلم زیر و رو شد زیر و رو شد تو به هیشکی نگو

با تو رو به رو شد رو به رو شد تو به هیشکی نگو

همون که میخواستم مو به مو شد تو به هیشکی نگو

برا خیلیا حال ما آرزو شد تو به هیشکی نگو

دلم زیر و رو شد زیر و رو شد تو به هیشکی نگو

♫♫♫♫♫

با تو رو به رو شد رو به رو شد تو به هیشکی نگو

همون که میخواستم مو به مو شد تو به هیشکی نگو

برا خیلیا حال ما آرزو شد تو به هیشکی نگو

نگام کن کنار تو زیبا شدم شبیه غروبای دریا شدم

♫♫♫♫♫

یه حس عجیبی داری تو صدات

صدام کن که قلبم بریزه برات

دلم زیر و رو شد زیر و رو شد تو به هیشکی نگو

همون که میخواستم مو به مو شد تو به هیشکی

دلم زیر و رو شد زیر و رو شد تو به هیشکی نگو

♫♫♫♫♫

با تو رو به رو شد رو به رو شد تو به هیشکی نگو

همون که میخواستم مو به مو شد تو به هیشکی نگو

برا خیلیا حال ما آرزو شد تو به هیشکی نگو

دانلود آهنگ جدید سینا شعبانخانی بنام دلم زیر و رو شد زیر و رو شد تو به هیشکی نگو



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ به هیشکی نگو , دانلود آهنگ سینا شعبانخانی , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398
.

دانلود آهنگ جدید وقتی که تو رو دارم غصه و غمی ندارم

دانلود آهنگ جدید وقتی که تو رو دارم غصه و غمی ندارم از مهدی شکوهی

دانلود آهنگ جدید محمد شکوهی بنام وقتی تورو دارم از ترنج موزیک

Download  Music Mohammad Shokoohi – Vaghti Toro Daram

برای دانلود آهنگ وقتی که تو رو دارم غصه و غمی ندارم به ادامه مطلب بروید  …

متن آهنگ جدید محمد شکوهی بنام وقتی تو رو دارم :

وقتی که تو رو دارم غصه و غمی ندارم

وقتی که پیش منی دیگه هیچی کم ندارم

تو رو داشتن آرزومه تو رو دیدن بی بهونه

پا به پات نفس کشیدن زندگی رو عاشقونه

♫♫♫♫♫

وقتی که تو رو دارم غصه و غمی ندارم

وقتی که پیش منی دیگه هیچی کم ندارم

تو رو داشتن آرزومه تو رو دیدن بی بهونه

پا به پات نفس کشیدن زندگی رو عاشقونه

♫♫♫♫♫

دست تو تو دست من رهاش نکنی

قول بده تا آخرش پیش من بمونی

بگو عشقم تا همیشه کنارم میمونی

بگو عشقم بگو عشقم کنارم میمونی

بگو عشقم بگو عشقم

♫♫♫♫♫

اره داشتن تو نیازه به من میده زندگی دوباره

احساسی که به تو دارم یه حس خوب عاشقانه

اره داشتن تو نیازه به من میده زندگی دوباره

احساسی که به تو دارم یه حس خوب عاشقانه

♫♫♫♫♫

دست تو تو دست من رهاش نکنی

قول بده تا آخرش پیش من بمونی

بگو عشقم تا همیشه کنارم میمونی

بگو عشقم بگو عشقم کنارم میمونی

دانلود آهنگ جدید محمد شکوهی بنام وقتی که تو رو دارم غصه و غمی ندارمl



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ وقتی تو رو دارم , دانلود آهنگ محمد شکوهی , دانلود آهنگ جدید محمد شکوهی , دانلود آهنگ , دانلود آهنگ جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه برنج کته

برنج کته، طرز تهیه و پخت سریع برنج کته به همراه فوت و فن برنج کته، آموزش کامل درست کردن برنج کته مثل برنج آبکش برای 2 و 4 نفر، berenj kate
دستور تهیه و پخت سریع برنج کته خوشمزه مثل برنج آبکش + خواص

برنج از جمله غذاهای سنتی و اصلی سفره ایرانیان است که به دو روش کته و آبکش پخته می شود و در کنار انواع خورشت ها سرو می شود. در روش آبکش، برنج بیشتر قد می کشد و مجلسی تر است و مناسب مهمانی ها است. در روش کته تمام مواد مغذی و خواص برنج حفظ می شود و پخت آن سریع و آسان است. در مناطق شمالی کشور برنج ایرانی را بیشتر به صورت کته درست می کنند که بسیار خوشمزه و خوش عطر می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن برنج کته آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و درست کردن برنج کته را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید با این آموزش آشپزی به راحتی در منزل برنج کته درست کنید.

مواد لازم برنج کته برای 4 نفر
برنج 4 پیمانه
آب به میزان لازم
روغن نصف پیمانه
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت برنج کته

1. برای شروع، ابتدا برنج را پاک می کنیم و یکی دو بار برنج را با آب ملایم می شوییم. (توجه کنید که برنج را زیاد چنگ نزنید تا خرد نشود). بعد برنج را با مقداری آب 1 الی 2 ساعت خیس می کنیم.

2. سپس یک قابلمه مناسب برمی داریم، برنج را داخل آن می ریزیم و مقداری آب هم اضافه می کنیم. توجه داشته باشید برای درست کردن برنج کته آب در قابلمه به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

3. حالا نصف پیمانه روغن و به مقدار لازم نمک هم به برنج اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوشد. بعد از چند دقیقه جوشیدن حرارت را کم می کنیم و دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به آرامی بپزد. برای پخت برنج کته 30 الی 45 دقیقه زمان لازم است.

4. در پایان بعد از اینکه برنج کته ما به خوبی دم کشید، آن را در ظرف مناسب می کشیم و با خورشت دلخواه میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این برنج کته خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.

نکات پخت برنج کته

موقع اضافه کردن نمک دقت کنید تا نمک به اندازه باشد، چون آبکشی نمی شود و ممکن است برنج شور شود. همچنین در پخت برنج کته به جای روغن می توان از کره هم استفاده کرد.

برنج زعفرانی

اگر می خواهید برنج شما زعفرانی باشد و رنگ زیبایی داشته باشد، موقع جوشیدن برنج می توانید مقداری زعفران دم کرده به آب قابلمه بریزید تا برنج زعفرانی شود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه برنج , برنج کته , طرز تهیه برنج کته , آموزش درست کردن برنج کته , طرز تهیه و پخت برنج کته ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه دسر هلو

دسر هلو ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن دسر هلویی خوشمزه و مجلسی برای 2 و 4 نفر ، دسر هلو با بستنی و پودر ژلاتین و خامه، Peach dessert
دستور تهیه دسر هلویی خوشمزه و مجلسی شیک با خامه و بستنی

دسر هلو یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین دسرهای فصل تابستان است و همانند دسر طالبی بسیار خوش طعم و خوش عطر می باشد. اگر به دنبال تهیه یک دسر خوشمزه و مجلسی برای پذیرایی از مهمان های خود هستید، ما به شما دسر هلو را پیشنهاد می کنیم. مطمئن باشید اگر برای یکبار طعم این دسر را امتحان کنید، عاشق اش خواهید شد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر هلو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر هلو را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید دسر هلو خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم دسر هلو
هلو 5 عدد
شیر ۱ لیوان
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
آب سرد نصف لیوان
خامه صبحانه یا قنادی ۲ قاشق غذاخوری
مراحل تهیه دسر هلو

1. برای درست کردن این دسر خوشمزه، ابتدا در یک کاسه پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد مخلوط می کنیم و روی بخار کتری می گذاریم تا پودر ژلاتین به خوبی در آب حل شود. بعد از حل شدن صبر می کنیم تا خنک شود.

2. حالا در یک ظرف دیگر پوست هلوها را می گیریم و خرد می کنیم، بعد هلوهای خرد شده را به همراه شیر و شکر در مخلوط کن می ریزیم و میکس می کنیم. سپس ژلاتین حل شده و خامه را هم اضافه می کنیم و دوباره میکس می کنیم.

3. بعد از اینکه همه مواد به خوبی با هم مخلوط و یکدست شد، کف قالب مورد نظر را با مقدار کمی روغن چرب می کنیم و مواد را داخل قالب می ریزیم، سپس قالب را حدود 7 الی 8 ساعت داخل یخچال می گذاریم تا دسر آماده شود.

4. در پایان دسر را از یخچال برمی داریم و دور آن را با کارد آزاد می کنیم و در دیس برمی گردانیم و با سلیقه خود تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امید واریم از خوردن این دسر هلوی خوشمزه وعالی لذت ببرید.

نکات تهیه دسر هلو

در صورت تمایل می توانید به جای خامه از بستنی هم استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر خامه قنادی استفاده می کنید چون شیرین هست حتما به میزان شکر توجه کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه دسر , دسر هلو , آموزش طرز تهیه دسر هلو , آموزش درست کردن دسر هلو ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه سالاد بلغور

سالاد بلغور، طرز تهیه و دستور العمل درست کردن سالاد بلغور گندم و سبزیجات و نخود خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله، salad-bolghar
دستور تهیه سالاد بلغور و سبزیجات خوشمزه و مجلسی با نخود

سالاد بلغور گندم از سالاد های خوشمزه و مقوی می باشد و طرز تهیه آسانی دارد. شاید نام بلغور برای برخی از افراد کمی بیگانه باشد اما بهتر است بدانید که بلغور یکی از غلات تهیه شده از دانه های نوعی گندم سخت بنام دورم می باشد و این غلات در خاورمیانه مخصوصا در کشورهای عربی و ترکیه بسیار معروف می باشد.

سالاد بلغور همانند سالاد لوبیا چیتی جزو آن دسته از سالاد هایی می باشد که با دستورات مختلفی طبخ می شود. برای مثال برخی از افراد آن را با نخود و برخی دیگر مثل من با سبزجات درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد بلغور آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی حرفه ای بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سالاد بلغور را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید سالاد بلغور خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم سالاد بلغور 4 نفر
بلغور 1 پيمانه
پياز 1 عدد
روغن زيتون 4 قاشق سوپ‌خوري
گوجه‌فرنگي 2 عدد
خيار 1 عدد
فلفل دلمه‌ ای سبز 2 عدد
فلفل دلمه‌اي قرمز 1 عدد
پيازچه 7 ساقه
نعناع تازه نصف پیمانه
جعفري نصف پیمانه
آب ‌ليموترش تازه 3 قاشق سوپ‌خوری
آب انار 2 قاشق سوپ‌خوري
فلفل قرمز پودر شده به میزان لازم
نمک و دانه فلفل سیاه کوبیده‌ شده 1 قاشق چاي‌خوري
مراحل تهیه سالاد بلغور

1. برای درست کردن اینسالاد خوشمزه، ابتدا بلغور را در ظرفی درب دار می ریزیم و یک پیمانه آب جوش اضافه می کنیم به طوری که روی آن با آب کاملا پوشیده شود. سپس درب ظرف را می گذاریم و به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا بلغور خیس شود.

2. پس از 20 دقیقه بلغور را آبکشی می کنیم و در ظرف دیگر می ریزیم و کنار می گذاریم. توجه کنید اگر بلغور پس از 20 دقیقه نرم نشد می توانید آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت بگذارید تا به این روش نرم شود.

3. پیازچه، خیار و فلفل دلمه ای سبز و قرمز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و جعفری را پس از شستن به صورت ساطوری و ریز خرد می کنیم. گوجه فرنگی را هم با توجه به سلیقه خود به صورت ریز یا بزرگ خرد کنید.

4. پیاز را هم به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و بعدش آن را هم در یک تابه با نیمی از روغن زیتون روی حرارت ملایم می گذاریم و تفت می دهیم تا پیاز نرم و شفاف شود. سپس پیاز را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله پیاز، گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، پیازچه، نعناع و جعفری را به ظرف حاوی بلغور اضافه می کنیم و همه مواد را باهم مخلوط می کنیم.

5. حالا باید سس مخصوص سالاد بلغور را آماده کنیم. برای این کار روغن زیتون، آب لیموترش تازه، آب انار، فلفل قرمز و مقداری نمک و فلفل سیاه را در یک ظرف درب دار می ریزیم و هم می زنیم تا کاملا با یکدگیر مخلوط شوند. هم اکنون سس ما آماده است. پس سس را روی سالاد می ریزیم و بعد از 20 دقیقه استراحت آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد بلغور خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

نکات درست کردن سالاد بلغو
اضافه کردن نخود

من خودم هیچ وقت سالاد بلغور را با نخود درست نمیکنم چون به نظرم نخود طعم و مزه سالاد را به طور کامل عوض می کند. اما در صورتی که مایل باشد می توانید نخود را به صورت آبپز بپزید. سپس آن را با دستمال آشپزخانه خشک کنید و به مواد سالاد اضافه کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد بلغور , سالاد بلغور , آموزش آشپزی , طرز تهیه سالاد بلغور خوشمزه و مجلسی , آموزش درست کردن سالاد بلغور ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 8 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه دسر طالبی

دسر طالبی، طرز تهیه دسر طالبی خوشمزه و خوش عطر با ژله، پودر ژلاتین، شیر و بستنی و خامه در منزل، desert-talebi
خامه در دستور تهیه دسر طالبی با پودر ژلاتین، بستنی و شیر و خامه

دسر طالبی همانند دسر سیب ژله ای از جمله دسر های خوشمزه و پرطرفداری است که برای فصل گرما بسیار مناسب است و به دلیل بوی فوق العاده و طعم بی نظیر طالبی طرفداران زیادی دارد.

شما می توانید در منزل به راحتی این دسر خوشمزه و عالی را برای عصرانه و یا جشن تولد در روزهای گرم تابستان درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر طالبی آشنایی ندارید، ما در این دستور آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه دسر طالبی با خامه را برای شما آماده کرده ایم تا شما با این آموزش بتوانید یک دسر خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم دسر طالبی با خامه
طالبی نصف یک طالبی (حدود ۵۰۰ گرم)
شیر ۱ لیوان
شکر 2 قاشق غذا خوری (میزان شکربستگی به شیرینی طالبی دارد)
پودر ژلاتین ۳ الی 4 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

توجه کنید پودر ژلاتین با پودر ژله فرق دارد، پودر ژلاتین در لوازم قنادی ها و سوپری ها موجود است.

مقدار خامه هم سلیقه ای هست و به جای خامه صبحانه، خامه قنادی هم می توان استفاده کرد، فقط چون خامه قنادی شیرین هست، در میزان شکر حتما دقت کنید.

مراحل تهیه دسر طالبی با خامه

1. برای شروع ابتدا پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین به خوبی در آب حل شود و شفاف شود. پودر ژلاتین که در آب حل شد، از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا در دمای محیط خنک شود.

2. حالا نصف یک طالبی را پوست می کنیم و خرد می کنیم و داخل مخلوط کن می ریزیم، شیر و شکر را هم به آن اضافه کرده وخوب میکس می کنیم. بعد از چند دقیقه مخلوط شدن، حتما میزان شکر را تست می کنیم. در ادامه ژلاتین خنک شده و خامه را هم اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد یک دست شود.

3. در آخر قالب را چرب می کنیم و مخلوط را داخل قالب می ریزیم و 6 الی 7 ساعت در یخچال می گذاریم تا آماده شود.

4. بعد از اینکه از یخچال برداشتیم، با لبه کارد دور دسر را از قالب جدا می کنیم و بعد رویش یه دیس می گذاریم و برمی گردانیم، سپس روی دسرمان را با تکه های کوچک طالبی تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر طالبی خوشمزه و خوش عطر لذت ببرید.

نکات درست کردن دسر طالبی

توجه کنید این دسر چون خامه دارد بدون چرب کردن قالب هم براحتی از قالب جدا می شود. همچنین شما می توانید این دسر را بدون استفاده از قالب به صورت لیوانی و با بستنی هم درست کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه دسر , دسر طالبی , آموزش آشپزی , دسر , طرز تهیه دسر طالبی ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1398
.

طرز تهیه شربت آبلیمو

شربت آبلیمو، طرز تهیه و درست کردن شربت آبلیموی غلیظ و خوشمزه مجلسی با زعفران, نعنا و عسل برای 100 نفر، sharbat-ablimo
دستور تهیه شربت آبلیمو غلیظ و خوشمزه و مجلسی

شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مجلسی است که خواص بسیاری دارد. این نوشیدنی خوشمزه وعالی در تابستان برای رفع تشنگی طرفداران بسیاری دارد و میتوان این نوشیدنی خوشمزه را به راحتی در منزل برای پذیرایی از مهمان درست کرد.

همانطور که می دانید لیمو از جمله میوه هایی است که خواص فراوانی دارد و برای بدن نیز بسیار مفید است ودر درمان بسیاری از بیماری های عفونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، رفع اسهال و یبوست بسیار موثراست. همچنین این میوه به دلیل داشتن خواص اسیدی به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی کاربرد دارد.

به هرحال اگر با طرز تهیه شربت آبلیمو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این شربت خوشمزه را برای شما آماده کرده ایم که با این آموزش آشپزی مرحله به مرحله می توانید در منزل به تنهایی شربت آبلیموی خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم شربت آبلیمو برای 4 نفر
آب 4 لیوان
شکر 1 لیوان
آبلیمو نصف لیوان
گلاب یک چهارم لیوان
مراحل تهیه شربت آبلیمو

1. برای شروع، ابتدا نصف لیوان آبلیمو، یک لیوان شکر، یک چهارم لیوان گلاب را در یک ظرف باهم مخلوط می کنیم. سپس چهار لیوان آب را هم به مخلوط اضافه می کنیم وخوب هم می زنیم تا شکر به خوبی حل شود.

2. بعد از این که شربت آماده شد، آن را داخل یخچال می گذاریم وبعد از خنک شدن با چند تکه یخ آماده پذیرایی می باشد. امیدواریم از نوشیدن این شربت خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

3. درصورتی که تمایل داشتید شربت شما خوشرنگ شود می توانید بعد از آماده شدن شربت، مقداری زعفران دم کرده به شربت اضافه کنید.

4. شربت آبلیمو را میتوان در چندین مدل درست کرد. ازجمله شربت آبلیمو و عسل، شربت آبلیمو ونعنا، شربت آبلیموی زعفرانی.

نکات تهیه شربت آبلیمو

توجه کنید مواد لازم گفته برای 4 نفر می باشد. در صورتی که می خواهید برای 8 نفر یا 12 نفر و یا حتی تعداد نفرات بیشتری شربت آبلیمو درست کنید می توانید مواد لازم گفته شده را دو برابر یا سه برابر و ... بکنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت , طرز تهیه نوشیدنی , شربت آبلیمو , طرز تهیه شربت آبلیمو ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی