به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه دسر طالبی شکم پر

ستور تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو در منزل مرحله به مرحله

دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو یک نوع دسر مجلسی و خوشمزه می باشد و امروزه درست کردن این دسر بسیار باب شده است و شما می توانید دسر طالبی شکم پر را علاوه بر ژله آلبالو در طعم و طرح های مختلفی دیگری درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید.

همانطور که می دانید مصرف ژله علاوه بر خوشمزه بودن، برای بدن نیز بسیار مفید است، به خصوص اگر از ژلاتین هم استفاده شود. پس با رسیدن فصل تابستان و روزهای گرم و طولانی، با کمی علاقه و حوصله می توانید دسر و ژله های خوشرنگ در طرحهای جالب و شیک درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این دسر خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این دسر طالبی خوشمزه را با ژله آلبالو در منزل درست کنید.

 
مواد لازم دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو
طالبی گرد 1 عدد
ژله آلبالو  1 بسته
آب جوش  1 و نیم لیوان
آب سرد  نصف لیوان
مراحل تهیه دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو

1. برای درست کردن این دسر ، ابتدا طالبی را خوب می شوییم تا گرد و خاک رویش کاملا تمیز شود. سپس از قسمت بالای طالبی یک برش کوچک به شکل دایره می زنیم. به شکلی که برای طالبی یک درب گذاشته ایم. بعدش با کمک یک قاشق کاملا تمام تخمه های داخل طالبی را خالی می کنیم.

2. حالا یک بسته ژله آلبالو را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و سپس یک لیوان آب سرد اضافه می کنیم و داخل طالبی می ریزیم تا داخلش کاملا از مایه ژله پر شود. بعد طالبی را داخل یک کاسه می گذاریم تا تکان نخورد و ژله نریزد.

3. در انتها طالبی را با کاسه داخل یخچال می گذاریم تا ببندد و آماده شود. حدود 4 الی 5 ساعت داخل یخچال بماند کافی است.

4. بعد از اینکه ژله کاملا بسته شد، طالبی را از یخچال درمی آوریم و با چاقوی تیز به شکل قاچ برش می دهیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر طالبی شکم پر با ژله آلبالو لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: دسر طالبی , طرز تهیه دسر طالبی , طرز تهیه دسر طالبی شکم پر , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 31 تير 1398
.

طرز تهیه کلم پلو با مرغ

کلم پلو با مرغ ، آموزش طرز تهیه و دستور پخت کلم پلو تهرانی خوشمزه و مجلسی مخصوص با مرغ ریش ریش شده و هویج در منزل
دستور پخت کلم پلو خوشمزه با مرف و زرشک و هویج در منزل

کلم پلو با مرغ جزو پلوهای خوشمزه و مجلسی است که بسیار پرطرفدار است. کلم پلو را علاوه بر مرغ با گوشت چرخ کرده و حتی بدون گوشت هم درست می کنند. کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی از پلوهای معروف شیراز است. همانطور که می دانید کلم فواید فراوانی دارد و خوردن آن چه به صورت ساده و چه در غذا حتما توصیه می شود.

از جمله فواید کلم می توان به افزایش عملکرد ذهنی و تمرکز افراد و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. همچنین کلم خاصیت آرام بخش بودن دارد که برای تسکین سردرد های مزمن موثر است. کنترل فشار خون و کمک به کاهش کلسترول بدن از دیگر مزایای کلم سفید محسوب می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه کلم پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در مقاله بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کلم پلو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی این کلم پلو با مرغ را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

نفر
برنج  4 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد
پیاز درشت  1 عدد
رب گوجه فرنگی  1 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
دارچین  ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه  به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت کلم پلو با مرغ

1. برای درست کردن این غذای خوشمزه، ابتدا برنج را می شوییم و از قبل به مدت 3 ساعت خیس می کنیم. بعد سینه مرغ را به اندازه مکعب های کوچک و یا با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم. هم چنین کلم را هم خیلی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

2. سپس پیاز را پوست می گیریم و به شکل خلالی نازک خرد می کنیم. بعد در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و پیاز را در تابه تفت می دهیم.

3. وقتی که پیاز نرم شد، سینه مرغ خرد شده را بهش اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. برای طعم دار شدن مرغ، مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و زعفران اضافه می کنیم.

4. بعد از اضافه کردن ادویه ها به مرغ، درب تابه را می گذاریم تا مرغ با حرارت ملایم پخته شود. بعد از 10 دقیقه، کلم خرد شده را هم به مرغ اضافه می کنیم و چند دقیقه ای تفت می دهیم تا کلم ها نرم شوند.بعد از اینکه کلم ها نرم شد و تغییر رنگ داد، یک قاشق ربع می ریزیم و خوب هم می زنیم. وقتی که مواد با هم مخلوط شد، حرارت را خاموش می کنیم.

5. در ادامه برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا خوب بجوشد و برنج پخته شود. بعد از 10 دقیقه جوشیدن، چند دانه برنج را لای انگشتمان له می کنیم، اگر سفت نبود ، آن را آبکش می کنیم.

6. در انتها بعد از آبکش کردن برنج، کف قابلمه را با روغن چرب می کنیم و ته دیگ نان یا سیب زمینی را کف قابلمه می چینیم. سپس به ترتیب یک لایه برنج و یک لایه از مواد مرغ و کلم در قابلمه می ریزیم و به همین ترتیب تا آخر می ریزیم تا تمام شود. فقط مقداری از مواد مرغ و کلم را برای تزیین نگه می داریم.

7. بعد از اینکه همه برنج و مواد را داخل قابلمه ریختیم، دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا دم بکشد. نیم ساعت الی 40 دقیقه زمان برای دم کشیدن کلم پلو کافی است.

8. بعد از دم کشیدن کلم پلو ، آن را در دیس می کشیم و با باقی مانده مرغ و کلم و مقداری زرشک و هویج این غذای خوشمزه را تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کلم پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

نکات درست کردن کلم پلو با مرغ

توجه داشته باشید که اضافه کردن ادویه به این غذا نقش اساسی در طعم غذا دارد. همچنین اگر دوست داشتید مقدار کمی کنجد کف قابمه بریزید تا ته دیگ خوشمزه ای داشته باشید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کلم پلو , کلم پلو , کلم پلو با مرغ , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 31 تير 1398
.

طرز تهیه آش گوشت

آش گوشت ، طرز تهیه و پخت آش گوشت خوشمزه و مجلسی در منزل با نخود و برنج برای 4 تا 5 نفر ، ash-gosht
دستور تهیه و پخت آش گوشت ساده و خوشمزه با برنج و نخود

آش گوشت از آش های سنتی و پرطرفدار ایرانی می باشد و همانند پخت این آش همانند آش شلمه قلمکار در مراسمات نذری بسیار رایج است و اصالت آن به شمال ایران، شهر بابل باز می گردد.

آش گوشت از آن دسته آش هایی می باشد که در مناطق مختلف ایران با دستورات و مواد مختلفی طبخ می شود. برای مثال برخی از افراد به آش گوشت گوجه فرنگی و سبزی معطر شامل تره و شوید هم اضافه می کنند. بهتر است بدانید هم اکنون آش گوشت بابلی، آش گوشت شیرازی و تهرانی از پرطرفدارترین آش گوشت ها در کشورمان هستند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن آش گوشت آشنایی ندارید، ما در این مقاله آموزشی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم آش گوشت را آماده کرده ایم تا شما به راحتی در منزل بتوانید این آش گوشت را به صورت خوشمزه و مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم آش گوشت 4 تا 5 نفر
گوشت گوسفندى  ٣٠٠ گرم پخته شده
عدس  ۱ پیمانه
برنج  ۱ پیمانه
نخود ۱ پیمانه
گندم  ۱ پیمانه
پیاز ۸۰۰ گرم
روغن مایع به میزان لازم
دارچین یک دوم قاشق چایخوری
فلفل پاپریکا یک چهارم قاشق چایخوری
زردچوبه یک چهارم قاشق چایخوری
ادویه کاری یک چهارم قاشق چایخوری
برگ بو 2 عدد
فلفل نمک 3 قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت آش گوشت

1. برای درست کردن آش گوشت خوشمزه ابتدا برنج و گندم و نخود را در ظرف های جداگانه به مدت چند ساعت می کنیم تا هم نفخ شان از بین برود و هم راحت تر پخته شود. توجه کنید بهتر است آب نخود را هر یک ساعت، یک بار عوض کنید.

2. در ادامه یک سوم پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و بقیه را به صورت خلالی خرد می کنیم. حالا نصف پیازهای نگینی خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن در یک قابلمه تفت می دهیم.

3. وقتی پیازها نرم شدند، یک چهارم قاشق غذاخوری زردچوبه و یک چهارم قاشق چایخوری ادویه کاری را اضافه می کنیم و بعد تفت می دهیم. حالا گوشت را اضافه می کنیم و به همراه پیازها سرخ می کنیم.

4. بعد از سرخ شدن، حدود 2 لیتر آب به قابلمه گوشت اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن حرارت را کم می کنیم و یک دوم قاشق چایخوری دارچین و برگ بوها را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم بپزد. در انتهای پخت 2 قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم.

5. در این مرحله در یک قابلمه دیگر، نخود و گندم را با یک لیتر آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شوند.

6. سپس در یک قابلمه بزرگتر دیگر، بقیه پیازهای نگینی خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن تفت می دهیم. توجه کنید بعدا همه مواد پخته شده آش به این قابلمه منقل می کنیم. پس باید این قابلمه بزرگ و به اندازه کافی جا داشته باشد.

7. بعد از اینکه پیازها را تفت دادیم و سرخ شدند، یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. حالا برنج خیس خورده را به همراه 2 لیتر اب به این قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم برنج با حرارت ملایم بپزد.

8. وقتی برنج پخته شد، عدس ها را می شوییم و اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا عدس ها با حرارت ملایم بپزند. در این مدت زمان مخلوط گندم و نخود پخته شده را با گوشتکوب برقی کمی له می کنیم. توجه کنید تا جایی له می کنیم که نخود ها ریز شوند و کامل له نشوند. البته این کار اختیاری است.

9. بعد از اینکه عدس ها پخته شد، مخلوط نخود و گندم را به قابلمه اضافه می کنیم. سپس گوشت پخته شده را با دست ریش ریش می کنیم و به قابلمه آش اضافه می کنیم. توجه کنید اگر احساس کردید، آش زیادی سفت شده است، می توانید مقداری از آب گوشت را به آش اضافه کنید.

10 سپس فلفل پاپریکا را اضافه می کنیم و بعد صبر می کنیم تا آش با حرارت ملایم به طور کامل بپزد. توجه کنید باید به صورت مرتب آش را در یک جهت هم بزنید تا اولا آش ته نگیرد و دوما این کار باعث کش دار شدن و جا افتادن آش می شود.

11. حالا پیاز داغ را برای تزیین آش درست می کنیم. برای این کار پیازهای خلالی خرد شده را در یک تابه سرخ می کنیم. یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه را به همراه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

12. بعد از اینکه آش به طور کامل پخت و جا افتاد، آن را در ظرف سرو می کشیم و با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این آش گوشت خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

نکات پخت آش گوشت

نوع گوشت آش

معمولا برای طبخ این آش از دبه و گردن گوشت گوسفندی استفاده می شود و برای همین کشدار بودن از ویژگی های اصلی آش گوشت به حساب می آید. اما شما در صورت تمایل می توانید این آش را با گوشت گوساله هم درست کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه آش گوشت , آش گوشت , آش , طرز تهیه آش , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 29 تير 1398
.

طرز تهیه ساندویچ همبرگر

ساندویچ همبرگر ، طرز تهیه و درست کردن ساندویچ همبرگر خانگی خوشمزه و مخصوص ، sandwich-hamburger
دستور تهیه ساندویچ همبرگر خانگی خوشمزه و مخصوص

ساندویچ همبرگر یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین فست فود ها است و خیلی سریع و به آسانی تهیه می شود. همانطور که می دانید اکثر بچه ها و حتی بزرگتر ها عاشق ساندویچ هستند و امروزه انواع ساندویچ را می توانید از اکثر رستوران ها و فست فود ها تهیه کنید.

ساندویچ ها انواع مختلفی دارد، از جمله ساندویچ زبان، مرغ، همبرگر، چیز برگر و ... با این وجود شما می توانید ساندویچ را به راحتی در منزل با مواد اولیه سالم درست کنید. مثل همبرگر با گوشت چرخ کرده و یا پودر سویا.

به هر حال اگر با طرز تهیه ساندویچ همبرگر آشنایی ندارید، ما در این دستور آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و طرز تهیه ساندویچ همبرگر را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این ساندویچ خانگی خوشمزه را به صورت بازاری و مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم ساندویچ همبرگر 4 نفر
همبرگر 4 عدد
نان ساندویچ  4 عدد
خیارشور به میزان لازم
گوجه فرنگی به میزان لازم
کاهوی خرد شده به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن ساندویچ همبرگر خانگی

1. برای درست کردن ساندویچ همبرگر در منزل می توانید همبرگر مخصوص یا معمولی را از فست فودی فروشی ها خریداری کنید و یا اینکه در منزل به صورت خانگی آن را درست کنید. برای دیدن طرز تهیه همبرگر در منزل کلیک کنید.

2. بعد از اینکه همبرگرها را آماده کردیم، در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا روغن داغ شود.

3. سپس همبرگرها را داخل تابه می ریزیم و دو طرف همبرگرها را با حرارت ملایم سرخ می کنیم. توجه کنید حتما باید با حرارت ملایم سرخ کنید چون اگر حرارت را زیاد کنید، همبرگر می سوزد و خوشمزه نمی شود.

4. در این مدت زمان کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی ها را به شکل ورقه ای خرد می کنیم. و کنار می گذاریم. نان های ساندویچ را هم از وسط باز می کنیم و کمی داخل آن ها را تخلیه می کنیم و کنار می گذاریم.

5. وقتی همه همبرگرها به خوبی سرخ شدند، آن ها را به همراه خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی داخل نان های ساندویچ می گذاریم.

6. حالا ساندویچ های همبرگر آماده شده را با سس کچاپ، سس خردل و یا هر سس دلخواه دیگر که دوست داشتید سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ساندویچ همبرگر خانگی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه ساندویچ همبرگر , ساندویچ همبرگر , همبرگر , طرز تهیه ساندویچ ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 29 تير 1398
.

طرز تهیه ژله آلبالو

ژله آلبالو ، آموزش طرز تهیه و درست کردن ژله آلبالو خوشمزه و مجلسی در منزل با شیر مرحله به مرحله ، geleye albaloo
دستور تهیه ژله آلبالو خانگی خوشمزه و مخصوص

ژله آلبالو جزو دسرهای خوشمزه و لذیذی است که به راحتی در منزل قابل تهیه است و در بین تمامی سنین مخصوصا کودکان بسیار پرطرفدار می باشد. ژله آلبالو با شیر، علاوه بر خوشمزه بودن، فواید زیادی برای برای بدن دارد. از جمله در استخوان بندی کودکان و شفافیت پوست بسیار موثر است.

همانطور که می دانید درست کردن یک ژله ساده کار بسیار آسانی است، فقط کافی است یک بسته ژله آماده را از بیرون تهیه کرده باشید. اما شما می توانید با کمی خلاقیت انواع دسر و ژله را به شکل زیبا و مجلسی درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید. مثلا ژله رولی دو رنگ، ژله بستنی، ژله رنگین کمان، ژله لیوانی، قالبی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه ژله آلبالو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه ژله آلبالو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی در منزل این ژله مجلسی و خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم ژله آلبالو با شیر
پودر ژله آلبالو  1 بسته
آب جوش  1 لیوان
سیر سرد  1 لیوان
آلبالو برای تزیین به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن ژله آلبالو

1. برای درست کردن این ژله، ابتدا در یک ظرف پودر ژله و آب جوش را باهم مخلوط می کنیم و روی بخار کتری یا سماور می گذاریم تا پودر ژله کاملا در آب جوش حل شود.

2. بعد از حل شدن ژله، شیر سرد یا شیر خنک شده در دمای محیط را به مخلوط ژله اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم.

3. سپس قالب مورد نظر را با مقدار خیلی کمی روغن چرب می کنیم و مایه ژله را داخل قالب می ریزیم و به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال می گذاریم تا ببندد.

4. بعد از آماده شدن ژله، آن را از یخچال در می آوریم و با نوک کارد کناره های ژله را از قالب جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر برمی گردانیم.

5. در انتها با آلبالوهای تازه یا کمپوت آلبالو، ژله را تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ژله آلبالویی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه ژله , ژله آلبالو , طرز تهیه ژله آلبالو , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 28 تير 1398
.

طرز تهیه همبرگر

همبرگر ، طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه و مخصوص به سبک و روش رستورانی مرحله به مرحله ، hamburger
دستور پخت همبرگر رستورانی و ذغالی خوشمزه در خانه

 

همبرگر یکی از غذاهای فست فودی خوشمزه و معروف است که به راحتی تهیه و پخته می شود و امروزه در بیشتر رستوران ها موجود می باشد. با توجه به اینکه همبرگر در میان مردم و به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار پرطرفدار است، پس چه بهتر که خودمان در منزل همبرگر خانگی با مواد اولیه سالم درست کنیم.

درست کردن یک همبرگر خانگی بسیار راحت و آسان است که با کمی حوصله و سلیقه می توان یه همبرگر حرفه ای و رستورانی در منزل تهیه کرد. همبرگر انواع مختلفی دارد. از جمله چیزبرگر، همبرگر گوشت، همبرگر با پودر سویا و ...

همبرگر را می توان همراه با سالاد کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی و به شکل ساندویچی با نان باگت یا لواش سرو کرد. همچنین همبرگر با چاشنی هایی مانند سس کچاپ، سس خردل و ...خوشمزه و دلپذیرتر می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه همبرگر آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه همبرگر را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این همبرگر خانگی خوشمزه را به صورت بازاری و مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم تهیه همبرگر 4 نفر
گوشت چرخ کرده کم چرب 500 گرم
پیاز 1 عدد
تخم مرغ 1 عدد
سیر 2 حبه
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن همبرگر خانگی

1. برای شروع، ابتدا پیاز و سیر را پوست می گیریم و به کمک رنده دستی آنها را خیلی ریز رنده می کنیم و در یک صافی آب اضافی اش را می گیریم.

2. سپس گوشت را روی سطح صاف مثل تخته گوشت پهن می کنیم و پیاز و سیر رنده شده، تخم مرغ، نمک و فلفل را روی گوشت پهن شده می ریزیم.

3. بعد از اضافه کردن مواد، اطراف گوشت را به طرف مرکز جمع می کنیم و شروع به ورز دادن گوشت می کنیم. گوشت را به خوبی ورز می دهیم تا بافت بهتری داشته باشد، تا جایی که احساس کنیم مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شده باشد.

4. بعد از ورز دادن، دوباره گوشت را روی تخته پهن می کنیم و آرد سوخاری را روی گوشت می پاشیم و دوباره خوب ورز می دهیم تا گوشت بافت نرمی داشته باشد و از حالت چسبندگی در بیاید.

5. هنگام اضافه کردن آرد سوخاری، باید پس از پاشیدن مقداری آرد، گوشت را چند دقیقه ورز دهید، اگر گوشت بافت نرم و خوبی دارد، پس آرد کافی است، اما اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود، می توانید مقداری هم آرد به آن اضافه کنید. فقط مراقب باشید که زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از پخت خشک نشود.

6. حالا گوشت آماده شده را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را روی نایلون فریزر صاف می کنیم تا به شکل یک دایره دربیاید. بعد روی همبرگر های آماده شده را کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار می دهیم و به مدت یک ساعت درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

7. بعد از یک ساعت همبرگرها را از یخچال در می آوریم و در یک تابه مقداری روغن را داغ کرده و دو طرف همبرگرها را با حرارت ملایم در آن سرخ می کنیم.

8. وقتی همه همبرگرها سرخ شد، میتوانید آن را به همراه کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده داخل نان ساندویچ بگذارید و با سس کچاپ، سس خردل و یا هر سس دلخواه دیگر که دوست داشتید سرو نمایید. امیدواریم از خوردن این همبرگر خانگی خوشمزه لذت ببرید.
نکات پخت همبرگر خانگی
نوع گوشت همبرگر

اصولا همبرگر را با گوشت گوساله که چربی کمتری نسبت به گوشت گوسفندی دارد، درست می کنند. اما کسانی که مشکل چربی خون یا کبد ندارند، برای خوشمزه شدن همبرگر می توانند مقدار کمی هم گوشت گوسفندی مخلوط کنند.

نکات نگهداری

می توانید همبرگرها را به صورتی که گفته شد، لای کاغذ روغنی یا کیسه فریزر بگذارید و درون فریز منجمد کنید و به تدریج از آنها استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه همبرگر , طرز تهیه همبرگر خانگی , دستور پخت همبرگر , همبرگر , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 28 تير 1398
.

طرز تهیه کیک گیلاس

دستور پخت کیک گیلاس خانگی خوشمزه در منزل

 

کیک گیلاس یک نوع کیک میوه ای پرطرفدار با طعم و مزه خاص می باشد و بسیار خوشمزه است. اگر به فکر درست کردن یک کیک میوه ای منحصر به فر و متفاوت هستید، ما به شما پخت کیک گیلاس یا کیک آلبالو را پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید کیک گیلاس را به صورت وانیلی و یا شکلاتی درست کنید. اما واقعا طعم و مزه کیک گیلاس وانیلی یک چیزه دیگه است و اگر هوس شکلات کرده اید، پیشنهاد می کنیم به آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی ما بروید.

به هر حال اگر با طرز تهیه کیک گیلاس آشنایی ندارید و قصد درست کردن این کیک خوشمزه را دارید، ما در این آموزش کیک پزی سایت بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک گیلاس را آماده کرده ایم تا شما در منزل به آسانی بتوانید این کیک خوشمزه و مجلسی را درست کنید.
مواد لازم کیک گیلاس
تخم مرغ 3 عدد
آرد قنادی دو لیوان و ربع
شکر یک لیوان سرخالی
گیلاس به مقدار لازم
روغن مایع سه چهارم لیوان
شیر نصف لیوان
ماست معمولی نصف لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری سرپر
مراحل تهیه و پخت کیک گیلاس

1. برای درست کردن یک کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. سپس گیلاس ها را به خوبی می شوییم و بعد از وسط دونیم می کنیم و هسته هایشان را بیرون می آوریم و از طرفی که برش خوردند، روی حوله آشپزخانه می چینیم تا به طور کامل آب شان گرفته شود. اگر این کار را نکنید، کیک شما خمیر خواهد شد. آرد را هم دو بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

2. حالا در یک ظرف مناسب تخم مرغ و شکر و وانیل را باهم مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود و حجمش دو برابر شود.

3. سپس شیر، ماست و روغن را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. بعد آرد و بیکینگ پودر را به آرامی و در دو مرحله اضافه می کنیم و با لیسک یا همزن دستی به آرامی و به روش فولد کردن مخلوط می کنیم تا آرد کاملا حل شود و پف مواد از بین نرود. ( آموزش روش فولد کردن را اینجا ببینید)

4. حالا قالبی را که برای پخت این کیک در نظر گرفته ایم، کاغذ روغنی می اندازیم و کف و دیواره های آن را با روغن جامد چرب می کنیم. البته می توانید آرد هم بپاشید. و یا اینکه از روغن مخصوص جدا کننده کیک از قالب استفاده کنید.

5. پس از آماده شدن قالب، حالا نصف مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد روی سطح مایه کیک، گیلاس ها را می چینیم. و مجدداً بقیه مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد دوباره باقی مانده گیلاس ها را می چنیم. در انتها روی کیک را صاف می کنیم تا گیلاس ها داخل مایه خمیر پنهان شوند. چون اگر روی سطح باشند، ممکن است در اثر حرارت فر بسوزند.

6. حالا قالب کیک را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت تقریبا 50 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای گرم کردن فر آن را باید از 15 دقیقه قبل روشن کنید. برای اطمینان از پخت کیک، خلال چوبی تمیز را داخل کیک فرو می بریم، اگر تمیز بیرون آمد، کیک ما به طور کامل پخته شده است.

7. بعد از اینکه کیک گیلاس ما به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و بعد از کمی خنک شدن، آن را در سینی برمی گردانیم و به همراه یک شربت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک گیلاس خوشمزه لذت ببرید.
نکات پخت کیک گیلاس

پخت کیک گیلاس با توستر

در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید از توستر هم استفاده کنید. برای این کار توستر را از 10 دقیقه قبل با دمای 170 درجه روشن می کنیم تا گرم شود. بعد از گرم شدن قالب کیک را در طبقه وسط توستر به مدت 55 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

پخت کیک گیلاس در زمستان

شما می توانید کیک گیلاس را در فصل های دیگر سال که فصل گیلاس نیستند درست کنید. برای این کار می توانید در تابستان گیلاس ها را فریز کنید و در هر زمانی که دوست داشتید کیک گیلاس درست کنید.



:: برچسب‌ها: کیک گیلاس , طرز تهیه کیک گیلاس , دستور پخت کیک گیلاس , طرز تهیه کیک ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 26 تير 1398
.

طرز تهیه شربت سه رنگ با گل ختمی

شربت سه رنگ با گل ختمی ، طرز تهیه و درست کردن شربت سه رنگ خوشمزه و مجلسی با خاکشیر ، تخم شربتی و گل ختمی در منزل
آموزش شربت سه رنگ مجلسی زیبا با گل ختمی، تخم شربتی و خاکشیر

شربت سه رنگ با گل ختمی جزو شربت های خوشمزه ای است که علاوه بر اینکه رنگ و ظاهر جالبی دارد، عطر و طعم بی نظیری هم دارد. با رسیدن فصل گرم تابستان تمایل مردم به درست کردن و نوشیدن شربت ها زیاد می شود. پس چه بسا که از شربت هایی استفاده کنیم که علاوه بر رفع عطش خواص و فوایدی هم داشته باشد.

همانطور که می دانید گل ختمی خواص فراوانی دارد، از جمله رفع عطش، درمان آسم و گرفتگی صدا، ضد سرفه و خلط آور. همچنین از گل ختمی به عنوان ملین و درمان کننده یبوست، بیماری های تنفسی و درمان زخم معده و خیلی از موارد دیگر استفاده می کنند.

گل ختمی سه نوع است، گل ختمی بنفش، سفید و سیاه که ما در این شربت از گل ختمی بنفش استفاده کرده ایم. همچنین پیشنهاد می کنیم از صفحه طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک ویژه تابستان دیدن کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت سه رنگ با گل ختمی آشنایی ندارید، ما در این مقاله آموزشی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این شربت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی یک شربت خوشمزه و سه رنگ با گل ختمی درست کنید.

مواد لازم شربت سه رنگ با گل ختمی
شکر  یک و نیم لیوان
آب سرد  4 لیوان
گلاب  1 قاشق غذاخوری
آبلیمو  نصف قاشق غذاخوری
تخم شربتی  3 قاشق غذاخوری
خاکشیر  1 قاشق غذاخوری
گل ختمی خبازی  3 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و درست کردن شربت سه رنگ با گل ختمی

1. برای درست کردن این شربت سه رنگ، مواد را در سه مرحله آماده می کنیم. ابتدا برای لایه اول، در یک کاسه شکر، گلاب و آبلیمو را با ۲ لیوان آب مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا شکر در آب حل شود.

2. وقتی شکر کاملا در آب حل شد، آن را در لیوان ها می ریزیم. توجه داشته باشید که هر لایه را به اندازه یک سوم لیوان می ریزیم.

3. سپس برای درست کردن لایه دوم تخم شربتی، خاکشیر و 1 لیوان آب را در کاسه دیگری مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا تخم شربتی خوب لعاب بیندازد. وقتی تخم شربتی کاملا خیس خورد و لعابی شد، آن را برای لایه دوم لیوان ها می ریزیم.

4. حالا برای لایه سوم یا لایه آخر شربت، 3 قاشق گل ختمی را در یک لیوان آب سرد و خنک خیس می کنیم و صبر می کنیم تا رنگ آبی و زیبای ختمی در آب حل شود.

5. در انتها وقتی گل ختمی کاملا رنگ خود را به آب پس داد، آن را به لایه سوم لیوان ها می ریزیم و شربت سه رنگ ما آماده می شود. امیدواریم از نوشیدن این شربت سه رنگ خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن شربت سه رنگ

در صورت تمایل می توانید برای لایه اول چند قطره زعفران دم کرده بزنید تا لایه اول زعفرانی و خوش رنگ باشد.

برای لایه آخر سعی کنید از گل ختمی بففش استفاده کنید. اگر هم طعم گل ختمی را دوست نداشتید، می توانید از رنگ های خوراکی استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: شربت سه رنگ , شربت,طرز تهیه شربت , نوشیدنی , طرز تهیه شربت رنگ ختمی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 26 تير 1398
.
اجاق گاز مسافرتی ، خرید اینترنتی اجاق گاز مسافرتی و کوهنوری شیک و زیبا با قیمت ارزان و ارسال فوری ، ojagh mosaferati
اجاق گاز مسافرتی کوار

خرید اینترنتی اجاق گاز مسافرتی کوچک با قیمت ارزان

با خرید و استفاده از اجاق گاز کوهنوردی و مسافرتی کوار در هر جایی که هستید به راحتی می توانید غذای خود را گرم کنید و یا اینکه آشپزی کنید و غذای مورد نظر خود را بپزید. بدون اینکه مشکلی با وزش باد داشته باشید. در واقع یکی از مهترین مزیت های اجاق گاز مسافرتی و کوهنوری همین مورد می باشد.

از مزیت های دیگر این اجاق گاز مسافرتی و کوهنوردی می توان به پخش شعله یکدست برای پخت یکدست اشاره کرد. همچنین این اجاق گاز با گاز بوتان و پروفان پر می شود. علاوه بر اینکه دارای فندک و درجه تنظیم شعله و کیف مخصوص می باشد و پایه های آن قابلیت تا شدن را داد.

مشخصات فنی اجاق کوهنوردی کوار :

  • جنس بدنه استیل و سایز ۱۲۰*۱۴۰*۱۴۰ mm
  • وزن ۴۷۰ گرم - قدرت ۲۸۰۰W
  • درجه تنظیم دارد
  • پایه تاشو دارد
  • محافظ باد دارد
  • فندک دارد
  • کیف دارد

اجاق گاز مسافرتی محصول جدید با فندک تنظیم شعله

چرا باید اجاق گاز مسافرتی را بخریم؟

همان طور که می دانید امروزه به دلیل افزایش مشکلات و دغدغه های زندگی هر یک از ما سالی دو سه بار سعی می کنیم برای فرار از مشکلات و دغدغه های زندگی، یک مسافرت کوچولو داشته باشیم و به طبیعت و کوه پنا ببریم.

در این میان در دل طبیعت ممکن است هوس یک چایی داغ کنیم و یا اینکه بخواهیم به دلیل مشکلات مالی خودمان آشپزی کنیم و برای همین ما به یک اجاق گاز مسافرتی نیاز داریم که در مقابل وزش باد هم خاموش نشود.

پس ما به کسانی که عاشق سفر به طبیعت و کوه هستند پیشنهاد می کنیم یکیاز این اجاق گازهای مسافرتی را همین امروز از فروشگاه ما خریداری کنند. چون موجودی این محصول کم است و با تمام شدن زمان دقیق شارز آن مشخص نخواهد بود.

اجاق گاز مسافرتی با قابلیت تاشو دار بودن و کیف دار

ویژگی های کلیدی اجاق کوهنوردی محافظ باد کوار :

  • مناسب برای استفاده در فضای باز و دارای فندک
  • طراحی هوشمندانه و کیفیت بسیار عالی
  • با قابلیت حمل آسان مناسب سفر
  • سوخت گاز : بوتان – پروفان
  • بهترین وسیله برای پخت و پز در مسافرت و گردش های تفریحی
  • پخش شعله مناسب برای پخت یکدست و دارای کیف پارچه ای

 



:: برچسب‌ها: اجاق گاز مسافرتی , خرید اینترنتی , اجاق گاز کوهنوری , خرید اجاق گاز مسافرتی کوچک ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 26 تير 1398
.

طرز تهیه کیک آلبالو

کیک آلبالو ، طرز تهیه و درست کردن کیک آلبالویی خوشمزه و مجلسی شیک در منزل با هسته و مربا و شربت آلبالو ، cake albaloo
دستور پخت کیک اسفنجی آلبالو با ماست و کره در منزل

کیک آلبالویی یکی از کیک های خوشمزه و مجلسی شیک می باشد و پخت این کیک در فصل تابستان که فصل آلبالو است بیشتر رایج است. با این حال خیلی از افراد به دلیل مزه خاص و ترش بودن و رنگ خاص آلبالو عاشق کیک آلبالو هستند و برای همین این افراد آلبالو را در یخچال فریز می کنند تا در بقیه فصول هم بتوانند این کیک فوق العاده خوشمزه را درست کنند.

همان طور که می دانید کیک های کره ای یکی از بهترین پایه ها برای انواع کیک های میوه می باشد و دلیل آن این است که کیک های کره به علت اینکه مایه متراکم و سنگینی دارند، میوه ها در آن ها ته نشین نمی شوند. از طرفی دیگر این نوع کیک ها همانند کیک اسفنجی دارای بافتی ترد و اسفنجی می باشند و طعم و مزه آن ها واقعا عالی است.

به هر حال اگر قصد درست کردن کیک آلبالو را دارید، ما در این آموزش طرز تهیه کیک و شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک آلبالویی را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی بتوانید کیک آلبالویی ملس خوشمزه و مجلسی شیک در منزل درست کنید.
مواد لازم کیک آلبالویی
آرد سفید 2 لیوان
شکر 1 لیوان
کره 100 گرم
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع نصف لیوان
ماست 1 لیوان
بیکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
آلبالو هسته گرفته شده 1 لیوان
مراحل تهیه و پخت کیک آلبالو

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف مناسب باهم مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم.

2. در ادامه در یک ظرف دیگر شکر و کره را می ریزیم و با دور متوسط همزن به مدت 5 تا 6 دقیقه هم می زنیم تا حجم آن دو برابر شود و کرم رنگ و روشن شود.

3. حالا تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت تقریبا یک دقیقه هم می زنیم. وانیل را هم همراه تخم مرغ آخر اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا مواد مان به خوبی مخلوط و یکدست شود.

4. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد ماست را اضافه می کنیم و بعد از هم زدن دوباره، آرد را در سه مرحله به آرامی اضافه می کنیم و این بار به جای همزن با لیسک به روش دورانی یا همان فولد کردن مخلوط می کنیم.

5. در این مرحله قالب مان را چرب و کاغذ روغنی می اندازیم و نیمی از مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد نیمی از آلبالو ها را روی مایه کیک می چنیم و بعد باقی مانده مایه کیک را اضافه می کنیم و دوباره آلبالو باقی مانده را روی مایک کیک می چنیم و شکل مورد نظر خود تزیین می کنیم.

6. حالا قالب کیک را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 قرار می دهیم تا بپزد. برای اطمینان از پخت کیک می توانید خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد کیک آلبالو شما به طور کامل پخته شده است. (برای گرم شدن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

7. بعد از اینکه کیک آلبالویی مان به طور کامل پخت، آن را از فر خارج می کنیم و پس از کمی خنک شدن، آن را در سینی برمی گردانیم و بعد از خنک شدن کامل آن را به عنوان یک عصرانه عالی در کنار چایی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک آلبالویی خوشمزه لذت ببرید.
نکات پخت کیک آلبالو
کیک با شربت آلبالو

در صورت تمایل می توانید به جای یک لیوان ماست از یک لیوان آب آلبالو برای پخت این کیک استفاده کنید تا رنگ کیک شما هم به رنگ آلبالو باشد.



:: برچسب‌ها: کیک آلبالو , طرز تهیه کیک آلبالو , طرز تهیه کیک , طرز تهیه کیک آلبالو خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 25 تير 1398
.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی ، طرز تهیه و درست کردن سالاد سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با خیارشور و جعفری در منزل ، salad-sibzamini
دستور تهیه سالاد سیب زمینی یا پیازچه، جعفری و خیارشور در منزل

سالاد سیب زمینی یک نوع سالاد خوشمزه و ساده می باشد و با کمی تفاوت تقریبا شبیه سالاد الویه می باشد. مواد اصلی سالاد سیب زمینی در هر خانه ای پیدا می شود و شما به راحتی می توانید این سالاد خوشمزه را درست کنید. جالب است بدانید سالاد زمینی ایتالیایی، یونانی و ترکیه ای از مشهورترین سالاد های سیب زمینی در جهان می باشد.

سالاد سیب زمینی جزو آن دسته از سالادهایی می باشد که می توانید آن را با مواد مختلف به صورت رژیمی و یا ساده درست کنید. برای مثال می توانید آن را با مرغ یا ژامبون یا کالباس و سبزیجات شامل جعفری و شوید درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نوعی سالاد سیب زمینی خوشمزه و خوش طعم را با خیارشور و سس مایونز آماده کرده ایم تا شما بتوانید در منزل این سالاد خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم سالاد سیب زمینی
سیب زمینی متوسط 2 عدد
خیارشور 1 عدد
پیازچه نصف یپمانه
جعفری خرد شده یک سوم پیمانه
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و درست کردن سالاد سیب زمینی

1. برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را آب پز می کنیم و بعد در یک ظرف مناسب به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم.

2. خیارشور را هم به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و پس از اینکه آب آن ها را به طور کامل جدا کردیم و به ظرف سیب زمینی اضافه می کنیم.

3. جعفری و پیازچه را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم و مواد را باهم مخلوط می کنیم.

4. در انتها سس مایونز + نمک + فلفل را به مواد سالاد اضافه می کنیم و تمامی مواد سالاد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا به سس آغشته شوند. حالا سالاد را به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا مزه دار شود.

5. در این مرحله کف قالب خود را کیسه فریزر می اندازیم و سالاد را داخل قالب می ریزیم و با قاشق پرس می کنیم. بعد لبه های کیسه فریزر را روی سالاد می کشیم و این بار به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا سالاد فرم قالب را به خوش بگیرد.

6. بعد از یک ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم و در ظرف سرو برمی گردانیم و با جعفری و شوید و ... تزیین می کنیم. هم اکنون سالاد سیب زمینی ما آماده سرو است. امیدواریم از خوردن این سالاد سیب زمینی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/6766-salad-sibzamini/



:: برچسب‌ها: سالاد سیب زمینی , طرز تهیه سالاد سیب زمینی , سالاد,طرز تهیه سالاد , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 25 تير 1398
.

طرز تهیه سس خردل

سس خردل ، دستور تهیه و طرز درست کردن سس خردل خوشمزه و تند برای انواع غذا در منزل ، sos khardal

سس خردل جزو سس های خوشمزه و خوش طعمی است که به عنوان افزودنی برای برخی غذاها استفاده می شود. غذاهایی از جمله ساندویچ همبرگر، فلافل، اسنک ها و بسیاری از فست فوت ها ...

خردل نوعی ادویه است و از دانه های گیاه خردل بدست می آید و دانه های آن به رنگ سفید متمایل به زرد تا سیاه می باشد و اگر ادویه شما از دانه های زرد درست شده باشد، سس خردل شما زرد خواهد شد. سس خردل روسی از مشهورهای سس های خردل در جهان می باشد.

ناگفته نماند خردل فواید بسیاری دارد و برای درمان اختلالات روانی و جنسی، افسردگی و اضطراب و دیگر موارد استفاده از این ادویه توصیه می شود که شما می توانید با مصرف سس خردل از این مزایای خردل بهره مند شوید.

به هر حال اگر با طرز تهیه سس خردل آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سریع بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سس خردل را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سس خردل خوشمزه را درست کنید.
مواد لازم سس خردل خانگی
پودر خردل ٦ قاشق سوپ خوری
سرکه ٨ قاشق سوپ خوری
شکر ١ قاشق سوپ خوری
آب سرد ٦ قاشق سوپ خوری
روغن زيتون ١ قاشق سوپ خوری
نمک ٢ قاشق چاي خوری
فلفل قرمز ١ قاشق چاي خوری
مايونز ٢ قاشق سوپ خوری
مراحل تهیه و درست کردن سس خردل

1. برای تهیه این سس، ابتدا همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط می کنیم. سپس سس را در ظرف مناسبی می ریزیم و صبر می کنیم تا سس به مدت 15 دقیقه در دمای اتاق بماند و طعم دلپذیری پیدا کند.

2. برای اینکه طعم همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند، می توانیم سس خردل را به مدت چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهیم. دقت داشته باشید که اگر روی حرارت قرار می دهید، مایونز را در ابتدا اضافه نکنید و بعد از اینکه از روی حرارت برداشتید اضافه کنید.

3. در انتها سس آماده شده را با غذای مود نظر سرو می کنیم. طعم اين سس با سس های خردل آماده متفاوت است، مزه آن كمی تلخ و تند می باشد.
نکات درست کردن سس خردل
سس خردل خام ای

در صورت تمایل، برای ملايم شدن طعم سس مي توانيد كمی خامه هم اضافه كنيد. البته وقتی خامه می زنيد، بيشتر از دو روز نمي توانيد در يخچال نگهداری کنید.

منبع : baronak.com/6798-sos-khardal/


:: برچسب‌ها: سس خردل , طرز تهیه سس خردل , دستور تهیه سس خردل , سس , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 25 تير 1398
.

دانلود آهنگ جدید عاشقم کن دوباره با صدات از ندیم

دانلود آهنگ جدید عاشقم کن دوباره با صدات از ندیم

دانلود آهنگ احساسی جدید و فوق العاده احساسی ندیم بنام عاشقم کن از ترنج موزیک

می توانیم بگوییم آهنگ عاشقم کن دوباره با صدات با ترانه فرامرز جعفری یکی از بهترین کارهای ندیم در سال 1396 می باشد . مدت زمان این آهنگ سه دقیقه و هشت ثانیه است . در صورت تمایل می توانید این آهنگ بسیار شنیدنی و جذاب را از سایت ترنج موزیک دانلود کنید .

Download New Music Nadim – Ashegham Kon

برای دانلود آهنگ عاشقم کن دوباره با صدات به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید و فوق العاده احساسی ندیم بنام عاشقم کن از ترنج موزیک :

می خونم من از ته دلم عشقم با تو میمونم

هستی همه جونمو کاشکی بمونی تو پیشم

وقتی که پیش منی تو لبخند که میزنی تو

قلبم رو نمیشکنی تو دارم دیوونت میشم

عاشقم کن دوباره با صدات

دلم بی تو یه لحظه م دیگه دنیا رو نمی خواد

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

عاشقم کن دوباره با چشات

دلم تموم احساسشو پای عشق تو داد

عاشقم کن عاشقم کن

عاشقم کن دوباره با صدات

دلم بی تو یه لحظه م دیگه دنیا رو نمی خواد

عاشقم کن دوباره با چشات

دلم تموم احساسشو پای عشق تو داد

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

عاشقم کن عاشقم کن

بگو عشقم مال منی فقط قلبم نمیگیره ازت

جونم داره میره واست اینقدر که خوبی عزیزم

وقتی که دوری تو ازم عشقم به جوون تو قسم

حتی واسه ی یه روزم نبینم به هم میریزم

تو چقد خوبی عزیزم

عاشقم کن دوباره با صدات

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

دلم بی تو یه لحظه م دیگه دنیا رو نمی خواد

عاشقم کن دوباره با چشات

دلم تموم احساسشو پای عشق تو داد

عاشقم کن عاشقم کن

عاشقم کن دوباره با صدات

دلم بی تو یه لحظه م دیگه دنیا رو نمی خواد

عاشقم کن دوباره با چشات

دلم تموم احساسشو پای عشق تو داد

عاشقم کن عاشقم کن

دانلود آهنگ جدید ندیم بنام عاشقم کن دوباره با صدات

 


:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ ندیم , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ عاشقم کن , دانلود آهنگ شاد ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

دانلود آهنگ جدید دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم از پازل باند

دانلود آهنگ جدید دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم از پازل باند

دانلود آهنگ جدید و شاد پازل باند بنام دنیام شدی رفت از ترنج موزیک

می توانیم بگوییم آهنگ دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم یکی از بهترین و شاد ترین آهنگ های عرضه شده در سال 1398 بوده است . مدت زمان این آهنگ زیبا سه دقیقه و چهارده ثانیه است . در صورت تمایل می توانید این آهنگ را با بهترین کیفیت ممکن از سایت دانلود آهنگ ترنج موزیک دانلود کنید .

Download New Music Puzzle Band – Donyam Shodi Raft

برای دانلود آهنگ دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید و شاد پازل باند بنام دنیام شدی رفت از ترنج موزیک :

حتی فکرشم نکن یه روزی جا بزنم مینوسیم امضا میکنم میمونم

عاشقی سخته خودم میدونم تو کاریت نباشه بی سرتو بذار رو شونم

از خودم کم میکنم که بهت اضافه شه تو نباشی هرچی که میخواد بشه اصلا بذار بشه

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

در میام تو روی هرکی که بخواد یه جوری با تو بد بشه

دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم

آب و جارو کن منو که سر به راه شم خوش به حال من اگه مال تو باشم

دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم

آب و جارو کن منو که سر به راه شم خوش به حال من اگه مال تو باشم

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

خنده هات وقتی بدم آب رو آتیشه وقتی باشی اسمون رو میشه

عشق با حکم تو آسون میشه وقتی هم دستمی این بازی تهش صد هیچه

دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم

آب و جارو کن منو که سر به راه شم خوش به حال من اگه مال تو باشم

دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم

آب و جارو کن منو که سر به راه شم خوش به حال من اگه مال تو باشم

دانلود آهنگ جدید پازل باند بنام دنیام شدی رفت واسه قلب من بمون تا رو به راه شم

 


:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ پازل باند , دانلود آهنگ دنیام شدی رفت , دانلود آهنگ های جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

دانلود آهنگ جدید هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی از سامان جلیلی

دانلود آهنگ جدید هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی از سامان جلیلی

دانلود آهنگ جدید و شاد سامان جلیلی بنام تو دلی از ترنج موزیک

آهنگ هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی با ترانه مهدی منافی و تنظیم فتاح فتحی یکی از کارهای ماندگار سامان جلیلی بوده است . مدت زمان این آهنگ سه دقیقه و بیست و هفت ثانیه است . در صورت تمایل می توانید این آهنگ فوق العاده زیبا را از سایت ترنج موزیک دانلود کنید .

Download  Music Saman Jalili – Too Deli

برای دانلود آهنگ هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی به ادامه مطلب بروید …

 

متن آهنگ جدید و شاد سامان جلیلی بنام تو دلی از ترنج موزیک :

یه سری چیزا تو دلمه نمیتونم بگم مث قدیما نمیشه دل به دلت بدم

هی بارون میزنه هی من حالم بده تا کی تا کی تا کی

تو خودت میدونی این دلم حساسه حال عشقمون خاصه

یه نمه حساسه سر به سر دلم نذار دل من تورو خواسته

هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی آخه این ادا اطوارا تا کی

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

هی من حالم بده اینجوری عذابم نده آخه به ما خوشی نیومده

هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی آخه این ادا اطوارا تا کی

هی من حالم بده اینجوری عذابم نده آخه به ما خوشی نیومده

تو دلی منی میدونی تو که میدونی تو دلم میمونی حس و حال عشقت از سرم نمیره

دلگیرم از عشق تو تو نگیری ازم عشقتو که دیگه هیچ جوره از یادم نمیره

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی آخه این ادا اطوارا تا کی

هی من حالم بده اینجوری عذابم نده آخه به ما خوشی نیومده

هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی آخه این ادا اطوارا تا کی

هی من حالم بده اینجوری عذابم نده آخه به ما خوشی نیومده

دانلود آهنگ جدید سامان جلیلی بنام هی دل دل میکنی هی منو ول میکنی



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ سامان جلیلی , دانلود آهنگ غمگین , دانلود آهنگ هی دل دل میکنی , دانلود آهنگ جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

دانلود آهنگ جدید پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده از محسن ابراهیم زاده

دانلود آهنگ جدید پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده از محسن ابراهیم زاده

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای محسن ابراهیم زاده بنام پروانه وار از ترنج موزیک

می توان گفت آهنگ غمگین و احساسی پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده با تنظیم مصطفی مومنی یکی از کارهای فوق العاده زیبای محسن ابراهیم زاده است . مدت زمان این آهنگ سه دقیقه و شش ثانیه است . در صورت تمایل می توانید این آهنگ را از سایت ترنج موزیک دانلود کنید .

Download New Music Mohsen Ebrahimzadeh – Parvanehvar

برای دانلود آهنگ پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده به ادامه مطلب مراجعه کنید …

متن آهنگ جدید و فوق العاده زیبای محسن ابراهیم زاده بنام پروانه وار از ترنج موزیک :

چه میشه کرد برو دوراتو بزن برو بگرد

کی مث من انقده به بودن تو پیله کرد

حالا چی شد تو پرم زدی دلم بد حالی شد

جات تو لحظه هایی که میشد کنارم باشی رفتی خالی شد

پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

توی گوشی دیدن اسم تو هی تیکم شده

واسه این دیوونه دوری و نبودت سم شده

پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده

توی گوشی دیدن اسم تو هی تیکم شده

واسه این دیوونه دوری و نبودت سم شده

قابل نداشت میتونی بری بگی که دل نداشت

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

بشکنه این دستا که نمک نداشت

مگه این دل واسه تو چی کم گذاشت

نمیدونی تو نبودت دل با تنهایی چه کرد

اگه راه داره برات یه کاری کن یه جوری برگرد

پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده

توی گوشی دیدن اسم تو هی تیکم شده

واسه این دیوونه دوری و نبودت سم شده

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده

توی گوشی دیدن اسم تو هی تیکم شده

واسه این دیوونه دوری و نبودت سم شده

دانلود آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده بنام پروانه وار رفتی مگه حس من آخه کم شده 



:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده , دانلود آهنگ پروانه وار , دانلود آهنگ غمگین , دانلود آهنگ جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

دانلود آهنگ جدید وای نمیشه باورم عزا گرفته کشورم از فتاح فتحی

دانلود آهنگ جدید وای نمیشه باورم عزا گرفته کشورم از فتاح فتحی

دانلود آهنگ جدید و غمگین فتاح فتحی بنام کرمانشاه از ترنج موزیک

می توان گفت آهنگ وای نمیشه باورم عزا گرفته کشورم یکی از کارهای بسیار جذاب فتاح فتحی است که برای مردم عزیز کرمانشاه خوانده شده مدت زمان این آهنگ یک دقیقه و سی ثانیه است . شما می توانید در صورت تمایل این آهنگ را از سایت ترنج موزیک با کیفیت عالی دانلود کنید .

Download  Music Fattah Fathi – Kermanshah

آهنگ تنظیم : فتاح فتحی , ترانه : مریم ذاهدی

برای دانلود آهنگ وای نمیشه باورم عزا گرفته کشورم به ادامه مطلب بروید …

متن آهنگ جدید و غمگین فتاح فتحی بنام کرمانشاه از ترنج موزیک :

یه شب پاییزی و سرد زمین به هیشکی رحم نکرد

چشاشو بی رحمانه بست لرزیدو بیستون شکست

یه حادثه یه شب بد تو چند ثانیه فقط

از هر دفعه بی رحم تر آوار شده رو سر شهر

♫♫♫♫♫

♫♫♫♫♫

وای نمیشه باورم عزا گرفته کشورم

مادر عزای بچه شه ببین چه دردی میکشه

ای خدا خدا فقط خودت بیا تو حال این روزای ما

و ببین چه حالیه زمین صبر بده فقط همین

دانلود آهنگ جدید فتاح فتحی بنام وای نمیشه باورم عزا گرفته کشورم

 


:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ فتاح فتحی , دانلود آهنگ غمگین , دانلود آهنگ کرمانشاه , دانلود اهنگ جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

طرز تهیه قارچ پلو

قارچ پلو با مرغ ، آموزش کامل طرز تهیه قارچ پلو زعفرانی خوشمزه و مجلسی مخصوص خانگی با مرغ ، gharch polo ba morgh
دستور پخت قارچ پلو با مرغ ساده و خوشمزه با تصویر در منزل

قارچ پلو با مرغ جزو پلوهای خوشمزه و پرطرفدار است که امروزه درست کردن آن در بین خانواده های ایرانی و ترکیه ای باب شده است. همانطور که می دانید قارچ یک نوع خوراکی بسیار مقوی و مفید است و کالری و نمک کمی دارد و حاوی ویتامین D و املاح معدنی زیادی است. به همین خاطر استفاده از قارچ در برنامه غذایی روزانه بسیار توصیه می شود.

از قارچ می توان غذاهای مختلفی درست کرد. از جمله املت قارچ، سالاد قارچ، خورش قارچ و مرغ و ...

و اما برای کسانی که عاشق غذاهای متنوع با قارچ هستند، قارچ پلو با مرغ پیشنهاد خوبی است. قارچ پلو را علاوه بر مرغ، با گوشت و گوشت چرخ کرده هم درست می کنند. همچنین می توان بدون گوشت و با سبزیجات هم درست کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه قارچ پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه قارچ پلو با مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این قارچ پلوی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم قارچ پلو با مرغ برای 3 نفر
برنج  3 پیمانه
سینه مرغ  ۱ عدد
پیاز  ۲ عدد
قارچ ۸ عدد
فلفل دلمه ای  نصف عدد
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
خلال پسته و زرشک برای تزیین به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت قارچ پلو با مرغ

1. برای شروع پخت، ابتدا برنج را از چند ساعت قبل خیس می کنیم. سپس در یک قابلمه کوچک سینه مرغ را با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا بپزد. یک عدد پیاز خلالی خرد شده و مقداری نمک و زردچوبه هم به مرغ اضافه می کنیم.

2. وقتی مرغ کامل پخته شد، از روی حرارت برمی داریم و بعد از خنک شدن، آن را ریش ریش می کنیم یا در اندازه های کوچک خرد می کنیم.

3. قارچ ها را می شوییم و بعد از خشک شدن، به صورت ورقه ای خرد می کنیم. بعد در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و قارچ ها را با حرارت بالا در تابه تفت می دهیم تا سرخ شوند.

4. سپس یک عدد پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک تابه دیگر با مقداری روغت تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. بعد مرغ ریش ریش شده و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را به تابه پیاز اضافه می کنیم و خیلی کم تفت می دهیم.

5. در ادامه قارچ سرخ شده را هم به مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط شود. مقداری نمک، زردچوبه و زعفران دم کرده به مواد می زنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد کامل یکدست شود. سپس حرارت را خاموش می کنیم.

6. حالا برنج خیس شده را داخل قابلمه آب جوش می ریزیم و بعد از اینکه به خوبی جوشید و برنج ها نرم شد، آن را آبکش می کنیم و مقداری آب سرد روی برنج می ریزیم تا کمی از حرارت بیفتد.

7. سپس کف قابلمه را با روغن چرب کرده و ته دیگ سیب زمینی یا نان می چینیم. بعد برنج و مواد قارچ و مرغ را به صورت لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم. وقتی تمام شد، درب و دم کنی قابلمه را می گذاریم و قابلمه را حدود نیم ساعتی روی حرارت کم می گذاریم تا به آرامی دم بکشد.

8. بعد از دم کشیدن قارچ پلو، آن را در دیس می کشیم و با زرشک و خلال پسته تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این قارچ پلو با مرغ خوشمزه و عالی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه قارچ پلو , پلو,قارچ پلو , آموزش آشپزی , دستور پخت قارچ پلو ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

طرز تهیه خورش ریواس

خورش ریواس ، طرز تهیه و پخت خورش ریواس خوشمزه و مجلسی جاافتاده در منزل به صورت تصویری با گوشت مرغ و قرمز ، khoresh rivas
دستور تهیه و پخت خورش ریواس خوشمزه با تصویر مرحله به مرحله

خورش ریواس از جمله خورش های پرخاصیت و مفید محلسی مخصوصا استان کردستان است که به خاطر ریواس، عطر و طعم بی نظیر و فوق العاده ای دارد و جزو خورش های پرطرفدار و مقوی می باشد. همانطور که می دانید ریواس در فصل بهار موجود است، به همین خاطر این خورش یک غذای فصلی و بهاری محسوب می شود.

خورشت ریواس را اکثرا با گوشت گوسفند یا گوساله درست می کنند، اما برای تنوع بیشتر می توان با گوشت مرغ، بوقلمون و یا گوشت چرخ کرده هم درست کرد. حتی برخی افراد به این خورش مقداری هم کرفس اضافه می کنند که خوشمزه تر و خوش عطر می شود.

این خورش از غذاهای های محلی و معروف کردستان می باشد، اما در مناطق دیگر کشورمان هم آن را طبخ می کنند. همچنین در برخی شهرها خورش ریواس را با لپه و رب انار درست می کنند که در همه روش ها بسیار خوشمزه می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه خورش ریواس آشنایی ندارید، ما در این دستور آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این خورش را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این خورش ریواس جاافتاده خوشمزه و عالی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم خورش ریواس
گوشت خورشتی  ۴۰۰ گرم
ریواس  ۳۰۰ گرم
پیاز 1 عدد
نعنا و جعفری  ۲۰۰ گرم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز  به میزان لازم
روغن  به میزان به لازم
مراحل تهیه و پخت خورش ریواس

1. برای درست کردن این خورش، ابتدا پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود. سپس گوشت را تکه تکه کرده و به قابلمه می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم.

2. وقتی گوشت کمی تفت خورد و تغییر رنگ داد، مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز می زنیم و حدود 2 لیوان آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم نیم پز شود.

3. در این فاصله نعنا و جعفری را شسته و ریز خرد می کنیم. ریواس را هم پوست گرفته و به اندازه های دو سانتی خرد می کنیم.

4. بعد در یک تابه ریواس خرد شده را حدود 3 دقیقه با کمی روغن تفت می دهیم تا کمی نرم شود، فقط زیاد تفت ندهید تا له نشود. سپس ریواس ها را از تابه جمع می کنیم و نعنا و جعفری خرد شده را به تابه می ریزیم و خیلی کم تفت می دهیم.

5. وقتی که گوشت نیم پز شد، سبزی تفت داده شده را به قابلمه گوشت اضافه می کنیم و مقداری هم نمک می زنیم و دوباره درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به همراه سبزی کاملا بپزد.

6. در انتها حدود یک ربع آخر پخت، ریواس های تفت داده شده را به قابلمه خورش اضافه می کنیم تا 15 دقیقه بجوشد. بعد از یک ربع حرارت را خاموش می کنیم.

7. خورشت آماده شده را در ظرف سرو می کشیم و همراه با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورش ریواس خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت خورش ریواس

سبزی خورش ریواس

برای سبزی خورش مقدار جعفری بیشتر از نعنا باشد و همچنین سعی کنید از ریواس ترش یا شیرین استفاده کنید، چون ریواس تلخ خورش را تلخ می کند.

گوشت خورش ریواس

خورش ریواس را با گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده هم می توانید درست کنید. همچنین برخی افراد برای این خورش از یک قاشق رب هم استفاده می کنند تا گوشت رنگی داشته باشند.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه خورش , طرز تهیه خورش ریواس , طرز تهیه خورش ریواس خوشمزه , طرز تهیه خورش ریواس خانگی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

طرز تهیه نان چای قزوین

نان چای قزوین ، طرز تهیه و درست کردن نان چای قزوین خوشمزه و ترد در خانه به صورت تصویری و مرحله به مرحله ، nan chay ghazvin
دستور تهیه نان چای قزوین خوشمزه و مجلسی 150 عدد

نان چای قزوین یک نوع شیرینی ترد و بیسکویت مانند است و از شیرینی های سنتی و معروف شهر قزوین می باشد. درسته که این نوع شیرینی مخصوص سرو با چایی می باشد اما بیشتر قزوینی ها این شیرینی ترد و خوشمزه را حتی برای عید نوروز هم درست می کنند.

اما شاید برایتان جالب باشید بدانید که چرا اسم این نوع شیرینی نان گذاشته شده است؟ در واقع دلیل اصلی این نامگذاری این است که به هنگام درست کردن این نوع شیرینی، نسبت آرد استفاده شده نسبت به بقیه مواد بسیار بیشتر می باشد و علاوه بر این کم شیرین بودن این نوع شیرینی باعث شده است که به جای لقب شیرینی از لقب نان چای قزوین استفاده شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان چای قزوین آشنایی ندارید، ما در این آموزش درست کردن انواع شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نان چای قزوین را آماده کرده ایم تا شما به راحتی در منزل بتوانید این نوع شیرینی خوشمزه و مخصوص را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

توجه کنید با این مقدار مواد لازم گفته شده بسته به نوع کاتر خود می توانید بین 140 تا 180 نان چای قزوین درست کنید. در ادامه با طرز تهیه و پخت نان چای قزوین با ما همراه باشید.

مواد لازم نان چای قزوین
آرد  500 گرم یا 3 لیوان پر + یک سوم لیوان
پودر قند 125 گرم یا 1 لیوان سرخالی
روغن جامد یا روغن صاف قنادی  250 گرم یا 1 لیوان پر
زرده تخم مرغ  2 عدد
ماست غلیظ و کم آب 90 گرم یا یک سوم لیوان
بیکینگ پودر  1 قاشق مرباخوری معمولی
پودر هل  1 قاشق مرباخوری
مواد لازم رومال نان چای قزوین
زرده تخم مرغ 1 عدد
ماست  1 قاشق چایخوری
زعفران دمکرده غلیظ نصف قاشق چایخوری
عسل یا شربت بار 1 قاشق چایخوری به دلخواه
مراحل تهیه و پخت نان چای قزوین

1. برای درست کردن این نوع شیرینی خوشمزه، ابتدا روغن و پودر قند را در یک ظرف می ریزیم و با دور تند همزن هم می زنیم تا کاملا سبک و روشن و حجیم تر شود. توجه کنید آرد و پودر قند را باید حتما الک کنید و اگر از روغن جامد استفاده می کنید، باید آن را قبل از استفاده صاف کنید.

2. در ادامه زرده تخم مرغ ها و پودر هل را اضافه می کنیم و این بار به مدت دو دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم. سپس در یک ظرف دیگر ماست و بیکینگ پودر را مخلوط می کنیم و به مدت یک دقیقه صبر می کنیم تا بیکینگ پودر فعال شود و بعد به مواد اصلی مان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا موادمان یکدست شود.

3. سپس آرد را به آرامی و در چند مرحله اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و در انتها با نوک انگشت خمیر را منسجم می کنیم. بعد روی خمیر را با نایلون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه در دمای محیط استراحت می دهیم تا خمیر به اصطلاح خودش را بگیرد.

4. بعد از 30 دقیقه خمیر را بر روی سطح میز کار و بین دو نایلون و به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم و بعد کاتر می زنیم. می توانید به هر شکلی که دوست داشتید کاتر بزنید. حالا بر روی سینی شیرینی پزی کاغذ روغنی می اندازیم و خمیرهای کاتر زده را بر روی کف سینی شیرینی پزی می چینیم و روی شیرینی را رومال می کنیم و در صورت تمایل با پودر پسته یا کنجد تزیین می کنیم.

5. حالا سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها یا همان نای چای قزوین مان بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید و در صورتی که به فر دسترسی نداشتید، می توانید در فر دستساز یا تابه دو طرفه هم این شیرینی خوشمزه را درست کنید.

6. توجه کنید وقتی که کف شیرینی ها کمی تغییر رنگ داد و روی شیرینی ها طلایی شود، نان چای قزوین شما به طور کامل پخته است و مواظب باشید آن ها را نسوزانید. البته در صورت نیاز می توانید به مدت یکی دو دقیقه گریل کنید تا روی شیرینی طلایی تر شود. امیدواریم از خوردن این نان چای قزوین در کنار چایی داغ در یک عصرانه سرد لذت ببرید.

نکات پخت نان چای قزوین

نگهداری شیرینی نان چای قزوین

توجه کنید شما می توانید این نوع شیرینی یا همان نان چای قزوین را در ظرف دربسته و جای خنک به مدت طولانی نگهداری کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , طرز تهیه نان , طرز تهیه نان چای قزوین , نان چای قزوین ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 24 تير 1398
.

طرز تهیه شربت سه رنگ

شربت سه رنگ ، طرز تهیه و درست کردن شربت سه رنگ خوشمزه و مخصوص با تخم شربتی و گلاب و زعفران در منزل ، sharbat se rang
طرز تهیه شربت سه رنگ یا سه لایه خوشمزه در خانه

شربت سه رنگ یا سه لایه جزو نوشیدنی های خوشمزه و عالی است که بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی از مهمان ها می باشد. این شربت سه رنگ از تخم شربتی درست می شود اما می توانید از خاکشیر هم استفاده کنید. شما می توانید با این آموزش ساده در روزهای گرم و طولانی تابستان از درست کردن و نوشیدن این شربت خوشمزه و خوشرنگ لذت ببرید.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت سه رنگ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه شربت سه رنگ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی در منزل این شربت سه رنگ خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم شربت سه رنگ
شکر یک و نیم لیوان
آب 2 لیوان
زعفران دم کرده  2 قاشق غذاخوری
آبلیمو  نصف قاشق مرباخوری
گلاب  1 قاشق غذاخوری
تخم شربتی  3 قاشق غذاخوری
آب یخ  نصف لیوان
  رنگ خوراکی 5 قطره
مراحل تهیه و درست کردن شربت سه رنگ

1. برای درست کردن این شربت سه رنگ، مواد را در سه مرحله آماده می کنیم. برای لایه اول، ابتدا در یک قابلمه کوچک، شکر، زعفران دم کرده، گلاب و آبلیمو را با 2 لیوان آب مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر کاملا در آن حل شود.

2. بعد از حل شدن شکر، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و وقتی خنک شد، لایه اول را در یک لیوان بزرگ می ریزیم. توجه داشته باشید که میزان شیرینی شربت به این لایه بستگی دارد، پس میزان شکر خیلی کم یا خیلی زیاد نباشد.

3. حالا برای لایه دوم شربت، تخم شربتی را با مقدار کمی آب خیس می کنیم تا خوب لعاب بیندازد. وقتی که لعاب انداخت، کم کم و به آرامی در لیوان شربت روی لایه اول می ریزیم.

4. در انتها برای لایه سوم، آب یخ را با چند قطره رنگ خوراکی مخلوط می کنیم و به آرامی به لیوان شربت اضافه می کنیم. حالا شربت آماده شده را به صورت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شربت خوشرنگ و خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن شربت سه رنگ

دقت داشته باشید که به خاطر تفاوت غلظت لایه های شربت، مواد زیاد باهم قاطی نمی شود. برای دیدن آموزش های بیشتر طرز تهیه انواه شربت لطفا بر روی طرز تهیه نوشیدنی کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شربت سه رنگ , شربت سه رنگ , طرز تهیه شربت , نوشیدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 21 تير 1398
.

طرز تهیه سوپ خامه ای

سوپ خامه ای ، طرز تهیه و پخت سوپ خامه ای خوشمزه و مخصوص شهر تبریز در منزل برای 4 تا 5 نفر ، soup khameei
دستور پخت سوپ خامه ای تبریز مرحله به مرحله

سوپ خامه ای یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین سوپ ها می باشد و امروزه درست کردن این سوپ همانند سوپ مرغ و سوپ جو خیلی باب شده است. همان طور که می دانید سوپ خامه ای تبریز یکی از شیک ترین غذاهای مجلسی می باشد و برای همین امروزه در بسیاری از جشن ها و مهمانی های خاص، این سوپ خوشمزه را به عنوان پیش غذا سرو می کنند.

شاید شما هم جزو اون دسته از افرادی باشید که تا به امروز طعم و مزه این سوپ خوشمزه را امتحان نکرده اید که در این صورت به شما پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده دل به دریا بزنید و طعم و مزه فوق العاده این سوپ را امتجان کنید تا از این بعد عاشقش شوید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ خامه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجلسی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ خامه ای را با قارچ و هویج برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم تا شما به تنهایی با این آموزش آشپزی بتوانید در منزل این سوپ خوشمزه و مغذی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید.

توجه کنید در صورتی که می خواهید برای 10 یا 20 نفر این سوپ خوشمزه را درست کنید، می توانید از دو یا چهار برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم سوپ خامه ای 4 نفر
قارچ خرد شده ۳۰۰ گرم
پیاز 1 عدد متوسط
کره 30 گرم
هویج رنده شده 1 عدد
جو پرک یک لیوان
آرد یک قاشق غذا خوری
آب مرغ یا استاک یک لیوان - 2 عدد
شیر دو لیوان
خامه به میزان لازم
پودرسیر به میزان لازم
دارچین به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ خامه ای

1. برای درست کردن این سوپ خوشمزه، کره را داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود. سپس پیاز را که از قبل به صورت نگینی و ریز خرد کرده ایم اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

2. توجه کنید لازم نیست پیازها را سرخ کنید، در حد اینکه نرم شوند کافی است. سپس قارچ خرد شده را اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه تفت دادن آرد را به همراه ادویه های لازم اضافه می کنیم و بعدش تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.

3. سپس جو پرک و هویج خرد شده را اضافه می کنیم و آرد را در یک لیوان آب ولرم حل می کنیم و بعد به سوپ اضافه می کنیم و به صورت مرتب و سریع هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود.

4. بعد از اضافه کردن آرد، شیر را اضافه می کنیم و بعد عصاره مرغ را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیاید. (مواظب باشید شیر سر نرود)

5. بعد از اینکه سوپ به جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. بعد از اینکه سوپ با حرارت ملایم به خوبی پخت و جا افتاد، حرارت زیر قابمه را خاموش می کنیم و بعدش خامه را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم و در ظرف سرو می کشیم. امیدواریم از خوردن این سوپ خامه ای خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/6620-soup-khameei/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ خامه ای , سوپ خامه ای , طرز تهیه سوپ , سوپ مجلسی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 21 تير 1398
.

طرز تهیه سس قارچ

سس قارچ ، طرز تهیه و درست کردن سس قارچ خامه ای خوشمزه و مخصوص در منزل ، sos-garch
دستور تهیه سس خامه ای خوشمزه در منزل مرحله به مرحله

سس قارچ جزو سس های خوشمزه و پرطرفداری است که به خاطر داشتن قارچ و خامه عطر و طعم فوق العاده ای دارد. سس قارچ را می توان به عنوان یک چاشنی فوق العاده خوشمزه همراه انواع غذاها سرو کرد. از جمله انواع ساندویچ، پاستا، مرغ استیک، سیب زمینی سرخ کرده و انواع غذاهای گوشتی

به هر حال اگر با طرز تهیه سس قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سس قارچ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سس خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم سس قارچ
قارچ ۳۰۰ گرم
پیاز  ۲ عدد
شیر یک و نیم لیوان
ماست چکیده یا خامه ای ۲ قاشق غذاخوری
خامه‏ غلیظ و خیلی سفت  ۳۰۰ گرم
پودر سیر  1 قاشق مرباخوری
آبلیمو  2 قاشق غذاخوری
کره 150 گرم
آویشن به دلخواه 1 قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه سس قارچ

1. برای درست کردن سس قارچ، ابتدا در یک ظرف مقداری آبلیمو، نمك و آب می ریزیم و قارچ ها را به شکل درشت خرد می کنیم و حدود 20 الی 30 دقیقه در ظرف آبلیمو قرار می دهیم تا رنگ قارچ ها سفید شود.

2. در این فاصله پیاز را در یک تابه رنده می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب آن تبخیر شود. سپس كره را به آن اضافه می کنیم و پیاز را خوب سرخ می کنیم تا طلایی شود.

3. سپس قارچ ها را از آبلیمو در می آوریم و با آب می شوییم و بعد به تابه پیاز اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب قارچ ها کشیده شود.

4. بعد ماست و نصف خامه را داخل مخلوط كن می ریزیم و میکس میکنیم تا كمی یكنواخت شود. برای آنكه مخلوط ماست و خامه كمی شل شود، کمی به آن شیر اضافه می کنیم. سپس مخلوط قارچ و پیاز تفت داده شده را هم به مخلوط كن اضافه كرده و دوباره میکس می کنیم.

5. در انتها به میزان لازم نمك، فلفل، پودر سیر و سایر ادویه دلخواه را به سس اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا سس کاملا یکدست شود.

6. حالا یک قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم و سس قارچ را داخل آن می ریزیم و پس از اینکه گرم شد، آویشن و باقی مانده خامه را به سس اضافه می کنیم و چند دقیقه هم می زنیم. وقتی سس غلیظ شد، قبل از اینکه بجوشد، حرارت را خاموش می کنیم.

نکات

نكته بسیار بسیار مهم در طبخ این سس، حرارت است. دقت کنید که در زمان اضافه کردن خامه سس نجوشد و فقط باید داغ باشد، جوشیدن سس موجب بریده شدن خامه خواهد شد و سس خراب می شود.

اضافه كردن پودر سیر اختیاری است. می توانید به جای آن از سیر یا موسیر یا پودر موسیر استفاده كنید یا آن را حذف كنید.

منبع : baronak.com/6504-sos-garch/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سس قارچ , سس قارچ , طرز تهیه سس , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 12 تير 1398
.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده ، طرز تهیه و درست کردن سیب زمینی سرخ کرده فست فودی و رستورانی خوشمزه در منزل ، sibzamini sorkh karde
دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه مرحله به مرحله

سیب زمینی سرخ کرده یک پیش غذای فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار می باشد که امروزه در اکثر رستوران ها یک پیش غذای شیک و مدرن محسوب می شود.

بدون شک می توان گفت سیب زمینی سرخ کرده را همه افراد دوست دارند و همه می توانند درست کنند، اما می توان با کمی حوصله و سلیقه سیب زمینی را با روشهای مختلفی سرخ کرد. مثلا سیب زمینی ترد و پفکی، سیب زمینی سرخ کرده سوخاری در تابه و فر، سیب زمینی سرخ کرده با پنیر پیتزا و ...

علاوه بر این امروزه با سیب زمینی انواع غذاهای فست فودی و مجلسی خوشمزه ای درست می شود. همانند : سیب زمینی بامیه ای ، نان سیب زمینی ، سوپ سیب زمینی ،  سمبوسه سیب زمینی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل یک سیب زمینی سرخ کرده ترد و خوشمزه پفکی داشته باشید.

مواد لازم سیب زمینی سرخ کرده
سیب زمینی  3 عدد
نمک  به میزان لازم
زرد چوبه  به میزان لازم
روغن  به میزان لازم
آب به میزان لازم
مراحل تهیه سیب زمینی سرخ کرده

1. برای شروع، ابتدا در یک قابلمه متوسط مقداری آب می ریزیم و روی شعله گاز می گذاریم تا بجوشد. برای طعم بهتر سیب زمینی ها، نصف قاشق غذا خوری هم نمک به آب قابلمه اضافه می کنیم.

2. در این فاصله که آب به جوش بیاید، سیب زمینی ها را پوست می گیریم و با رنده درشت خلالی خرد می کنیم. دقت داشته باشید که سیب زمینی ها را با رنده خلال کنید یا اگر با چاقو خرد می کنید، حتما یک اندازه خرد کنید تا یک دست پخته شوند.

3. حالا سیب زمینی های خلال شده را می شوییم و وقتی آب قابلمه جوشید، سیب زمینی ها را در قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا ۵ الی ۷ دقیقه بجوشد.

4. بعد از جوشیدن، سیب زمینی ها را آبکش می کنیم و چند دقیقه ای در آب کاملا سرد می گذاریم تا کاملا خنک بشود. بعد سیب زمینی ها را با دستمال تمیز خشک می کنیم.

5. حالا در یک تابه مقدار زیادی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا روغن کاملا داغ شود. می توانید از روغن کنجد استفاده کنید که خوشمزه تر هست.

6. سیب زمینی ها را به آرامی در روغن داغ شده می ریزیم و با حرارت زیاد سرخ می کنیم. مدام هم می زنیم تا سیب زمینی ها نسوزد. فقط دقت داشته باشید که به آرامی هم بزنید تا سیب زمینی ها له نشود و شکل خود را از دست ندهد.

7. در انتهای سرخ شدن مقداری زردچوبه و نمک به سیب زمینی ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سیب زمینی ها خوشرنگ و طلایی شود.

8. سیب زمینی های سرخ شده را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با سس کچاپ یا هر سس دلخواه دیگر سرو نمایید. امیدواریم از خوردن این سیب زمینی های سرخ شده ترد و خوشمزه لذت ببرید.

منبع :  baronak.com/6484-sibzamini-sorkh-karde/



:: برچسب‌ها: سیب زمینی سرخ کرده , طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده , آموزش آشپزی , دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 10 تير 1398
.

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

بستنی توت فرنگی ، طرز تهیه و درست کردن بستنی توت فرنگی خوشمزه و مجلسی در منزل، bastani-toot-farangi-
دستور تهیه بستنی توت فرنگی خامه ای و یخی خوشمزه

بستنی توت فرنگی جزو بستنی های خوشمزه و خوش طعمی است که درست کردن آن هم بسیار راحت و آسان است. توت فرنگی جزو میوه های خوش عطر و خوش طعمی است که خیلی ها عاشق این میوه هستند. پس می توان خوردنی های خوشمزه ای از این میوه درست کرد. مثلا دسر توت فرنگی، بستنی توت فرنگی و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه بستنی توت فرنگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه بستنی توت فرنگی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این بستنی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم بستنی توت فرنگی
توت فرنگی تازه  500 گرم
شکر  نصف لیوان
خامه صبحانه  1 پاکت
مراحل تهیه بستنی توت فرنگی

1. برای درست کردن بستنی توت فرنگی، ابتدا توت  فرنگی ها را می شوییم و دم آنها را جدا می کنیم. بعد توت فرنگی ها را داخل فریزر می گذاریم تا منجمد شود.

2. بعد از اینکه توت فرنگی ها یخ زد، از فریزر خارج می کنیم و و در مخلوط کن می ریزیم. بعد شکر را روی توت فرنگی ها می ریزیم و به مدت 2 دقیقه صبر می کنیم تا توت فرنگی ها کمی از حالت یخ زدگی در بیاید. چون توت فرنگی یخ زده به مخلوط کن آسیب می رساند.

3. بعد از 2 دقیقه مخلوط کن را روشن می کنیم و توت فرنگی ها را خوب میکس می کنیم. سپس خامه را هم اضافه کرده و دوباره میکس می کنیم.

4. بعد از اینکه همه مواد به خوبی با هم مخلوط شد، آن را داخل ظرف پلاستیکی درب دار می ریزیم و در فریزر می گذاریم. بعد از یک ساعت بستنی را از فریزر در می آوریم و با قاشق هم می زنیم و دوباره به مدت یک ساعت در فریزر می گذاریم.

5. این کار را 3 مرتبه تکرار می کنیم تا بستنی آماده شود. بعد از سه بار تکرار، بستنی آماده شده را از فریزر در می آوریم و در ظرف دلخواه می ریزیم و با تکه های توت فرنگی یا شکلات تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این بستنی توت فرنگی خوشمزه لذت ببرید.

برای دیدن سایر آموزش های درست کردن دسر های خوشمزه سایت بارونک کلیک کنید.

منبع : baronak.com



:: برچسب‌ها: طرز تهیه بستنی توت فرنگی , بستنی توت فرنگی , طرز تهیه بستنی , بستنی , طرز تهیه دسر , دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 9 تير 1398
.

طرز تهیه کرم کاستارد

کرم کاستارد ، طرز تهیه و درست کردن کرم کاستارد قالبی خوشمزه و مخصوص ساده و شکلاتی ، cream-custard
دستور تهیه کرم کاسترد قالبی خوشمزه و مخصوص در منزل

کرم کاستارد جزو کرم های خوشمزه و لذیذی است که می توان از آن به عنوان دسر، میان وعده و یا برای تزیین کیک و شیرینی های خانگی استفاده کرد. کرم کاستارد را می توان با پودر کاستارد آماده درست کرد یا با پودر نشاسته ذرت به صورت خانگی تهیه کرد که در این صورت کرم سفید رنگی خواهد شد.

ناگفته نماند کرم کاستارد را می توان به دو صورت ساده و شکلاتی درست کرد و ما در ادامه هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم کارستارد آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کرم کاستارد ساده و شکلاتی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کرم کاستارد خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کرم کاستارد ساده و شکلاتی
پودر کاستارد  2 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
شیر 2 لیوان
پودر کاکائو  2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه کرم کاستارد ساده

1. برای تهیه کرم کاستارد ساده، ابتدا پودر کاستارد و شکر را در ظرفی می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم. سپس 2 لیوان شیر سرد را به مخلوط شکر و پودر کاستارد اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد در شیر کاملا حل شود و موقع پخت گلوله نشود.

2. وقتی شکر و پودر کاستارد در شیر حل شدند، ظرف را روی حرارت قرار می دهیم و مرتب با چنگال هم می زنیم. فقط مواظب باشید که در اثر زیاد هم‌ زدن، بافت کاستارد از بین نرود.

3. کرم کاستارد را تا زمانی که به غلظت مناسب برسد، روی حرارت هم می زنیم. تقریبا مدت زمان غلیظ شدن کرم بیش از 5 دقیقه طول نمی‌کشد،. پس از هم زدن کرم چشم برندارید و مرتب و آهسته آن را هم بزنید.

4. وقتی به غلظت لازم رسید، حرارت را خاموش می کنیم و کرم کاستارد آماده شده را در قالب چرب شده یا ظرف مور نظر می ریزیم و به همین سادگی یک دسر خوشمزه و فوری خواهید داشت که طعم فوق‌ العاده ‌ای دارد. امیدواریم از خوردن این کرم کاستارد خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه کرم کاستارد شکلاتی

برای تهیه کرم کاستارد شکلاتی، در همان ابتدای کار و قبل از اضافه‌ کردن شیر، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به مواد خشک اضافه می کنیم و بعد بقیه مراحل را ادامه می دهیم.توجه داشته باشید که در تهیه کرم کاستارد شکلاتی اگر کرم کاستارد بیش از حد سفت شد، موقع هم زدن روی حرارت با اضافه ‌کردن کمی شیر داغ، غلظت آن را تغییر دهید.

نکات درست کردن کرم کاستارد

اگر می‌خواهید کرم کاستارد سفتی داشته باشید، به طوری‌ که بتوان آن را با چاقو برید، موقع اضافه کردن مواد، باید 1 لیوان شیر داخل کرم کاستارد بریزید ولی برای تهیه کاستارد روان یا مایع مانند، میزان شیر را 3 لیوان در نظر بگیرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کرم کاستارد , کرم کاستارد , کاستارد , طرز تهیه کرم , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 8 تير 1398
.

طرز تهیه کیک شربتی باقلوا

کیک باقلوا ، طرز تهیه و درست کردن کیک شربتی باقلوا با شهد مخصوص گلاب به صورت خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور تهیه کیک شربتی باقلوا مرحله به مرحله

کیک باقلوا یک نوع کیک شربتی فوق العاده خوشمزه و خاص می باشد. پخت این کیک در ایران، ترکیه، روسیه و برخی کشورهای عربی بسیار رایج است. کیک باقلوا یک نوع کیک عربی می باشد و همانند کیک اسفنجی بافتی نرم و منسجم دارد و بعد از پخت روی آن شهد گلاب می ریزند. البته ناگفته در برخی از دستور العمل های پخت کیک باقلوا از مواد میانی نظیر گردو و پوسته خرد شده هم استفاده می کنند.

اگر شما هم مثل من از درست کردن کیک خامه ای و کیک شکلاتی خسته شده اید، من به شما کیک شربتی باقلوا را پیشنهاد می کنیم. طعم و مزه این کیک واقعا عالی می باشد و شما می توانید آن را به عنوان صبحانه و یا حتی یک عصرانه خوب و مقوی در کنار چایی سرو کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک باقلوا آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی های بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک شربتی باقلوا را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی بتوانید کیک شربتی خوشمزه و مجلسی باقلوا را به صورت مرحله به مرحله در خانه درست کنید.

مواد لازم کیک باقلوا شربتی
آرد سفید قنادی 2لیوان
شکر 1 لیوان
ماست  1 لیوان
روغن مایع 1 لیوان سر خالی
تخم مرغ 4 عدد
پودر هل یک چهارم قاشق چایخوری
پگینک پودر 2 قاشق چایخوری
مراحل تهیه و پخت کیک شربتی باقلوا

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه تخم مرغ ها را در یک ظرف مناسب می شکنیم و به همراه شکر به مدت 4 دقیقه هم می زنیم تا حجیم تر شود. توجه کنید اگر شکرتان دانه ریز نیست بهتر است آن را آسیاب کنید. فقط مواظب باشید شکر نباید پودری شود.

2. سپس پودر هل را اضافه می کنیم و بعد روغن مایع را به صورت کم کم می ریزیم تا به خورد مواد برود. در ادامه ماست را اضافه می کنیم و مواد را به مدت چند ثانیه در حد اینکه باهم مخلوط شود هم می زنیم. توجه کنید حتما ماست شیرین باشد، چون اگر ماست تان ترش باشد می پرد.

3. در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را که از قبل باهم مخلوط کردیم و الک کردیم را در چند مرحله اضافه می کنیم و با لیسک به صورت مرتب هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود. توجه کنید باید با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا پف کیک نخوابد. علاوه بر این هم زدن زیادی کیک موجب از بین رفتن پف کیک خواهد شد.

4. بعد از آماده کردن مایه کیک، حالا باید قالبی را که برای پخت این کیک در نظر گرفته ایم چرب کنیم. برای این کیک من از قالب بیست در بیست و پنج استفاده کردم و کف آن کاغذ روغنی انداختم.

5. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و بعد آن را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم و صبر می کنیم تا کیک به خوبی بپزد. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

6. این کیک تقریبا در عرض 30 الی 35 دقیقه به طور کامل پخته می شود. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال را داخل کیک فرو ببرید. اگر چوب خلال تمییز بیرون آمد، کیک به طور کامل پخته شده است.

7. بعد از اینکه کیک به طور کامل پخته شد، آن را از فر بیرون می آوریم و پس از کمی خنک شدن، شربت آماده شده مخصوص کیک باقلوا را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا شربت به خورد کیک برود. امیدواریم از خوردن این کیک شربتی باقلوا لذت ببرید.

مواد لازم شربت باقلوا
آب 1 لیوان
شکر 1 لیوان
گلاب  یک چهارم لیوان
زعفران  یک قاشق چایخوری
مراحل تهیه شربت مخصوص کیک باقلوا

1. برای درست کردن شربت، همه مواد شربت را باهم مخلوط می کنیم و بعدش روی حرارت قرار می دهیم تا شربت به مدت 5 دقیقه روی حرارت بجوشد. سپس حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا شربت کمی خنک شود.

2. حالا شربت خنک شده را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا شربت به طور کامل به خورد کیک برود. توجه کنید اگر شربت گرم باشد، کیک خمیر می شود و اگر زیاد سرد باشد، شربت به خورد کیک نمی رود.

نکات پخت کیک شربتی باقلوا

کیک نارگیلی باقلوا

در صورت تمایل برای درست کردن کیک باقلوا به صورت نارگیلی می توانید پودر نارگیل را به مواد کیک اضافه کنید تا در این صورت کیک باقلوای نارگیلی داشته باشد.

منبع : baronak.com/6421-cake-baghlava/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کیک شربتی , طرز تهیه کیک باقلوا , کیک شربتی باقلوا , آموزش شیرینی پزی , طرز تهیه کیک ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 7 تير 1398
.

طرز تهیه سالاد قارچ

سالاد قارچ و مرغ خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله , سالاد قارچ با سس مایونز مخصوص
دستور تهیه سالاد قارچ و مرغ مرحله به مرحله

سالاد قارچ و مرغ جزو سالاد های خوشمزه و پرطرفدار است. با اینکه سالاد یک نوع پیش غذا محسوب می شود، اما سالاد قارچ و مرغ بخاطر داشتن مرغ، قارچ و ذرت بسیار مقوی می باشد و می توان آن را برای یک وعده غذایی سبک هم سرو کرد.

امروزه برخی از بانوان خوش سلیفه ایرانی با قارچ غذاهای متنوع و خوشمزه زیادی از جمله قارچ سوخاری، سوپ قارچ، خورش قارچ، املت قارچ و ... درست می کنند. سالاد قارچ و مرغ مانند سالاد الویه از جمله سالاد های خوشمزه ای است که همه افراد در همه سنین آن را دوست دارند.

به هر حال اگر با طرز تهیه سالاد قارچ و مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سالاد قارچ و مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سالاد خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم سالاد قارچ و مرغ
سینه مرغ 1 عدد
پیاز  2 عدد
آب مرغ  3 قاشق غذاخوری
قارچ  نیم کیلو
فلفل دلمه ای 4 عدد
کنسرو ذرت  4 قاشق غذاخوری
سس مایونز  به مقدار لازم
نمک  به مقدار لازم
زرشک برای تزئین به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد قارچ و مرغ

1. برای درست کردن سالاد قارچ و مرغ، ابتدا سینه مرغ را در قابلمه ای همراه با آب روی حرارت می گذاریم تا خوب بپزد. برای مزه دار کردن مرغ، یک عدد پیاز راخلالی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

2. بعد از اینکه مرغ کاملا پخته شد، صبر می کنیم تا خنک شود. بعد با چاقو یا قیچی آشپزخانه مرغ را به تکه های کوچک خرد می کنیم. می توانید مرغ را با دست به صورت ریش ریش هم خرد کنید.

3. سپس قارچ ها را تمیز می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به مدت 10 دقیقه همراه با آب در قابلمه ای می ریزیم تا قارچ ها بپزد و نرم شود، بعد آبکش می کنیم.

4. در ادامه اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنیم، ابتدا آن را 20 دقیقه در آب جوش می جوشانیم، بعد استفاده می کنیم. سپس فلفل دلمه ای ها را هم به شکل خلالی یا نگینی بزرگ خرد می کنیم.

5. حالا در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و فلفل دلمه ای ها را کامل در روغن تفت می دهیم. بعد از تفت دادن فلفل، قارچ آبپز شده، ذرت و مرغ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به مقدار لازم نمک می ریزیم و همه ی مواد را کامل هم می زنیم و حدود 10 دقیقه تفت می دهیم.

6. در ادامه به مقدار لازم سس مایونز را همراه با آب مرغ مخلوط می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا همه ی مواد به سس آغشته شود.

7. در انتها برای درست کردن پیاز داغ و زرشک ابتدا یک عدد پیاز را خلالی خرد کرده و با مقداری روغن در تابه سرخ می کنیم تا طلایی شود. بعد مقداری زرشک به پیاز داغ می ریزیم و 2 دقیقه تفت می دهیم تا زرشک ها هم سرخ بشود.

8. حالا سالاد آماده شده را در دیس می کشیم و با پیاز داغ و زرشک تزیین می کنیم و سالاد را در یخچال می گذاریم تا خنک شود، بعد از خنک شدن سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد قارچ و مرغ خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/6403-salad-garch/



:: برچسب‌ها: سالاد قارچ , طرز تهیه سالاد قارچ , سالاد قارچ و مرغ , طرز تهیه سالاد قارچ و مرغ , طرز تهیه سالاد , آموزش اشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 7 تير 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی