به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی

کیک یک تخم مرغی، طرز تهیه کیک تخم مرغی بدون شیر و فر با ماست، آموزش کامل طرز تهیه و پخت کیک یک تخم مرغی ساده و مقوی و خوشمزه، cake yek tokhme morghi
دستور پخت کیک یک تخم مرغی خوشمزه و مقوی بدون ماست با شیر

کیک یک تخم مرغی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار است و ما این کیک را برای کسانی که به هر دلیلی نمی توانند زیاد تخم مرغ مصرف کنند پیشنهاد می کنیم. این کیک در صورتی که به روش اصولی پخته شود همانند کیک ساده اسفنجی بافت نرم و عالی و پف خیلی خوب خواهد داشت.

کیک یک تخم مرغی طرز تهیه آسانی دارد و شما می توانید بدون هیج دردسر و به صورت خیلی سریع این کیک خوشمزه را درست کنید. نا گفته نماند کیک یک تخم مرغی پایه مناسبی برای انواع دسر، چیزکیک و ... می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک یک تخم مرغی آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی ساده بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک یک تخم مرغی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید کیک یک تخم مرغی خوشمزه و عالی درست کنید.

مواد لازم کیک یک تخم مرغی
تخم مرغ 1 عدد
شکر  سه چهارم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن مایع یک چهارم پیمانه
شیر  1 پیمانه
آرد یک و نیم پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری استاندارد
مراحل تهیه کیک یک تخم مرغی

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. فر را هم با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. برای شروع آرد را با بیکینگ پودر مخلوط می کنیم و 3 بار الک می کنیم.

2. سپس تخم مرغ + وانیل + شکر را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط می کنیم و به مدت 7 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا کرم رنگ و روشن و حجیم تر شود. سپس روغن مایع را به همراه شیر اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن با همزن هم می زنیم.

3. حالا آرد را به آرامی و در 3 مرحله اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم. توجه کنید مایه این کیک تخم مرغی تقریبا شل است و برای جلوگیری از گلوله شدن بهتر است آرد را با الک به مواد اضافه کنید. البته در صورت گلوله گلوله شدن در انتها می توانید به مدت 30 ثانیه با درجه کم همزن مواد را هم بزنید تا تمام گلوله های آرد در کیک باز شود.

4. پس از اینکه مایه کیک آماده شد، آن را داخل قالبی که کف آن را کاغذ روغنی انداخته ایم می ریزیم و سپس در فر گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 40 تا 45 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد.

5. بعد از 40 دقیقه می توانید خلال دندان را داخل کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد کیک شما پخته است. امیدواریم از خوردن این کیک یک تخم مرغی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک یک تخم مرغی
کیک یک تخم مرغی شکلاتی

در صورت تمایل برای درست کردن کیک یک تخم مرغی به صورت شکلاتی می توانید  1 تا 2 قاشق غذاخوری از آرد را حذف و به جای آن 1 تا 2 قاشق پودر کاکائو اضافه کنید تا کیک تان شکلاتی شود.

منبع : https://baronak.com/5232-cake-yek-tokhme-morghi/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک , کیک یک تخم مرغی , طرز تهیه کیک یک تخم مرغی , آموزش شیرینی پزی , کیک ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 31 فروردين 1398
.

طرز تهیه حریره بادام

حریره بادام، طرز تهیه و دستور پخت حریره بادام خوشمزه و مجلسی، دستور پخت و درست کردن حریره بادام برای بزرگسالان و نوزاد برای نوزاده چهار ماهه و شش ماهه
دستور تهیه حریره بادام با شیر پاستوریره و آرد برنج مرحله مرحله

حریره بادام یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی می باشد که ارزش غذایی بالایی دارد. این حریره از جمله غذاهای کمکی بسیار مقوی و زود هضم می باشد و مادران میتوانند از 6 ماهگی از حریره بادام به عنوان غذای کمکی برای نوزادان خود استفاده کنند.

حریره بادام علاوه بر کودکان برای افراد مسن وبزرگسالان هم بسیار مفید است، زیرا برای افزایش ایمنی بدن، رشد استخوان ها وجلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن حریره بادام آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم حریره بادام را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید حریره بادام خوشمزه و مقوی برای نوزاد خود درست کنید.

مواد لازم حریره بادام
بادام 6 عدد
آرد برنج 2 قاشق سوپ خوری
شیر پاستوریزه یک استکان (حدود 60 میلی‌لیتر)
شکر 1 قاشق چای خوری
آب نصف استکان (حدود 30 میلی‌لیتر)
مراحل تهیه حریره بادام

1. برای شروع ابتدا بادام‌ها را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و نصف لیوان آب اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. وقتی به جوش آمد 30 ثانیه صبر می کنیم و بعد از روی حرارت بر می داریم. حالا بادام‌ها را با آب سرد آبکش می کنیم و بلافاصله پوست بادام ها را می گیرم. با این روش خواهید دید که به راحتی پوست بادام ها جدا می شود.

2. سپس بادام‌های پوست کنده را با نصف لیوان آب سرد و یک قاشق شکر در مخلوط‌‌ کن می ریزیم و چند ثانیه مخلوط می کنیم تا به مایه ای سفید رنگ و شیر مانند تبدیل شود. این مخلوط را در قابلمه ای می ریزیم و روی شعله ملایم می گذاریم و20 دقیقه به طور مرتب هم می‌زنیم تا بپزد.

3. در این مرحله که مخلوط روی حرارت هست، آرد برنج را در شیر سرد حل می کنیم و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت به صورت مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود و مانند ماست قوام پیدا کند. حالا قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و صبر می کنیم تا حریره بادام خنک شود.

4. پس از اینکه حریره بادام خنک شد، آن را با سلیقه و ذائقه خود تزیین می کنیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این حریره بادام خوشمزه ومقوی لذت ببرید.

نکات تکمیلی حریره بادام
نگهداری

مقدار اضافی حریره بادام را می توان در ظرف بسته بندی تا دو روز در یخچال نگه داری کرد. برای نگهداری حریره در یخچال، اجازه می دهیم تا کاملا سرد شود، سپس درب ظرف را بسته و آن را در یخچال می گذاریم.

با توجه به اینکه کودک 6 ماهه برای رشد و نمو بهترغیر از شیر مادر باید غذای کمکی نیز بخورد و شیر مادر به تنهایی نمی‌تواند تمام نیاز‌های بدن کودک را تامین کند، میتوان از حریره بادام استفاده کرد.

منبع : https://baronak.com/5219-harire-badam/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه حریره بادام , حریره بادام , طرز تهیه دسر , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 31 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید فقط عشق تو میتونه جون بده به این تن خستم از حمید عسکری

دانلود آهنگ جدید فقط عشق تو میتونه جون بده به این تن خستم از حمید عسکری

دانلود آهنگ جدید حمید عسکری بنام آغوش تو از ترنج موزیک

Download  Music Hamid Askari – Aghoshe To

ترانه و آهنگ : حمید عسکری , تنظیم : میلاد اکبری

برای دانلود آهنگ فقط عشق تو میتونه جون بده به این تن خستم به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید حمید عسکری بنام آغوش تو :

اسم تو که میاد هنوزم قلب من میلرزه کم

نشده از عشقت دور نبودی از قلب من یک لحظه

حرف تو که میشه بی هوا دلم واسه تو تنگ میشه

قلبت پیش منه که من اینجوری هنوزم بی تابم

♫♫♫♫♫

به شوق اینکه توی خوابمی هر شب میخوابم

این خود عشقه که تو خوابم اسمتو میارم

فقط عشق تو میتونه جون بده به این دل خستم

چه حسی بهتر از اینکه اینجوری به تو وابستم

صدام که میکنی عشقم تازه میفهمم عاشق کی هستم

فقط عشق تو میتونه جون بده به این تن خستم

♫♫♫♫♫

چه حسی بهتر از اینکه اینجوری به تو وابستم

صدام که میکنی عشقم تازه میفهمم عاشق کی هستم

آغوشتو وا کن محتاج گرمای تنت میشم

این عشقو باور کن اگه بخوای عاشق ترم میشم

عاشق ترم میشم

♫♫♫♫♫

فقط عشق تو میتونه جون بده به این تن خستم

چه حسی بهتر از اینکه اینجوری به تو وابستم

صدام که میکنی عشقم تازه میفهمم عاشق کی هستم

♫♫♫♫♫

فقط عشق تو میتونه جون بده به این تن خستم

چه حسی بهتر از اینکه اینجوری به تو وابستم

صدام که میکنی عشقم تازه میفهمم عاشق کی هستم

دانلود آهنگ جدید حمید عسکری بنام فقط عشق تو میتونه جون بده به این تن خستم



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ غمگین , دانلود آهنگ های جدید , دانلود آهنگ حمید عسکری ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 29 فروردين 1398
.

طرز تهیه حلوا

حلوا زعفرانی، طرز تهیه حلوا زعفرانی قالبی کشدار خوشمزه و مجلسی با آرد سفید قنادی، دستور پخت حلوا زعفرانی برای مجالس خصوصی و نذری تصوری و عکس، halva-zaferani
دستور پخت حلوا زعفرانی خوشمزه و مجلسی با تزیین

حلوا زعفرانی یکی ازدسرهای سنتی و قدیمی کشورمان است که بسیار خوشمزه و پرطرفدارمی باشد. همان طور که می دانید همه ما به نوعی در مجالس ختم و نذری و ماه مبارک رمضان از انواع حلواها نظیر حلوا زعفرانی و حلوا هویج استفاده می کنیم.

حلوا زعفرانی هم جزو آن دسته از دسرهایی می باشد که در مناطق مختلف ایران با دستورات مختلفی طبخ می شود. در این میان حلوا زعفرانی شهرهای ارومیه و شیراز بسیار پرطرفدار و معروف تر هستند.

به هرحال اگر با طرز تهیه حلوا زعفرانی آشنایی ندارید، ما دراین آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم حلوا زعفرانی را برای شما آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی بارونک می توانید حلوا زعفرانی خوشمزه ومجلسی درست کنید.

مواد لازم حلوا
آرد گندم 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
آب ۲ پیمانه
کره، روغن جامد و روغن مایع نصف پیمانه
زعفران ساییده به میزان لازم
هل پودر شده به میزان لازم
نکات قبل از پخت

برای آرد می توانید هم از آرد نانوایی و هم از آرد سفید قنادی استفاده کنید. با آرد سفید خوش رنگ ترو با آرد سنگکی خوشمزه ترمیشود.

در مورد روغن حلوا هم دفت کنید که میزان روغن درحلوا تقریبی هست و بیشتر باید چشمی دید که روغنش کافی است یا نه. من نیم پیمانه به نسبت مساوی از کره، روغن جامد و روغن مایع استفاده کردم.

مراحل تهیه حلوا

1. برای شروع ابتدا آرد را الک می کنیم و دریک قابلمه تفت می دهیم تا خامی آرد از بین برود، تا حدی که آرد تغییر رنگ ندهد. چون می خواهیم حلوای ما خیلی پررنگ نشود، خیلی زیاد تفت نمی دهیم حدودا ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با حرارت خیلی کم.

2. حالا برای درست کردن شربت حلوا، در یک قابلمه کوچک آب و شکر می ریزیم و روی شعله ملایم می گذاریم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. سپس زعفران دم کرده و گلاب را می ریزیم و هم می زنیم. در صورت تمایل می توانید مقداری پودر هل هم استفاده کنید.

3. در این مرحله آرد تفت داده شده را دوباره الک می کنیم و روغن داغ شده و کره را اضافه می کنیم و دوباره با شعله ملایم تفت می دهیم و سپس شربت آماده شده را به آرد اضافه می کنیم وخوب هم می زنیم تا حلوا بسته شود.

4. بعد ازاینکه حلوا آماده شد آن را داخل ظرف مناسبی می ریزیم و با پودر نارگیل و خلال بادام یا گردو تزیین می کنیم.امیدواریم از خوردن این حلوا زعفرانی خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.

نکات پخت حلوا

در صورتی که دوست داشتید رنگ حلوای شما شکلاتی شود مقداری پودر کاکائو را با آب حل می کنیم و در مرحله 3 داخل حلوا می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

منبع : https://baronak.com/5191-halva-zaferani/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه حلوا , آموزش آشپزی , طرز تهیه دسر , حلوا ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 29 فروردين 1398
.

طرز تهیه شربت تخم شربتی

شربت تخم شربتی، طرز تهیه و دستور تهیه و درست کردن شربت تخم شربتی برای لاغری و کاهش وزن و رفع تشنگی، sharbat tokm sharbati
دستور تهیه شربت تخم شربتی مجلسی و نذری خوشمزه با پودر ژله و عرق نعنا

شربت تخم شربتی همانند شربت خاکشیر از شربت های فوق العاده خوشمزه و خوش عطر است و خاصیت رفع عطش دارد. همچنین این شربت برای کاهش اشتها و لاغری بسیار مفید است و شما می توانید این شربت خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان های خود در فصل گرما استفاده کنید.

خوبی دیگر شربت تخم شربتی این است که تخم شربتی ها در لیوان ته نشین نمی شوند و شناور می مانند.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت تخم شربتی آشنایی ندارید، ما در این دستور آشپزی بارونک طرز تهیه ومواد لازم این شربت را برای شما آماده کرده ایم تا شما با این آموزش بتوانید شربت تخم شربتی خوش طعم وخوش عطری را درست کنید.

مواد لازم شربت تخم شربتی
پودر ژله 4 قاشق غذاخوری
تخم شربتی 1 قاشق غذاخوری
شکر 4 قاشق غذاخوری
عرق نعنا یک سوم لیوان
آبلیمو یا لیمو تازه چند قطره
مراحل تهیه شربت تخم شربتی

1. برای شروع ابتدا ۴ قاشق غذاخوری پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و با همزن دستی سریع هم می زنیم، در حدی که رقیق شود.

2. وقتی که خوب هم زدیم و پودر ژله به خوبی در آب حل شد آن را در یک کاسه ی پلاستیکی می ریزیم و در یخچال می گذاریم تا نیم بند شود. دقت کنید که ژله نباید کامل بسته شود، فقط نیم بند یا به اصطلاح شل باشد.

3. حالا درظرف دیگر یک لیوان آب می ریزیم و 1 قاشق غذاخوری تخم شربتی به آن اضافه می کنیم. هم چنین عرق نعنا، شکر و چند قطره لیمو یا آب لیمو هم اضافه می کنیم و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

4. حالا شربت را در یک لیوان یا هر ظرفی که خواستیم می ریزیم و به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا تخم شربتی ها لعاب دار شود.

5. بعد از اینکه ژله نیم بند شد و تخم شربتی ها هم لعاب دار شد، هم ژله و هم تخم شربتی را داخل یک کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. حالا که شربت ما آماده شد می توانید شربت را داخل لیوان بریزید و سرو کنید. امیدوارم از نوشیدن این شربت خوشمزه و خوش عطر لذت ببرید.

نکات تکمیلی شربت تخم شربتی
اضافه کردن زعفران

در صورت تمایل برای درست کردن شربت تخم شربتی زعفرانی می توانید زعفران دم کرده را در مرحله 2 به همراه عرق نعنا به شربت اضافه کنید.

منبع : https://baronak.com/5176-sharbat-tokm-sharbati/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت تخم شربتی , طرز تهیه شربت , طرز تهیه نوشیدنی , آموزش آشپزی , شربت تخم شربتی ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 29 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید ای عشق ای که میسوزی و میسوزانیم از فریدون آسرایی

دانلود آهنگ جدید ای عشق ای که میسوزی و میسوزانیم از فریدون آسرایی

دانلود آهنگ جدید فریدون آسرایی بنام ای عشق از ترنج موزیک

Download  Music Fereydoun Asraei – Ey Eshgh

ترانه : حسین غیاثی , تنظیم : فرید فراز

برای دانلود آهنگ ای عشق ای که میسوزی و میسوزانیم به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید فریدون آسرایی بنام ای عشق :

ای عشق ای که میسوزی و میسوزانیم ای عشق پشت پلکت شب به شب زندانیم

ای جان ای نگاه بی گناهت آسمان ای جان خاطراتم مانده بی تو زیر باران

ای عشق از غمت دیوانه ام آرام گریه بر شانه ام برگرد راه برگشتی اگر هست

♫♫♫♫♫

ای عشق دل به دریا میزنم طوفانیم امشب مست مستم از چه میترسانیم

بی تو هرچه دارم رفته از دست

ای داد آرزوهای تورا دادم به باد ای داد داد از آن اشکی که از چشم تو افتاد

ای وای وای از این تنهایی دیوانه وار ای وای وای از این دل این دل دلتنگ دیدار

ای عشق از غمت دیوانه ام آرام گریه بر شانه ام برگرد راه برگشتی اگر هست

♫♫♫♫♫

ای عشق دل به دریا میزنم طوفانیم امشب مست مستم از چه میترسانیم

بی تو هرچه دارم رفته از دست

دانلود آهنگ جدید فریدون آسرایی بنام ای عشق ای که میسوزی و میسوزانیم 



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ فریدون اسرایی , دانلود آهنگ غمگین , دانلود آهنگ جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 27 فروردين 1398
.

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

سوپ سیب زمینی، طرز تهیه و مواد لازم سوپ سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با هویج و پیاز رنده شده و شیر در خانه، soup-sib-zamini
دستور پخت سوپ زمینی با هویج و سیب زمینی رنده شده

سوپ سیب زمینی همانند سوپ پیاز یک سوپ خوشمزه وعالی است که تهیه آن بسیار ساده وآسان می باشد. این سوپ بسیار مقوی است و برای بچه ها و کسانی که شیر دوست دارند خیلی خوب و عالی است. بهترین زمان برای درست کردن این سوپ فصل پاییز است.

سوپ سیب زمینی خواص زیادی دارد و مهم ترین خواص آن درمان کننده اسهال می باشد. برای این کار می توانید سوپ سیب زمینی را با شیر بپزید و میل کنید. همچنین میتوانید سوپ سیب زمینی را در ماه مبارک رمضان به عنوان افطاری میل کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی آسان بارونک طرز تهیه و مواد لازم سوپ سیب زمینی را برای شما آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش آشپزی سوپ سیب زمینی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

مواد لازم سوپ سیب زمینی
سیب زمینی ۲ عدد
هویج ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
شیر ۱.۵ لیوان
کره ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
مراحل تهیه سوپ سیب زمینی

1. برای شروع ابتدا سیب زمینی ها را آب پز می کنیم و بعد از پخت، پوست سیب زمینی ها را می گیریم و رنده می کنیم یا له می کنیم. همچنین در ظرف دیگر هویج را هم رنده می کنیم.

2. سپس پیاز را خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم. حالا در یک ظرف عصاره مرغ را با دو لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و بعدش به قابلمه پیاز اضافه می کنیم.

3. سپس هویج رنده شده را هم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا هویج با حرارت ملایم بپزد. بعد ازاینکه هویج نیم پز شد، سیب زمینی پخته و رنده شده را اضافه می کنیم و حدود یک ربع صبر می کنیم روی حرارت بماند.

4. در این مرحله در یک ظرف دیگر آرد را خیلی کم تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد کره را اضافه می کنیم و دوباره کمی تفت می دهیم .

5. حالا شیر گرم را به آرد اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم. سپس مقداری نمک و فلفل هم می ریزیم و در آخر همه این مواد را داخل قابلمه که مواد سوپ بود می ریزیم وخوب هم می زنیم. و بعدش به مدت یک ربع تا نیم ساعت صبر می کنیم تا سوپ به خوبی بپزد و جا بیفتد.

6. پس از پخت سوپ سیب زمینی را در ظرف سرو می کشیم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ سیب زمینی خوشمزه وخوش طعم لذت ببرید.

نکات تکمیلی

سوپ سیب زمینی جزو سوپ می باشد و این سوپ را میتوان به عنوان یک غذای کامل، میان وعده وبه عنوان پیش غذا سرو کرد.

منبع : https://baronak.com/5160-soup-sib-zamini/



:: برچسب‌ها: سوپ سیب زمینی , طرز تهیه سوپ , طرز تهیه سوپ سیب زمینی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 27 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید لیلای من کجایی رفتی چه بی وفایی از سالار عقیلی

دانلود آهنگ جدید لیلای من کجایی رفتی چه بی وفایی از سالار عقیلی

دانلود آهنگ جدید سالار عقیلی بنام لیلای من از ترنج موزیک

Download New Music Salar Aghili – Leylaye Man

ترانه : سعید رمضانی , موزیک و تنظیم : فرید سعادتمند

برای دانلود آهنگ لیلای من کجایی رفتی چه بی وفایی به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید سالار عقیلی بنام لیلای من :

عشقم که رفته بر باد هرگز وفا ندارد این قصه با که گویم دردی که سینه دارد دردی که سینه دارد

عشقم که رفته بر باد هرگز وفا ندارد این قصه با که گویم دردی که سینه دارد دردی که سینه دارد

لیلای من کجایی از من خبر نداری چشمم به گریه نسپار در کوی بی قراری

♫♫♫♫♫

لیلای من کجایی رفتی چه بی وفایی تنها نکن رهایم در این شب جدایی

دست نسیم دادی گیسوی خود شبانه تا دیده ام کشاند بر دار این زمانه

چشم تو شهره آواز زیباترین بهانه آواره ساز من بود در سوز این ترانه

♫♫♫♫♫

قلبم که در بیابان حاجت به ناله میداد از داغ این جدایی آواره گشته در باد

لیلای من کجایی از من خبر نداری چشمم به گریه نسپار در کوی بی قراری

لیلای من کجایی رفتی چه بی وفایی تنها نکن رهایم در این شب جدایی

دانلود آهنگ جدید سالار عقیلی بنام لیلای من کجایی رفتی چه بی وفایی

 



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ غمگین , دانلود آهنگ های جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 26 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید چه سالی بشه امسال که بهارش تو رو دارم از شاهین آرین

دانلود آهنگ جدید چه سالی بشه امسال که بهارش تو رو دارم از شاهین آرین

دانلود آهنگ جدید شاهین آرین بنام ایده آل از ترنج موزیک

Download  Music Shahin Ariyan – Ideal

برای دانلود آهنگ چه سالی بشه امسال که بهارش تو رو دارم به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید شاهین آرین بنام ایده آل :

لحظه های این روزام فوق العاده است پیش تو

رسیدن به آرزوهام خیلی ساده است پیش تو

به تو دلخوشم توو دنیا تنها دلخوشیم شدی

تنها تکرار قشنگ کل زندگیم شدی

♫♫♫♫♫

همه دنیا میدونن که ایده آل من تویی

بهترین هدیه واسه تحویل سال من تویی

چه سالی بشه امسال که بهارش تو رو دارم

چه عشقی بشه این حس که به پای تو میزارم

چه سال بشه امسال که بهارش تو رو دارم

چه عشقی بشه این حس که به پای تو میزارم

♫♫♫♫♫

نم بارون بهار چه حس خوبی داره

این بهار برای ما قشنگ تر از هرباره

توی این خونه ساده حال خوبی داریم

ما به آینده خونه خیلی امیدواریم

♫♫♫♫♫

چه سال بشه امسال که بهارش تو رو دارم

چه عشقی بشه این حس که به پای تو میزارم

چه سال بشه امسال که بهارش تو رو دارم

چه عشقی بشه این حس که به پای تو میزارم

♫♫♫♫♫

لحظه های این روزام فوق العاده است پیش تو

رسیدن به آرزوهام خیلی ساده است پیش تو

به تو دلخوشم توو دنیا تنها دلخوشیم شدی

تنها تکرار قشنگ کل زندگیم شدی

همه دنیا میدونن که ایده آل من تویی

بهترین هدیه واسه تحویل سال من تویی

♫♫♫♫♫

چه سال بشه امسال که بهارش تو رو دارم

چه عشقی بشه این حس که به پای تو میزارم

چه سال بشه امسال که بهارش تو رو دارم

چه عشقی بشه این حس که به پای تو میزارم

دانلود آهنگ جدید شاهین آرین بنام چه سالی بشه امسال که بهارش تو رو دارم



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ شاهین آرین , دانلود آهنگ , دانلود آهنگ جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 26 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید عشقم باش و فقط باش و فقط باش از حامد برادران

دانلود آهنگ جدید عشقم باش و فقط باش و فقط باش از حامد برادران

دانلود آهنگ جدید حامد برادران بنام فقط باش از ترنج موزیک

Download Music Hamed Baradaran – Faghat Bash

ترانه : حمیدرضا یوسفی , موزیک و تنظیم : حامد برادران

برای دانلود آهنگ عشقم باش و فقط باش و فقط باش به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید حامد برادران بنام فقط باش :

عشقم باش و فقط باش و فقط باش و بگو میمونم به تو دل دادم و دل دادیو من میدونم

عشقم باش و فقط باش و فقط باش و بگو میمونم به تو دل دادم و دل دادیو من میدونم

عاشقت میشم روزی صد دفعه جوری که هیچ کس عاشقت نشه قول میدم از من کسی عاشق تر نیست

♫♫♫♫♫

عاشقت میشم تا هرجا بخوای میلرزه قلبم تا پیشم میای قول میدم از من کسی عاشق تر نیست

بیا قلبم واست هرچی داریم وسط تویی عاشق تر یا من به چیزی فکر نکن به دلت بد نده بیا هرچی شد با من

بیا قلبم واست هرچی داریم وسط تویی عاشق تر یا من به چیزی فکر نکن به دلت بد نده بیا هرچی شد با من

♫♫♫♫♫

عاشقت میشم روزی صد دفعه جوری که هیچ کس عاشقت نشه قول میدم از من کسی عاشق تر نیست

عاشقت میشم تا هرجا بخوای میلرزه قلبم تا پیشم میای قول میدم از من کسی عاشق تر نیست

دانلو آهنگ جدید حامد برادران بنام عشقم باش و فقط باش و فقط باش



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , دانلود آهنگ حامد برادران ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 26 فروردين 1398
.

طرز تهیه سالاد کرفس

سالاد کرفس، آموزش کامل طرز تهیه سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی با شوید و پیازچه و سیب زمینی و تن ماهی مرحله به مرحله به صورت خانگی در منزل
آموزش سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی با تن ماهی و سیب زمینی و پیازچه

سالاد کرفس و تن ماهی همانند سالاد کلم از سالاد های خوشمزه و مجلسی می باشد و اگر این سالاد را طبق این روش درست کنید بسیار خوشمزه خواهد شد. من همیشه برای سالاد کرفس از تن ماهی و سیب زمینی در کنار مواد دیگر نظیر ذرت و هویج استفاده می کنم. به جای تن ماهی می توانید از مرغ هم استفاده کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد کرفس و تن ماهی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم این سالاد را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم سالاد کرفس
کرفس  2 عدد ساقه تازه + مغز کرفس
سیب زمینی  2 عدد متوسط
هویج 1عدد
ذرت شیرین 2 قاشق غذاخوری
تن ماهی 1 قوطی
تخم مرغ 1 عدد
پیازچه  2 یا 3 عدد
خیارشور  2 تا 3 عدد
سس مایونز 1 قاشق سوپ خوری
ماست 1 قاشق سوپ خوری
خامه 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
آویشن مقدار کمی
نمک و فلفل به میزان نیاز
مراحل تهیه سالاد کرفس

1. برای درست کردن سالاد کرفس خوشمزه ابتدا سیب زمینی + هویج را پوست می گیریم و بعد در یک قابلمه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند. ذرت را هم در یک قابلمه دیگر با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا بپزد و بعدش کنار میزاریم.

2. تخم مرغ را هم به همراه تن ماهی به مدت 10 دقیقه داخل آب جوش قرار می دهیم تا بپزد. در این میان کرفس + خیارشور + پیازچه را به صورت نگینی و ریز می کنیم. همچنین سیب زمینی و هویج پخته و سفیده تخم مرغ را به صورت نگینی خرد می کنیم.

3. در این مرحله سس مخصوص سالاد کرفس را آماده می کنیم. برای این کار زرده تخم مرغ را در یک ظرف له می کنیم و بعدش سس مایونز + روغن زیتون + خامه + ماست + نمک + فلفل + آویشن + آبلیمو را اضافه می کنیم و بعد همه مواد را خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

4. در ادامه درب تن ماهی را باز می کنیم و گوشت لخم ماهی را از روغن خارج می کنیم و تکه تکه می کنیم. سپس همه سبزیجات + تن ماهی + سس آماده شده را باهم مخلوط می کنیم و در انتها سالاد را به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد. امیدواریم از خوردن این سالاد کرفس خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: سالاد کرفس , طرز تهیه سالاد کرفس , آموزش آشپزی , طرز تهیه سالاد ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 26 فروردين 1398
.

طرز تهیه خورشت ماست

خورشت ماست، طرز تهیه خورش ماست خوشمزه و مجلسی اصفهانی به روش رستورانی، خورشت ماست شمالی و هندی کشدار در تهران، khoresh-mast
دستور پخت خورشت ماست با گوشت و مرغ به صورت خوشمزه و مجلسی

خورشت ماست یک دسر و پیش غذای خوشمزه وسنتی است و جزو غذاهای اصیل و محلی اصفهان می باشد. خورشت ماست با اینکه نوعی غذا محسوب می شود اما آن را به عنوان پیش غذا یا دسر در مهمانی ها سرو می کنند.

خورشت ماست علاوه بر اصفهان هم اکنون در بیشتر شهرهای شمالی به عنوان دسر برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می شود. طرز تهیه این خورش بسیار آسان می باشد و شما می توانید خورشت ماست را به عنوان افطاری در ماه مبارک رمضان سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن خورشت ماست آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم این خورش خوشمزه را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید خورشت ماست خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم خورشت ماست
ماست چکیده بی نمک دوونیم کیلوگرم
گوشت گردن بدون استخوان 250 گرم (با استخوان 300 گرم)
پیاز 1 عدد
زرده تخم مرغ 2 عدد
شکر 1 پیمانه سرخالی
آب 2 تا 3 پیمانه
نمک، زردچوبه، گلاب و زعفران دم کرده به میزان لازم
گردو، بادام، خلال پسته و زرشک به میزان لازم برای تزیین
طرز تهیه خورشت ماست

1. برای درست کردن خورش ماست، ابتدا گوشت را خرد می کنیم و با پیاز و کمی زردچوبه و آب روی حرارت قرارمی دهیم تا با حرارت ملایم کاملا بپزد. وقتی گوشت کاملا پخت، قبل از اینکه از روی حرارت برداریم، مقداری نمک هم به آن اضافه می کنیم تا گوشت مزه دار شود.

2. سپس گوشت پخته شده را از استخوان جدا می کنیم و در یک ظرف مسی با گوشت کوب خوب آن را می کوبیم تا کش دار شود. حالا در ظرف دیگر زرده تخم مرغ ها را با شکر و ماست مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به جوش بیایند.

3. پس از اینکه به جوش آمد، گوشت کوبیده شده را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا همگی مواد باهم مخلوط شوند. در این مرحله باید مواد کش دارشوند.

4. در مرحله آخر نمک، زعفران دم کرده و گلاب را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.حالا خورش ماست آماده شده را در یخچال می گذاریم تا خنک شود و به خوبی جا بیفتد.

5. بهتر است این خورشت را یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا به خوبی جا بیفتد. موقع تزیین می توانید خورشت ماست را در ظرف مناسب بریزید و با سلیقه خود با زرشک، گردو، بادام یا خلال پسته تزیین وسرو کنید. امیدواریم از خوردن این خورش ماست خوشمزه و مقوی لذت ببرید.

نکات پخت خورشت ماست
نوع گوشت

بهترین نوع گوشت برای پخت خورش ماست، گوشت گردن گوساله و یا گوسفند می باشد. اما در صورت تمایل می توانید از گوشت مرغ هم استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه خورش ماست , خورشت ماست , خورش ماست , آموزش آشپزی , طرز تهیه خورشت ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 25 فروردين 1398
.

طرز تهیه کیک شیر اسفنجی

کیک شیر اسفنجی خوشمزه و مجلسی مخصوص در فر و بدون فر در قابلمه، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر در خانه
دستور پخت کیک شیر اسفنجی خوشمزه در فر و قابلمه

کیک شیر از جمله کیک های ساده وخوشمزه ای است که همانند کیک اسفنجی بافت نرمی دارد و نه خیلی شیرین ونه خیلی چرب هست و می توانید این کیک خوشمزه را به عنوان یک میان وعده با یک لیوان شیر یا چای سرو کنید و لذت ببرید.

به هر حال اگربا طرز تهیه کیک شیر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه ومواد لازم کیک شیر را برای شما آماده کرده ایم که شما با این آموزش شیرینی پزی ساده به تنهایی می توانید کیک شیر خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک شیر
شیر ولرم 1 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
آرد 2 پیمانه سرخالی
شکر 1 پیمانه
روغن سه چهارم پیمانه
وانیل یک دوم قاشق چای خوری
بکینگ پودر یک پنجم قاشق مرباخوری
مراحل تهیه کیک شیر

1. ابتدا زرده وسفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و فقط سفیده ها را در یک ظرف با همزن خوب هم می زنیم تا حدی که جای پره همزن روی سفیده بیفتد. به طوری که وقتی ظرف را برمی گردانیم ازظرف نریزد. حالا سفیده تخم مرغ را کنار می گذاریم.

2. در مرحله بعد شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ ها اضافه می کنیم وبا دورتند همزن خوب هم می زنیم تا کرم رنگ وحجم آن دو برابر شود. بعد شیر را اضافه می کنیم و یک دور با همزن می زنیم. سپس روغن را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

3. حالا آرد وبکینگ پودر را که از قبل سه بار الک کرده بودیم را درسه مرحله به این مواد اضافه می کنیم و با دور کند همزن مخلوط می کنیم و بعد همزن را کنار می گذاریم وسفیده ها راکم کم اضافه می کنیم و با لیسک آرام و به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا کیک به خوبی پف کند.

4. در این مرحله قالب را با ارده چرب می کنیم. برای شروع ابتدا نصف مواد کیک را می ریزیم. سپس یک لایه پودر کاکائو را روی مایه کیک الک می کنیم و بعد بقیه مایه کیک را می ریزیم و با قاشق یک ضربه به کنار قالب میزنیم تا هوای اضافی مواد خارج شود.

5. برای پخت قالب کیک را داخل فر با درجه 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 50 دقیقه که از 20 دقیقه قبل گرم کرده ایم می گذاریم تا اطراف کیک و روی آن طلایی شود.

6. بعد از اینکه کیک به خوبی پخت، آن را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود. سپس با کارد کناره های کیک را از قالب جدا می کنیم و بعد قالب را بر روی سینی برمی گردانیم.

7. برای تزیین این کیک خوش طعم وخوشمزه نیز می توانید روی کیک را به سلیقه خود با شکلات تزیین وسرو کنید. امیدواریم از خوردن این کیک شیر ساده و خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک شیر
کیک شیر بدون فر

اگر به فر دسترسی ندارید میتوانید این کیک را با قابلمه هم درست کنید. برای این کار قالب کیک را داخل یک قابلمه بزرگتراز سایز قالب بگذارید. البته باید کف قابلمه یک رینک یا کاتر فلزی بگذارید تا بین قابلمه و کف قالب کمی فاصله ایجاد شود.

سپس درب قابله را می گذاریم تا در مدت حدود یک ساعت کیک به خوبی بپزد وطلایی شود. توجه داشته باشید که تا 40 دقیقه اول به هیچ عنوان درب قابله را باز نکنید چون پف کیک می خوابد و در این صورت کیک شما بخوبی پف نخواهد کرد.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک , کیک شیر , طرز تهیه کیک شیر , آموزش شیرینی پزی ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 24 فروردين 1398
.

 

طرز تهیه حلوا هویج

حلوا هویج ، طرز تهیه حلوا هویج خوشمزه و مجلسی با شیره انگور، حلوا هویج ارومیه و عربی با نشاسته و رولتی برای 10 نفر
دستور پخت حلوا هویج مجلسی برای مجالس نذری و ترحیم

حلوا هویج از حلواهای خوشمزه و مجلسی است که به دلیل خوش رنگ وخوش طعم بودنش خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. حلوا هویج از جمله حلواهایی است که در مناطق مختلف کشورمان با مواد و دستورهای مختلفی طبخ می شود.

برای مثال برخی افراد حلوا هویج را با آرد برنج وبرخی دیگرآن را با نشاسته درست می کنند.همچنین در ارومیه حلوا هویج را با شیره انگور و گردو نیز درست می کنند که این نوع حلوا نسبت به حلواهای دیگر پر طرفدار می باشد.

اگر تا به حال حلوا هویج درست نکردید وبا طرز تهیه این حلوا آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه ومواد لازم حلوا هویج را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید حلوا هویج خوشمزه و مجلسی درست کنید ودر مراسمات مذهبی و نذری خود از آن استفاده کنید.

مواد لازم حلوا هویج
آرد     1 کیلوگرم
هویج     1 کیلوگرم
روغن      900 گرم
کره     300 گرم
گلاب     3 لیوان
آب     5 لیوان
شکر      2 کیلوگرم
خامه صبحانه      200 گرم
چوب دارچین     چند عدد
هل ساییده شده      1 قاشق چایخوری سر پر
زعفران     به میزان دلخواه

مراحل تهیه حلوا هویج

1. ابتدا پوست هویج ها رو با پوست کن می گیریم و تکه تکه می کنیم و در یک قابلمه با مقداری آب + چوب دارچین ها روی حرارت می گزاریم تا خوب بپزد.

2. بعد از اینکه هویج پخت، آن را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن ها گرفته شود. بعدش هویج ها را داخل مخلوط کن میریزیم و میکس می کنیم.

3. حالا آرد را الک می کنیم و داخل یک قابلمه می ریزیم و حدود یک ساعت با حرارت پایین تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. توجه کنید تا حدی روی حرارت تفت می دهیم که تغییر رنگ دهد و طلایی شود. سپس از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا خنک شود.

4. پس از اینکه آرد خنک شد، آن را دوباره الک می کنیم. توجه کنید الک کردن در این مرحله باعث میشود که حلوا خیلی نرم تر شود.

5. حالا آب + شکر + گلاب + هل + زعفران را در یک قابلمه باهم مخلوط می کنیم و روی حرارت می گزاریم تا شکر خوب حل بشود. دقت کنید وقتی که شکر به طور کامل در آب حل شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم. دقت کنید به هیچ وجه نباید مواد مخلوط شده بجوشد.

6. در ادامه روغن و کره را داخل یک قابلمه می ریزیم و آرد را بهش اضافه می کنیم و دوباره به مدت 20 دقیقه تفت می دهیم و بعد هویج میکس شده را اضافه می کنیم و کمی با هم تفت می دهیم و بعد شیره (مخلوط آب وشکر) را به آرامی اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم .

7. حالا در ظرف جداگانه خامه را می ریزیم و با چنگال خوب می زنی، م تا نرم شود و بعدش به حلوا اضافه میکنیم .حالا همه مواد را کامل هم می زنیم تا حلوا کم کم سفت تر بشود. هم اکنون حالا که حلوای ما آماده است. آن را داخل ظرف مورد نظر خود می ریزیم و با سلیقه خود حلوا را تزیین می کنیم.

هویج خوشمزه و مجلسی درست کنید ودر مراسمات مذهبی و نذری خود از آن استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: حلوا هویج , طرز تهیه حلوا , آموزش آشپزی , طرز تهیه حلوا هویج ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 23 فروردين 1398
.

طرز تهیه دسر آناناس

دسر آناناس، طرز تهیه و درست کردن و پخت دسر آناناس خوشمزه و مجلسی با شیر و ماست و ژله به صورت عکس و تصویری و مرحله به مرحله، pineapple-dessert
دستور درست کردن دسر آناناس خانگ با شیر، خامه، ماست و پودر ژلاتین

دسر آناناس همانند دسر سیب یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است. همان طور که می دانید آناناس جزو میوه هایی است که خاصیت ضد سرطانی دارد. مصرف آناناس موجب افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می شود و پزشکان همواره توصیه می کنند که بیماران پس از عمل های جراحی یا دچار شدن به بیماری های عفونی آناناس مصرف کنند.

ازدیگر خواص آناناس میتوان خاصیت خنک کنندگی برای درمان آفتاب سوختگی ،سلامت پوست واستخوان ها نام برد. آناناس دارای مقدار زیادی کلسیم،فسفر،آهن،منیزیم، پتاسیم ،سدیم ومنگنزمی باشد. هم چنین آناناس منبع غنی از ویتامین های C ،A، B1 ،B2 میباشد .

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر آناناس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر آناناس را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی حرفه ای می توانید دسر آناناس خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر آناناس
شیر یک و نیم پیمانه
خامه صبحانه یا خامه قنادی فرم گرفته 200 گرم
ماست پرچرب و شیرین یک و نیم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر ژلاتین 5 قاشق مرباخوری
کمپوت آناناس 150 گرم خرد شده
آب کمپوت 5 قاشق غذاخوری
پودر شکر یا پودر قند دو سوم پیمانه
طرز تهیه دسر آناناس

1. پودر ژلاتین را روی شیر می پاشیم و صبر می کنیم تا اسفنجی شود. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم (بن ماری میکنیم) تا ژلاتین ذوب شود.

2. ماست + خامه + وانیل + پودر قند را با همزن می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

3. ماست و خامه را حتما از قبل به دمای مخیط می رسانیم درغیراینصورت ممکن است ژلاتین درماست و خامه سرد، لخته و تکه تکه شده و دسر خراب شود.

4. آب کمپوت را هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. کف قالب را با کمی روغن چرب می کنیم. میوه ی دلخواه خود را به سلیقه خود انتخاب می کنیم و کف قالب می چینیم و مقداری ژله آلوورا روی میوه ها می ریزیم و در یخچال می گزاریم تا نیم بند شود.

5. سپس کمی از مایه دسر را روی ژله آلوورا نیم بند می ریزیم و دریخچال می گذاریم تا نیم بند شود. حالا آناناس خرد شده را به بقیه مایه دسر افزوده و روی مایه دسر نیم بند شده داخل قالب می ریزیم و بعدش قالب را در یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد.

6. بعداز آماده شدن دسر را از یخچال بیرون آورده و دور تا دور دسر را با نوک کارد آزاد کرده و در ظرف سرو برمی گردانیم و به سلیقه خود تزئین می کنیم .امیدواریم از خوردن این دسر خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید .

نکات تکمیلی دسر آناناس
نوع آناناس استفاده شده

حتما از کمپوت استفاده کنید، در صورت استفاده از آناناس تازه حتما آناناس رو بعد از خرد کردن 5 دقیقه با کمی آب و شکر می جوشانیم درغیر این صورت آناناس تازه مانع بستن دسر میشود. همچنن دقت داشته باشید در صورت استفاده از خامه قنادی میزان پودر قند را بنا به ذائقه خود کمتر کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه دسر , دسر آناناس ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 22 فروردين 1398
.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

کوکو سیب زمینی پیتزایی
دستور پخت کوکو سیب زمینی پیتزایی در فر و تابه

کوکو سیب زمینی پیتزایی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کوکوها است و طرز تهیه آن بسیار ساده است. در طبخ کوکو سیب زمینی پیتزایی علاوه بر مواد مورد نیاز برای کوکو از مواد دیگری نظیر قارچ و پنیر پیتزا هم استفاده می شود و به این دلیل این کوکو بسیار خوشمزه تر از کوکو سیب زمینی سوخاری می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کوکو سیب زمینی پیتزایی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی آسان بارونک طرز تهیه و مواد لازم کوکو سیب زمینی پیتزایی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید کوکو سیب زمینی پیتزایی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم کوکو سیب زمینی پیتزایی
سیب زمینی نگینی خرد شده دو لیوان
هویج نگینی خرد شده یک لیوان
قارچ خرد شده یک لیوان
فلفل دلمه ای خرد شده نصف لیوان
نخود فرنگی نصف لیوان
مرغ نصف سینه
تخم مرغ سه عدد کوچک یا دو عدد بزرگ
پنیر پیتزا رنده شده یک لیوان
فلفل یک قاشق چایخوری
پودر سیر یک قاشق چایخوری
آویشن یک قاشق چایخوری
نمک دو قاشق چایخوری
آرد دو قاشق غذاخوری
مراحل تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی

1. برای درست کردن این کوکو پیتزایی خوشمزه ابتدا هویج و نخود فرنگی را در قابلمه های جداگانه آبپز می کنیم. بعد از پخت با استفاده از صافی آب آن ها را جدا می کنیم و کنار می گذاریم.

2. قارچ را در یک تابه تفت می دهیم تا آبش به طور کامل جمع شود. مرغ را هم به صورت نگینی خرد می کنیم و کمی نمک و فلفل می زنیم و بعدش در یک تابه به مدت سه تا چهار دقیقه تفت می دهیم تا خشک شود و رنگش سفید شود. بیشتر از سه چهار دقیقه تفت ندهید.

3. در ادامه مقداری آب در یک قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب بجوشد. بعد از اینکه آب جوشید، سیب زمینی خرد شده را به مدت 5 دقیقه داخل آب جوش می ریزیم و بعدش آبکش می کنیم. توجه کنید مواد کوکو باید حتما خشک باشند. پس صبر کنید تا به طور کامل خشک شوند.

4. حالا تخم مرغ ها را در یک ظرف می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ ها باهم مخلوط شود. سپس آرد و ادویه و کمی هم نمک اضافه می کنیم و دوباره با چنگال هم می زنیم تا یکدست شود.

5. سپس پنیر پیتزا را اضافه می کنیم و بعدش همه مواد کوکو شامل هویج، نخود فرنگی، سیب زمینی و قارچ را اضافه می کنیم و باهم مخلوط می کنیم. حالا کف تابه ای را کمی چرب می کنیم و بعدش روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود. حتما از تابه نچسب استفاده کنید و اگر تابه چدنی باشد خیلی بهتر است.

6. پس از اینکه روغن داغ شود، مواد کوکو را داخل تابه می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم و بعدش به مدت دوتا سه دقیقه حرارت زیر تابه را زیاد می کنیم تا تخم مرغ ها بسته شود. بعدش حرارت زیر تابه را کم می کنیم و در تابه را می گذاریم و به مدت تقریبا نیم ساعت صبر می کنیم تا یک طرف کوکو به خوبی برشته شود.

7. بعد از اینکه یک طرف کوکو پخت، آن را برمی گردانیم و صبر می کنیم تا طرف دیگر هم به خوبی سرخ شود. سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و کوکو را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکو سیب زمینی پیتزایی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کوکو سیب زمینی پیتزایی

نحوه پخت کوکو پیتزایی در فر

برای پختن این کوکو در فر کف قالب یا سینی فر را چرب می کنیم و مواد کوکو را داخل قالب می ریزیم و بعدش آن را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت می گذاریم و گریل فر را به مدت 5 دقیقه روشن می کنیم تا کوکو به خوبی بپزد.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کوکو , طرز تهیه کوکو سیب زمینی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 20 فروردين 1398
.

طرز تهیه شربت نارنج

شربت نارنج ، طرز تهیه شربت نارنج غلیظ شیرازی خوشمزه و خواص شربت نارنج، شیره نارنج، دستور درست کردن شربت نارنج خوشمزه و مجلسی به صورت تصویری
دستور تهیه شربت نارنج خوشمزه و مقوی + خواص شربت نارنج

شربت نارنج از شربت های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و همانند شربت خاکشیر خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد. نارنج سرشار از عناصر ضروری بدن شامل کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم می باشد. همچنین این میوه خوشمزه دارای ویتامین های زیادی نظیر آ، ب و ث می باشد.

علاوه بر این نارنج خاصیت ترمیم سلولی دارد و برای همین موجب شادابی و جوان شدن پوست می شود و از پیری زود هنگام پوست جلوگیری می کند. برای همین توصیه می کنیم در برنامه غذایی روزانه یا هفتگی خود از نارنچ و یا شربت نارنج حتما استفاده کنید. شربت نارنج از نوشیدنی های مشهور و پرطرفدار در شهر شیراز و جهرم می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شربت نارنج آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شربت نارنج را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید شربت نارنج خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم شربت نارنج
آب نارنج دو پیمانه
آب یک پیمانه
شکر دو پیمانه
رنده ی پوست پرتقال یک قاشق چایخوری
مراحل تهیه شربت نارنج

1. برای درست کردن شربت نارنج خوشمزه، ابتدا مقدار شکر و آب گفته شده را در یک قابلمه می ریزیم و آن را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و بعدش به مدت نیم ساعت صبر می کنیم تا بجوشد و به غلظت مناسب برسد.

2. بعد از نیم ساعت آب نارنج را اضافه می کنیم و دوباره به مدت نیم ساعت دیگر صبر می کنیم تا مواد داخل قابلمه با حرارت کم بجوشید و به قوام برسد.

3. در این میان پوست پرتقال را به صورت ریز رنده می کنیم و در پنج دقیقه آخر پخت، پوست پرتقال رنده شده را اضافه می کنیم و بعدش حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود.

4. توجه کنید غلظت شربت نارنج بعد از خنک شدن باید مثل شربت های سن ایچ بازاری باشد و برای سرو شربت نارنج آماده شده را با آب خنک ترکیب می کنیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شربت نانج خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت نارنج , آموزش آشپزی , طرز تهیه نوشیدنی , شربت نارنج ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 20 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید تورو جون هردومون بیا هرچی که بوده بیخیال از هوروش بند

دانلود آهنگ جدید تورو جون هردومون بیا هرچی که بوده بیخیال از هوروش بند

دانلود آهنگ جدید هوروش بند بنام آهای از ترنج موزیک

Download  Music Hoorosh Band – Ahay

ترانه و موزیک : آرش AP , تنظیم : مسعود جهانی

برای دانلود آهنگ تورو جون هردومون بیا هرچی که بوده بیخیال به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید هوروش بند بنام آهای :

آهای اگه منو بخوای اگه پاشی بیای قدمت رو چشه

هی بیا بریم تا تهش نمیذارم که اشک بشینه تو چشت

تورو جون هردومون بیا هرچی که بوده بیخیال اونی که گفته نمیخوامت برو وردار بیار

♫♫♫♫♫

از خیابونا تو این دیوونه رو جمعش بکن نیستی کلی غصه دارم تو بیا کمش بکن

تورو جون هردومون بیا هرچی که بوده بیخیال اونی که گفته نمیخوامت برو وردار بیار

از خیابونا تو این دیوونه رو جمعش بکن نیستی کلی غصه دارم تو بیا کمش بکن

♫♫♫♫♫

برو بگو به همه بگو که من دوست دارم امشب دور همن همه عاشقا من و تورو کم دارن

آره بخوای نخوای مال خود منی هرجا که بخوای بری دل منه دنبالت

تورو جون هردومون بیا هرچی که بوده بیخیال اونی که گفته نمیخوامت برو وردار بیار

♫♫♫♫♫

از خیابونا تو این دیوونه رو جمعش بکن نیستی کلی غصه دارم تو بیا کمش بکن

تورو جون هردومون بیا هرچی که بوده بیخیال اونی که گفته نمیخوامت برو وردار بیار

از خیابونا تو این دیوونه رو جمعش بکن نیستی کلی غصه دارم تو بیا کمش بکن

دانلود آهنگ جدید هوروش بند بنام تورو جون هردومون بیا هرچی که بوده بیخیال



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ های هوروش بند ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 19 فروردين 1398
.

طرز تهیه سوپ کودک

سوپ کودک، طرز تهیه سوپ کودک خوشمزه و مقوی، دستور پخت و درست کردن سوپ کودم با مرغ و گوشت گوساله یا گوسفند
دستور تهیه سوپ کودک و نوزاد خوشمزه با گوشت مرغ و گوساله

سوپ کودک از غذاهای خوشمزه و مقوی برای کودکان می باشد. همان طور که می دانید با بزرگ شدن نوزاد باید کم کم از غذاهای کمکی در تغذیه غذایی نوزاد خود استفاده کنید. سوپ کودک هم یکی از این غذاهاست و به دلیل اینکه در طبخ این سوپ از گوشت، برنج، سیب زمینی، هویج و ... استفاده می شود بسیار مقوی می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ کودک آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه سوپ کودک خوشمزه و خوش طعم را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این دستور ساده آشپزی می توانید این غذای خوشمزه را برای نوزاد 8 ماه به بعد خود درست کنید.

مواد لازم سوپ کودک
  گوشت خرد شده یک قاشق غذاخوری پر
برنج یا آرد برنج یک قاشق مرباخوری
پیاز یک عدد کوچک
جعفری خرد شده یک قاشق مرباخوری
سیب ‌زمینی یک عدد متوسط
هویج  یک عدد متوسط
گوجه‌ فرنگی یک عدد متوسط
کره یک قاشق مرباخوری
مراحل تهیه سوپ کودک

1. برای درست کردن این سوپ خوشمزه پیاز را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه روغن تفت می دهیم. سپس گوشت خرد شده را اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم.

2. در ادامه حدود دو لیوان آب اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا گوشت به خوبی بپزد. پس از آن هویج و سیب زمینی ریز خرد شده را به همراه برنج اضافه می کنیم و دوباره صبر می کنیم تا همگی مواد با حرارت ملایم بپزند. در صورت تمایل می توانید مواد سوپ را با استفاده از گوشکوب به طور کامل له کنید.

3. بعد از نیم ساعت گوجه فرنگی رنده شده را به همراه کره به سوپ اضافه می کنیم و بعد از اینکه سوپ چند باری جوش زد و به قوام مطلبوب همانند حلیم یا ماست رسید، سوپ را از روی حرارت برمیداریم و بعد از اینکه کمی خنک شد آن را سرو می کنیم.

نکات پخت سوپ کودک

گوشت سوپ

شما می توانید برای این سوپ از گوشت گوساله یا گوشت گوسفند استفاده کنید. فقط باید حتما گوشت را به صورت خیلی ریز خرد کنید و یا اینکه از گوشت چرخ کرده استفاده کنید. همچنین بهتر است در اواسط پخت به وسیله گوشکوب همه مواد را له کنید تا هضم آن برای کودک راحت تر شود.



:: برچسب‌ها: سوپ کودک , طرز تهیه سوپ کودک , آموزش آشپزی , طرز تهیه سوپ ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 19 فروردين 1398
.

طرز تهیه سالاد میوه

سالاد میوه زمستانی خوشمزه و مجلسی، طرز تهیه و درست کردن سالاد میوه زمستانه به صورت رژیمی، مواد لازم سالاد میوه زمستانی 6 نفر
دستور تهیه سالاد میوه های زمستانی به صورت خوشمزه و مجلسی

سالاد میوه یکی از دسرهای سالم و خوشمزه و پرطرفدار ایرانی می باشد و شما می توانید این سالاد خوشمزه را با میوه های هر فصل درست کنید. نکته مهمی که باید در تهیه سالاد میوه به آن دقت کنید این است که باید میوه هایی را انتخاب کنید که طعم آن ها باهم هماهنگی داشته باشد. مثلا نباید از میوه های خیلی ترش و یا شیرین در کنار هم استفاده کنید.

سالاد میوه همانند سالاد الویه از جمله سالادهایی می باشد که ظاهر بسیار زیبا و شیک و طعم عالی دارد و شما می توانید سالاد میوه را برای پذیرایی از مهمان های خود و یا برای جشن های تولد و ... خود درست کنید. بهتر است بدانید که نوع بدون سس سالاد میوه به عنوان سالاد رژیمی معروف است.

ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه سالاد میوه خوشمزه و رژیمی را با میوه های زمستانی + سس مخصوص پرتقال آماده کرده ایم که شما با این آموزش غذا بارونک، می توانید برای 6 نفر سالاد میوه خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم سالاد میوه ۶ نفر
شکر نصف پیمانه
کیوی ۵ عدد
موز سفت ۲ عدد
انبه ۲ عدد متوسط
پرتقال خونی ‌۵ عدد
لیمو یک عدد
زنجبیل به میزان دلخواه
وانیل به میزان دلخواه
کامکوات ۱0 عدد
دانه انار یک پیمانه
مراحل تهیه سالاد میوه

1. برای درست کردن سالاد میوه خوشمزه ابتدا باید شربت مخصوص آن را درست کنیم برای این کار شکر را در یک قابلمه به همراه زنجبیل + وانیل + 2 پیمانه آب باهم مخلوط می کنیم. سپس با استفاده از پوست کن سبزیجات، نوارهای پهن شکل از پوست لیمو ویک عدد پرتقال تهیه می کنیم و آن ها را به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.

2. در این مرحله قابلمه را روی حرارت نسبتاً زیاد می گذاریم تا آب درون قابلمه بجوشد. سپس حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا محتوای درون قابلمه با حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه دیگر بجوشد.

3. سپس قابلمه را از روی حرارت برمیداریم و کمی صبر می کنیم تا خنک شود. پس از اینکه کمی خنک شد، آن را داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

4. در این میان، پرتقال ها را با چاقوی نازکی پوست می گیریم و آن ها را پر پر می کنیم و پوست هر پر را نیز می گیریم و بعدش آن ها را داخل یک کاسه می ریزیم و کمی فشار می دهیم تا مقداری از آب آن ها خارج شود.

5. سپس موز + کیوی + انبه را پس از پوست کندن به صورت ریز خرد می کنیم. کامکوات ها را هم از طول به چند قسمت باریک تقسیم می کنیم. حالا انبه + موز + لیمو + کامکوات + دانه های انار را به کاسه اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. حالا شربت تهیه شده را روی میوه ها می ریزیم و بعدش سالاد را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

6. توجه کنید به هنگام سرو، پوست لیمو + پرتقال + زنجبیل را بیرون می آوریم و بعدش سالاد را در ظرف های سالاد خوری می ریزیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد میوه خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: سالاد میوه , طرز تهیه سالاد , طرز تهیه سالاد میوه , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 19 فروردين 1398
.

طرز تهیه آش گندم

آش گندم، طرز تهیه و دستور پخت و درست کردن آش گندم به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر ، آش گندم سنتی خوشمزه مشهدی و سبزواری
دستور پخت آش گندم با گوشت و بدون گوشت مرحله به مرحله

آش گندم یزدی بیشتر در ماه های محرم و صفر پخته می شود و به همین دلیل به آش حسینی نیز معروف است. این آش همانند آش رشته از آش های سنتی و بسیار لذیذ و مقوی است و خواص زیادی دارد. آش گندم بیشتر دراستان های یزد، مشهد و سبزوار پخته می شود. اين آش مقداری تند است، اما شما ميتوانيد فلفل آن را به دلخواه كم يا زياد كنيد.

به هرحال اگر با طرز تهیه آش گندم یزدی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم آش گندم یزدی را برای شما آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی، می توانید آش گندم یزدی خوشمزه ومجلسی درست کنید.

مواد لازم آش گندم
نخود  یک سوم پیمانه
لوبیا قرمز  یک سوم پیمانه
لوبیا چیتی  یک سوم پیمانه
لوبیا چشم بلبلی  یک سوم پیمانه
عدس یک سوم پیمانه
ماش یک سوم پیمانه
گندم پوست کنده یا بلغور گندم  نصف پیمانه
جو پوست کنده یا بلغور جو نصف پیمانه
سبزی آش  700 گرم تا 1 کیلوگرم
پیاز  5 عدد
سیر چند حبه
نمک - فلفل - زردچوبه  به میزان لازم
آویشن و زیره  به میزان لازم
کشک و نعنا و پیازداغ  به میزان لازم
‌مراحل تهیه آش گندم

1. برای درست کردن آش گندم یزدی، ابتدا باید حبوبات را 24ساعت قبل خیس می کنیم تا نفخ آن ها از بین برود. حالا برای شروع حبوبات از قبل خیس کرده را با گندم و جو در یک قابلمه می ریزیم و به میزان لازم آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم چند ساعتی بپزند.

2. در ادامه چند عدد پیاز بزرگ را نگینی خرد می کنیم و با سیر رنده شده و کمی روغن در یک قابلمه جداگانه تفت می دهیم تا سبک و شفاف شوند. سپس زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

3. بعد از اینکه تفت دادیم، آب و سبزی آش را اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا سبزی بپزد. بعد از اینکه سبزی آش پخت، حبوبات پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه دهید مواد با هم بپزند و آش کاملا جا بیفتد.

4. در آخر نمک و فلفل آش را اندازه می کنیم. به عنوان ادویه این آش از مقداری زیره و آویشن نیز استفاده میشود و میتوانید مقداری پونه هم به آش اضافه کنید.

5. بعد از اینکه آش گندم به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و با پیاز داغ و نعنا داغ آماده شده تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این آش گندم خوشمزه لذت ببرید.

‌نکات پخت آش گندم یزدی
اضافه کردن گوشت

این آش با گوشت فراوان وبدون سبزی هم پخته میشود که درآخر مانند حلیم غلیظ وکش دار میشود. برای این کار مقداری گوشت قرمز را جداگانه با مقداری آب می پزیم و بعد از پخت گوشت آن را با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم وهمراه با حبوبات به آش اضافه می کنیم تا در نهایت آش کشدار ولعابدار شود. این آش را می توانید همراه با هل ودارچین وزنجبیل سرو کنید.

در صورت استفاده از گوشت سبزی وکشک ونعنا را حذف می کنیم تا آش اصیل یزدی داشته باشیم.

تزیین حرفه ای آش گندم

برای تزیین می توانید مقداری کشک را داخل قیف بریزید و سر قیف را کمی برش دهید و طرح دلخواه را با کشک روی آش ترسیم می کنیم و فضاهای دلخواه طرح را با نعنا داغ یا سیر داغ و یا پیازداغ پر می کنیم. با استفاده از ماسوره های قنادی و کشک سفت میتوانید کشک را ماسوره بزنید، دقت داشته باشید که موقع تزیین آش زیاد داغ نباشد تا کشک را بیش از حد شل نکند و طرح پایدار بماند.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه آش , آش گندم , طرز تهیه آش گندم ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 18 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید عاشقم باش تو این روز خوش بارونی از روزبه نعمت اللهی

دانلود آهنگ جدید عاشقم باش تو این روز خوش بارونی از روزبه نعمت اللهی

دانلود آهنگ جدید روزبه نعمت اللهی بنام عاشقم باش از ترنج موزیک

Download  Music Roozbeh Nematollahi – Ashegham Bash

ترانه : نوید سلطانی , موزیک : فرامرز نصیری , تنظیم : علی احمدی

برای دانلود آهنگ عاشقم باش تو این روز خوش بارونی به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید روزبه نعمت اللهی بنام عاشقم باش

تو آغازه یه احساسی که من هر لحظه رویامه

کسی که طرز لبخندش تمومه دلخوشی هامه

تورا میبینم از جایی که دنیارو نمیبینم

همیشه پای این رویا شبا تا صبح میشنیم

♫♫♫♫♫

عاشقم باش تو این روز خوش بارونی

عاشقم کن تو که حال منو میدونی

من کنار تو دریارو به هم میریزم

با نگاه تو دنیارو به هم میریزم

♫♫♫♫♫

عاشقم باش تو این روز خوش بارونی

عاشقم کن تو که حال منو میدونی

من کنار تو دریارو به هم میریزم

با نگاه تو دنیارو به هم میریزم

♫♫♫♫♫

یه وقتایی که دلتنگم هوای کوچه بارونه

منو تنها هوای تو میاره سمت این خونه

بذار پای حضور تو جهانم گم نشه رویاش همیشه

عاشقت هستم فقط تو عاشق من باش

♫♫♫♫♫

عاشقم باش تو این روز خوش بارونی

عاشقم کن تو که حال منو میدونی

من کنار تو دریارو به هم میریزم

با نگاه تو دنیارو به هم میریزم

دانلود آهنگ جدید روزبه نعمت اللهی بنام عاشقم باش تو این روز خوش بارونی



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 15 فروردين 1398
.

طرز تهیه سوپ دال عدس

سوپ دال عدس، طرز تهیه سوپ دال عدس خوشمزه و مجلسی, آموزش طرز تهیه سوپ دال عدس یوانی به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر
دستور پخت سوپ دال عدس خوشمزه و مجلسی

سوپ دال عدس یا سوپ عدس قرمز از خوشمزه ترین و مقوی ترین سوپ ها می باشد و طرز تهیه آسانی دارد. امروزه سوپ دال عدس به روش های مختلفی طبخ می شود و در بعضی از دستورها به این سوپ خوشمزه قارچ و تمبر هندی و تخم گشنیز و ... اضافه می کنند.

سوپ دال عدس یوانانی، سوپ دال عدس عربی و سوپ دال عدس هندی از مشهورترین آن هاست و ما در این آموزش آشپزی طرز تهیه سوب دال عدس یونانی را برای شما آماده کرده ایم.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ دال عدس آشنایی ندارید، ماد در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ دال عدس را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید سوپ دال عدس خوشمزه و محبوب درست کنید.

مواد لازم سوپ دال عدس
دال عدس 1 لیوان
هويج متوسط خرد شده 1 عدد
پياز خرد شده  ١ عدد
سير رنده شده  ١حبه درشت
برگ بو 2 عدد
گوجه فرنگی رنده شده 1 لیوان
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
روغن زيتون 2 قاشق غذاخوری
نمك و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ دال عدس

1. برای درست کردن این سوپ خوشمزه، ابتدا دال عدس را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا آبپز شود. بعد از پخت آن را کنار می گذاریم.

2. همچنین پیاز و هویچ را در یک قابلمه با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت می دهیم. بعد از 5 دقیقه، مقداری سیر، زردچوبه، فلفل و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم.

3. سپس گوجه فرنگی رنده شده + دال عدس آبپز شده + برگ بو + مقداری نمک و 3 لیوان آب یا استاک سبزیجات اضافه می کنیم و به مدت 20 تا 30 دقیقه صبر می کنیم تا همگی مواد به خوبی بپزند. اگر احساس کردید آب سوپ کم است می توانید مقداری آب جوش هم اضافه کنید.

4. در انتهای پخت مقداری آبلیمو یا سرکه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم به خوبی بپزد و جا بیفتد. پس از اینکه سوپ به خوبی پخت و به غلظت مناسب رسید، آن را در ظرف سوپ خوری می کشیم و با جعفری ساطوری شده تزیین می کنیم و سپس سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ دال عدس خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ , سوپ دال عدس , آموزش آشپزی , طرز تهیه سوپ دال عدس ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 15 فروردين 1398
.

طرز تهیه شیرینی فلوگر

دستور پخت شیرینی فلوگر خانگی خوشمزه مرحله به مرحله

شیرینی فلوگر همانند شیرینی مربایی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و شما می توانید آن را به آسانی در منزل تهیه کنید و از مهمان های خود با این شیرینی های خوشمزه و خوش طعم پذیرایی کنید. توجه کنید اگر شما شیرینی فلوگر را طبق این آموزش درست کنید، شیرینی های فلوگر شما بسیار ترد و خوشمزه خواهد بود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی فلوگر آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی فلوگر را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید 30 عدد شیرینی فلوگر خوشمزه و خانگی درست کنید.

توجه : ژله بریلو را می توانید در طعم ها و رنگ های مختلف از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.

مواد لازم شیرینی فلوگر 30 عدد
کره یا مارگارین  100 گرم
پودر قند  50 گرم یا کمی کمتر از نصف پیمانه
آرد 125 گرم یا حدود 1 پیمانه
زرده تخم مرغ  1 عدد
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
کرمفیل یا شکلات یا ژله بریلو برای پر کردن وسط گلها به میزان لازم
مراحل تهیه شیرینی فلوگر

1. برای درست کردن شیرینی فلوگر ابتدا همه مواد را از یخچال بیرون می آوریم تا به دمای محیط برسند. برای شروع در یک ظرف مناسب کره نرم شده را با پودر قند به مدت 5 دقیقه و با دور تند همزن هم می زنیم تا سبک و روشن شود.

2. سپس زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و این بار به مدت 2 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم. پس از آن آرد را اضافه می کنیم و همه مواد را باهم مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست و لطیفی حاصل شود.

3. بعد از اینکه خمیر شیرینی آماده شد، آن را در کیسه فریزر قرار می دهیم و به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خمیر سفت و قابل کاتر زدن شود.

4. پس از یک ساعت مقداری از خمیر را جدا می کنیم و آن را روی نایلون به ضخامت 3 میلی متر باز می کنیم و با کاتر گل یا هر کاتر دیگری که دوست داشتید شروع به کاتر زدن می کنیم. سپس خمیر های کاتر زده شده را در قالب مینی تارت قرار می دهیم و وسط آن را فشار می دهیم تا فرو رفته شود.

5. حالا قالب های مینی تارت حاوی شیرینی ها را بر روی سینی فر می چنیم و آن ها را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار می دهیم تا دور شیرینی ها کمی طلایی شود. سپس از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا شیرینی ها کاملا خنک شود.

6. پس از اینکه شیرینی ها کاملا خنک شد، آن ها را از قالب خارج می کنیم و بعدش وسط شیرینی ها را با توجه به سلیقه و ذائقه خود با شکلات مذاب یا کرمفیل و یا ژله بریلو پر می کنیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های فلوگر خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی فلوگر
نگهداری

شما می توانید شیرینی های فلوگر را پس از خنک شدن کامل، داخل ظرف درب دار قرار بدهید و فریزر کنید تا در مواقع نیاز آن ها را از فریزر بیرون بیاورید و قبل از سرو، داخل آن ها را با مواد دلخواه خود پر کنید و بعدش سرو کنید.

منبع : آموزش شیرینی پزی



:: برچسب‌ها: آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه شیرینی , شیرینی فلوگر , طرز تهیه شیرینی فلوگر ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 12 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دلو نمیزنی از محسن ابراهیم زاده

دانلود آهنگ جدید یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دلو نمیزنی از محسن ابراهیم زاده

دانلود آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده بنام یکی یدونه از ترنج موزیک

Download  Music Mohsen Ebrahimzadeh – Yeki Yedoone

ترانه و موزیک : محسن ابراهیم زاده, تنظیم : معین راهبر

برای دانلود آهنگ یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دلو نمیزنی به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده بنام یکی یدونه :

عاشقم عاشقی عشق ما دوتاست بحث ما از همه آدما جدای جداست

این علاقه که بین ما دوتاست زندگیم بدون تو بدجور رو هواست

عاشقم عاشقی عشق ما دوتاست که میبره هوشو از حواس

بین ما دوتا بی قراریه قرار ما رو ستاره هاست

♫♫♫♫♫

یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دلو نمیزنی یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دل نمیکنی

یکی یکی یدونه ی منی نه تو دل نمیزنی یکی یکی یدونه ی منی نه تو دل نمیکنی

کی میدونه چه حالی داره با تو تو هوای شبگردی تا به خودت میای یهو میبینی شبو سر کردی

آخه میدونی نمیدونی یه وسواس دو آتیشم الکی قهر میکنی باهام من میمیرم و زنده میشم

♫♫♫♫♫

یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دلو نمیزنی یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دل نمیکنی

یکی یکی یدونه ی منی نه تو دل نمیزنی یکی یکی یدونه ی منی نه تو دل نمیکنی

یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دلو نمیزنی یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دل نمیکنی

یکی یکی یدونه ی منی نه تو دل نمیزنی یکی یکی یدونه ی منی نه تو دل نمیکنی

دانلود آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده بنام یکی یکی یه دونه ی منی نه تو دلو نمیزنی



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ های جدید , دانلود آهنگ شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 11 فروردين 1398
.

دانلود آهنگ جدید عالم دیگه ای داره چشات یه آرامشی داره نگات

دانلود آهنگ جدید عالم دیگه ای داره چشات یه آرامشی داره نگات از امو باند

دانلود آهنگ جدید امو باند بنام دلم میره برات از ترنج موزیک

Download  Music Emo Band – Delam Mire Barat

برای دانلود عالم دیگه ای داره چشات یه آرامشی داره نگات آهنگ به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید امو باند بنام دلم میره برات :

نمیگی اینجوری که دل میبری ازم آخه چطور وابسته نشم

با این همه خوبیم مگه کس دیگه ای میاد به چشم

نمیگی وقتی میخوای از پیشم بری چجوری دل بکنم ازت

حتی اگه بد بشی باهام جای تو تو قلبمه فقط

♫♫♫♫♫

از علاقم به تو کم نمیشه بیا آرامش خونم باش

یکمی دیوونم باش دلتو بده جونمو میدم جاش

حتی اگه همیشه تورو ببینمت هی بازم دلم تنگ میشه برات

یه حالی میشم وقتی که تو میاری اسممو رو لبات

♫♫♫♫♫

عالم دیگه ای داره چشات یه آرامشی داره نگات

که وقتی خیره میشم بهت یهویی دلم میره برات

منمو یه دل رفته به باد که هیشکی رو جز تو نمیخواد

حتی وقتی که پرته حواسم فکرت از سرم در نمیاد

♫♫♫♫♫

عالم دیگه ای داره چشات یه آرامشی داره نگات

که وقتی خیره میشم بهت یهویی دل میره برات

منمو یه دل رفته به باد که هیشکی رو جز تو نمیخواد

حتی وقتی که پرته حواسم فکرت از سرم در نمیاد

♫♫♫♫♫

یه حالی دارم با تو الان که مثل خوابه

چی بگم از علاقم که بی حد و حسابه

توی قلبم جای تو شده سفت و ثابت

یه زندگی واست بسازم که نبینی تو خوابت

♫♫♫♫♫

همه ی دنیا به کنار من تورو میخوامو بس

حس توی اون چشات آخ که یه چیز دیگس

دلم از دستت ای وای داره میره از دست

همه درگیر توان آخه خوبی از بس

♫♫♫♫♫

عالم دیگه ای داره چشات یه آرامشی داره نگات

که وقتی خیره میشم بهت یهویی دل میره برات

منمو یه دل رفته به باد که هیشکی رو جز تو نمیخواد

حتی وقتی که پرته حواسم فکرت از سرم در نمیاد

♫♫♫♫♫

عالم دیگه ای داره چشات یه آرامشی داره نگات

که وقتی خیره میشم بهت یهویی دل میره برات

منمو یه دل رفته به باد که هیشکی رو جز تو نمیخواد

حتی وقتی که پرته حواسم فکرت از سرم در نمیاد

دانلود آهنگ جدید امو باند بنام عالم دیگه ای داره چشات یه آرامشی داره نگات



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 10 فروردين 1398
.

طرز تهیه شربت به لیمو

شربت به لیمو ، دستور پخت و طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه و مخصوص، مزاج شربت به لیمو و طرز تهیه آن از مربای به، مواد لازم شربت به لیمو برای 4 نفر
دستور تهیه شربت به لیمو خوشمزه با لیمو ترش و برگ به لیمو

شربت به لیمو از شربت های خوشمزه و پرطرفدار مخصوص روزهای گرم تابستان می باشد و این شربت علاوه بر رفع عطش، خواص بسیاری زیادی هم دارد. توصیه می کنیم برای درست کردن شربت به لیمو حتما از برگ به لیمو هم استفاده کنید. چون برگ به لیمو آرامش دهنده اعصاب می باشد و علاوه بر این موجب می شود تا شربت به لیمو خوشبوتری داشته باشید.

با رسیدن فصول گرما خیلی از بانوان ایرانی برای رفع عطش و تشنگی، انواع شربت های خانگی نظیر شربت سكنجبين ، شربت خاکشیر و ... را درست می کنیم. شربت به لیمو هم جزو همین شربت ها می باشد و شما می توانید آن را در ماه مبارک رمضان به هنگام افطار هم سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شربت به لیمو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شربت به لیمو را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی بارونک، می توانید شربت به لیمو خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم شربت به لیمو
به 2 کیلو
برگ به لیمو 3 عدد
شکر 2 کیلو
آب ۵ لیوان
آبلیمو تازه سه چهارم لیوان
مراحل تهیه شربت به لیمو

برای درست کردن شربت به لیمو خوشمزه، به را پس از تمیز کردن و شستن، آب آن را با استفاده از آبمیوه گیری می گیریم. در صورتی که به آبمیوه گیری دسترسی نداشتید می تواند به را پس از رنده کردن، در یک صافی بریزید و با فشار دست آب آن را بگیرید تا حدود سه لیوان آب بدست بیاید.

پس از گرفتن آب به، شکر و آب را در یک قابلمه مسی روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. وقتی شکر به طور کامل در آب حل شد، آب به را اضافه می کنیم و بعدش صبر می کنیم تا شربت به قوام برسد.

یکی از نشانه های به قوام آمدن شربت این است که حباب های ریز روی شربت درست می شود و یا اینکه شربت پس از سرد شدن به صورت نخ از قاشق بریزد. توجه کنید در انتهای پخت می توانید دمکنی روی قابلمه بگذارید و حرارت را کم کنید تا شربت به خوشرنگ تری داشته باشید.

بعد از اینکه شربت به قوام رسید، آبلیمو و یا آب لیمو ترش تازه را به همراه برگ به لیمو اضافه می کنیم و بعد ازاینکه شربت یکی دو بار قل زد، آن را از روی حرارت برمیداریم و صبر می کنیم شربت به طور کامل خنک شود و بعدش سرو می کنیم.

شما می توانید شربت به لیمو را در بطری دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. امیدواریم از خوردن این شربت به لیمو خوشمزه لذت ببرید.

منبع : شربت به لیمو



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت , شربت به لیمو , طرز تهیه شربت به لیمو , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 10 فروردين 1398
.

طرز تهیه سوپ شلغم با خامه و تره فرنگی

سوپ شلغم با خامه و تره فرنگی، آموزش کامل روش درست کردن و طرز تهیه سوپ شلغم خوشمزه در خانه، سوپ شلغم و تره فرنگی برای افراد سرماخورده و کودکان
دستور پخت سوپ شلغم با خامه و تره فرنگی مرحله به مرحله

سوپ شلغم با خامه از سوپ های خوشمزه و مقوی می باشد و به دلیل اینکه در پخت این سوپ از شلغم استفاده می شود، برای بدن بسیار مفید است. سوپ شلغم با خامه از آن دسته از سوپ هایی می باشد که با روش های مختلفی طبخ می شود.

برای همین در این پست آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ شلغم با خامه را آماده کرده ایم که این نوع سوپ جزو پرطرفدارترین  و خوشمزه ترین سوپ های شلغم می باشد. در ادامه با دستور آشپزی سوپ شلغم با خامه و تره فرنگی با بارونک همراه باشید.

مواد لازم سوپ شلغم 4 نفر
شلغم 500 گرم
پیاز 1 عدد
تره فرنگی 1 پیمانه
سیر 2 حبه
آب مرغ با گوشت 4 ییمانه
خامه سه چهارم پیمانه
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ شلغم

1. برای درست کردن سوپ شلغم خوشمزه، ابتدا شلغم و پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم و در یک قابلمه کمی تفت می دهیم. سپس تره فرنگی را اضافه می کنیم و دوباره همه مواد را باهم تفت می دهیم. توجه کنید اگر می خواهید سوپ سفید داشته باشد، باید قسمت های سبز تره فرنگی را جدا کنید.

2. در ادامه آب مرغ را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا مواد سوپ با حرارت ملایم بپزند. وقتی سوپ به طور کامل پخت، آن را داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم تا سوپ یکدستی داشته باشیم. سپس سوپ را به قابلمه برمی گردانیم.

3. حالا خامه و ادویه های دلخواه دیگر را در صورت تمایل اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم کمی بجوشد و جا بیفتد.

4. پس از اینکه سوپ به طور کامل پخت و به غلظت مناسب رسید، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و سوپ را در ظرف سوپ خوری می کشیم و با خامه و تره فرنگی تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ شلغم و خامه خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ , سوپ شلغم , سوپ شلغم با خامه , طرز تهیه سوپ شلغم , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 10 فروردين 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی