به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه شیرینی قطاب

شیرینی قطاب، طرز تهیه و پخت شیرینی قطاب خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، shirini-ghotab
دستور پخت شیرینی قطاب پسته ای و گردویی مرحله به مرحله

قطاب یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانیان است. این شیرینی سنتی که جزو سوغاتی های معروف یزد است، بسیار خوش عطر و خوش طعم است و جزو شیرینی های خشک محسوب می شود. علاوه بر قطاب یزد، قطاب کرمانی نیز معروف است و تنها تفاوت آن با قطاب یزدی در مغز آن است که در قطاب کرمانی به جای بادام از مغز پسته و گردو استفاده می شود.

با نزدیک شدن عید نوروز و دید و بازدید پخت شیرینی های خانگی بسیار دلچسب و لذت بخش می شود. در کنار دیگر شیرینی های خانگی ما به شما پیشنهاد می کنیم این شیرینی قطاب خوشمزه را حتما در عید درست کرده و از مهمانان خود پذیرایی فوق العاده ای داشته باشید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی قطاب آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این شیرینی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این شیرینی قطاب خانگی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم شیرینی قطاب
تخم مرغ 1 عدد
ماست دو سوم پیمانه
روغن جامد ذوب شده یا کره 2 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
بکینگ پودر 2 قاشق غذاخوری
آرد  2 الی 3 پیمانه
مواد لازم میانی شیرینی قطاب
گردو 100 گرم
بادام 100 گرم
پسته  100 گرم
فندق  100 گرم
پودر قند  یک چهارم پیمانه
پودر هل  1 قاشق چای خوری
پودر زنجبیل یک دوم قاشق چای خوری
پودر دارچین  یک دوم قاشق چای خوری
مواد لازم برای روی شیرینی قطاب
آرد یک دوم پیمانه
پودر قند  یک دوم پیمانه
مراحل تهیه و پخت شیرینی قطاب

1. برای درست کردن شیرینی قطاب، ابتدا در یک ظرف مناسب تخم مرغ، ماست، روغن، عسل، نمک و بکینگ پودر را خوب با هم مخلوط می کنیم تا مایع یکدست و روانی حاصل شود.

2. سپس آرد الک شده را به آرامی به مواد بالا اضافه می کنیم تا زمانیکه خمیر نرم و مطلوبی حاصل شود. فقط دقت داشته باشید که بیش از حد آرد به خمیر اضافه نکنید، زیرا مانع پف کردن قطاب می شود.

3. حالا خمیر آماده شده را داخل ظرف چرب شده قرار داده و روی ظرف سلفون می کشیم و آن را به مدت 2 ساعت در دمای محیط می گذاریم تا استراحت کند.

4. در ادامه برای مواد میانی شیرینی، مغز دلخواه یا ترکیبی از مغزها را با ادویه جاتی مانند پودر هل، زنجفیل، دارچین و پودرقند داخل آسیاب می ریزیم تا مغزها خرد شده و آماده شوند.

5. سپس خمیر را به قطر نیم سانت روی سطح آرد پاشی شده باز می کنیم و با کاتر گرد شکل، خمیر را در اندازه های 4 یا 5 سانتی قالب می زنیم.

6. بعد از برش دادن خمیر، از مواد میانی در مرکز خمیر قرار داده و خمیر را در دست کاملا جمع می کنیم و به شکل گرد در می آوریم تا هیچ درزی نداشته باشد. این کار را تا تمام شدن همه شیرینی ها ادامه می دهیم.

7. وقتی شیرینی ها آماده شد، آنها را داخل روغن شناور داغ با شعله ملایم سرخ می کنیم. مدام قطاب ها را در روغن حرکت می دهیم و روی آنها با قاشق روغن داغ می ریزیم تا کاملا پف کنند.

8. در انتها آرد و پودر قند الک شده را داخل کاسه ای مخلوط می کنیم و قطاب ها را بلافاصله بعد از سرخ شدن با کفگیر سوراخ دار از از روغن خارج می کنیم و داخل کاسه آرد می اندازیم و تکان می دهیم تا سطح قطاب کاملا با آرد و پودر قند کاور شود.

9. شیرینی های آماده شده را در ظرف می چینیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی قطاب خوشمزه لذت ببرید.

برای دیدن سایر آموزش های شیرینی پزی ما بر روی طرز تهیه شیرینی های خوشمزه کلیک کنید.

نکات پخت شیرینی قطاب

قطاب ساده و بدون مغز

برای تهیه قطاب به صورت ساده و بدون مغز، می توانید خمیر را با کاتر دلخواه برش بزنید و داخل روغن انداخته و مدام روی آنها روغن بپاشید تا کاملا پف کنند و سرخ شود، سپس داخل آرد و پودرقند بیندازید و سرو کنید.


مواد میانی

برای مواد میانی می توانید میزان ادویه جات و پودر قند را بر حسب ذائقه خود تغییر دهید. می توانید مغزها را خرد کنید یا بکوبید که خیلی پودری و ریز نباشند.

برای داشتن قطاب شیرین تر، پودرقند کاور را بیشتر از آرد بریزید.

منبع : baronak.com/9137-shirini-ghotab/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , شیرینی قطاب , دستور تهیه شیرینی قطاب ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 30 بهمن 1398
.

طرز تهیه سالاد میگو

سالاد میگو، طرز تهیه و پخت سلاد میگو خوشمزه و مجلسی در منزل ، salad migo
دستور تهیه سالاد میگو خوشمزه و رژیمی در منزل

سالاد میگو جزو سالاد های خوشمزه و مقوی است که در سراسر دنیا به خصوص در ایران هم بسیار پرطرفدار است. همانطور که می توانید میگو یک غذای دریایی سالم و سرشار از ویتامین، پروتئین و فسفر است و سالاد میگو به خاطر داشتن میگو خواص فراوانی دارد و می تواند برای یک وعده غذای سبک و مقوی سرو شود.

کسانی که میگو دوست دارند، و می خواهند آن را در طعم متفاوتی غیر از غذا تجربه کنند، پیشنهاد می کنم حتما این سالاد خوشمزه را درست کنند و از طعم متفاوت آن لذت ببرند. سالاد میگو مکزیکی از محبوب ترین سالاد های میگو در جهان می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سالاد میگو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، دستور تهیه و مواد لازم برای تهیه سالاد میگو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این سالاد میگوی خوشمزه را درست کنید. در ادامه با طرز تهیه سالاد میگو با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.

مواد لازم برای سالاد میگو
میگو پاک ‌شده ۴۰۰ گرم
لیمو ترش بزرگ 1 عدد (چهار قاچ‌شده)
کرفس ریز خردشده یک دوم پیمانه
پیاز قرمز ریز خرد شده ۳ قاشق سوپ خوری
آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم
سس مایونز یک دوم قاشق سوپ خوری
سس خردل 1 قاشق چای خوری
شوید تازه و خرد شده 3 قاشق سوپ خوری
آب یخ 1 کاسه متوسط
مراحل تهیه سالاد میگو

1. برای درست کردن سالاد میگو، ابتدا در یک قابلمه مقداری آب و نمک می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. مقدار آب باید به قدری باشد که میگوها در آن شناور شوند، نه بیشتر از آن.

2. سپس لیمو ترش را 4 قاچ کرده و به آب در حال جوشیدن اضافه می کنیم و پس از چند ثانیه میگوها را هم داخل قابلمه می ریزیم. صبر می کنیم تا میگوها حدود 2 الی 3 دقیقه در آب بجوشد تا زمانی که صورتی ‌رنگ شوند.

3. بعد از 3 دقیقه جوشیدن، میگوها را آبکش کرده و بلافاصله در کاسه آب یخ می ریزیم. این کار روند پخت میگو را متوقف می‌کند، چون اگر زیاد بپزد، میگوها سفت و بدطعم خواهد شد. پس از یک دقیقه میگوها را دوباره آبکش می کنیم.

4. در ادامه بقیه مواد سالاد شامل کرفس + پیاز + آب لیمو ترش + نمک + فلفل + سس مایونز + سس خردل + شوید تازه را با هم مخلوط می کنیم تا سس سالاد آماده شود. حالا در یک کاسه مناسب، میگوها را هم به مواد آماده شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا سالاد یکدست شود.

5. سالاد آماده شده را می توانید بلافاصله سرو کنید یا در صورت تمایل روی ظرف را سلفون کشیده و سالاد را تا یک روز در یخچال نگهداری کنید. امیدواریم از خوردن این سالاد میگوی خوشمزه و مقوی لذت ببرید.

منبع 

 



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه سالاد , سالاد میگو ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 28 بهمن 1398
.

طرز تهیه شیرینی زنجبیل

شیرینی زنجبیل، آموزش کامل طرز تهیه و پخت شیرینی زنجبیل خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، shirini-zanjabil
دستور پخت شیرینی زنجبیل به روشی خوشمزه و مرحله به مرحله

شیرینی زنجبیل از آن دسته شیرینی هایی می باشد که خیلی راحت و بدون دردسر درست می شود و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را برای عید نوروز هم درست کنید. همچنین شما می توانید شیرینی زنجبیل را در کنار چایی به عنوان یک عصرانه عالی هم سرو کنید.

شیرینی زنجبیل شهرهای قزوین، ماکو، خراسان جنوبی و بیرجند در ایران مشهور می باشد و اگر شما این شیرینی را مطابق این دستور شیرینی پزی درست کنید، شیرینی زنجبیل نرم و خوشمزه ای خواهید داشت. برای دیدن سایر آموزش های شیرینی پزی بارونک بر روی طرز تهیه شیرینی خانگی کلیک کنید.

من برای این شیرینی، زنجبیل خیلی کم ریختم و از مهمان های خود با این شیرینی در کنار چایی پذیرایی کردم. جالب است کسی هم متوجه نشد چه نوع شیرینی می باشد. با مواد لازم گفته شده در این آموزش شیرینی پزی، شما می توانید تعداد 50 تا 60 عدد شیرینی زنجبیل درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی زنجبیل آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی زنجبیل را آماده کرده ایم و شما با این آموزش شیرینی پزی به تنهایی در خانه می توانید شیرینی زنجبیل خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم شیرینی زنجبیل
روغن جامد ۱۲۵ گرم - تقریبا نصف لیوان
پودر قند ۸۰ گرم - نصف لیوان
آرد سفید تقریبا ۲۲۵ گرم - یک و نیم لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
زنجبیل یک قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت شیرینی زنجبیل

1. برای درست کردن شیرینی زنجبیل در خانه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که من در پخت این شیرینی از نصف روغن قنادی و نصف روغن حیوانی استفاده کردم. البته شما به جای روغن صاف می توانید از روغن جامد هم استفاده کنید. از کره نمی توانید استفاده کنید.

2. برای شروع پودر قند و آرد را الک می کنیم. روغن و پودر قند را در یک کاسه با همزن به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم. سپس تخم مرغ را اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه هم زدن زنجبیل را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.

3. در ادامه آرد را به تدریج و به آرامی اضافه می کنیم و با نوک انگشت خمیر را جمع می کنیم. توجه کنید میزان گفته شده آرد تقریبی است و باید به اندازه ای اضافه کنید تا خمیر چسبندگی نداشته باشد و خمیر نرم و لطیفی داشته باشیم اگر زیاد بریزید لطافت خمیر از دست می رود.

4. در این مرحله خمیر را به مدت 20 تا 30 دقیقه استراحت می دهیم. پس از استراحت خمیر، آن را بین دو تا کیسه فریزر پهن می کنیم و با استفاده از وردنه آن را به قطر 3 میلی متر باز می کنیم.

5. حالا با استفاده از قالب دلخواه خود، شروع به قالب زدن می کنیم و یکی یکی شیرینی ها را داخل سینی فر می چنیم. بعد از اینکه کار قالب زدن تمام شد، روی شیرینی را با استفاده از مخلوط زرده تخم و زعفران رومال می کنیم. البته من کمی هم خرفه روش ریختم.

6. در این مرحله سینی حاوی شیرینی های زنجبیل را داخل فر گرم شده با دمای 160 درجه سانتی گراد به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزد. پس از اینکه از پخت شیرینی ها مطمئن شدیم، سینی را از فر بیرون می آوریم و بعد از اینکه شیرینی ها کمی خنک شد، آن ها را از فر بیرون می آوریم.

7. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای گفته شده روشن کنید. امیدواریم از خوردن این شیرینی های زنجبیل خانگی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی های زنجبیل
شیرینی زنجبیل بدون فر

در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید این شیرینی را داخل فر دست ساز هم درست کنید. مدت ماندگاری این شیرینی یک ماه می باشد. البته برای این کار باید شیرینی ها را در ظرف درب بسته و در محیط خنک نگهداری کنید.

منبع : baronak.com/9050-shirini-zanjabil/


:: برچسب‌ها: آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه شیرینی , طرز تهیه شیرینی زنجبیل خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 بهمن 1398
.

طرز تهیه کیک سیب و هویج

کیک سیب و هویج، آموزش کامل طرز تهیه و پخت کیک سیب و هویج خوشمزه و مجلسی در منزل، cake sib havij
دستور پخت کیک سیب و هویج و گردو در منزل
کیک سیب و هویج و گردو از کیک های میوه ای خوشمزه و ساده ای است و طرز تهیه آن بسیار ساده است. البته گردوی این کیک کاملا اختیاری است و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید. به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک سیب و هویج آشنایی ندارید و تا به امروز این کیک خوشمزه را درست کنید پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این کیک فوق العاده خوشمزه را درست کنید. با این آموزش پخت کیک بارونک، شما به تنهایی در منزل می توانید کیک سیب و هویج و گردوی خوشمزه درست کنید. در ادامه با دستور پخت کیک سیب و هویج با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.
مواد لازم کیک سیب و هویج
آرد 2 پیمانه
بیکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری
جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
شکر 1 تا یک و نیم پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن 1 پیمانه
گردو نگینی در صورت تمایل سه چهارم پیمانه
هویج ریز رنده شده 1 و نیم پیمانه
سیب پوست کنده و نگینی شده یک و نیم پیمانه
نکات قبل از پخت کیک سیب و هویج
اگر می خواهید کیک خوش بافت و سبک داشته باشید توصیه می کنم جوش شیرین را حذف نکنید. اما اگر به هر دلیلی منع استفاده جوش شیرین دارید، می توانید به جای آن یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر اضافه کنید. یعنی جمعاً دو و نیم قاشق چایخوری بیکینگ پودر. نکته دیگه ای که باید در پخت این کیک رعایت کنید این است که به هیچ وجه موقع پیمانه کردن سیب و هویج، آن ها را داخل پیمانه فشرده نکنید. قاشق قاشق از سیب و هویج در پیمانه بریزید تا به اندازه گفته شده برسد.
مراحل تهیه و پخت کیک سیب و هویج
1. برای درست کردن کیک سیب و هویج خوشمزه در منزل ابتدا همه مواد را از یک ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. همچنین فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید از فر برقی یا توستر استفاده کنید. در این صورت دما را روی 160 درجه سانتی گراد بگذارید. 2. برای شروع آرد + بیکینگ پودر + جوش شیرین + دارچین را در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم. 3. در این مرحله در یک کاسه تخم مرغ + وانیل + شکر را می ریزیم و با دور تند همزن به مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود. سپس روغن را اضافه می کنیم و دوباره به مدت یک دقیقه دیگر با همزن هم می زنیم. 4. در ادامه مخلوط آرد و گردو را در صورت تمایل به تدریج و در سه مرحله اضافه می کنیم و با لیسک آرام آرام مخلوط می کنیم. در انتها سیب و هویج را اضافه می کنیم و خیلی آرام همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. 5. ما برای این کیک به یک قالب گرد میان تهی 30 سانتی یا گرد 27 سانتی یا مستطیل 20*30 نیاز داریم. پس از اینکه قالب مورد دلخواه خود را آماده کردید، آن را چرب و آرد پاشی بکنید. توجه کنید برای کیک های میوه ای بهتر است برای بهتر پخته شدن مغز کیک از قالب میان تهی استفاده کنید. همچنین دقت کنید اگر از قالبی با سایز کوچکتر استفاده کنید، کیک تان خمیر خواهد شد. 6. حالا مایه آماده شده کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد آن را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد. توجه کنید زمان گفته شده کیک تقریبی است و بسته به فر شما ممکن است کم یا زیاد شود. 7. برای اطمینان از پخت کیک، خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون آمد کیک ما به طور کامل پخته است و آماده است. امیدواریم از خوردن این کیک سیب و هویج و دارچین خوشمزه لذت ببرید. منبع : baronak.com/9065-cake-sib-havij/


:: برچسب‌ها: آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه کیک , کیک سیب و هویج ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 بهمن 1398
.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری، آموزش کامل طرز تهیه و پخت سیب زمینی تنوری در خانه، sibzamini tanori
دستور پخت سیب زمینی تنوری مرحله به مرحله

سیب زمینی تنوری از جمله غذاهای خوشمزه و ساده ای است که با سیب زمینی درست می شود. سیب زمینی تنوری را بدون شک همه دوست دارند و امروزه نام آن به عنوان یک غذای ساده در منوی هر رستوران و فست فودی دیده می شود.

درست است سیب زمینی تنوری را باید در تنور پخت اما به دلیل خوشمزه بودن این غذا و همچنین به دلیل اینکه خیلی از ما به تنور دسترسی نداریم برای همین آشپزهای ایرانی دستور پخت سیب زمینی تنوری را در فر، توستر، مایکروفر و حتی قابلمه نوشته اند تا شما بتوانید همچنان این غذای خوشمزه را در برنامه غذای خود داشته باشید.

البته در صورت تمایل با سیب زمینی می توانید غذاهای خوشمزه دیگری نظیر سوفله سیب زمینی، رولت سیب زمینی، کوکو سیب زمینی، املت سیب زمینی، نان سیب زمینی، سالاد سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سیب زمینی تنوری آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سیب زمینی تنوری را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل بتوانید این غذای خوشمزه و عالی را درست کنید.

مواد لازم سیب زمینی تنوری
سیب زمینی یک کیلوگرم
روغن زیتون دو تا سه قاشق غذاخوری
فلفل قرمز به مقدار دلخواه
پودر پاپریکا مقدار کمی
پودر سیر مقدار کمی
آویشن مقدار کمی
پودر پیاز مقدار کمی
نمک به میزان نیاز
مراحل تهیه و پخت سیب زمینی تنوری

1. برای این کار ابتدا پوست سیب زمینی ها را با دست و یا با یک برس به خوبی می شوییم. سپس سیب زمینی ها را به دو یا چهار قسمت مساوی برش می زنیم و بعد آن ها را در یک ظرف آب سرد می ریزیم و صبر می کنیم تا نشاسته اضافی آن ها گرفته شود.

2. پس از چند دقیقه سیب زمینی ها را دو تا سه مرتبه می شوییم و بعد آبکش می کنیم و در یک کاسه می ریزیم. سپس سیب زمینی ها را مزه دار می کنیم. برای این کار مقداری روغن زیتون یا روغن معمولی + کمی فلفل قرمز + پودر پاپریکا + پودر سیر + پودر پیاز + آویشن + نمک اضافه می کنیم و سیب زمینی ها را به خوبی با این مواد آغشته می کنیم. پودر پیاز را از عطاری ها می توانید تهیه کنید.

3. برای پخت این سیب زمینی ها به یک ظرف که گنجایش داشته باشد نیاز داریم. توجه کنید اگر از ظرف تفلون استفاده می کنید فقط چرب کردن کافی است اما اگر از ظرف یا سینی دیگه ای استفاده می کنید بهتر است برای جلوگیری از چسبیدن سیب زمینی ها به ظرف، کف ظرف خود کاغذ روغنی بیندازید و بعد کاغذ روغنی را هم چرب کنید.

4. پس از آماده کردن ظرف، کف سیب زمینی ها را به صورت یک ردیف می چنیم. توجه کنید بهتر است سیب زمینی ها را حتما در یک ردیف بچینید تا خوب و کامل پخته شوند. نیازی به فویل کردن نیست. حالا ظرف سیب زمینی ها را در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا پخته شوند. توجه کنید بسته به نوع فر شما زمان پخت از یک ساعت تا یک و نیم ساعت متفاوت می باشد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

5. بهتر است سیب زمینی ها را چند وقت یک بار تست کنید و هر وقت یک طرف شان پخته شد، طرف دیگر آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم به خوبی پخته و برشته شود.

6. بعد از پخت کامل سیب زمینی ها آن ها را از فر بیرون می آوریم و با مقداری جعفری ساطوری خرد شده و کمی پنیر پارمزان روی آن ها می پاشیم و با سس قرمز یا  سس مایونز و یا هر سس دیگری که دوست داشته باشید سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سیب زمینی های تنوری خوشمزه و رستورانی لذت ببرید.

نکات پخت سیب زمینی تنوری

نوع سیب زمینی

برای اینکه سیب زمینی تنوری خوشمزه و خوش طعمی داشته باشیم بهتر است سیب زمینی هایی که پوست یکنواخت و سالمی دارند انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می کنم مثل من پوست سیب زمینی ها را نگیرید. چون که پوست سیب زمینی برشتگی و طعم خاصی در زمان پخت به سیب زمینی می دهد. البته در صورتی که مایل به این کار نباشید می توانید پوست سیب زمینی ها را بگیرید.

پخت کامل سیب زمینی ها

توجه کنید برای پخت کامل سیب زمینی ها می توانید آن ها را قبل از مزه دار کردن به مدت 3 دقیقه داخل آب در حال جوش بیندازید و بعد آن ها را آبکش و مزه دار کنید. ولی معمولا نیازی به این کار نیست و اگر برش های شما زیاد ضخیم نباشد، سیب زمینی ها به خوبی در فر می پزند و برشته می شوند.

پخت سیب زمینی تنوری در فر برقی یا توستر

اگر به هر دلیلی به فر دسترسی نداشته باشید، می توانید سیب زمینی ها را در فر برقی یا توستر بپزید. برای این کار دما را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

منبع : baronak.com/9015-sibzamini-tanori/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه سیب زمینی تنوری , سیب زمینی , دستور پخت سیب زمینی تنوری ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 20 بهمن 1398
.

طرز تهیه کله جوش

کله جوش، آموزش طرز تهیه و پخت کله جوش خوشمزه و مجلسی در منزل، kale-josh
دستور پخت کله جوش

کله جوش جزو غذاهای سنتی و قدیمی ایرانیان است که در هر منطقه ای به روش متفاوتی طبخ می شود. کله جوش یک غذای مقوی است و طبع گرم و خشک دارد. این غذای خوشمزه که با کشک گردو و سبزیجات درست می شود خواص فراوانی دارد. از جمله مهمترین خواص آن، جلوگیری از پوکی استخوان، خون ساز، ملین و تقویت کننده گوارش می باشد.

کله جوش را امروزه در برخی از شهرهای ایران با مواد مختلفی نظیر برنج، لپه و ماست درست می کنند و کله جوش در برخی از شهرهای ایران نظیر اردبیل، زنجان، اراک و سبزوار به نسبت شهرهای دیگر بیشتر طبخ می شود و کله جوش این شهرها در ایران معروف است.

به هر حال اگر با طرز تهیه کله جوش آشنایی ندارید ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه کله جوش را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به را حتی در منزل این کله جوش خوشمزه و سنتی را درست کنید.

مواد لازم برای کله جوش
گوشت چرخ کرده 300 گرم
گردو 10 عدد
کشک 200 گرم
آرد 2 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط 2 عدد
نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری
آب 4 لیوان
زردچوبه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت کله جوش

1. برای درست کردن کله جوش، ابتدا پیازها را پوست می گیریم و خلالی خرد می کنیم. بعد داخل یک قابلمه مقداری روغن می ریزیم و پیازهای خلالی شده را درآن تفت می دهیم تا طلایی و نرم شود.

2. سپس مغز گردوها را خرد می کنیم و به پیاز داغ اضافه می کنیم، کمی آن را با پیاز تفت می دهیم تا گردوها نیز نرم شود و بعد ادویه را هم به آن اضافه می کنیم.

3. حالا کشک را با مقدای آب و 2 قاشق آرد حل می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم .

4 .در ادامه گوشت چرخ کرده را درون کاسه ای می ریزیم و به مقدارلازم نمک و فلفل به آن می زنیم و خوب با دست گوشت را ورز می دهیم.

5. وقتی گوشت را به خوبی ورز دادیم، با دست گلوله های کوچک و قلقلی درست می کنیم و بعد آنها را در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

6. پس از اینکه آب قابلمه به جوش آمد، گوشت قلقلی ها را به آرامی به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت ها خوب بپزد و کله جوش جا بیفتد.

7. در انتهای پخت نعنا خشک را هم به کله جوش اضافه می کنیم و بعد از 10 دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش می کنیم. امیدواریم از خوردن این کله جوش خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/9001-kale-josh/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه کله جوش , کله جوش ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 18 بهمن 1398
.

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

شیرینی پفکی گردویی، طرز تهیه و پخت شیرینی پفکی گردویی خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور پخت شیرینی پفکی خانگی به سبک و روش تبریزی در منزل

شیرینی پفکی یا همان پیچ انگشتی یکی از شیرینی های خوشمزه و معروفی است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد. همانطور که می دانید هر کدام از شیرینی های خوشمزه متعلق به یک شهر یا استان است و اصالت شیرینی پیچ انگشتی هم متعلق به شهر تبریز است.

درست کردن این شیرینی بسیار راحت و کم هزینه است و در کمترین زمان آماده می شود. این شیرینی فوق العاده را می توانید در عید نوروز به راحتی در منزل درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال، اگر با طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه انواع شیرینی خانگی خوشمزه در بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این شیرینی خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این شیرینی را درست کنید.

در ادامه با طرز تهیه و درست کردن شیرینی پفکی گردویی با وب سایت بارونک همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پفکی گردویی
زرده تخم مرغ  6 عدد
پودر قند  2 پیمانه
  گردو خرد شده 150 گرم
وانیل  1 قاشق چای خوری
پودر پسته برای تزئین به میزان دلخواه
مراحل تهیه شیرینی پفکی گردویی

1. برای درست کردن شیرینی پفکی خوشمزه، ابتدا زرده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. بعد وانیل و پودر قند را هم به کاسه اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن آنقدر می زنیم تا زرده ها کرم رنگ و کشدار شوند.

2. بعد از اینکه مخلوط ما سفت شد، گردوهای خرد شده را هم به آن اضافه کرده و با قاشق هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند.

3. حالا حدود 20 دقیقه قبل از پخت، فر را با درجه 180 درجه روشن می کنیم تا گرم شود.

4. در ادامه داخل سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از مخلوط شیرینی آماده شده، در اندازه های قاشق مرباخوری برمی داریم و روی کاغذ روغنی می ریزیم.

5. در انتها هم برای تزیین روی شیرینی ها، مقداری پودر پسته روی شیرینی ها می ریزیم و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و دمای فر را روی 150 درجه به مدت 5 دقیقه تنظیم می کنیم.

6. بعد از 5 دقیقه شیرینی های پفکی گردویی آماده است. امیدواریم از خوردن این شیرینی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی پفکی گردویی

نحوه چیدمان شیرینی ها در سینی فر

توجه داشته باشید برای پخت بهتر شیرینی های پفکی بهتر است آن ها را فقط در دو طرف سینی بذارید نه وسط سینی.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , شیرینی پفکی , شیرینی گردویی , شیرینی پفکی گردویی ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 1 بهمن 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی