به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه کوکی شکلاتی

کوکی شکلاتی خوشمزه و مجلسی بدون فر و تابه ای، طرز تهیه و پخت کوکی شکلاتی ترک خورده مخصوص به همراه مواد لازم ، cookie shokolati
دستور پخت کوکی شکلاتی نرم و ترک خورده خوشمزه و مجلسی

کوکی شکلاتی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و طرز تهیه آن بسیار ساده و آسان می باشد. کوکی ها بیسکویت های خوشمزه ای هستند که در انواع مختلفی همانند کوکی هندوانه ای، کوکی کره ای انار، کوکی شکلاتی و ... درست می شوند.

در ظاهر شاید فکر کنید بیسکویت های کوکی بسیار سفت و خشک می باشند. در حالی که اگر این نوع شیرینی ها به شیوه درست طبخ شوند، بسیار ترد و نرم هستند. شما می توانید با پخت کوکی شکلاتی از مهمان های خود در عید با این شیرینی خوشمزه پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی کوکی شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کوکی شکلاتی را برای شما آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید کوکی شکلاتی خوشمزه و عالی درست کنید.

مواد لازم کوکی شکلاتی - 30 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
کره 125 گرم
آرد یک و نیم لیوان
نشاسته ذرت نصف لیوان
پودر قند 1 لیوان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر نصف قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق مرباخوری

توجه : تمامی مواد با لیوان فرانسوی دسته دار اندازه گیری شده اند. با این مواد لازم می توانید 30 عدد کوکی شکلاتی درست کنید. در صورتی که مقدار بیشتری کوکی نیاز دارید می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم گفته شده برای 60 یا 90 عدد کوکی شکلاتی استفاده کنید.

مراحل تهیه کوکی شکلاتی

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع در یک ظرف کره ذوب شده را با پودر قند الک شده + زرده تخم مرغ + وانیل و پودر کاکائو مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند.

2. سپس آرد + نشاسته ذرت و بکینگ پودر الک شده را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. میزان دقیق آرد اضافه شده بستگی به خمیر دارد و آرد را باید تا جایی اضافه کنید که خمیرلطیف و نچسب شود. مواظب باشید آرد را زیادی سفت نکنید. می توانید با قاشق و یا اینکه با انگشت های خود همه را باهم مخلوط کنید تا خمیر لطفی بدست بیاید. هم اکنون خمیر کوکی شکلاتی ما آماده پخت است.

3.در این مرحله کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و از خمیر به اندازه یک گردو برمی داریم و با دست آن را گلوله می کنیم. سعی کنید زیاد با خمیر بازی نکنید چون در این صورت بعد از پخت کوکی شما خشک خواهد شد. بعد از اینکه تمامی خمیر را گلوله کردیم به کمک کارد خط هایی روی کوکی درست می کنیم.(همانند عکس بالا)

4. سپس سینی فر را داخل فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم. حتما در اواخر پخت کوکی ها را تست کنید و مواظب باشید نسوزند. در ابتدا کوکی یکم نرم هستند ولی بعد از خنک شدن سفت می شوند. بعد از اینکه کوکی ها پختند سینی فر را بیرون می کشیم و صبر می کنیم تا کوکی ها خنک شوند.

5. بعد از خنک شدن کوکی ها، رویکوکی ها دقیقاً همون قسمت هایی که با کارد درست کردیم را با شکلات آب کرده پر و تزیین می کنم و در انتها در صورت تمایل می توانید روی کوکی ها را با کمی پودر پسته تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این کوکی های شکلاتی خوشمزه و مخصوص لذت ببرید.

نکات پخت کوکی شکلات

آرد حتما از آرد سفید ممخصوص کیک و شیرینی استفاده کنید و به جای کره هم می توانید از روغن کاملا جامد هم استفاده کنید با کره کوکی شکلاتی ترد تر می شود.

برای پودر قند می توانید شکر را در خانه آسیاب کنید و هیچ فرقی ندارد. اما نشسته ذرت با آرد ذرت فرق دارد. نشاسته ذرت سفید تر است و آرد ذرت زرد است.



:: برچسب‌ها: کوکی شکلاتی , طرز تهیه کوکی شکلاتی , طرز تهیه شیرینی , انواع شیرینی , کوکی ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 30 دی 1397
.

عکس گل رز قرمز

گل رز قرمز ، عکس های گل رز قرمز زیبا و عاشقانه فانتزی برای پروفایل ، تصاویر و عکس نوشته گل رز قرمز شاخه گل و سبد و دسته گل رز قرمز ، gole roze ghermez
تصاویر زیبا از گل های رز قرمز عاشقانه و رمانتیک ویژه پروفایل

گل رز قرمز که به عنوان ملکه گل ها مشهور است جزو پرطرفدارین و معروف ترین گل در سراسر جهان می باشد. گل رز قرمز عطر و بوی بسیار زیبایی دارد و برای همین در صنعت عطرسازی از این گل استفاده می شود.

جالب است بدانید بوی گل رز قرمز آرامش بخش اعصاب می باشد و بخاطر همین در عطر درمانی هم استفاده می شود. گل رز قرمز در بسیاری از کشورهای جهان همانند ایران ، آمریکا، ایتالیا، انگلستان، بلغارستان و ... به عنوان گل ملی انتخاب شده است.

عکل شاخه گل رز زیبا و عاشقانه برای پروفایل

عکس شاخه گل رز زیبا

اگر کسی به شما گل رز قرمز هدیه بدهد نشانه و نماد چیست؟

گل رز قرمز نماد عشق پاک می باشد. از گل رز قرمز تیره، برای ابراز دلگرمی و غم و اندوه در بعضی اوقات استفاده می شود.

امروزه بسیاری از اشخاص، برای ابراز و نشان دادن عشق و علاقه خود، از گل رز قرمز استفاده می کنند. پیشنهاد می کنیم شما هم برای ابراز عشق و علاقه خود به همسرتون از این گل زیبا و رمانتیک استفاده کنید.

تصاویر زیبا گل های رز قرمز عاشقانه زیبا و رمانتیک

در ادامه این پست بارونک تصاویر و عکس نوشته های زیبا از گل های رز قرمز را به صورت تکی و شاخه ای + سبد و دسته گل آماده کرده ایم که می توانید از آن ها برای عکس پروفایل و یا پس زمینه موبایل خود استفاده کنید.  در ادامه این تصاویر زیبا و قشنگ را مشاهده می کنید.

عکس نوشته زیبا گل رز دوستت دارم برای پروفایل

عکس گل رز قرمز عاشقانه و زیبای قلب

مجموعه عکس گل های رز قرمز زیبا و عاشقانه ویژه پروفایل

تصاویر زیبا از گل رز طبیعی در طبیعت

گلدان گل رز زیبا ، عکس سبد گل رز قرمز با پاپیون قرمز

عکس گل رز قرمز لای کتاب

گل رز زیبا و غنچه گل رز برای پروفایل

عکس زیبای گل رز طبیعی

دسته گل رز قرمز زیبا و عاشقانه برای پروفایل ، دسته گل رز قرمز زیبا برای تقدیم کردن به همسر

زیباترین گل های رز قرمز

عکس 2 عدد گل رز قرمز با دو عدد حلقه نامزدی

عکس گل رز قرمز با حلقه نامزدی فوق العاده شیک و زیبا

عکس گل رز قرمز رنگ تیره غمگین و عاشقانه

عکس دسته گل رز فوق العاده زیبا و عاشقانه

تصاویر زیبا از دسته گل رز قرمز

تصاویر انواع دسته گل رز زیبا برای مراسم خواستگاری

عکس دسته گل رز قرمز زیبا و شیک

عکس گل رز قرمز قلب دار

عکس جعبه گل رز قرمز ، جعبه شیک پر از گل رز قرمز برای همسر

جعبه گل رز قرمز زیبا و عاشقانه برای پروفایل



:: برچسب‌ها: گل رز , گل رز قرمز , عکس گل , گل رز قرمز , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 30 دی 1397
.

طرز تهیه سوپ گشنیز

طرز تهیه سوپ گشنیز خوشمزه و مجلسی ساده با گشنیز و ریحان با عکس ، بهترین دستور پخت سوپ گشنیز به همراه مواد لازم ، soap geshniz
دستور پخت سوپ گشنیز خوشمزه و مجلسی با تزیین گشنیز و جعفری

سوپ گشنیز یکی از سوپ های خوشمزه و معروف ایرانی است و طرفداران خاصی دارد. در طبخ این سوپ از گشنیز تازه ، هویج ، جو و ماست استفاده می شود. اگر از خوردن سوپ های تکراری خسته شده اید حتما سوپ گشنیز را برای یکبار هم که شده درست کنید و طعم بی نظیر آن را بچشید.

سوپ گشنیز سوپ ساده و خوشمزه ای است و در بسیاری از شهرهای ایران با دستورهای متفاوتی طبخ می شود. برای مثال در برخی از دستور های آشپزی این سوپ، در انتهای پخت همانند سوپ شیر، خامه اضافه می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ گشنیز آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ گشنیز را برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید سوپ گشنیز خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم سوپ گشنیز - 4 نفر
جو پوست کنده 1 لیوان
هویج 2 عدد متوسط
ماست دو لیوان
گشنیز خرد شده یک لیوان
سیر دو حبه
آب مرغ دو لیوان
فلفل قرمز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ گشنیز

1. ابتدا جو از از چند ساعت قبل خیس می کنیم تا راحت تر پخته شود. من همیشه از جو پوست کننده در طبخ سوپ گشنیز استفاده می کنم. در صورت تمایل می توانید به جای جو پوست کنده از جو پرک یا برنج ایرانی استفاده کنید. برای شروع جو پوست کنده را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. بعد از پخت با استفاده از صافی آب آن را جدا می کنیم و جو پخته شده را کنار می گذاریم.

2. برای آب مرغ می توانید از عصاره مرغ استفاده کنید اما من چند تکه استخوان مرغ که کمی هم گوشت داشتند به همراه یک عدد پیاز چهار قاچ شده ، نمک ، یک تکه زنجبیل و مقداری آب روی حرارت گذاشتم تا بپزد. بعد از پخت از آبش برای سوپ استفاده کردم.

3. در ادامه هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه جو پخته و آب مرغ روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. اگر احساس کردید آب سوپ کم است مقداری آب اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را اضافه می کنیم تا آب به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن حرارت را کم می کنیم تا همه مواد با حرارت ملایم به خوبی بپزند.

4. در اواسط پخت دو حبه سیر رنده شده را به همراه همچنین مقداری فلفل سیاه ، فلفل قرمز و نمک هم اضافه می کنیم و صبر می کنم تا همه مواد با حرارت ملایم بپزند و جو لعاب بدهد.

5. در 10 دقیقه آخر پخت، گشنیز را که از قبل خرد کرده ایم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند و سوپ ته نگیرد. وقتی سوپ به غلظت مورد نظرمون رسید، ماست را با همزن دستی هم می زنیم تا بکدست شود و کم کم به سوپ اضافه می کنیم. مواظب باشید زیاد رنگ گشنیز تغییر نکند.

6. در این مرحله باید حرارت را کم کنید و سوپ را به صورت مداوم هم بزنیم تا ماست به اصطلاح نپرد. ماست باید داغ شود اما جوش نزند. بعد از کمی هم زدن حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنم و در صورت تمایل یک عدد لیموی تازه هم بزنید. سپس سوپ را در ظرف سوپ خوری می کشیم و با گشنیز و یا جعفری تازه و معطر تزیین می کنیم و بعدش سرو می کنیم.امیدوارم از خوردن این سوپ گنشیر خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات پخت سوپ گشنیز

اضافه کردن خامه

در بعضی از دستور العمل ها، به این سوپ خامه هم اضافه می کنند. شما هم در صورتی که مایل باشید می توانید در انتهای پخت مقداری خامه یا سس مایونز هم به سوپ گشنیز اضافه کنید.



:: برچسب‌ها: سوپ گشنیز , طرز تهیه سوپ , آموزش آشپزی , طرز تهیه سوپ گشنیز ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 28 دی 1397
.

طرز تهیه سالاد روسی

سالاد روسی ، طرز تهیه سالاد روسی اصل و خوشمزه ، مواد لازم و آموزش دستور درست کردن سالاد روسی مجلسی قالبی ، russian salad
دستور تهیه سالاد روسی ساده و اصل خوشمزه و مجلسی

سالاد روسی از خوشمزه ترین و معروف ترین سالاد های روسی می باشد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. این سالاد به دلیل طعم عالی اش هم اکنون در بسیاری از رستوران و هتل ها، در تمامی کشورها همانند ایران سرو می شود.

طعم و مزه سالاد روسی تقریباً شبیه سالاد الویه می باشد و برای کسانی که عاشق سالاد الویه هستند بهترین پیشنهاد می باشد. جالب است بدانید این سالاد در کشور روسیه به عنوان سالاد الویه روسی شناخته می شود و غذای اصلی مردم روسیه در شب سال نو می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد روسی اصل آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم سالاد روسی برای 4 نفر آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید سالاد روسی خوشمزه و خانگی درست کنید.

مواد لازم سالاد روسی – 4 نفر
سیب زمینی 3 عدد متوسط
هویج 1 عدد
خیار شور ۲ عدد
ذرت 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
کالباس ۲ ورق
نخود فرنگی 3 قاشق غذاخوری
شوید تازه به میزان دلخواه
سس مایونز به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد روسی

1. ابتدا سیب زمینی ها را پس از شستن پوست می گیریم و به صورت نگینی یا مکعبی ریز خرد می کنیم. سپس سیب زمینی خرد شده را در یک قابلمه آب جوش می ریزیم و کمی هم نمک می زنیم و بعدش به مدت 10 دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزد. بعد از پخت، سیب زمینی ها را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

2. هویج را هم به صورت نگینی و یا مکعبی خرد می کنیم و در قابلمه روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. بعد از پخت، هویج ها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. تخم مرغ ها را هم پس از اینکه آبپز کردیم به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم. نخود فرنگی هم اگر از کنسرو استفاده کنید نیازی به پخت نیست در غیر اینصورت باید آن را هم بپزید.

3. در این مرحله سیب زمینی، تخم مرغ و هویج پخته شده را در یک ظرف بزرگتر به همراه کالباس خرد شده، نخود فرنگی پخته شده و ذرت می ریزیم و تمامی مواد را باهم مخلوط می کنیم. سپس مقداری شوید و یا هر سبزی دیگری که دوست دارید اضافه می کنیم و دوباره همه مواد را باهم مخلوط می کنیم.

4. برای سس سالاد روسی می توانید فقط از سس مایونز استفاده کنید. اما من همیشه دو قاشق غذاخوری سس مایونز را با مقداری ماست مخلوط می کنم و سپس اضافه می کنم. در انتها مقداری نمک ، فلفل و آبلیمو اضافه می کنیم و همه مواد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم.

5. هم اکنون سالاد روسی ما آماده است اما برای اینکه سالاد خودش را بگیرد و خوشمزه تر شود بهتر است آن را به مدت ساعت، داخل یخچال قرار بدهیم تا به خوبی جا بیفتد. شما می توانید این سالاد روسی را به عنوان پیش غذا و یا حتی برای شام سرو کنید. امیدواریم از خوردن این سالاد روسی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: سالاد روسی , طرز تهیه سالاد روسی , انواع سالاد , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 27 دی 1397
.

طرز تهیه نان سیب زمینی

نان سیب زمینی ، طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه و خانگی در فر و تابه ای ، دستور پخت نان سیب زمینی مجلسی در خانه ، nane sibzamini
دستور پخت نان سیب زمینی ساده و شکم پر با فر و بدون فر

نان سیب زمینی یکی از نان های خوشمزه و معروف می باشد و طرفداران خاصی دارد. نان سیب زمینی بافتی بسیار نرم و اسفنجی دارد و شما می توانید این نان خوشمزه را برای صبحانه خود درست کنید.

نان سیب زمینی شهرهایی مثل نیشاپور ، بجنورد و قوچان بسیار معرروف می باشد. اگر تا به امروز نان سیب زمینی نخورده اید پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این نان سیب زمینی خوشمزه را امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان سیب زمینی آشنایی ندارید ما در این پست دستور آشپزی بارونک ، طرز تهیه نان سیب زمینی به همراه مواد لازم را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید نان سیب زمینی خوشمزه و مخصوص درست کنید.

مواد لازم نان سیب زمینی - 15 عدد
سیب زمینی پخته و له شده یک لیوان
آرد سه و نیم لیوان
خمیر مایه فوری یک قاشق سوپخوری
شکر دو قاشق سوپ خوری
کره ذوب شده پنج قاشق سوپ خوری
نمک یک قاشق چایخوری
تخم مرغ یک عدد
شیر ولرم یک لیوان
   
مراحل تهیه نان سیب زمینی فریبا

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسید. آرد را هم بهتر است یکبار الک کنیم. حالا سیب زمینی ها را پس از شستن در یک قابلمه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد و نرم شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها پختند آن ها را پوست می گیرم و به کمک گوشت کوب له می کنیم.

2. برای شروع آرد الک شده را در یک ظرف مناسب می ریزیم و بعدش سیب زمینی پخته و له شده را به همراه خمیر مایه + نمک + روغن + تخم مرغ و شیر را به ظرف حاوی آرد اضافه می کنیم و همه مواد را باهم مخلوط می کنیم و بعدش ورز می دهیم تا خمیر یکدست و نرمی داشته باشیم. اگر دیدید خمیر به دست تون می چسبد و چسبندگی زیادی دارد به مقدار خیلی کم آرد اضافه می کنیم تا چسبندگی خمیر کم شود. مواظب باشید خمیر را زیادی سفت نکنید. بعد از اینکه چسبندگی خمیر کم شد آن را به مدت 5 دقیقه با دست ورز می دهیم. البته اگر همزن داشتید می توانید با مفتول خمیر زنی این کار را انجام دهید.

3. حالا بر روی خمیر نایلون می کشیم و خمیر را به مدت یک و نیم ساعت اسراحت می دهیم. در ادامه از خمیر به اندازه چانه نان بر می داریم و آن را با دست گرد می کنیم و به شکل چانه در می آوریم. اگر اندازه چانه های شما مثل اندازه من باشد می توانید با این مقدار خمیر 15 عدد نان سیب زمینی خوشمزه درست کنید. بعد از اینکه همه خمیر را چانه کردیم آن ها را در یک سینی قرار می دهیم و حدود نیم ساعت استراحت می دهیم تا حجم چانه ها دو برابر شود.

4. بعد از نیم ساعت سینی فر را چرب می کنیم و دست مون را چربی می کنیم و چانه های نان را کمی با دست مون فشار می دهیم تا تخت شوند. سپس آن ها را با فاصله روی سینی فر می چینیم. حالا یک عدد تخم مرغ را در یک ماسه با چنگال می زنیم و سپس با قاشق یا برس روی نان ها را رومال می کنیم و بعدش در صورت تمایل کمی هم کنجد می زنیم. هم اکنون چانه های نان سیب زمینی ما آماده پخت هستند.

5. حالا سینی فر حاوی چانه های نان را در طبقه وسط فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 200 درجه سانتی گرام روشن کردیم و گرم شده می گذاریم و به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا نان ها بپزد. توجه کنید بعد از این مدت حتما نان ها را تست کنید و اگر طلایی شده باشند گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها هم طلایی شود. خیلی زود روی نان ها طلایی می شود پس مواظب باشید آن ها را نسوزانید.

6. بعد از اینکه نان های سیب زمینی به خوبی پخته شدند آن ها را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم خنک شوند و بعد از خنک شدن کامل سرو می کنیم. می توانید این نان ها را به مدت چند روز داخل یخچال نگهداری کنید. امیدواریم از خوردن این نان های سیب زمیینی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت نان سیب زمینی
نان سیب زمینی شکم پر

برای این کار بعد از اینکه خمیر آماده شد مقداری از خمیر را برمی داریم و آن را با وردنه پهن می کنیم. بعد از پهن کردن قسمت های اضافی را برش می زنیم و مواد مورد نظرمون نظیر گردوی خرده شده و ... را وسط خمیر پهن شده می ریزیم و خمیر را با دست لوله می کنیم. سپس بقیه مراحل پخت را انجام می دهیم.

نان سیب زمینی بدون فر

شما می توانید نان سیب زمینی را در تابه نسوز هم درست کنید. برای این کار کف تابه را با کمی روغن یا کره چرب می کنیم و چانه های خمیر را کاملا پهن می کنیم . حالا چانه های خمیر را داخل تابه قرار می دهیم و صبر می کنیم تا با حرارت ملایم بپزند. بعد از اینکه یک طرف نان ها پخته شد نان ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر نان ها هم بپزد.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه نان , انواع نان , نان سیب زمینی , طرز تهیه نان سیب زمینی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 دی 1397
.

بیوگرافی سیما تیرانداز

سیما تیرانداز ، بیوگرافی و عکس سیما تیرانداز و همسرش مجید جوزانی و پسرش آریانا ، همسر سیما تیرانداز کیست؟ ، پدر و مادر سیما تیرانداز
عکس سیما تیرانداز

سیما تیرانداز بازیگر مشهور سینما و تلویزیون متولد 9 شهریور 1349 در شهر تهران است. او از کودکی علاقه خاصی به بازیگری داشت اما خانواده اش به شدت مخالف بازیگر شدن او بودند اما برای رسیدن به آرزوهایش تسلیم نشد و هم اکنون یکی از بازیگران معروف و پرکار سینما و تلویزیون ایران می باشد.

تحصیلات و شغل دوم

سیما تیرانداز دارای دو مدرک لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده سینما و تئاتر می باشد. خانم تیرانداز از زمانی که بازیگر شده است کار تدریس هم انجام می دهد و می گوید :

درسته تدریس بازیگری کار سخت و بسیار انرژی بر است اما با این حال من بدون توقف آن را در برنامه هایم دارم.

عکس ناصر هاشمی سیما تیرانداز ، همسر اول سیما تیرانداز کیست؟

ناصر هاشمی همسر اول سیما تیرانداز

ماجرای آشنایی و ازدواج با همسر اول

سیما تیرانداز در سال 72 در یکی از تئاتر های شهر با ناصر هاشمی هم بازی بود و همین موضوع باعث آشنایی بیشتر این دو نفر می شود و پس از شناخت خلق و خوی همدیگر در سال 74 تصمیم به ازدواج می گیرند اما این آشنایی و ازدواج زیاد دوام نمی آورد و این دو بازیگر در سال 82 از هم جدا می شوند.

علت طلاق از ناصر هاشمی

در آن زمان خبر جدایی سیما تیرانداز و ناصر هاشمی بعد از یک سال منتشر شد و هیچ وقت علت اصلی جدایی این دو زوج مشخص نشد. ناصر هاشمی بعد از جدایی از همسرش سیما تیرانداز و با گذشت 15 سال هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

همسر جدید سیما تیرانداز ، عکس مجید جوزانی همسر فعلی سیما تیرانداز

مجید جوزانی همسر دوم سیما تیرانداز

عکس پسر سیما تیرانداز ، سیما تیرانداز و پسرش آریانا جوزانی

سیما تیرانداز و فرزند پسرش آریانا

ازدواج مجدد سیما تیرانداز

خانم تیرانداز بعد از جدایی از همسر اولش ، با مردی به نام مجید جوزانی آشنا می شود و این آشنایی خیلی زود منجر به ازدواج می شود. این دو زوج بعد از ازدواج در سال 88 صاحب فرزند پسری بنام آریانا می شوند.

خانم تیرانداز در این باره می گوید : آریان اولویت زندگی من است و در زندگی برایم از همه چیز مهم تر است. حتی اگر روزی متوجه بشوم که شغل من به پسرم لطمه می زند مطمئن باشید بازیگری را برای همیشه کنار می گذارم.

تصاویر جدید منتشر شده از سیما تیرانداز ، عکس های جدید سیما تیرانداز

تصاویر جدید سیما تیرانداز

شروع فعالیت بازیگری

من از همان دوران کودکی اش به بازیگری علاقه خاصی داشتم و آرزو داشتم که روزی بازیگر شوم. این عشق و علاقه با دیدن یک تئاتر به اوج خود رسید و برای همین تصمیم گرفتن به پدرم بگویم که می خواهم بازیگر شوم و پدرم گفت برای این کار باید به کلاس های بازیگری بروی ، اما من گرفتار درس و مشق بودم و نمی توانستم به کلاس های بازیگری بروم.

برای همین این علاقه کم کم در حال از بین رفتن بود تا اینکه یک روز در کلاس دبیرستان متوجه شدم که خواهر یکی از دوستانم در کلاس های بازیگری ثبت نام کرده است و من خیلی زود آدرس اموزشگاه را پرسیدم و برای ثبت نام به آموزشگاه رفتم و در کلاس های بازیگری شرکت کردم.

بعد از اتمام دوره های بازیگری خیلی طول نکشنید که پیشنهاد بازی در دو فیلم یزدگرد و هامون به من داده شد و من در این فیلم ها بازی کردم. شاید واقعا این از خوش شانسی من بود که تونستم به این سرعت پیشرفت کنم.

سیما تیرانداز و لیلا بلوکات

سیما تیرانداز در کنار لیلا بلوکات

مخالفت شدید خانواده

اما خانواده ام به شدت مخالف بازیگر شدن من بودند و با اشک و آه آن ها روبرو شدم اما با این حال تسلیم نشدم و در نهایت خانواده ام با بازیگر شدن من موافقت کردند چون از یک جایی به بعد وقتی دیدند که من راه خودم را انتخاب کرده ام و دیگر نمی توانند جلودار من باشند مجبور شدند با بازیگر شدن من موافقت کنند.

اگر بازیگر نمی شدم

سیما تیرانداز در این باره می گوید : از همان دوران دبیرستان به معماری هم علاقه داشتم و اگر بازیگر نمی شدم احتمالا شغل مهندسی معماری را انتخاب می کردم و الان کارمند بودم و زندگی ام کاملا متفاوت تر از الان بود.



:: برچسب‌ها: سیما تیرانداز , بیوگرافی سیما تیرانداز , سیما تیرانداز و همسرش , بیوگرافی بازیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 23 دی 1397
.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی

آش سبزی شیرازی ، دستور پخت و مواد لازم آش سبزی شیراز ، طرز تهیه آش سبزی شیرازی خانگی خوشمزه و مخصوص ، ash sabzi shirazi
دستور پخت آش سبزی شیرازی ساده مرحله به مرحله

آش سبزی شیرازی از آش های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است و طرفداران بسیار زیادی دارد. آش سبزی شیرازی بسیار مقوی می باشد و در بعضی از شهرهای ایران همانند شیراز ، آبادان ، بوشهر و کازرون بیشتر طبخ می شود.

در سر تا سر ایران معمولا این آش را به عنوان صبجانه و یا عصرانه سرو می کنند و هم اکنون در مغازه های حلیم فروشی شیراز ، این آش به عنوان صبحانه فروخته می شود. همچنین آش سبزی شیراز همانند آش رشته به عنوان نذری هم استفاده می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه آش سبزی شیرازی آشنایی ندارید و تا به امروز این آش خوشمزه را درست نکردید نگران نباشید، ما در این آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم آش سبزی شیرازی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید آش سبزی خوشمزه و مخصوص برای 4 نفر درست کنید.

مواد لازم آش سبزی شیرازی 4 نفر
گوشت استخوانی 400 گرم
نخود یک پیمانه
برنج دو پیمانه
لوبیا قرمز یک پیمانه
عدس نصف پیمانه
پیاز دو عدد
سبزی آش شامل تره ، ترخون و شوید 400 گرم
نمک ، فلفل قرمز و زردجوبه به میزان لازم
مراحل تهیه آش سبزی شیراز

1. ابتدا باید حبوبات شامل نخود ، عدس و لوبیا را از شب خیس می کنیم تا هم نفخ آن ها از بین برود و هم راحت تر پخته شود. برنج را هم از یک ساعت قبل خیس می کنیم. برای شروع برنج را در یک قابلمه به همراه 5 پیمانه آب روی حرارت قرار می دیم تا برنج بپزد. توجه کنید باید برنج را مثل برنج شله زرد بپزید و دونه برنج دیده نشود، به اصلاح له شود.

2. بعد از پخت برنج حالا باید سایر حبوبات را بپزیم. می توانید همه حبوبات را باهم یکجا بپزید ولی من با این کار موافق نیستم. چون از بین حبوبات عدس نسبت به نخود و لوبیا زودتر پخته می شود و لوبیا هم نسبت به نخود زودتر پخته می شود و اگر شما همه حبوبات را باهم بپزد عدس و لوبیا له می شود. پس بهتر است حبوبات را در ظرف های جداگانه بپزید و با استفاده از صافی آب آن ها را جدا کنید و دور بریزید.

3. در ادامه سبزی آش شامل تره ، ترخون و شوید را پس از اینکه پاک کردیم به خوبی می شوییم و به صورت خیلی ریز خرد می کنیم. می توانید برای این کار از خرد کن استفاده کنید. پس از اینکه سبزی آش را خرد کردیم آن را در تابه ای روی حرارت می گذاریم تا آب آن کاملا کشیده شود و رنگ سبزی تغییر کند.

4. همچنین گوشت را همانند گوشت حلیم بادمجونی می پزیم برای این کار گوشت استخوانی را در یک قابلمه به همراه چند لیوان آب ، پیاز ، زردچوبه و سایر ادویه روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم بپزد. بعد از اینکه پخت آب گوشت را با صافی جدا می کنیم و کنار می گذاریم تا بعدا به آش اضافه کنیم. گوشت را هم از استخوان جدا می کنیم و با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

5. بعد از اینکه همه حبوبات پخت آن ها را به همراه برنج و آب گوشت در قابلمه ای که برای پخت آش در نظر گرفته ایم می ریزیم سپس گوشت ریش ریش شده را به همراه سبزی تفت داده شده اضافه می کنیم و بعدش حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. بعد از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا آش با حرارت ملایم بپزد. اگر احساس می کنید آب آش کم است می توانید در این مرحله مقداری آب جوش اضافه کنید.

6.در ادامه یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک تابه به همراه مقدار کافی روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شود سپس زردچوبه هم به اندازه کافی اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود. بعدش پیاز داغ را به آش اضافه می کنیم تا آش شیرازی خوشمزه و خوشرنگی داشته باشیم.

7. بعد از اضافه کردن پیاز داغ ، مقداری نمک و فلفل قرمز در صورت تمایل اضافه می کنیم و آش را هم می زنیم و صبر می کنیم تا آش به خوبی بپزد. در انتهای پخت حدود یک سوم از آش را جدا می کنیم و به خوبی آن را می کوبیم و دوباره به آش اضافه می کنیم تا قوام پیدا کند. بعد از اینکه آش با حرارت ملایم پخت و به خوبی جا افتاد آن را در ظرو سرو می کشیم و با پیاز داغ تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این آش سبزی شیرازی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: آش سبزی , آش سبزی شیرازی , طرز تهیه آش , آموزش آشپزی , آش شیرازی ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 23 دی 1397
.

تعبیر خواب دزد

تعبیر خواب دزد ، تعبیر دیدن دزد در خانه و ترسیدن ، تعبیر خواب گرفتن و فرار کردن دزد ، تعبیر دزدیدن طلا ، پول ، جواهرات و لوازم منزل ، tabir khab dozd
تعبیر دیدن دزد و دزدی کردن در خواب چیست؟

تعبیر دیدن دزد در خواب ، دیدن دزیدن ماشین ، وسایل منزل ، جواهرات و طلا ، کیف پول بانک و حتی خواستگار ، دیدن گفتن ، کتک زدن و فرار کردن آدم دزد بچه پسر و دختر ، دیدن آدم ربایی و دزدی از بانک ، میوه فروش و بستنی فروش در خواب و ... از خواب های متدوال ما در رابطه با خواب دزد می تواند باشد.

به هر حال اگر شما هم خواب دزد دیده اید ما در این پست بارونک ، کامل ترین تعبیر دیدن دزد در خواب را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب آماده کرده ایم که در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب خود را مشاهده کنید.


تعبیر دیدن دزد در خواب

منوچهر مطیعی : دیدن دزد در خواب نشانه دوست ، مهمان و یا مسافر است. همان طور که می دانید در علم تعبیر خواب ترسیدن در خواب نشانه شادی است و اگر شما خواب ببینید که دزد به خانه شما آمده است به یقین شما از او خواهید ترسید بنابراین شما با آمدن یک مهمان ، مسافر و یا دوست خوشحال خواهید شد.

در نتیجه دیدن دزد در خواب بر خلاف دنیای واقعی که از دزد ترس داریم خوب است.

حضرت یوسف دیدن دزد در خواب را نشانه فتنه می داند.

در کتاب جامع تعبیر خواب نوشته شده است :

وقتی دزد وارد خانه ای می شود همیشه به دنبال اشیاء گران قیمت خانه مانند طلا و ... می گردد و طلا هم در خواب نشانه غم و اندوه است. پس می توان نتیجه گرفت که هرکسی این ها را بدزدد، از ما غم و ناراحتی را دور کرده است. پس به یقین دزد در خواب همان دوست در بیداری است.

امام جعفر صادق (ع) دیدن دزد در خواب را بر 4 وجه تعبیر می کند :

مهمان – مسافر – روزی – شانس و اقبال


تعبیر خواب فرار کردن از دزد

آنلی بیتون : اگر شخصی خواب ببیند که دزدها به دنبال او می گردند، نشانه این است که دشمنان خطرناکی با آن شخص رقابت می کند و باید در ارتباط خود با دیگران نهایت احتیاط را بکند.


تعبیر خواب دزدی کردن

آنلی بیتون می گوید :

  • اگر خواب ببینید که شغل شما دزدی است و نیروی های انتظامی در تعقیب شما هستند نشانه این است که در یک روابط اجتماعی نامطلوب درگیر خواهید شد.
  • اگر در خواب دزدی را تعقیب کردید و یا اینکه او را دستگیر کردید نشانه این است که بر دشمنان خود غلبه خواهید کرد.
  • اگر در خواب دیدید که دزدی مشغول سرقت چیزی است این خواب نشانه عقده ها ، بداقبالی و کمبودهای روانی شما می باشد.
  • ابراهیم کرمانی : اگر مرد متاهلی خواب ببیند که مشغول دزدی و سرقت پول و طلا است، نشانه این است که پسر بزرگ او به راه خلاف کشیده خواهد شد و به علت دوستی با افراد نایاب، دست به کارهای گناه خواهد زد.

تعبیر خواب متهم شدن به دزدی

آنلی بیتون می گوید :

  • اگر در خواب شما را متهم به دزدی چیزی کردند نشانه این است که متاسفانه تعبیری اشتباه از رفتار شما می کنند و با این کار موجب آزار شما می شوند اما بعدا به حقیقت موضوع پی خواهند برد و این سوء تفاهم و تعبیر اشتباه به نفع شما تمام خواهد شد.
  • اگر خواب ببینید که شخصی را متهم به دزدی می کنند نشانه این است که در اثر تصمیم و تفکر شتاب زده با کسی درگیر خواهید شد.

تعبیر خواب دزد زدن به خانه

اگر خواب ببیند که به خانه یا مغازه یا محل کار شما ا دزد زده است نشانه این است که به زودی به شهرت اجتماعی شما حمله می شود تا آبروی شما را ببرند اما شما با شجاعت تمام از حیثیت و آبروی خود در مقابل دیگران دفاع خواهید کرد.

لوک اویتنهاو می گوید :

  • دزدیدن طلا در خواب نشانه خبرهای بد می باشد.
  • دزدیدن پول در خواب : باید مراقب باشید.

تعبیر خواب گرفتن دزد

اگر دزدی را به هنگام دزدی از خانه گرفتید نشانه افزایش روزی ، مال و نعمت می باشد.


تعبیر خواب آسیب خوردن از دزد

اگر خواب ببینید که دزدی به خانه شما آمده و به شما آسیب می زند نشانه ضربه خوردن از یکی از خویشاوندان نزدیک خواهد بود.


تعبیر خواب دستگیری آدم دزدها

اگر خواب ببینید که آدم دزدها را دستگیر می کنند نشانه این است که به زودی مبلغی پول به دست شما خواهد رسید.


تعبیر خواب دزدیدن ماشین ، وسایل منزل ، جواهرات ، طلا و سکه

برخی از معبران بر این عقیده اند که فرقی نمی کند دزد فرش و تلویزیون خانه شما را برده باشد یا اینکه ماشین ، کفش و یا حتی وسایل مغازه شما رو ... چون دزدیدن هر چیزی در خواب و دیدن دزد در خواب نشانه دوست ، مسافر و مهمان می باشد.


تعبیر خواب دزدیده شدن

اگر خواب ببینید که شما را می دزدند نشانه این است که یک تغییر ناگهانی و غیر منتظره در اطراف شما اتفاق خواهد افتاد.


تعبیر خواب دزدیدن بچه

حضرت دانیال می گوید : در کاری که ترس و بیم رسوایی وجود دارد به هیچ وجه شرکت نکنید و مواظب آبرو و حیثیت خود باشید. از دوستان نایاب خود فاصله بگیرید و دوری کنید و به شایعات و حرف های بی اساسی که مردم می زنند توجهی نکنید.


تعبیر خواب دزدیدن دختر بچه

اگر خواب ببیند که یک دختر بچه ای را دزدیده اند علامت این است که عشق شما متاسفانه فقط به ناکامی برمی خورد.


تعبیر خواب دزدیدن پسر

اگر خواب ببینید که پسر بچه ای را دزدیده اند خواب شما نشانه این است که یک مصیبت بزرگ در پیش است.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب دزد , تعبیر خواب , دیدن دزد در خواب , تعبیر خواب دزدی کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 22 دی 1397
.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی ، دستور پخت شیرینی دانمارکی خوشمزه و مخصوص ، مواد لازم کرم و شیرینی دانمارکی خانگی زعفران بدون فر و ماکروفر ، shirini danmarki
دستور پخت شیرینی دانمارکی زعفرانی با کرم مخصوص مرحله به مرحله

شیرینی دانمارکی یکی از خوشمزه ترین و مجلسی ترین شیرینی ها می باشد و در قنادی فروشی ها جزو پرفروش ترین و پرطرفدارترین شیرینی ها می باشد. شیرینی دانمارکی دستور پخت بسیار ساده و آسانی دارد و شما به راحتی می توانید این شیرینی خوشمزه را به صورت خانگی درست کنید و از مهمان های خود با این شیرینی خوشمزه و مجلسی پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی دانمارکی آشنایی ندارید ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم خمیر و کرم مخصوص شیرینی دانمارکی را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش شیرینی پزی می توانید 50 عدد شیرینی دانمارکی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه : با این مواد شما می توانید 50 عدد شیرینی دانمارکی خوشمزه درست کنید. اگر تعداد بیشتری از این شیرینی نیاز دارید می توانید مواد لازم گفته شده را دو برابر یا سه برابر کنید.

مواد لازم شیرینی دانمارکی - 50 عدد
آرد نیم کیلو
تخم مرغ 3 عدد متوسط
شکر سه چهارم پیمانه
شیر 1 یپمانه
روغن سه چهارم پیمانه
خمیر مایه 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای کرم شیرینی دانمارمی
شکر یک پیمانه
آرد نصف پیمانه
شیر نصف پیمانه
آب نصف پیمانه
وانیل به مقدار کم
گلاب یک قاشق غذاخوری صورت تمایل)
مراحل تهیه شیرینی دانمارکی

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع دو قاشق غذاخوری خمیر مایه را با دو قاشق غذاخوری شکر مخلوط می کنیم و به همراه یک پیمانه شیر در داخل یک کاسه می ریزیم و روی کاسه را با نایلون می پوشانیم و در یک جای نسبتاً گرم به مدت 10 دقیقه قرار می دهیم تا به اصطلاح عمل بیاید.

2. در این مدت زمان بهتر است کرم شیرینی دانمارکی را آماده کنیم برای این کار مقدار گفته شده آرد ، شکر ، شیر و آب را در تابه روی حرارت ملایم می گذاریم و با قاشق می زنیم تا مایه یکدست و غلیظی بدست بیاید. در لحظات آخر وانیل و گلاب هم اضافه می کنیم و بعد از چند باری هم زدن تابه را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا خنک شود. می توانید به جای نیم پیمانه شیر و نیم پیمانه آب از یک پیمانه آب یا شیر به تنهایی استفاده کنید.

3. حالا خمیر مایه عمل آمده را با تخم مرغ ، روغن و زعفران مخلوط می کنیم و بعد از چند بار هم زدن آرد و شکر را به تدریج و به آرامی به مواد اضافه می کنیم تا خمیر لطیفی بدست بیاید. اگر احساس کردید خمیر چسبنده است کمی دیگر آرد اضافه می کنیم تا خمیر به دست مون نچسبد و بعدش خمیر را ورز می دهیم. توجه کنید نباید زیاد آرد اضافه کنید چون در این صورت شیرینی مون خشک خواهد شد.

4. بعد از اینکه خمیر شیرینی آماده شد سطح کار خود را آرد می پاشیم و مقداری از خمیر بر می داریم و با کمک وردنه خمیر را باز می کنیم. نباید خمیر را خیلی نازک یا ضخیم باز کنید من نوارهایی با عرض 5 سانتی متر باز کردم و مقدار بزرگی یا کوچک بودن خمیر بستگی به خودتان دارد. بعد از باز کردن خمیر لبه آن کرم می زنیم و خمیر را به هر شکی که دوست داشتید رول کنید.

5. بعد از اینکه همه خمیر را به این روش رول کردیم داخل سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم و شیرینی ها را با فاصله کنار هم روی سینی می چنیم تا بعد از پخت بهم نچسبند. حالا روی سینی را می پوشانیم و به مدت دو ساعت صبر می کنیم تا شیرینی ها استراحت کند. بعد از دو ساعت با زرده تخم مرغ روی شیرینی ها را رومال می کنیم و برای تزیین هم از کنجد ، پوسته و ... می توانید استفاده کنید.

6. در این مرحله سینی حاوی شیرینی های دانمارکی را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه می گذاریم و صبر می کنیم تا شیرینی ها بپزد. توجه کنید میزان حرارت فرها باهم متفاوت است و بهتر است مواظب باشید شیرینی ها نسوزد. برای گرم کردن فر باید فر را از 15 دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود. بعد از اینکه شیرینی ها پخت سینی را از داخل فر بیرون می کشیم و بعد از خنک شدن آن ها را داخل ظرف سرو می چنیم. امدواریم از خوردن این شیرینی های دانمارکی خوشمزه لذت ببرد.

نکات پخت شیرینی دانمارکی

نحوه نگهداری

بعد از پخت و خنک شدن شیرینی دانمارکی بهتر است آن ها را داخل جعبه شیرینی قرار بدهید و روی آن را با نایلون بپوشانید و داخل یخچال نگهداری کنید و به هیچ وجه نگهداری این شیرینی را در بیرون از یخچال پیشنهاد نمی کنیم. همچنین شما می توانید شیرینی دانمارکی را به مدت یک ماه داخل یخچال فریزر نگهداری کنید.



:: برچسب‌ها: شیرینی دانمارکی , طرز تهیه شیرینی , انواع شیرینی , آموزش شیرینی پزی , شیرینی دانمارکی خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 22 دی 1397
.

بیوگرافی نسرین نکیسا

نسرین نکیسا ، بیوگرافی نسرین نکیسا و همسرش سلیمان تاش و دخترهایش نسترن و نیلوفر ، همسر نسرین نکیسا کیست؟ ، nasrin nakisa
عکس نسرین نکیسا

نسرین نکیسا در 25 بهمن 1348 در شیراز متولد شد و اصالتاً قشقایی می باشد. پدرش هادی نکیسا از هنرمندان و آهنگسازان معروف ایل قشقایی می باشد و مادرش خانه دار است. او علاقه خاصی به طراحی و تزیین لباس های سنتی مخصوصاً ایل قشقایی دارد. نسرین نکیسا در یک خانواده هنری بزرگ شد و برای اولین بار فوت و فن بازیگری را زیر نظر پدرش آموخت. او دارای مدرک کارشناسی رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است.

خانم نکیسا از جمله بازیگران بی حاشیه سینمای ایران می باشد و شاید صبوری و برخورد آرام و دور از حاشیه او ، یکی از مهمترین دلایل و علاقه کارگردان ها برای کار کردن با این بازیگر است.

ازدواج و همسر

نسرین نکیسا سال ها پیش با شخصی بنام سلیمان تاش ازدواج کرده و متاهل می باشد. حاصل این ازدواج دو فرزند دختر به نام های نسترن و نیلوفر می باشد.

تا به امروز هیچ عکس و خبری در مورد شوهر نسرین نکیسا و شغلش منتشر نشده است.

نسرین نکیسا و دخترانش ، عکس نسرین نکیسا و دخترهایش

نسرین نکیسا و دخترانش نسترن و نیلوفر نکیسا

نسرین نکیسا و دخترش ، عکس دختر نسرین نکیسا

عکس نسرین نکیسا و دخترش

شروع فعالیت بازیگری

نسرین نکیسا فوت و فن بازیگری را زیر نظر پدرش آموخت و بازیگری را با تئاتر شروع کرد. او برای اولین بار در سال 69 و در سن 21 سالگی در سریال مهر و ماه که در شیراز ساخته می شد ایفای نقش کرد و بعدش با بازی در سریال رنگ صدف به کارگردانی عباس رنجبر به شهرت رسید.

نسرین نکیسا در سریال یوسف پیامبر

یکی از سریال های به یاد ماندنی که نسرین نکیسا در آن ایفای نقش کرده است می توان به سریال یوسف پیامبر اشاره کرد. او در این سریال نقش دختر یعقوب نبی و خواهر یوسف را بازی می کرد. از جدیدترین کارهای او می توان به سریال ممنوعه و سریال بچه مهندس در کنار بازیگرانی همچون مریم کاویانی و اندیشه فولادوند اشاره کرد.

نسرین نکیسا و هادی حجازی فر بازیگر سریال ممنوعه

نسرین نکیسا در کنار هادی حجازی فر

علت کم کاری

من بین سال های 75 تا 85 بسیار پرکار بودم و خیلی سرم شلوغ بود. اما بعد از بازی در سریال یوسف پیامبر ، به علت به دنیا آمدن فرزندم مجبور شدم برای مدتی از بازیگری فاصله بگیرم.

و وقتی بازیگری برای مدتی کم کار می شود، ناخودآگاه کنار گذاشته می شود و حتی هزار دلیل و ذهنیت درباره او درست می شود. حتی در مورد او شایعه سازی می کنند. مثلا فلانی که دیگر کار نمی کند از ایران رفته و خیلی موارد دیگر ...

نسبت فامیلی با نیما نکیسا

تا به امروز هیچ خبری در رابطه با نسبت فامیلی نسرین نکیسا با نیما نکیسا دروازه بان سابق فوتبال منتشر نشده است.

تصاویر زیبای نسرین نکیسا ، عکس های شخصی نسرین نکیسا

تصاویر نسرین نکیسا

بازیگران مورد علاقه

من به شخصه از تمام بازی های شهاب حسینی لذت می برم و به دلم می نشیند. به نظرم آقای حسینی با کارش صادقانه برخورد می کند و به قول شاعر که می گوید : "چون از دل برآید لاجرم بر دل نشیند"

به غیر از شهاب حسینی به نظرم یه راحتی تو بازی بازیگرانی مثل ترانه علیدوستی ، نازنین بیاتی و بابک حمیدیان هست که پذیرش نقش هایشان را برای مخاطب راحت تر می کند.

الگوی خاص بازیگری

نسرین نکیسا : در این مورد باید بگم که من بازی همه بازیگرانی که در آثار داخلی و خارجی می بینم برایم الگو هستند چون بر این باور هستم بازیگری دنیایی است که کلاس درسش به وسعت همه آدماست و الگوها و نشانه های بی شماری برای یادگیری در این کلاس درس وجود دارد.



:: برچسب‌ها: بیوگرافی بازیگران , نسرین نکیسا , بیوگرافی نسرین نکیسا , نسرین نکیسا و دخترانش , نسرین نکیسا و همسرش ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 20 دی 1397
.

طرز تهیه کیک یزدی

کیک یزدی ، آموزش طرز تهیه و پخت کیک یزدی ، مواد لازم کیک یزدی خوشمزه زعفرانی و بازاری شکلاتی در خانه ، کیک یزدی در فر و بدون فر در توستر
دستور پخت کیک یزدی خوشمزه و ساده بازاری در خانه

کیک یزدی از کیک های سنتی خوشمزه معروف ایرانی می باشد و اصالتاً متعلق به شهر یزد می باشد. با اینکه در طبخ کیک یزدی از مواد ساده ای استفاده می شود اما طعم خوشمزه و بی نظیری دارد و برای همین این کیک تا این حد معروف شده است و در بسیاری از مراسمات مذهبی و خاص از این کیک استفاده می شود.

اگر به دنبال عصرانه خوب و عالی برای پذیرایی از مهمان های خود هستید کیک یزدی در کنار چای یا شیر کاکائو بهترین پیشنهاد می باشد. همچنین کیک یزدی با یک لیوان شیر می تواند صبحانه مقوی و مفیدی برای کودک شما باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک یزدی آشنایی ندارید ما در این پست شیرینی پزی بارونک طرز تهیه کیک یزدی به همراه مواد لازم را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید کیک یزدی خانگی خوشمزه و عالی درست کنید.

مواد لازم کیک یزدی - 20 عدد
تخم مرغ 3 عدد
آرد سفید 300 گرم - دو لیوان پر
شکر 200 گرم - یک لیوان
ماست غلیظ بدون آب 150 گرم - کمی بیشتر از نصف لیوان
بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری پر
روغن مایع 175 گرم - کمی بیشتر از سه چهارم لیوان
شربت بار 2 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
پودر هل یک و نیم قاشق چایخوری
نکات قبل از پخت کیک یزدی

1. از لیوان فرانسوی برای اندازه گیری مواد استفاده کنید. البته اگر به ترازو دسترسی دارید بهتر است طبق اندازه گرمی از مواد استفاده کنید.

2. با این مواد لازم می توانید تقریبا 20 عدد کلیک یزدی خوشمزه درست کنید. اگر به تعداد بیشتری کیک یزدی نیاز دارید می توانید از مواد لازم دو برابر یا سه برابر برای پخت 40 یا 60 عدد کیک یزدی استفاده کنید.

مراحل تهیه کیک یزدی

1. ابتدا همه مواد را از یک ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. همچنین فر را باید از نیم ساعت قبل پخت، با دمای 210 درجه سانتی گراد روشن کنیم تا گرم شود. برای شروع تخم مرغ و شکر را در یک ظرف مناسب می ریزیم و با دور تند همزن ، به مدت دو دقیقه هم می زنیم تا به خوبی مخلوط و کشدار شود. سپس روغن و ماست را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا مواد به خوبی باهم مخلوط و یکدست شوند.

2. پس از آن مخلوط گلاب و شربت بار و پودر هل را اضافه می کنیم و دوباره با همزن هم می زنیم تا دوباره تمامی مواد باهم مخلوط شوند. حالا آرد و بکینگ پودر سه بار الک شده را در سه مرحله به تدریج به مایه کیک اضافه می کنیم و با دور کند همزن هم می زنیم. توجه کنید در این مرحله در حد مخلوط شدن هم بزنید. چون اگر زیاد هم بزنید کیک تون خراب می شود.

3. حالا به کمک یک قیف ، مایه کیک را داخل قالب های کیک یزدی می ریزیم و در صورت تمایل یک چاقوی گرم را داخل روغن بزنید و یک علامت + عمیق داخل کیک ها بکشید تا کیک شما بعد از پخت تا حدودی گنبدی شکل شود. همچنین مقداری کنجد روی کیک ها می پاشیم تا برای پخت آماده شود. توجه کنید کمی سر قالب ها را خالی بگذارید چون بعد از پخت، کیک ها پف خواهد کرد.

4. در این مرحله قالب های کیک یزدی را داخل فر گرم شده با دمای 210 درجه سانتی گراد قرار می دهیم و حدود 15 دقیقه صبر می کنیم تا کیک های یزدی خوب پف کنند.(سینی را در طبقه بالای فر قرار می دهیم) بعد از 15 دقیقه حرارت را کاهش می دهیم و روی 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم و 15 دقیقه دیگر صبر می کنیم تا کیک های یزدی به خوبی بپزند و طلایی شوند.

طرز تهیه شربت بار کیک یزدی


:: برچسب‌ها: آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه کیک یزدی , کیک یزدی , انواع کیک ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 20 دی 1397
.

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

دسر کدو حلوایی ، طرز تهیه و مواد لازم دسر کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی ، دستور پخت و تهیه دسر کدو حلوایی زعفرانی با شیر و عسل
دستور تهیه دسر کدو حلوایی زعفرانی با شیر و عسل

دسر کدو حلوایی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین دسر ها می باشد و این دسر به دلیل اینکه در فصل پاییز و زمستان کدو حلوایی در بازار موجود است بیشتر در این فصل تهیه می شود. همچنین دسر کدو حلوایی بهترین پیشنهاد برای شب یلدا می باشد.

کدو حلوایی دارای ویتامین های بسیار مفیدی برای بدن می باشد اما با این حال طعم و مزه کدو حلوایی مورد پسند برخی از افراد نیست. اگر شما هم جزو همین افراد هستید باید به شما بگوییم اگر شما دسر کدو حلوایی را مطابق با این دستور آشپزی درست کنید به هیچ وجه طعم و مزه کدو حلوایی را در این دسر خوشمزه احساس نخواهید کرد و با یکبار خوردن این دسر عاشقش خواهید شد.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر کدو حلوایی آشنایی ندارید ما در این پست آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم دسر کدو حلوایی را برای 2 نفر آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید دسر کدو حلوایی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه : مواد لازم گفته شده برای 2 تا 3 نفر کافی است. در صورتی که می خواهید برای تعداد نفرات بیشتری دسر کدو حلوایی را درست کنید مواد لازم گفته شده را دو یا سه برابر کنید.

مواد لازم دسر کدو حلوایی - 2 نفر
کدو حلوایی پخته و پوره شده یک پیمانه
شیر یک و نیم پیمانه
نشاسته ذرت دو قاشق غذاخوری
شکر نصف پیمانه
زعفران نصف قاشق چایخوری
گلاب یک چهارم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
مراحل تهیه دسر کدو حلوایی

1. ابتدا کدو حلوایی را پوست می گیریم و پس از دو نیم کردن و خالی کردن تخمه هایش، آن را خرد می کنیم و در یک تابه به همراه مقداری آب به مدت 45 دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد.

2. پس از اینکه کدو حلوایی پخت و آب آن کشیده شد تابه را از روی حرارت برمیداریم و با مخلوط کن و یا میکسر آن را پوره می کنیم. ما فقط یک پیمانه از این پوره کدو حلوایی نیاز داریم بقیه اش را می توانید در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و بعدا سوپ کدو حلوایی یا کیک کدو حلوایی و ... درست کنید.

3. در ادامه نشاسته ذرت را با کمی شیر در یک تابه مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم سپس بقیه شیر ، پودر کدو حلوایی پوره شده و شکر را اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا بجوشید.

4. پس از اینکه مواد داخل تابه جوشید زعفران ، وانیل و گلاب را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا همه مواد یکدست شوند. سپس تابه را از روی حرارت بر میداریم و دسر کدو حلوایی را در کاسه یا ظرف های دسر خوری تک نفره می ریزیم و با دارچین و به کمک شابلون تزیین می کنیم.

5. البته در صورت تمایل می توانید با خامه صبحانه یا چیپس شکلات هم این دسر را تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این دسر کدو حلوایی فوق العاده خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت دسر کدو حلوایی
دسر کدو حلوایی با عسل

اگر می خواهید دسر کدو حلوایی را با عسل درست کنید در این صورت به جای گلاب از یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , انواع دسر , طرز تهیه دسر , دسر کدو حلوایی , طرز تهیه دسر کدو حلوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 20 دی 1397
.
ماگ همزن دار ، لیوان ماگ همزن دار ، خرید ماگ همزن دار شیشه ای شیک و زیبا ، قیمت ماگ همزن دار

خرید اینترنتی لیوان ماگ همزن دار شیک و زیبا

ماگ همزن دار Self Stirring Mug جدیدترین محصول فروشگاه اینترنتی ما ویژه افرادی است که دوست دارند در مسافرت ها ، محیط های کاری ، هنگام ورزش و حتی منزل نوشیدنی مورد علاقه خود را در عرض چند ثانیه آماده سرو کرده و از نوشیدن آن لذت ببرند.

این لیوان ماگ شیشه ای با بدنه شفاف شیشه ای نشکن و درب پلاستیکی محکم و کیپ شونده یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین ماگ های موجود در بازار می باشد که شما همین الان می توانید این ماگ همزن دار را از سایت ما سفارش دهید و برای همیشه به کمک این ماگ ، نوشیدنی مورد علاقه خود را در داخل کیف و کوله پشتی خود به همراه داشته باشید.

عکس ماگ همزن دار

نحوه استفاده از لیوان ماگ همزن دار

برای استفاده از این ماگ شیشه ای شیک و زیبا کافی است بعد از ریختن نوشیدنی مورد علاقه خود در داخل آن ، درب آن را ببندید و دگمه تعبیه شده روی ماگ را فشار دهید تا با ایجاد حرکت گردابی مایع شما را به خوبی میکس و مخلوط کند.

شما با خرید و استفاده از این ماگ همزن دار قادر خواهید بود در هر زمان و هر شرایطی نوشیندنی مورد علاقه خود را آماده سرو کرده و آن را بنوشید. در واقع همین موضوع دلیل محبوبیت و پرفروش بودن این ماگ شیشه ای بوده است.

رنگبندی لیوان ماگ همزن دار

توضیحات بیشتر درباره ماگ همزن دار شیشه ای نشکن

ماگ همزن دار تنها با دو عدد باطری قلمی کار می کند و به دلیل اینکه این ماگ دارای موتور همزن می باشد امکان هم زدن نوشیدنی را بدون دخالت دست فراهم کرده است. برای این کار فقط کافی است دگمه تعبیه شده روی دستگاه را فشار دهد و بعد از مخلوط شدن نوشیدنی آن را خاموش کنید.

یکی دیگر از ویژگی های مهم و برتر این لیوان ماگ همزن دار ظاهر متفاوت و خاص آن می باشد که نمای بسیار شیک و ویژه ای دارد و به دلیل اینکه حجم آن همانند لیوان است می توانید بعد از آماده شدن نوشیدنی در همان لیوان آن را میل کنید. حتی می توانید بعد از آماده شدن نوشیدنی بر روی آن نی نصب کنید.

نحوه استفاده از لیوان ماگ همزن دار

برخی از ویژگی های لیوان ماگ همزن دار

  • جنس ماگ : پلاستیک اکریلیک شفاف و نشکن
  • ظرفیت مخزن : 350 میلی لیتر
  • قدرت موتور : 3000 دور در دقیقه
  • منبع تغذیه : دوعدد باطری قلمی
  • درب دارای واشر های آب بندی شده و عایق ضد چکه
  • قابلیت نصب نی پس از اتمام همزنی برای کودکان
  • دارای دکمه خاموش و روشن بر روی بدنه و بدون سرو صدا

تصاویر واقعی ماگ همزن دار


 


:: برچسب‌ها: خرید اینترنتی , خرید ماگ , ماگ ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 20 دی 1397
.

طرز تهیه آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی

طرز تهیه آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی ، مواد لازم آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی خوشمزه و مجلسی ، ash goje farangi koofteh ghelgheli
دستور پحت آش گوجه فرنگی با کوفته ریزه مرحله به مرحله

آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی یکی دیگر از انواع آش های خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که در پخت این آش از گوشت چرخ کرده ، لوبیا چشم بلبلی ، برنج و پوره گوجه فرنگی استفاده می شود. در صورتی که میخواهید آش گوجه فرنگی را بدون گوشت قلقلی درست کنید می توانید از پست طرز تهیه آش گوجه فرنگی استفاده کنید.

آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی یک پیش غذای شیک و بسیار خوشمزه است و شما می توانید این آش خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید. این آش واقعا بسیار خوشمزه و طعم بسیار عالی دارد و پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این آش خوشمزه را امتحان کنید.

اگر با طرز تهیه آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی آشنایی ندارید ما در این پست آشپزی بارونک ، طرز تهیه آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید آش گوجه فرنگی خوشمزه و عالی با کوفته قلقلی برای 4 تا 5 نفر درست کنید.

مواد لازم آش گوجه فرنگی
پوره گوجه فرنگى دو پيمانه
گوشت چرخ كرده ٣٠٠ گرم
عصاره گوشت دو پيمانه
لوبيا چشم بلبلى يک پيمانه
برنج نصف پيمانه
پياز دو عدد
سير دو حبه
روغن مايع نصف پيمانه
آبغوره سه قاشق سوپخورى
سبزى آش ؛٣٠٠ گرم شامل تره و جعفری
زردچوبه يك قاشق مرباخورى
پياز داغ سه قاشق سوپخورى
نعنا داغ سه قاشق سوپخورى
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی

1. لوبیا چشم بلبلی و برنج را از شب قبل خیس می کنیم تا هم راحت تر پخته شوند و هم نفخ آن ها از بین برود. برای شروع یکی از پیازها را رنده می کنیم و با گوشت چرخ کرده ، نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط می کنیم و ورز می دهیم. سپس به اندازه یک قاشق چایخوری از گوشت بر می داریم و با دست آن را به صورت کوفته قلقلی درمی آوریم. سپس کوفته های قلقلی را در یک تابه با روغن مایع سرخ می کنیم.

2. پیاز باقی مانده را به صورت خلالی خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت آش در نظر گرفته ایم با مقداری روغن مایه تفت می دهیم تا سبک شود. سپس سیر ریز خرد شده ، نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم و دوباره تفت می هیم. حالا لوبیا چشم بلبلی را به همراه آب گوشت اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاد. بعد از به جوش آمدن آب حرارت را کم می کنیم و صبر می کنیم تا لوبیا نیم پز شود.

3. بعد از اینکه لوبیا نیم پز شد برنج را به قابلمه آش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا برنج هم با حرارت کم نیم پز شود. سپس پوره گوجه فرنگی و سبزی را به همراه کوفته قلقلی های سرخ شده به قابلمه آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا آش با حرارت ملایم بپزد.

4. در پنج دقیقه آخر پخت نعنا داغ و کشک را اضافه می کنیم و بعد از اینکه آش چند باری غوطه خورد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و آش را در ظرف سرو می کشیم و با پیاز داغ، نعنا داغ و سایر مخلفات تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این آش گوجه فرنگی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: انواع آش+طرز تهیه آش , آش گوجه فرنگی , طرز تهیه آش گوجه فرنگی , آموزش آشپزی , کوفته قلقلی , آش گوجه فرنگی با کوفته قلقلی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 19 دی 1397
.

 

عکس مریم کاویانی

مریم کاویانی متولد یکم تیرماه 1349 در شهر اهواز است و یک برادر کوچکتر از خودش دارد. پدر و مادر مریم کاویانی اصالتاً مازندرانی می باشند و پدرش کارگر کارخانه نیشکر و مادرش خانه دار می باشد.

مریم کاویانی دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری می باشد و در بیمارستان مهرداد تهران به عنوان پرستار مشغول به کار بود اما با شروع کار بازیگری در سال 1381 از شغل پرستاری فاصله می گیرد.

ازدواج و همسر

مریم کاویانی سال ها پیش ازدواج کرده و متأهل می باشد و یک فرزند 20 ساله بنام علی دارد. او در برنامه دورهمی مهران مدیری گفت که پسرش دانشجوی عمران می باشد و هنرمند می باشد. تا به امروز اطلاعات بیشتری در مورد همسر و شوهر مریم کاویانی منتشر نشده است.

مریم کاویانی و پسرش علی ، عکس فرزند مریم کاویانی

عکس مریم کاویانی و پسرش علی

نحوه بازیگر شدن

مریم کاویانی در سال 1381 در بیمارستان مهرداد تهران به عنوان پرستار مشغول به کار بود و هیچ وقت فکرش را نمی کرد که روزی بازیگر شود. در یکی از این روزها که در در بیمارستان شیفت بود نادر مقدس برای گرفتن سکانسی از فیلم رویای جوانی به بیمارستان مهرداد می آید و به طور اتفافی مریم کاویانی را می بیند و از او درخواست می کند که مانتو سفید بپوشید و جلوی دوربین نقش خانم دکتر را بازی کند.

مریم کاویانی که در آن زمان 34 ساله بود بر تردیدهایش غلبه می کند و درخواست نادر مقدس را قبول می کند و این گونه مریم کاویانی بازیگر می شود.

عکس مریم کاویانی در کنار برادرش ، مریم کاویانی و برادر کوچکترش

عکس مریم کاویانی و برادرش

دلیل فاصله گرفتن از شغل پرستاری

مریم کاویانی در این باره می گوید : من بعد از بازی در فیلم رویای جوانی با اینکه پیشنهادهای زیادی برای بازیگری داشتم اما به سر کار خودم برگشتم. من در آن زمان در بخش شیمی درمانی بیمارستان کار می کردم. در یکی از این شب ها ، یکی از بیمارانم که سه ماه تحت درمان بود متاسفانه فوت کرد و من حالم بد شد. چون دقیقا چهل و هفتمین مرگی بود که می دیدم. برای همین به بالکن بیمارستان رفتم و با خودم خلوت کردم و یه دل سر گریه کردم.

آن شب از خدا خواستم که اگر صلاح می داند نشانه ای برایم قرار بدهد که وارد کار بازیگری شوم و از شغل پرستاری فاصله بگیرم. خوشبخانه فردای آن شب برای بازی در فیلم اسپاگتی در 8 دقیقه از من دعوت شد و من که دیگر تحمل دیدن رنج و عذاب و فوت بیمارانم را نداشتم با اشتیاق قبول کردم و بعدش بازیگری را با جدیت ادامه دادم.

مریم کاویانی ، تصاویر و عکس های زیبای مریم کاویانی

تصاویر مریم کاویانی

دوران کودکی مریم کاویانی

من در دوران کودکی خیلی مظلوم بودم و مادرم همیشه می گفت پدرت خیلی نگران تو است و می ترسد که بزرگ شوی و از پس هیچ کاری نتونی بر بیایی.

یکی از رویاها و آرزوهای دوران کودکی ام این بود که بتوانم روی طناب راه بروم برای همین خیلی تمرین می کردم اما هیچ وقت موفق نمی شدم اما چون این کار را دوست داشتم برای همین به خیلی ها به دروغ می گفتم که من می توانم روی طناب راه بروم.

ترس از شهرت

مریم کاویانی درباره شهرت می گوید : شهرت یک پدیده و اتفاق وحشتناک می باشد و باید از آن ترسید. من عقیده دارم فواید شهرت کمتر از ضررهایش می باشد و اگر ظرفیت نداشته باشید شما را زمین گیر خواهد کرد.

با این وجود رسیدن به شهرت و محبوبیت ماندنی است و برای همین من هم سعی میکنم به این جایگاه برسم اما واقعا نمی دانم تا چه حد موفق خواهم شد.

عکس و استایل زیبای مریم کاویانی ، تصاویر شخصی مریم کاویانی

عکس های جدید عکس مریم کاویانی

آرامش ام را مدیون ...

من هیچ وقت معنای حسادت و حسرت را درک نکردم چون به سرنوشت و تقدیری که در مسیر زندگی هر فردی نوشته شده اعتقاد دارم و بر این باور هستم که خداوند برای من و هرکس دیگری پیمانه ای قرار داده است که ما به همان میزان از ندگی سهم می بریم.

پس اگر در زندگی چیزی داریم یا نداریم از اراده و خواست خداوند می باشد و من آرامش ام را مدیون ایمانی می دانم که به خدا ، زندگی و معجزه هایش دارم.

عکس های جدید مریم کاویانی

تصاویر جدید از مریم کاویانی

اهل خوردن فست فود نیستم

مریم کاویانی درباره رژیم غذایی و تناسب اندام اش می گوید : هیچ وقت اهل خوردن سویس و کالباس نبودم و به ندرت پیش می آید که هوس خوردن غذاهای بیرون و فست فود به سرم بزند.

من سعی می کنم تمام غذاهایم را با مواد و روغن های سالم درست کنم و برای همین تا به امروز افزایش وزرن نداشتم وهیچ وقت برای کاهش وزن ، رژیم نگرفتم.



:: برچسب‌ها: مریم کاویانی,بیوگرافی بازیگران,مریم کاویانی و همسرش,مریم کاویانی و پسرش,عکس بازیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 18 دی 1397
.
شیرینی برنجی ، طرز تهیه شیرینی برنجی خوشمزه خانگی، دستور پخت و مواد لازم شیرینی برنجی ، shirini berenji
دستور پخت شیرینی برنجی خانگی خوشمزه

شیرینی برنجی از شیرینی های سنتی خوشمزه و سبک می باشد و می توانید این شیرینی را در اشکال و طرح های مختلف و به صورت زعفرانی و ساده درست کنید. شیرینی برنجی از بهترین سوغات شهر کرمانشاه می باشد و به دلیل اینکه در پخت این شیرینی از گلاب و هل استفاده می شود بوی بسیار خوبی دارد. این شیرینی که به نان برنجی هم مشهور شد بیشتر در شهرهای کرمانشاه ، قزوین ، گیلان و یزد پخته می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی برنجی آشنایی ندارید ما در این پست آشپزی بارونک دستور پخت شیرینی برنجی خوشمزه را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما با این آموزش شیرینی پزی به تنهایی می توانید شیرینی برنجی خوشمزه و خانگی همانند یک شیرینی پز حرفه ای درست کنید.

مواد لازم شیرینی برنجی
تخم مرغ درشت 1 عدد
آرد برنج نیم کیلو
روغن جامد 250 گرم (یک لیوان فرانسوی پر)
پودر قند الک شده 175 گرم (یک پنجم لیوان فرانسوی)
محلول آب و گلاب نصف لیوان (3 قاشق غذاخوری گلاب بقیه آب)
هل پودر شده یک قاشق چایخوری استاندارد
زعفران دمکرده به میزان کافی
توجه : بهتر است پودر قند را یکبار با پارچه حریر الک کنید و آرد برنج را دو بار با پارچه حریر الک کنید.
مراحل تهیه شیرینی برنجی

1. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را به محض بیرون آوردن از یخچال جدا می کنیم و صبر می کنیم به دمای محیط برسند. توجه کنید تا تخم مرغ ها سرد هستند باید زرده و سفیده را جدا کنید. نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که نیمم ساعت قبل از درست کردن شیرینی برنجی ، همه مواد آن را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند.

2. برای شروع سفیده تخم مرغ را در یک ظرف مناسب با دور تند همزن هم می زنیم تا حجیم و سفت تر شود و از کاسه بیرون نریزید. سپس در یک ظرف دیگر پودر قند را به همراه زرده تخم مرغ و روغن جامد با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود.

3. در این مرحله سفیده فرم گرفته را به همراه پودر هل به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس آرد برنج را به تدریج و به آرامی اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعدش محلول آب و گلاب را به صورت کم کم اضافه می کنیم و ورز می دهیم. روش ورز دادن شیرینی برنجی دقیقا به صورت شستن رخت می باشد و حتما به این روش ورز دهید.

4. توجه کنید تا جایی محلول آب و گلاب را اضافه می کنیم که خمیر لطیف شود و نباید خشک باشد چون بعد از استحرات خمیر خشک تر می شود. من دقیقا نصف لیوان از محلول آب و گلاب استفاده کردم. وقتی که خمیر به خوبی لطیف شد به اندازه یک قاشق چایخوری از خمیر برمیداریم و با دست آن را گلوله می کنیم. خمیر گلوله شده نباید هیچ ترکی داشته باشد در غیر اینصورت خمیر شما آماده نیست.

5. پس از اینکه خمیر را تست کردیم آن را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و یک قسمت را ساده نگه می داریم ولی به قسمت دیگر زعفران دمکرده غلیظ و کم آب اضافه می کنیم و و دوباره خوب مخلوط می کنیم تا خمیر زرد و یکدست شود. سپس خمیرها را در کیسه های فریزر جداگانه قرار می دهیم و درشو می بندیم و در جای خنک خارج از یخچال به مدت 24 ساعت استراحت می دهیم. خمیر را داخل یخچال به هیچ وجه نگذارید چون در این صورت احتمال خشک شدن خمیر بیشتر می شود.

6. بعد از 24 ساعت خمیرها را از یخچال بیرون می آوریم و به اندازه قاشق چایخوری از خمیر برمیداریم و آن را گلوله می کنیم و بر روی سینی می چینیم. به این روش تمامی خمیر را گلوله می کنیم و روی سینی می چنیم. سینی نیازی به چرب کردن و کاغذ روغنی ندارد و بهتر است از سینی گالوانیزه استفاده کنید تا زیر شیرینی تیره نشود.

7. در این مرحله سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزد. (برام گرم کردن فر باید فر را از 15 دقیقه قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید). مواظب باشید شیرینی ها تغیر رنگ ندهد و نسوزد. پس از اینکه از پخت شیرینی های برنجی مطمئن شدیم سینی را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا خنک شوند و بعد از خنک شدن کامل از سینی جدا می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های برنجی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی برنجی
شیرینی برنجی بدون فر

اگر به فر دسترسی ندارید می توانید از توستر و فر برقی برای پخت شیرینی برنجی استفاده کنید و دمای آن را 150 درجه قرار بدهید. همچنین شما می توانید این شیرینی را در تابه دو طرفه بپزد برای این کار دو لایه کاغذ کف تابه بذارید و زیر تابه حتما از شعله پخش کن استفاده کنید.

 


:: برچسب‌ها: شیرینی برنجی , طرز تهیه شیرینی برنجی , شیرینی برنجی خانگی , شیرینی برنجی زعفرانی , انواع شیرینی , طرز تهیه شیرینی ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 17 دی 1397
.

بیوگرافی بازیگران سریال بچه مهندس

سریال بچه مهندس ، بیوگرافی و عکس بازیگران سریال بچه مهندس فصل دوم ، زمان پخش و تکرار سریال بچه مهندس 2 ، خلاصه داستان سریال بچه مهندس
بازیگران سریال بچه مهندس + خلاصه داستان و زمان پخش

سریال بچه مهندس به کارگردانی علی غفاری زندگی پسر بچه ای بنام جواد جوادی را در سه فاز کودکی ، نوجوانی و جوانی او به تصویر می شود پسربچه ای که در کودکی به وسیله مادرش به پرورشگاه سپرده شده و در پرورشگاه بزرگ می شود. در فصل اول کودکی جواد جوادی و در فصل دوم نوجوانی و در فصل سوم دوران جوانی او به تصویر کشده می شود.

همان طور که میدانید فصل اول سریال بچه مهندس در ماه رمضان 97 از شبکه دو سیما پخش شد و هم اکنون فصل دوم سریال بچه مهندس از هشتم دی ماه 97 از شبکه دو سیما پخش می شود.

عکس های بازیگران سریال بچه مهندس

تصاویر سریال بچه مهندس (فصل اول)

تصاویر بازیگران فصل اول سریال بچه مهندس

عکس بازیگران سریال بچه مهندس (فصل اول)

خلاصه داستان سریال بچه مهندس (فصل اول)

مادری با حال پریشان و پر از اضطراب به پرورشگاهی پناه می برد و با اصرار و التماس زیاد تمام سعی اش را می کند تا کودک خود را به پرورشگاه بسپارد. وادعا می کند که اگر پرورشگاه بچه او را نپذیرد پدرش او را خواهد کشت. پرورشگاه بچه را قبول می کند و نام او را جواد جوادی می گذارد و این بچه با بچه های دیگر پرورشگاه کم کم بزرگ می شود.

زنی بنام صدیقه (ساناز سعیدی) که همسر قدرت می باشد در پرورشگاه کار می کند و کم کم به جواد علاقه مند می شود و رابطه عاطفی و مادرانه با جواد برقرار می کند. جواد علاقه ی خاصی به کارهای فنی دارد و برای همین بچه مهندس نامیده می شود و او به یکی از دختران پرورشگاه بنام مژگان علاقه مند می شود.

از طرفی مدیر پرورشگاه خانم جاهد (بهناز جعفری) شخصی بسیار خشن و سخت گیر می باشد و روش های تربیتی وسخت گیری های او موجب ناراحتی کارکنان و بچه های پرورشگاه می شود. در این میان سر و کله پدر جواد که چهره ترسناکی دارد در ورزشگاه پیدا می شود و موجب اتفاقاتی می شود.

بیوگرافی و عکس بازیگران سریال بچه مهندس فصل دوم

عکس بازیگران سریال بچه مهندس (فصل دوم)

خلاصه داستان سریال بچه مهندس (فصل دوم)

فصل اول سریال بچه مهندس دوران کودکی جواد جوادی بود و فصل دوم این سریال دوران نوجوانی جوادی را به تصویر می کشد و چالش های نوجوانی و مشکلات تحصیل وی را دنبال می کند. باید دید آیا فصل دوم این سریال هم می تواند موفقیت فصل اول را بدست بیاورد و توجه مخاطبان تلویزیونی را جلب کند.

ساعت پخش و زمان تکرار

فصل دوم سریال بچه مهندس از 8 دی ماه هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می شود و تکرار آن را می توانید در سه نوبت 01:45 شب ، 12:15 ظهر و 16:15 عصر ببینید.

عکس بازیگران جدید سریال بچه مهندس فصل دوم + بیوگرافی بازیگران سریال بچه مهندس

تصاویر بازیگران سریال بچه مهندس (فصل دوم)

بازیگران سریال بچه مهندس (فصل دوم)

بازیگران مرد : پرویز پورحسینی ، سیاوش چراغی پور ، افشین نخعی ، فرزین محدث ، حمید شریف زاده ، عباس جمشیدی فر ، سلمان فرخنده ، علی اوسیوند ، مانی رحمانی

بازیگران زن : اندیشه فولادوند ، بهناز جعفری ، بهاره رهنما ، سوگل طهماسبی، سیما تیرانداز ، صحرا اسداللهی ، نسرین نکیسا

بیوگرافی بازیگران سریال بچه مهندس (فصل دوم)

در ادامه سایت بارونک بیوگرافی و عکس بازیگران فصل دوم سریال بچه مهندس را گردآوری کرده است که در ادامه می توانید بیوگرافی هر بازیگر را در صورت تمایل به صورت کامل مشاهده کنید.

بهاره رهنما بازیگر سریال بچه مهندس

بهاره رهنما بازیگران سریال بچه مهندس فصل دوم


:: برچسب‌ها: سریال بچه مهندس , بچه مهندس , بیوگرافی بازیگران سریال بچه مهندس , معرفی فیلم , عکس بازیگران سریال بچه مهندس ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 10 دی 1397
.

سوپ کدو حلوایی ، طرز تهیه و پخت سوپ کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص مجلسی ، مواد لازم و دستور آشپزی سوپ کدو حلوایی ، soup kadoo halvaei

دستور پخت سوپ کدو حلوایی مجلسی با سیب زمینی ، هویج و زنجبیل

سوپ کدو حلوایی از سوپ های خوشمزه و مقوی می باشد و طرفدارن خاص خودش را دارد. معمولا در ایران این سوپ را به دلیل وجود کدو حلوایی در فصل پاییز و زمستان ، در همین فصول درست می کنند.

کدو حلوایی سرشار از ویتامین های مفید و ضروری برای بدن می باشد و به دلیل اینکه در طبخ این سوپ از کدو حلوایی استفاده می شود برای سلامتی و تقویت قوای بدنی بسیار مفید می باشد و خوردن آن را به ویژه برای کودکان توصیه می کنیم. همچنین سوپ کدو حلوایی در درمان بیماری هایی مثل سرماخوردگی بسیار مؤثر می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ کدو حلوایی آشنایی ندارید ما در این پست آشپزی بارونک ، خوشمزه ترین دستور پخت سوپ کدو حلوایی را به همراه مواد لازم برای 4 نفر آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید همانند یک آشپز حرفه ای ، سوپ کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص درست کنید.

مواد لازم سوپ کدو حلوایی
کدو حلوایی شده خرد شده 2 لیوان
سیب زمینی 2 عدد متوسط
هویج 1 عدد
آب مرغ یا عصاره مرغ 2 لیوان - 2 عدد
پیاز 1 عدد
کره یا روغن به میزان لازم
خامه برای تزیین به میزان لازم
جعفری خرد شده برای تزیین به میزان لازم
نمک ، فلفل ، زردچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ کدو حلوایی

1. ابتدا پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه مقداری کره یا روغن تفت می دهیم تا پیازها نرم شوند سپس مقداری زردچوبه می زنیم و تا پیازها طلایی شود. حالا سیب زمینی ، هویچ و ساقه کرفس خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به مدت پنج دقیقه تفت می دهیم تا مواد کمی سرخ شوند.

2. در این مرحله اگر آب مرغ در دسترس داشتید 2 لیوان آب مرغ به مواد داخل قابلمه اضافه کنید در غیر اینصورت می توانید از عصاره مرغ آماده به همراه 2 لیوان آب ولرم استفاده کنید. اما من پیشنهاد می کنم از آب مرغ استفاده کنید تا سوپ کدو حلوایی خوشمزه تری داشته باشید. بعد از اضافه کردن آب مرغ حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب داخل قابلمه بجوشد و بعد از جوشیدن آب حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مواد داخل قابلمه با حرارت ملایم بپزند.

3.در این مرحله کدو حلوایی را پوست می گیریم و داخل آن را تمییز می کنیم و بدون تخمه هایش به صورت ریز خرد می کنیم و از پس خرد کردن به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم. همچنین در این مرحله نمک ، فلفل سیاه و سایر ادویه های مورد نظر خود را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا همه مواد داخل قابلمه به خوبی بپزند و نرم شوند.

4.پس از اینکه تمامی مواد داخل قابلمه پختند و نرم شدند با یک همزن برقی مواد را صاف می کنیم و همانند پوره رقیق می کنیم. اگر همزن برقی نداشتید می توانید مواد را داخل مخلوط یا میکسر بریزید و میکس کنید تا شبیه پوره شود. توجه کنید این سوپ کمی شیرین است و بهتر است بعد از میکس کردن کمی آبلیموی تازه بهش اضافه کنید.

5. پس از پوره کردن سوپ را در ظرف سرو می کشیم و آن را با خامه یا سبزیجات معطر مانند جعفری تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ کدو حلوایی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: سوپ , سوپ کدو حلوایی , طرز تهیه سوپ , انواع سوپ , سوپ , سوپ کدو حلوایی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 9 دی 1397
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی