به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه نان سبزیجات

نان سبزیجات ، دستور پخت نان سبزیجات خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور پخت نان سبزیجات خانگی

نان سبزیجات یکی دیگر از انواع نان های سنتی و خوشمزه ای است که هنوز هم طرفداران بی شماری دارد و در بسیاری از شهرها به صورت محلی و سنتی درست می شود و واقعا طعم و مزه آن عالی است.

شاید شما هم مثل من دوست دارید طرز تهیه انواع نان های سنتی و مدرن را یاد بگیرید و آن ها را به صورت خانگی درست کنید. در این صورت من امروز برای شما پخت نان سبزیجات را پیشنهاد می کنم و شما می توانید این نان خوشمزه را در صبحانه یا به عنوان عصرانه مقوی سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه نان سبزیجات آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مرحله به مرحله بارونک، مواد لازم و دستور تهیه نان سبزیجات را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این نان سبزیجات خوشمزه را درست کنید.در ادامه با دستور پخت نان سبزیجات با وب سایت اینترنتی بارونک همراه باشید.

مواد لازم نان سبزیجات
آرد نان (سبوس دار) 2 پیمانه
خمیر مایه 1 قاشق چای خوری
شکر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
کره 2 قاشق غذاخوری
شیر گرم یک دوم پیمانه
گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای روی نان
ساقه پیازچه 3 الی 4 قاشق غذاخوری
گشنیز 1 قاشق غذاخوری
جعفری 1 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری به دمای محیط رسیده
تخم مرغ 1 عدد به دمای محیط رسیده
نمک و فلفل به مقدار کم
مراحل تهیه و پخت نان سبزیجات

1. برای شروع، ابتدا در یک ظرف آرد، خمیر مایه، شکر و نمک را خوب باهم مخلوط می کنیم. بعد گشنیز و جعفری خرد شده را به همراه کره آب شده به مواد بالا اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم.

2. سپس شیر گرم را کم کم به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا یک خمیر صاف و یکدست به دست بیاید. خمیر آماده شده را در جای گرم می گذاریم و صبر می کنیم تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

3. بعد از استراحت خمیر را به 6 یا 8 قسمت تقسیم کرده و بعد خمیر را به صورت چونه های بیضی شکل درمی آوریم و روی سینی فر که کف آن کاغذ آلومینیوم پهن شده، می چینیم.

4. بعد از چیدن همه خمیر ها روی سینی، با دست کمی روی نان را فشار می دهیم تا کمی پهن شود. سپس یک شکاف نه چندان عمیق از بالا به سمت پایین در وسط نان ها ایجاد می کنیم.

5. در انتها روی نان ها را می پوشانیم و 20 دقیقه صبر می کنیم تا نان ها استراحت کند. فر را روی 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

6. حالا برای مواد میانی نان ها کره نرم شده را خوب با قاشق هم می زنیم تا یکدست شود. بعد تخم مرغ را در ظرف دیگری هم زده و نصف آن را به کره اضافه می کنیم. در آخر گشنیز و جعفری خرد شده، نمک و فلفل را هم اضافه کرده و خوب مواد را هم می زنیم تا یکدست شود.

7. بعد از 20 دقیقه استراحت، از مواد آماده شده در وسط خمیرها را که کمی باز شده می ریزیم و روی نان ها را با نصفه دیگر تخم مرغ رومال می کنیم وسینی نان را به مدت 20 دقیقه در فر می گذاریم تا پخته شود. امیدواریم از خوردن این نان سبزیجات خوشمزه و عالی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8909-name-sabzijat/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه نان , نان سبزیجات ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 18 دی 1398
.

طرز تهیه پای آناناس

پای آناناس، دستور تهیه و درست کردن پای آناناس خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، paye-ananas
دستور پخت شیرینی پای آناناس ساده و خوشمزه در منزل

پای آناناس جزو شیرینی های معروف و خوشمزه ای است که از قدیم تا به امروز بسیار پرطرفدار بوده است. این شیرینی خشک همانطور که از نامش پیداست، از آناناس درست می شود و طعم فوق العاده عالی دارد. کسانی که آناناس دوست دارند، می توانند این پای آناناس خوشمزه را درست کنند و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرند.

به هر حال اگر با طرز تهیه پای آناناس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پای آناناس را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این پای آناناس خوشمزه را درست کنید.

 

مواد لازم پای آناناس
تخم مرغ ۴ عدد
کره ۱۰۰ گرم
شکر  ۲۰۰ گرم
روغن مایع  ۸۰ گرم
آرد قنادی  ۲۰۰ گرم
وانیل  یک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودر  1 قاشق چای خوری
نشاسته ذرت  1 قاشق سوپ خوری
پودر نارگیل  4 قاشق غذاخوری
شیر  یک چهارم پیمانه
آب کمپوت آناناس  یک چهارم پیمانه
کمپوت آناناس  1 قوطی
مراحل تهیه پای آناناس

1. برای شروع، ابتدا آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت را سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم. سپس قالب های پای را داخل سینی فر می چینیم و کپسول مخصوص پای را داخل قالب ها قرار می دهیم.

2. بعد حلقه های آناناس را به صورت نیم دایره برش می دهیم و کنار می گذاریم.

3. حالا در یک ظرف کره، شکر و روغن مایع را با همزن خوب می زنیم تا کرم رنگ و لطیف شود. وانیل را هم اضافه کرده و هم می زنیم. بعد تخم مرغ ها را هم دانه دانه به مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

4.در ادامه پودر نارگیل، شیر و آب آناناس را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک یا دور کند همرن خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

5. در انتها مخلوط آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت الک شده را طی سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با کمک لیسک مواد را به شکل دورانی و در یک جهت هم می زنیم.

6. وقتی که مواد لطیف و یک دستی به دست آمد، از مواد داخل قالب ها که از قبل کپسول گذاشته بودیم می ریزیم. برای اینکار بهتراست از ملاقه استفاده کنید تا همه شیرینی ها یک اندازه در بیاید.

7. دقت داشته باشید که قالب ها را خیلی پر نکنید. بهتر است سر قالبها کمی خالی باشد در آخر هم یک برش آناناس روی هر کدام از پای ها قرار می دهیم و سینی قالبها را به مدت نیم ساعت داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا پای ها بپزد و آماده شود.

منبع : baronak.com/8878-paye-ananas/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , پای آناناس , شیرینی پای آناناس , دستور پخت پای آناناس ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 10 دی 1398
.

طرز تهیه کیک کشمشی

کیک کشمشی ، طرز تهیه و پخت کیک کشمشی و گردویی خوشمزه و مجلسی در خانه، cake-keshmeshi
دستور پخت کیک کشمشی و گردویی خوشمزه در منزل

کیک کشمشی همانند شیرینی کشمشی از کیک های قدیمی و سنتی پرطرفدار در کشور ما می باشد و هنوز هم طرفدارن خاص خودش را دارد. دستور پخت کیک کشمشی همانند کیک های ساده است اما با این تفاوت که در پخت این کیک از کشمش و گردو به عنوان مواد میانی استفاده می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک کشمشی آشنایی ندارید، ما در این آموزش کیک پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک کشمشی را آماده کرده ایم تا شما با استفاده از این آموزش طرز تهیه کیک بتوانید کیک کشمشی را به صورت خوشمزه و خانگی و مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

در ادامه با طرز تهیه کیک کشمشی با سایت آشپزی بارونک همراه باشید.

مواد لازم کیک کشمشی
آرد 2 پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک   1 پنس
تخم مرغ 3 عدد
وانیل یک چهام قاشق چایخوری
شکر 1 پیمانه
روغن سه چهارم پیمانه
ماست  سه چهارم پیمانه
کشمش نصف لیوان یا به میزان دلخواه
گردو نصف لیوان یا به میزان دلخواه
مراحل تهیه کیک کشمشی


1. برای درست کردن کیک کشمشی خوشمزه در منزل ابتدا در یک ظرف مناسب 2 پیمانه آرد + 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر + 1 پنس نمک را به وسیله همزن دستی مخلوط می کنیم. پس از مخلوط کردن مخلوط آرد را 3 بار الک می کنیم و بعد آن را کنار می گذاریم.

2. سپس در یک ظرف دیگر 3 عدد تخم مرغ + یک چهارم قاشق چایخوری وانیل + 1 پیمانه شکر را به وسیله همزن برقی به مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود.

3. در ادامه سه چهارم پیمانه روغن اضافه می کنیم و این بار با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم. سپس سه چهارم پیمانه ماست اضافه می کنیم و دوباره به مدت 1 دقیقه هم می زنیم تا همه مواد در هم حل شوند.

4. در این مرحله مخلوط آرد درست شده در مرحله یک را به همراه کشمش و گردو به تدریج و در سه مرحله اضافه می کنیم و به وسیله لیسک مواد را هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. هم اکنون مایه کیک کشمشی ما آماده پخت است.

5. برای پخت این کیک نیاز به یک قالب گرد 23 سانتی و یا قالب مستطیلی به طول 23 و عرض 13 نیاز داریم. پس از اینکه قالب را آماده کردیم کف آن را با روغن چرب می کنیم. من برای این کار از روغن مخصوص جدا کردن کیک از قالب استفاده می کنم.

6. حالا مایه کیک آماده شده را داخل قالب می ریزیم و بعد قالب را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. برای پخت این کیک با فر برقی یا توستر دمای آن را 160 درجه سانتی گراد بگذارید.

7. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال تمیز را داخل کیک فرو ببرید اگر چوب خلال تمیز بیرون آمد، کیک کشمشی شما به طور کامل پخته است.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک , کیک , کیک کشمشی , دستور پخت کیک کشمشی ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 7 دی 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی