به وبلاگ سایت مطالب جالب و زیبا در مورد آشپزی و بیوگرافی بازیگران و تعبیر خواب خوش آمدید

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طرز تهیه کتلت نخود

کتلت نخود ، طرز تهیه و پخت کتلت نخود خوشمزه و مجلسی در منزل ، kotlet nokhod
دستور پخت کلت نخود مجلسی

کتلت نخود یکی دیگر از کتلت های جدید و خوشمزه ای است که به راحتی می توان آن را درست کرد. اگر از غذاها و کتلت های تکراری خسته شدید، می توانید کتلت نخود را امتحان کنید. کتلت نخود را می توان با گوشت هم درست کرد و هم با پیازچه و سبزیجات مختلف که بسیار خوشمزه و لذیذ می شود.

کتلت ها و کوکوها را می توان هم به عنوان پیش غذا سرو کرد، هم برای یک وعده شام سبک درست کرد. از انواع کتلت ها می توان کتلت لپه، کتلت گوشت، کتلت مرغ را نام برد. به هر حال اگر با طرز تهیه کتلت نخود آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجله اینترنتی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کتلت نخود را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی این کتلت نخود خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کتلت نخود
گوشت چرخ کرده 250 گرم
نخود 1 فنجان
لپه 1 فنجان
تخم مرغ 3 عدد
پیاز رنده شده 1 عدد
آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوری
پیازچه خورد شده 3 قاشق غذاخوری
روغن به مقدار لازم
نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت کتلت نخود

1. برای درست کردن کتلت، ابتدا نخود و لپه را از شب قبل خیس می کنیم. بعد آبکش می کنیم و با آب خوب می شوییم تا بوی آن برطرف شود.

2. سپس نخود و لپه خیس شده را در میکسر یا غذاساز میکس می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. پیاز را هم رنده می کنیم و همراه با گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد سوخاری، پیازچه، نمک، فلفل و زرد چوبه به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

3. بعد از اینکه مواد به خوبی با هم مخلوط شد، در یک تابه مقداری روغن را داغ می کنیم و از مواد کتلت به اندازه یک قاشق برداشته و در کف دستمان صاف می کنیم و در تابه سرخ می کنیم. حرارت را هم کم می کنیم تا کتلت ها کاملا مغز پخت شود.

4. بعد از سرخ شدن یک طرف کتلت، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. همه مواد کتلت را به این ترتیب سرخ می کنیم و در ظرف می چینیم و با خیار شور و گوجه تزیین می کنیم.

نکات درست کردن کتلت نخود

دقت کنید که مایع کتلت نباید شل باشد تا بتوانید خوب توی دست فرم بدهید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کتلت , آموزش آشپزی , کتلت نخود , دستور پخت کتلت نخود ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 27 مرداد 1398
.

طرز تهیه سوپ لوبیا سفید

سوپ لوبیا سفید ، طرز تهیه و درست کردن سوپ لوبیا سفید خوشمزه و مجلسی در منزل ، soap-loobia-sefid
دستور پخت سوپ لوبیا سفید برای 4 تا 5 نفر

سوپ لوبیا سفید از جمله سوپ های خوشمزه و متفاوتی است که با آسانی قابل تهیه است. این سوپ یک غذای سبک اما کامل است و برای وعده نهار و شام سرو می شود و سوپ لوبیا سفید ایتالیایی از مشهورترین سوپ های جهان می باشد.

نکته جالب توجه این سوپ این است که به غیر از سوپ مخصوص کودک، این سوپ را هم می توان برای کودکان بالای هشت ماه درست کرد که بسیار مقوی است. فقط برای هضم کودکان می توانید سوپ را له یا میکس کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ لوبیا سفید آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سوپ لوبیا سفید را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش آشپزی آسان، به راحتی این سوپ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سوپ لوبیا سفید 4 تا 5 نفر
گوشت 200 گرم
لوبیا سفید ۳ قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد متوسط
کره یک قاشق مرباخوری
هویج 1 عدد
کدو سبز 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
سیر 1 حبه
ساقه کرفس کوچک 1 عدد
رشته سوپ 1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
نعنا در صورت تمایل 1 قاشق چای خوری
مراحل تهیه و پخت سوپ لوبیا سفید

1. برای شروع پخت، ابتدا لوبیا را چند ساعت قبل خیس می کنیم و با مقداری آب می گذاریم تا پخته شود. سپس در یک قابلمه مناسب گوشت را یک یا دوتکه کرده و پیاز نگینی خرد شده و کره را اضافه می کنیم. قابلمه را روی گاز می گذاریم و با شعله خیلی ملایم تفت می دهیم تا گوشت کمی تغییر رنگ دهد.

2. بعد پوست گوجه فرنگی را گرفته و رنده می کنیم و به قابلمه می ریزیم و دوباره تفت می دهیم. یک حبه سیر و مقداری هم زردچوبه را به قابلمه اضافه می کنیم. یک لیوان آب می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت با حرارت ملایم کامل بپزد.

3. در ادامه ساقه کرفس، هویج و کدو را جداگانه به صورت نگینی خرد می کنیم و هر کدام را جداگانه بخارپز می کنیم و بعد از اینکه گوشت پخته شد، لوبیا سفید، هویج، کرفس و کدوی پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

4. اگر آب سوپ کم بود، به اندازه کافی آب می ریزیم و نمک غذا را چک می کنیم. بعد درب قابلمه را می گذاریم تا همه مواد با هم خوب مخلوط شوند و سوپ کاملا جا بیفتد.

5. در آخر، بعد از اینکه مواد سوپ پخته شد، رشته سوپ را بهش اضافه می کنیم و بعد از پنج دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و جعفری خرد شده و نعنا را روی سوپ می ریزیم تا با بخار داخل قابلمه، جعفری و نعنا بخارپز شود.

6. حالا سوپ آماده شده را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ لوبیا سفید خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن سوپ لوبیا سفید

توجه داشته باشید اگر می خواهید داخل سوپ سبزیجات اضافه کنید، همیشه سبزیجاتی مانند هویج و کدو سبز و...را از قبل بخار پز یا آب پز کنید و در آخر بریزید. چون گوشت زمان زیادی برای پخت می برد و تا این مدت سبزیجان له می شود.

برای مصرف کودکان می توانید سوپ را له کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : یک شنبه 27 مرداد 1398
.

طرز تهیه سالاد عدس

سالاد عدس ، طرز تهیه و درست کردن سالاد عدس آموزش کامل ، salad-adas
دستور تهیه سالاد عدس در منزل

سالاد عدس یک سالاد فوق العاده خوشمزه و متفاوت است که بخاطر داشتن عدس، یک سالاد مقوی محسوب می شود. برای کسانی که از غذاهای چرب پرهیز دارند و دنبال سالاد یا غذاهای سالم و کم چرب هستن، سالاد عدس فوق العاده است. به هر حال اگر با طرز تهیه سالاد عدس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سالاد عدس را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی این سالاد عدس خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس
طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس
سالاد اندونزی همانند سالاد ماکارونی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین ...
مواد لازم سالاد عدس
عدس پخته یک سوم پیمانه
سیر نصف یک حبه
خیار بزرگ ۱ عدد
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
پیاز قرمز ۱ عدد
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون فرابکر ۲ قاشق مرباخوری
سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
سس خردل ۱ قاشق مرباخوری
مراحل تهیه سالاد عدس

1. برای شروع، ابتدا عدس را حدود دو ساعتی خیس می کنیم و بعد با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. 2. در این فاصله خیار، فلفل دلمه، پیاز، سیر و جعفری را به شکل نگینی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. 3. بعد از اینکه عدس پخته شد، آن را آبکش می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم و مواد خرد شده را هم به عدس اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. 4. سپس روغن، سرکه بالزامیک و سس خردل را با هم مخلوط کرده و به مواد بالا اضافه می کنیم و مقداری هم نمک و فلفل می ریزیم.

طرز تهیه سالاد الویه قالبی
طرز تهیه سالاد الویه قالبی
سالاد الویه از سالاد های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که پیر و جوان ...
نکات درست کردن سالاد عدس

اگر تمایل دارید پروتئین بیشتری به این سالاد اضافه کنید، میتوانید ۶۰ گرم پنیر کم چرب را خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. منبع : baronak.com/7356-salad-adas/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 26 مرداد 1398
.

طرز تهیه بستنی هلویی

بستنی هلویی ، طرز تهیه و درست کردن بستنی هلویی خوشمزه و مخصوص در منزل ، bastani-holoi
دستور تهیه بستنی یخی و میوه ای هلو

بستنی هلو جزو بستنی های خوشمزه و عالی است که بسیار هم پرطرفدار است. برای کسانی که عاشق هلو هستند، بستنی هلویی پیشنهاد بسیار خوبی است تا از طعم بی نظیر هلو لذت ببرند. همانطور که می دانید هلو جزو میوه های خوش عطر و خوش طعم است که می توان از آن انواع دسرها را درست کرد. مانند دسر هلو، بستنی هلو و ژله هلو.

به هر حال اگر با طرز تهیه بستنی هلو آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه دسر بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این بستنی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این بستنی هلوی خانگی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم بستنی هلو
خامه صبحانه ۲ بسته
هلو رسیده ۵ عدد
شکر یک و نیم استکان
مراحل تهیه بستنی هلو

1. برای درست کردن این بستنی، ابتدا هلوها را پوست می گیریم و به شکل مکعبی خرد می کنیم و حدود نیم ساعتی در فریزر می گذاریم تا کمی منجمد شود.

2. بعد از یخ زدن هلوها، آنها را از فریزر در می آوریم و به همراه شکر و خامه در میکسر يا غذاساز می ریزیم و خوب میکس می کنیم تا کاملا پوره شود.

3. بعد از میکس کردن، آن را در ظرف فلزی می ریزیم و دوباره حدود 1 ساعت در فریزر می گذاریم تا کمی یخ ببندد. بعد از 1 ساعت از فریزر درمی آوریم و با چنگال هم می زنیم و دوباره در فریزر می گزاریم.

4. این کار را 4 بار تکرار می کنیم تا بستنی کامل یخ ببندد و آماده شود. بعد از آماده شدن بستنی آن را در ظرف بستنی خوری می ریزیم و با تکه های هلو تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این بستنی هلوی خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن بستنی هلو

در صورت شیرین بودن هلو می توانید نصف استکان شکر یا عسل استفاده کنید تا بستنی شما زیاد شیرین نشود. همچنین می توانید از ۱ استکان ماست خامه ای هم در مواد بستنی استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه بستنی , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 25 مرداد 1398
.

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

خوراک لوبیا سبز ، طرز تهیه و پخت خوراک لوبیا سبز خوشمزه و مجلسی مخصوص در منزل برای مهمانی ، khorak-loobia-sabz
دستور پخت خوراک لوبیا سبز مخصوص مرحله به مرحله در منزل

خوراک لوبیا سبز یک غذای خوشمزه و عالی است که به راحتی قابل تهیه است. این خوراک خوشمزه را می توان هم به عنوان یک غذای سبک سرو کرد، هم به عنوان خورش همراه با برنج کته یا آبکش میل کرد. لوبیا سبز جزو سبزیجات مقوی و خوشمزه است که می توان از آن در غذاهای مختلفی استفاده کرد. مانند کوکوی لوبیا سبز، خوراک لوبیا سبز و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی با عکس بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی این خوراک خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله تهیه کنید.

مواد لازم خوراک لوبیا سبز 4 نفر
گوشت خورشتی  400 گرم
پیاز  1 عدد
لوبیا سبز 300 گرم
هویج 2 عدد
سیب زمینی  2 عدد
گوجه فرنگی  2 عدد
رب گوجه فرنگی  2 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه و فلفل  به میزان لازم
چوب دارچین  یک تکه کوچک
مراحل تهیه و پخت خوراک لوبیا سبز

1. برای درست کردن خوراک لوبیا سبز خوشمزه، اول پیاز را نگینی خرد می کنیم و در قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سرخ شود. وقتی طلایی شد، گوشت را اضافه کرده و باز تفت می دهیم. مقداری هم نمک، زردچوبه و فلفل به گوشت می زنیم.

2. سپس گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و همراه با رب به گوشت اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ رب باز شود.

3. بعد لوبیا سبز را بعد از خرد کردن، چند دقیقه در تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. هویج ها را هم حلقه ای خرد می کنیم و به همراه لوبیا تفت داده شده به قابلمه گوشت اضافه می کنیم.

4. یک یا دو لیوان هم آب جوش به قابلمه می ریزیم و حدود نیم ساعت الی 45 دقیقه صبر می کنیم تا مواد با حرارت ملایم پخته شود. برای عطر و طعم بهتر غذا می توانید یک تکه دارچین به آن اضافه می کنیم.

5. در انتهای پخت سیب زمینی ها را هم مکعبی خرد می کنیم و به قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا سیب زمینی ها پخته و غذا خوب لعاب بیندازد.

غذای آماده شده را در ظرف می کشیم و همرا با نان یا به عنوان خورش در کنار برنج سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک خوشمزه لوبیا سبز لذت ببرید.

source : chideman_sofre



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه خوراک , خوراک لوبیا سبز , دستور پخت خوراک لوبیا سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1398
.

طرز تهیه مرغ شکم پر

مرغ شکم پر ، طرز تهیه و دستور پخت مرغ شکم پر خوشمزه و مجلسی مخصوص در منزل ، morgh shekam por
دستور تهیه مرغ شکم پر خانگی خوشمزه با فر و بدون فر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که در تمام نقاط کشور جزو غذاهای معروف و پرطرفدار می باشد. مرغ شکم پر را می توان با مواد و روش های مختلف طبخ کرد. برای مثال می توانید آن را در فر درست کنید و هم بدون فر در قابلمه و یا در دیگ و یا مایکروفر که در هر حالت اگر به روش اصولی و صحیح طبخ شود، خوشمزه می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه مرغ شکم پر آشنایی ندارید، ما در این آموزش بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این مرغ شکم پر خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم مرغ شکم پر
مرغ درسته 1 عدد
نمک  1 پیمانه
کاغذ آلومینیومی به میزان لازم
آب لیمو ترش  نصف فنجان
زعفران دم کرده  
مواد لازم داخل شکم مرغ
گردو  2 قاشق غذاخوری
گشنیز خرد شده  2 قاشق غذاخوری
رب انار ۳ قاشق غذاخوری
پیاز داغ  2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای خلالی شده  1 عدد
مراحل تهیه و پخت مرغ شکم پر

1. برای شروع، ابتدا مرغ را بدون اینکه پوستش را بگیریم، خوب می شوییم و داخل آن را تمیز می کنیم. مخصوصا داخل ستون فقرات را کامل تمیز می کنیم تا مرغ بعد از پخت، بوی نامطبوعی نداشته باشد.

2. سپس آب لیمو، زعفران، نمک، فلفل و آویشن را با هم مخلوط می کنیم و روی مرغ می ریزیم تا مرغ ما طعم دار شود. مرغ را حدود یک ساعتی کنار می گذاریم تا طعم ادویه ها را بگیرد و حسابی مزه دار شود.

3. بعد از یک ساعت، در یک ظرف پیاز داغ، گردو، گشنیز، فلفل دلمه ای و رب انار را مخلوط می کنیم و داخل شکم مرغ می ریزیم و بعد شکمش را می دوزیم و پاهای مرغ را هم با یک تکه نخ به هم می بندیم تا موقع پخت باز نشود.

4. حالا مرغ را داخل فویل یا کاغذ آلمینیومی می پیچیم. به طوری که فویل تمام قسمت های مرغ را بپوشاند. سپس یک قابلمه مناسب برمی داریم و کف آن نصف پیمانه نمک می ریزیم.

5. در انتها مرغ فویل پیچ شده را در قابلمه می گذاریم و مجددا روی آن نصف پیمانه نمک می ریزیم. دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را به مدت 2 ساعت روی حرارت کم قرار می دهیم تا کاملا پخته شود. قابلمه دراین حالت مانند فرعمل می کند.

6. بعد از پخته شدن مرغ، در یک تابه مقداری روغن را داغ می کنیم و مرغ را به آرامی از فویل در می آوریم و در تابه سرخ می کنیم. یک طرف مرغ که پایین هست کامل سرخ می شود، بعد می توانید به آرامی طرف دیگر را هم بر گردانید تا سرخ شود.

7. مرغ سرخ شده را در دیس می کشیم و و با زیتون و جعفری و ریحان تزیین کرده و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این مرغ شکم پر خوشمزه و مجلسی با سس کچاپ یا هر سس دیگری که دوست داشتید لذت ببرید.

نکات پخت مرغ شکم پر

مرغ شکم پر در فر

برای راحتی کار شما می توانید مرغ شکم پر را در فر درست کنید. برای این کار مرغ شکم پر آماده شده را به مدت 2 ساعت داخل فر می گذاریم تا به طور کامل بپزد.



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه مرغ شکم پر , مرغ شکم پر خانگی خوشمزه , دستور پخت مرغ شکم پر ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1398
.

طرز تهیه شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن شیرینی نخودچی خوشمزه و مجلسی در منزل ، shirini-nokhodchi
دستور تهیه شیرینی نخودچی در فر و مایکروفر مرحله به مرحله

شیرینی نخودچی همانند شیرینی برنجی از شیرینی های خوشمزه و خوش طعم قزوینی می باشد. جالب است بدانید بسیاری از بانوان خوش ذوق ایرانی، این شیرینی خوشمزه و ترد را برای عید نوروز درست می کنند و شاید برای همین است که با دیدن و یا شنیدن اسم شیرینی نخودچی یاد عید نوروز می افتیم.

توجه کنید اگر می خواهید شیرینی نخودچی خوشمزه و عالی درست کنید باید حتما از آرد نخودچی اعلا و با کیفیت و لطیف استفاده کنید. در این صورت اگر مطابق آموزش گفته شده در این مقاله آموزشی بارونک عمل کنید، شیرینی های نخودچی شما همانند شیرینی های بازاری، بسیار خوشمزه و خوش طعم خواهد شد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی نخودچی آشنایی ندارید، ما در این دستور شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شیرینی نخودچی را آماده کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید این شیرینی خوشمزه را به صورت سریع و خانگی و مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم شیرینی نخودچی
آرد نخودچی اعلا 500 گرم - 4 لیوان فرانسوی پر سر صاف + یک چهارم لیوان
پودر قند الک شده 250 گرم - 2 لیوان فرانسوی سرخالی
روغن جامد 250 گرم - 1 لیوان فرانسوی پر
پودر هل 1 قاشق چایخوری استاندارد
نکات قبل از پخت شیرینی نخودچی

من همیشه برای شیرینی نخودچی از مقدار آرد نخودچی گفته شده 6 قاشق غذاخوری برمی داریم و به جای آن آرد سفید اضافه می کنم. بعد هر دو آرد را باهم مخلوط می کنم و سه بار الک می کنم.

همچنین توجه کنید به جای روغن جامد می توانید از کره یا مارگارین استفاده کنید. برای این کار به ازای هر 100 گرم روغن جامد باید 120 گرم کره جایگزین کنید.

مراحل تهیه و پخت شیرینی نخودچی

1. برای درست کردن شیرینی نخودچی خوشمزه در منزل، ابتدا در یک ظرف پودر قند و روغن جامد را مخلوط می کنیم و با دور تند همزن هم می زنیم تا یکدست شود. در اواسط کار پودر هل را هم می زنیم و هم زدن را ادامه می دهیم.

2. سپس آرد را به آرامی اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. وقتی که همه آرد به خورد خمیر رفت، ورز می دهیم تا خمیر لطیف و نرمی داشته باشیم.

توجه کنید باید به اندازه ای ورز بدهید که وقتی مقداری از خمیر را با دست گلوله می کنیم، کاملا صاف و بدون ترک باشد. از ورز دادن زیادی خودداری کنید، چون که این کار موجب روغن انداختن خمیر می شود و شیرینی در فر خشک و ترکدار می شود.

3. حالا بر روی خمیر نایلون می کشیم و آن را به مدت یک شب در جای خنک قرار می دهیم تا خمیر خودش را بگیرد.

4. بعد از اینکه خمیر را استراحت دادید، بر روی سطح کار خود کمی آرد می پاشیم و خمیر را کم کم به ضخامت یک ساتی متر باز می کنیم و شروع به کاتر زدن می کنیم و خمیرهای کاتر زده شده را داخل سینی فر می چینیم. برای بهتر شدن نتیجه کار بعد از هر بار کاتر زدن، کاتر را در آرد سفید بزنید.

توجه کنید نباید از سینی لعابی فر استفاده کنید، چون با این سینی زیر شیرینی ها می سوزد و تیره رنگ می شود. سینی هم نیاز به چرب کردن ندارد. فر را هم با دمای 160 درجه سانتی گراد از 15 دقیقه قبل روشن می کنیم تا گرم شود.

5. حالا سینی حاوی شیرینی های نخودچی را داخل فر گرم شده با دمای 160 درجه و به مدت 20 دقیقه می گذاریم تا شیرینی ها بپزد. مواظب باشید شیرینی ها نسوزد و تغییر رنگ ندهند.

بعد از اینکه شیرینی ها به خوبی پخت، سینی را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کاملا خنک شود. سپس شیرینی ها را از سینی جدا می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های نخودچی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی نخودچی

نگهداری

در صوتری که شیرینی نخودچی را با استفاده از روغن جامد یا روغن صاف قنادی درست کرده باشید ماندگاری این شیرینی زیاد است و شما می توانید این شیرینی را در ظرف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

منبع : baronak.com/7276-shirini-nokhodchi/



:: برچسب‌ها: طرز تهیه شیرینی , شیرینی نخودچی , طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : پنج شنبه 24 مرداد 1398
.

طرز تهیه خوراک کلم بروکلی

خوراک کلم بروکلی ، طرز تهیه و پخت خوراک کلم بروکلی خوشمزه و مجلسی با مرغ و سیب زمینی در منزل ، khorak-kalam-brokli
دستور تهیه خوراک کلم بروکلی و مرغ خوشمزه در خانه

خوراک کلم بروکلی و مرغ از غذاهای خوشمزه و خوش طعمی است که به آسانی تهیه می شود. این خوراک خوشمزه برای کسانی که از غذاهای تکراری و سنگین خسته شدند، پیشنهاد خوبی است. همچنین برای کسانی که از غذاهای چرب پرهیز دارند، یک غذای رژیمی محسوب می شود.

برخی افراد خوراک بروکلی و مرغ را تحت عنوان خورش بروکلی و مرغ درست می کنند و همراه با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک بروکلی و مرغ با سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه خوراک بروکلی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی به راحتی این خوراک خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

توجه کنید با مواد لازم گفته شده می توانید برای 2 نفر خوراک کلم بروکلی درست کنید. در صورتی که می خواهید برای 4 نفر یا 6 نفر خوراک کلم بروکلی درست کنید، می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم برای خوراک کلم بروکلی 2 نفر
سینه مرغ 1 عدد
کلم بروکلی  200 گرم
سیب زمینی  2 عدد
پیاز قرمز  1 عدد
سیر 3 حبه
روغن زیتون  2 قاشق غذاخوری
مغز گردو  4 عدد
نمک، فلفل و آویشن  به میزان لازم
زرشک  یک سوم فنجان
مراحل تهیه و پخت خوراک کلم بروکلی

1. برای شروع، ابتدا فر را از قبل روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا گرم شود. سپس سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به تکه های کوچک خرد می کنیم.

2. سیب زمینی های خرد شده را در ظرفی می چینیم و مقداری نمک، فلفل و یک قاشق هم روغن زیتون روی آنها اسپری می کنیم تا سیب زمینی ها خوب مزه دار شود. بعد ظرف سیب زمینی را به مدت 15 دقیقه درون فر می گذاریم.

3. کلم بروکلی و سینه ی مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم. پیاز را هم خلالی خرد کرده و سیر را هم کاملا له می کنیم و کنار می گذاریم.

4. حالا در یک تابه 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون می ریزیم و پیاز خلال شده و سیر را در روغن زیتون کمی تفت داده و کلم بروکلی و مرغ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

5. سپس مقداری نمک، فلفل، آویشن و گردو اضافه می کنیم و بعد از اینکه مواد داخل تابه را تفت دادیم، یک دوم لیوان آب می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا با حرارت ملایم مرغ و بروکلی بپزد.

6. بعد از پختن مرغ و کشیده شن آب تابه، سیب زمینی های پخته شده در فر را به مواد تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. خوراک آماده شده را در ظرف سرو می کشیم و با زرشک تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک خوشمزه بروکلی و مرغ با سیب زمینی لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: خوراک , طرز تهیه خوراک , طرز تهیه خوراک کلم بروکلی , دستور پخت خوراک کلم بروکلی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 23 مرداد 1398
.

طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

قارچ پلو با گوشت چرخ کرده ، طرز تهیه و پخت قارچ پلو با گوشت چرخ کرده به صورت خوشمزه در منزل و مرحله به مرحله
دستور تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده در منزل

قارچ پلو با گوشت چرخ کرده از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که به راحتی در منزل قابل تهیه است. این پلو بسیار پرطرفدار است، مخصوصا برای کسانی که عطر و طعم قارچ را دوست دارند، پیشنهاد خوبی است. قارچ پلو را می توان به دو روش دیگر هم درست کرد. از جمله قارچ پلو با مرغ، قارچ پلو با گوشت.

به هر حال اگر با طرز تهیه قارچ پلو با گوشت چرخ کرده آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه قارچ پلو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این قارچ پلوی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم قارچ پلو 4 نفر
برنج 4 پیمانه
گوشت چرخ کرده  200 گرم
قارچ  5 تا 6 عدد
هویج  1 عدد
پیاز 1 عدد
روغن  به میزان لازم
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
پودر سیر و ادویه کاری  به میزان لازم
رب گوجه فرنگی  1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و پخت قارچ پلو با گوشت چرخ کرده

1. برای درست کردن قارچ پلو با گوشت چرخ کرده ابتدا، برنج را چند ساعت قبل با آب ملایم خیس می کنیم. در این فاصله گوشت چرخ شده را با نصف پیاز رنده شده مخلوط می کنیم. کمی نمک و فلفل و زردچوبه هم اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم و کنار می گذاریم.

2. بعد نصف دیگر پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس هویج را هم پوست می گیریم و مکعبی کوچک خرد می کنیم و به پیاز تفت داده شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

3. وقتی هویج ها کمی نرم شد، کمی نمک و زردچوبه و یک قاشق رب به تابه اضافه می کنیم و یک یا دو لیوان آب می ریزیم و صبر می کنیم تا به جوش بیاید.

4. حالا با گوشت ورز داده شده، کوفته قلقلی های کوچکی درست می کنیم و به مواد تابه که در حال جوشیدن است، اضافه می کنیم. البته می توان کوفته قلقلی ها را در روغن داغ سرخ کنیم.

5. در ادامه قارچ ها را می شوییم و با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت می دهیم. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها یک قاشق آبلیمو به قارچ ها اضافه کنید.

6. بعد از اینکه قلقلی ها پخته شد و آب مواد داخل تابه کشیده شد، قارچ های تفت داده شده را هم به مواد اضافه می کنیم و نمک، فلفل، پودر سیر و ادویه مواد را اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم.

7. حالا برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن، وقتی برنج نرم شد، آن را آبکش می کنیم. بعد کف قابلمه را با کمی روغن چرب می کنیم و به دلخواه ته دیگ نان یا سیب زمینی  می چینیم.

8. در انتها یک لایه برنج و یک لایه از مواد آماده شده در قابلمه می ریزیم و به همین ترتیب همه برنج و مواد را داخل قابلمه می ریزیم. بعد دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را روی حرارت کم قرار می دهیم تا قارچ پلوی ما به خوبی دم بکشد.

9. بعد از دم کشیدن قارچ پلو آن را در دیس می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این قارچ پلوی خوشمزه با گوشت قلقلی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/7241-gharch-polo-ba-gosht-charkh-karde/



:: برچسب‌ها: آموزش آشپزی , طرز تهیه برنج , قارچ پلو , طرز تهیه قارچ پلو , قارچ پلو با گوشت , قارچ پلو با گوشت چرخ کرده ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 23 مرداد 1398
.

طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی ، دستور پخت عدسی خوشمزه و مجلسی در منزل برای 2 تا 4 نفر ، adasi
دستور تهیه عدسی لعاب دار خانگی مرحله به مرحله

عدسی یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که به راحتی قابل تهیه است. کسانی که از غذاهای گوشتی پرهیز دارند و دنبال غذاهای گیاهی هستند عدسی یک غذای عالی و مقوی است. عدسی را به عنوان صبحانه یا میان وعده هم سرو می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه عدسی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه عدسی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این عدسی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم برای تهیه عدسی
عدس  یک پیمانه
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد
نمک و زردچوبه به میزان لازم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت عدسی

1. برای درست کردن عدسی، ابتدا عدس را پاک می کنیم و با آب ولرم خوب می شوییم و حدود یک ربع با آب سرد خیس می کنیم. بعد از یک ربع، آب عدس را عوض می کنیم و با مقداری آب سرد روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و پخته شود.

2. بعد پیاز را نگینی خرد می کنیم و با کمی روغن در تابه تفت می دهیم. کمی هم نمک و زرد چوبه اضافه می کنیم. سپس سیب زمینی را هم نگینی خرد کرده و به تابه پیاز می ریزیم و تفت می دهیم تا سیب زمینی ها نرم شوند.

3. در ادامه ۱عدد گوجه فرنگی متوسط را پوست می گیریم و ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. وقتی همه مواد خوب تفت خورد، نمک، فلفل و رب را هم می ریزیم و حرارت را خاموش می کنیم.

4. در انتها وقتی عدس به خوبی پخته شد، مواد آماده شده را به عدس در حال جوش اضافه می کنیم و حرارت را خیلی کم می کنیم تا عدسی خوب جا بیفتد.

5. بعد از 10 دقیقه که عدسی به خوبی لعاب انداخت، آن را در ظرف می کشیم و همراه با نان و سبزی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این عدسی خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: عدسی , طرز تهیه عدسی , آموزش آشپزی , طرز تهیه عدسی خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 23 مرداد 1398
.

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز

کوکوی لوبیا سبز، طرز تهیه و پخت کوکوی لوبیا سبز خوشمزه و مجلسی مخصوص با گوشت چرخ کرده و تخم مرغ در خانه ، koo-koo-loobia-sabz
دستور تهیه کوکوی لوبیا سبز خانگی خوشمزه و مخصوص

کوکوی لوبیا سبز از کوکوهای خوشمزه و پرطرفداری است و طعم متفاوتی با کوکوهای دیگر دارد و یک نوع غذای گیاهی و مقوی محسوب می شود. کوکوی لوبیا سبز به راحتی قابل تهیه و پخت است و برخی از افراد آن را با سیب زمینی و برخی دیگر به صورت رژیمی درست می کنند.

همانطور که می دانید کوکوها انواع مختلفی دارد که هم به عنوان میان وعده سرو می شود و هم می توان برای یک وعده غذای سبک آن را درست کرد. از جمله کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی و کوکوی پیاز.

به هر حال اگر با طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی جدید بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این کوکوی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم کوکوی لوبیا سبز 4 تا 5 نفر
لوبیا سبز  نیم کیلو
گوشت چرخ کرده  ۲۰۰ گرم
پیاز  1 عدد
تخم مرغ  ۴ عدد
آرد  ۳ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان دلخواه
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
گردو خرد شده  نصف فنجان
مراحل تهیه و پخت کوکو لوبیا سبز

1. برای پخت کوکو، ابتدا لوبیاها را خیلی ریز خرد می کنیم و با مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. بعد از پخته شدن لوبیا، آن را آبکش می کنیم تا آبشان کامل خشک شود.

2. سپس پیاز را رنده می کنیم و همراه با گوشت چرخ کرده در یک تابه با مقدار کمی روغن تفت می دهیم. مقداری، نمک زردچوبه و فلفل هم می ریزیم. بعد از تفت دان پیاز و گوشت، لوبیای آبکش شده را هم به تابه می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

3. در یک کاسه تخم مرغ ها را می شکنیم و با زعفران دم کرده و گردو مخلوط می کنیم. آرد را هم به تخم مرغ اضافه می کنیم و به آرامی با همزن دستی می زنیم تا مواد یکدست شود. حالا مخلوط تخم مرغ و آرد را با مواد لوبیا و گوشت مخلوط می کنیم.

4. در انتها در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و داغ می کنیم. سپس به آرامی مواد کوکو را داخل تابه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. شعله را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا کوکو با حرارت ملایم پخته شود.

5. وقتی یک طرف کوکوها سرخ شد، آن را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و برمی گردانیم تا طرف دیگر کوکوها هم سرخ شود. بعد از پخته شدن کوکوها، آن را در ظرف سرو می کشیم و با گوجه و خیارشور تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکوی لوبیا سبز خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کوکو , کوکو لوبیا سبز , طرز تهیه کوکو لوبیا سبز , دستور پخت کوکو لوبیا سبز , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 18 مرداد 1398
.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی

اسموتی توت فرنگی ، طرز تهیه و درست کردن اسموتی توت فرنگی خوشمزه و مجلسی در منزل ، esmoti-toot-farangi
دستور تهیه اسموتی توت فرنگی خانگی با موز و ماست و بستنی وانیلی

اسموتی توت فرنگی یکی دیگر از انواع اسموتی های خوشمزه و پرفروش در فصل تابستان می باشد و طرز تهیه آن بسیار ساده است. اسموتی ها یک نوع نوشیدنی خانگی خنک و  پوره مانند است و شما می توانید بافت میوه ها را در این نوشیدنی با چشم ببینید.

خیلی از افراد اسموتی توت فرنگی را بدون شیر و با ماست خامه ای درست می کنند. اما من پیشنهاد می کنم حتما طعم و مزه اسموتی توت فرنگی را با شیر و بستنی وانیلی و موز امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه اسموتی توت فرنگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم اسموتی توت فرنگی را آماده کرده ایم تا شما به راحتی می توانید این اسموتی خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم
توت فرنگی خرد شده 10 تا 15 عدد
موز 2 عدد متوسط
بستنی وانیلی 1 لیوان
عسل یا شکر 1 قاشق غذاخوری
شیر به میزان لازم
مراحل تهیه اسموتی توت فرنگی

1. برای درست کردن این اسموتی خوشمزه سر توت فرنگی ها را می گیریم و به صورت حلقه ای از وسط برش می زنیم. پوست موزها را هم جدا می کنیم و آن ها را هم به صورت حلقه ای برش می زنیم.

2. حالا بر روی توت فرنگی و موزهای خردشده عسل یا مقداری شکر می ریزیم و داخل ظرف دربسته در فریزر می گذاریم و صبر می کنیم تا به طور کامل یخ بزنند. توجه کنید میزان عسل یا شکر اختیاری است. حتی می توانید این اسموتی را به صورت طبیعی و بدون شکر درست کنید.

3. بعد از یخ زدن کامل توت فرنگی و موزهای خرد شده، آن ها را از فریزر خارج می کنیم و به همراه بستنی وانیلی داخل مخلوط کن می ریزیم و خوب میکس می کنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.

4. بعد از میکس کردن، به اندازه دلخواه شیر اضافه می کنیم و اسموتی را رقیق می کنیم. حالا اسموتی آماده شده را داخل لیوان های سرو می ریزیم و با توت فرنگی و موز تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این اسموتی توت فرنگی خوشمزه با موز لذت ببرید.

نکات درست کردن اسموتی توت فرنگی
اضافه کردن ماست

توجه کنید در صورت تمایل به جای بستنی وانیلی می توانید از ماست خامه ای و یا حتی خامه استفاده کنید.

اسموتی توت فرنگی رژیمی

در صورتی که می خواهید این اسموتی را به صورت رژیمی درست کنید، می توانید بستنی را حذف کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه اسموتی توت فرنگی , اسموتی توت فرنگی , طرز تهیه اسموتی , طرز تهیه نوشیدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 18 مرداد 1398
.

تعبیر خواب هندوانه

تعبیر خواب هندوانه ، تعبیر خوردن هندوانه شیرین، هندوانه نسیده و هندوانه گندبده در خواب چیست؟، tabir khab hendevaneh
دیدن هندوانه در خواب برای دختر و پسر چه معنایی دارد؟

دیدن و خوردن هندوانه قرمز بزرگ رسیده و شیرین، دیدن هندوانه نرسیده نارس و شکستن هندوانه گندیده، خریدن هندوانه شب یلدا و هدیه دادن هندوانه، کاشتن و پرورش دادن انواع هندوانه قرمز و زرد و ... از نمونه خواب های متدوال ما در رابطه با خواب هندوانه می تواند باشد.

در حالت کلی دیدن انواع هندوانه در خواب تعابیر مختلفی می تواند داشته باشد. برای مثال معبرین دیدن هندوانه شیرین در خواب را خوب می دانند و برعکس. البته ناگفته نماند معبرین اسلامی دیدن هندوانه در خواب را نشانه بیماری می دانند.

به هر حال اگر شما هم خواب هندوانه دیده اید و به دنبال تعبیر خواب خود هستید، ما در این مقاله بارونک، کامل ترین تعبیر خواب هندوانه را از دید معبرین بزرگ نظیر امام جعفر صادق (ع) و یوسف نبی آماده کرده ایم و شما در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب خود را مشاهده کنید.


تعبیر دیدن هندوانه در خواب

یوسف نبی : اگر خواب هندوانه دیده اید، تعبیر این خواب نشانه بیماری است.

آنلی بیتون : دیدن خواب هندوانه در خواب نشانه این است که سلامتی شما به خطر خواهد افتاد و بیمار خواهید شد و دست به اقدامات ناموفق خواهید زد.

کتاب سرزمین رویاها نوشته شده است :

دیدن هندوانه در خواب نشانه نتایج بسیار عالی در کسب و کار شما خواهد بود.

دیدن هندوانه در خواب برای بیماران نشانه این است که آن ها بهبود خواهند یافت و سلامتی خود را بدست خواهند آورد.


تعبیر خواب دادن هندوانه به بچه ها

اگر خواب ببینید که به بچه ها هندوانه می دهید، تعبیر این خواب نشانه خوشبختی است.


تعبیر خوردن هندوانه در خواب

به گفته آنلی بیتون خوردن هندوانه در خواب نشانه کاری شتاب زده می باشد و آن کار شما را بسیار نگران خواهد کرد.

و اگر خواب ببینید که هندوانه خورده اید، بدانید به زودی مرتکب اشتباهی خواهید شد.

کتاب سرزمین رویاها : دیدن خوردن هندوانه در خواب نشانه بی اثر شدن امیدهای شما خواهد بود.


تعبیر خواب هندوانه شیرین

به گفته منوچهر مطیعی تعبیر دیدن هندوانه در خواب بسیار خوب است به خصوص اگر آن هندوانه رسیده و قرمز باشد و شما از خوردن آن احساس لذت بکنید.

هندونه شیرین و رسیده در خواب نشان می دهد که شما نتیجه تمام تلاش های خود را خواهید دید و درآمد شما به زودی افزایش زیادی خواهد داشت و بخت و اقبال با شما همراه خواهد شد.


تعبیر خواب هندوانه گندیده

دیدن هندوانه خراب و گندیده در خواب به شما هشدار می دهد که مشکلی در زندگی شما پیش خواهد آمد و یا اینکه دچار بیماری خواهید شد.


تعبیر خواب خریدن هندوانه

اگر خواب ببینید هندوانه می خرید، تعبیرش نشانه پول و شانس می باشد.

معبر دیگری می گوید : اگر خواب ببینید که در بازار یا میوه فروشی به دنبال خرید و انتخاب هندوانه شیرین هستید، این خواب نشانه است که شما به زودی با شتاب زدگی تصمیمی غیر عاقلانه و بدون اینکه همه جزئیات را در نظر بگیرید خواهید گرفت.


تعبیر خواب هندوانه نرسیده

به گفته معبرین غربی دیدن هندوانه نارس در خواب نماد و بیانگر چیزی خطرناک یا ناخوشایند برای شما است.

اما معبر دیگری بنام آنلی بیتون معتقد است دیدن هندوانه در حال رشد در خواب نشانه این است که مشکلات و گرفتاری های فعلی نتایج مساعدی به دنبال خواهد داشت.


تعبیر خواب کاشتن و پرورش دادن هندوانه

اگر خواب پرورش هندوانه ببینید، نشانه این است که یک فرد ناشناسی به شما هدیه ای خواهد داد.


تعبیر خواب تخمه هندوانه

دیدن تخمه های هندوانه در خواب نشانه است که به زودی به شما خبری می رسد و شما از طریق آن خبر به خیر و برکت خواهید رسید.


تعبیر خواب هندوانه بزرگ دانه دار

اگر در خواب هندوانه بزرگی دیدید که دانه های بسیار زیادی داشت، نماد بخت و اقبال شما است و اگر باردار بودید، نشان از تولد های زیاد و دوقلو بودن خبر می دهد.


تعبیر خواب برش دادن هندوانه

اگر خواب بریدن و برش دادن هندوانه دیدید، بدانید این خواب نشان از نارضایی شما در رابطه جنسی است.

همچنین معبر دیگری می گوید : اگر می خواهید کار جدیدی راه بیندازید یا اینکه ایده ای را امتحان کنید، بدانید نتایج خوبی بدست خواهید آورد.


تعبیر خواب دیدن مزرعه هندوانه

دیدن مزرعه هندوانه در خواب نشان از بخت و اقبال عالی می باشد و بدانید به زودی خوشبختی غیر منتظره ای نصیب شما خواهد شد.

البته برای این کار باید در زندگی واقعی خود با قدرت تمام تلاش کنید و از نیروی ذهنی خود کمک بگیرید تا به این خوشبختی برسید.



:: برچسب‌ها: تعبیر خواب هندوانه , تعبیر دیدن هندوانه در خواب , تعبیر خواب,هندوانه ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : جمعه 18 مرداد 1398
.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با کالباس

سالاد سیب زمینی با کالباس ، طرز تهیه و درست کردن سالاد سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با کالباس در منزل
دستور تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه با کالباس در خانه

سالاد سیب زمینی با کالباس و پیازچه یکی دیگر از انواع سالاد های سیب زمینی می باشد که به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید. مواد اصلی این سالاد خوشمزه، سیب زمینی، کالباس، خیارشور، پیازچه و سس مخصوص می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد سیب زمینی با کالباس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سالاد سیب زمینی را با کالباس آماده کرده ایم که شما با این آموزش سریع آشپزی، به تنهایی می توانید این سالاد خوشمزه و مجلسی را در منزل درست کنید.

مواد لازم سالاد سیب زمینی و کالباس
سیب زمینی 250 گرم
کالباس 250 گرم
گردو 50 گرم
روغن سالاد 2 قاشق غذاخوری
خیارشور 100 گرم
پیازچه 100 گرم
سس مایونز 50 گرم
خامه 50 گرم
سرکه 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو یک قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق غذاخوری
پودر فلفل سفید یک قاشق مرباخوری
مراحل تهیه سالاد سیب زمینی با کالباس

1. برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا سیب زمینی را پس از شستن بدون اینکه پوست آن ها را بگیریم، به صورت اسلایس های درشت خرد می کنیم و با مقداری نمک در یک قابلمه می پزیم. پس از پخت به سیب زمینی ها شوک آب سرد می دهیم.

2. کالباس و خیارشور را به صورت حبه قندی خرد می کنیم. پیازچه را هم به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و گردوها را به صورت ساطوری خرد می کنیم. حالا تمامی مواد سالاد را باهم مخلوط می کنیم.

3. هم اکنون باید سس مخصوص سالاد را آماده کنیم. برای این کار سس مایونز + خامه + آبلیمو + نمک + پودر فلفل + روغن سالاد را باهم مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا سس یکدست و یکنواختی داشته باشیم.

4. حالا سس را بر روی مواد سالاد می ریزیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا همه مواد به طور کامل با سس آغشته شوند. سپس سالاد را با استفاده از مواد دلخواه مانند پیازچه و گردو تزیین می کنیم و سپس سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد سیب زمینی خوشمزه با کالباس لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سالاد , سالاد سیب زمینی , طرز تهیه سالاد سیب زمینی با کالباس , سالاد سیب زمینی با کالباس , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 16 مرداد 1398
.

طرز تهیه فالوده

فالوده ، طرز تهیه و درست کردن فالوده خانگی و صنعنی خوشمزه و مجلسی در منزل ، faloodeh
دستور تهیه فالوده خوشمزه و مخصوص با رشته فالوده خانگی و آماده

فالوده شیرازی یکی از دسرهای خوشمزه و فوق العاده پرطرفدار به ویژه در فصل تابستان است. همانطور که از اسم فالوده شیرازی معلوم است، این دسر خوشمزه متعلق به شیراز است ولی به دلیل خوشمزه و خنک بودنش هم اکنون در همه جای ایران این دسر خوشمزه سرو می شود.

فالوده را می توان در انواع مختلف و در طعم های متفاوت هم درست کرد. از جمله فالوده کرمانی، فالوده یزدی، فالوده بستنی و فالوده با طعم های طالبی، سیب، آلبالو و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه فالوده شیرازی آشنایی ندارید، ما در این آموزش حرفه ای دسر بارونک، مواد لازم و طرز تهیه فالوده شیرازی را با به دو روش با رشته برنجی آماده و نشاسته آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده، به راحتی در منزل این فالوده شیرازی را درست کنید.

مواد لازم فالوده شیرازی
شکر 2/5 لیوان
آب  ۴ لیوان
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
رشته برنجی یا نشاسته به میزان لازم - 250 گرم
مراحل تهیه و درست کردن فالوده شیرازی

1. برای شروع، ابتدا در یک قابلمه کوچک شکر و آب را ترکیب می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر در آب حل شود. بعد از حل شدن شکر، حرارت را خاموش می کنیم و ۴ قاشق گلاب اضافه می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا سرد شود.

2. پس از اینکه شربت به طور کامل خنک شد، آن را در ظرف فلزی می ریزیم و به مدت 4 ساعت در فریزر می گذاریم تا یخی و بسته شود.

3. در ادامه، در یک قابلمه آب را جوش می آوریم و رشته ها را بعد از نصف کردن در آب جوش می ریزیم و 10 دقیقه صبر می کنیم تا رشته ها نرم شوند. (رشته برنجی را می توانید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید)

4. بعد از 10 دقیقه رشته های نرم شده را با آب سرد آبکشی می کنیم و به شربت اضافه می کنیم و به صورت خنک سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این فالوده شیرازی خوشمزه و خنک لذت ببرید.

نکات درست کردن فالوده

طرز تهیه رشته فالوده با نشاسته

1. در روش سنتی برای درست کردن رشته فالوده از نشاسته استفاده می شود. برای این منظور 250 گرم نشاسته را به همراه 2 لیوان آب در یک قابلمه روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب اضافی تبخیر شده و نشاسته کشدار و غلیظ شود.

2. پس از اینکه نشاسته حالت کشی پیدا کرد، سریع حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و نشاسته را داخل یک آبکش با سوراخ های ریز می ریزیم و فشار می دهیم تا به صورت رشته های نازک از آبکش خارج شود. (آبکش مخلوط نشاسته را می توانید از بیرون تهیه کنید)

3. توجه کنید باید زیر آبکش یک قابلمه با آب خنک و یخ قرار دهیم تا رشته ها پس از خارج شدن از آبکش، داخل این قابلمه ریخته شوند. همچنین باید با دست رشته های داخل قابلمه را زیر و رو کنیم تا در اثر سرمای آب یخ، فرم بگیرند.

4. حالا رشته های ما آماده شده را به وسیله آبکش جدا می کنیم و به شربت اضافه می کنیم و سرو می کنیم.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه فالوده , فالوده شیرازی , طرز تهیه فالوده شیرازی خوشمزه , دستور تهیه فالوده شیرازی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 8 مرداد 1398
.

طرز تهیه اسموتی هندوانه

اسموتی هندوانه ، طرز تهیه و درست کردن اسمونی هندوانه خانگی خوشمزه به روش بازاری با انواع میوه ها
دستور تهیه اسموتی هندوانه با موز، بستنی، تون فرنگی، لیمو و نعنا

اسموتی هندوانه یک نوع نوشیدنی خوشمزه و خنک و پوره مانند است و فروش این نوع نوشیدنی در فصل تابستان بسیار رایج است. همان طور که می دانید در اسموتی بافت میوه ها از بین نمی رود و شما می توانید اسموتی ها را با ترکیب انواع میوه های فصل درست کنید.

برای مثال شما می توانید اسموتی هندوانه را با ترکیب سایر میوه ها درست کنید. برای مثال اسموتی هندوانه با موز، اسموتی هندوانه با طالبی، اسموتی هندوانه با گیلاس، بستنی، توت فرنگی، پرتقال، لیمو، نعنا و ...

به هر حال اگر با طرز تهیه اسموتی هندوانه آشنایی ندارید، ما در این پست سایت آموزشی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم اسموتی هندوانه را آماده کرده ایم و شما با این آموزش سریع آشپزی بارونک، میتوانید اسموتی هندوانه خوشمزه و مجلسی درست کنید.

 
مواد لازم اسموتی هندوانه
هندوانه 1 پیمانه
شکر یا عسل 1 تا 3 قاشق غذاخوری
لیمو یا چند برگ نعناع در صورت تمایل
یخ به میزان لازم
مراحل تهیه اسموتی هندوانه

برای درست کردن این اسموتی خوشمزه ابتدا هندوانه را داخل یخچال فریزر می گذاریم تا منجمد شوند. سپس تخم هندوانه ها را جدا می کنیم و هندوانه ها را داخل مخلوط کن می ریزیم. بهتر است از یک هندوانه شیرین و قرمز رنگ استفاده کنید.

سپس مقداری شکر یا عسل و در صورت تمایل مقداری آبلیموی تازه یا چند برگ نعنا را به همراه چند تکه یخ داخل مخلوط کن می ریزیم و به مدت 20 ثانیه مخلوط می کنیم.

سپس با یک قاشق مواد را داخل مخلوط کن هم می زنیم و مجددا 20 ثانیه دیگر مخلوط می کنیم تا ترکیب یکدست و یکنواختی داشته باشیم.

حالا اسموتی آماده شده را داخل لیوان های سرو می ریزیم و با یک برش هندوانه و یا توت فرنگی تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این اسموتی هندوانه خوشمزه لذت ببرید.

 
نکات درست کردن اسموتی هندوانه

اسموتی هندوانه و موز و بستنی

برای درست کردن این اسموتی از ترکیب 2 پیمانه هندوانه، یک عدد موز و سه چهارم پیمانه بستنی و چند برگ تازه نعناع استفاده کنید.

اسموتی هندوانه و توت فرنگی

برای درست این اسموتی از ترکیب یک پیمانه توت فرنگی، یک پیمانه هندوانه و یک تا سه قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه اسموتی , اسموتی هندوانه , طرز تهیه نوشیدنی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 8 مرداد 1398
.

طرز تهیه سس آلفردو

سس آلفردو ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن سس آلفردو خوشمزه و خانگی رستورانی در منزل ، sos alfredo
دستور تهیه سس آلفردو غلیظ خوشمزه و حرفه ای در خانه

سس آلفردو همانند سس بشامل یک نوع سس سفید ایتالیایی می باشد که بسیار خوشمزه و پرکاربرد می باشد و این سس امروزه بیشتر در تهیه انواع پاستا و در مواد خیلی کم برای انواع غذاهای گوشتی و غیر گوشتی و پیتزا استفاده می شود. برای مثال پاستا آلفردو و فتوچینی آلفردو از معروف ترین پاستاهای ایتالیایی می باشد که با این سس درست می شوند.

جالب است بدانید سس آلفردو برای اولین بار توسط یک سرآشپز ایتالیایی بنام آلفردو درست شد و برای همین این سس با نام این سرآشپز معروف شده است. مواد اصلی سس آلفردو خامه، کره، سیر و پنیر پارمزان می باشد. البته شما می توانید این سس خوشمزه را با آرد و قارچ هم درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سس آلفردو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی حرفه ای بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سس آلفردو را آماده کرده ایم تا شما به تنهایی بتوانید این سس خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سس آلفردو
خامه صبحانه 4 قاشق غذاخوری پر
کره 30 گرم
پنیر پارمزان 3 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده 1 قاشق مرباخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و درست کردن سس آلفردو

1. برای درست کردن این سس خوشمزه ابتدا جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و سیر را رنده می کنیم و کنار می گذاریم. برای شروع کره را داخل یک تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره دوب شود. توجه کنید به هیچ وجه نباید کره بسوزد.

2. بعد از اینکه کره ذوب شد، خامه را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا خامه به طور کامل با کره مخلوط شود. می توانید با هم زدن به این کار کمک کنید. توجه کنید به هیچ وجه نباید مخلوط بجوشد.

3. پس از اینکه مخلوط کره و خامه یکدست و یکنواخت شد، پنیر پارمزان رنده شده و سیر رنده شده را اضافه می کنیم و سس را به صورت مرتب هم می زنیم تا ته نگیرد و پنیر به طور کامل حل شود و مخلوط یکنواختی داشته باشیم.

4. در انتها جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و دوباره سس را هم می زنیم تا جعفری به طور کامل داخل سس مخلوط شود. سپس حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا سس خنک شود.

5. هم اکنون سس آلفردو ما آماده است و شما می توانید از این سس داخل انواع پاستا استفاده کنید. امیدواریم آموزش طرز تهیه سس آلفردو مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نکات درست کردن سس آلفردو

سس آلفردو با آرد

1. شما می توانید این سس خوشمزه را با آرد هم درست کنید. برای این کار باید به جای خامه از شیر ولرم استفاده کنید و 1 قاشق غذاخوری آرد هم به مواد لازم گفته شده اضافه کنید.

2. برای شروع پس از اینکه سیر را اضافه کردیم و به طور کامل در کره حل شد، آرد را اضافه می کنیم و به صورت مرتب با همزن مفتولی هم می زنیم تا آرد گلوله گلوله نشود.

3. سپس شیر را به تدریج و به آرامی اضافه می کنیم و سریع هم می زنیم تا هیچ گلوله آردی در سس باقی نماند. در این مرحله صبر می کنیم تا شیر بجوشد و زمانی که به غلظت فرنی رسید، پنیر پارمزان را اضافه می کنیم و بعد از هم زدن، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا سس خنک شود.



:: برچسب‌ها: سس آلفردو , طرز تهیه سس آلفردو , دستور تهیه سس آلفردو , آموزش آشپزی , طرز تهیه سس ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : سه شنبه 8 مرداد 1398
.

طرز تهیه کرم بروله شکلاتی

کرم بروله، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن کرم بروله شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل ، creme brulee
دستور تهیه کرم بروله شکلاتی و پنیری خوشمزه در منزل

کرم بروله همانند دسر رومانف نوعی دسر خوشمزه و پرطرفدار فرانسوی می باشد و روی آن از یک لایه شکر کراملی کرانچی پوشیده شده است. شما می توانید این دسر فرانسوی پرطرفدار و خوشمزه را در دو نوع ساده و شکلاتی درست کنید.

مواد اصلی کرم بروله شکلاتی، پنیر ماسکارپوبه، خامه صبحانه، شکر، شکلات و تخم مرغ می باشد و این مواد را شما به آسانی می توانید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم بروله آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه دسر های خوشمزه بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کرم بروله شکلاتی را آماده کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید کرم بروله خانگی خوشمزه همانند آشپزهای معروف درست کنید.

مواد لازم کرم بروله
پنیر ماسکارپونه  80 گرم
خامه صبحانه 80 گرم
شکر دانه ریز  1 قاشق سوپخوری خوری
شکلات  100 گرم
زرده تخم مرغ  2 عدد
وانیل یک چهار مقاشق چایخوری
شکر دانه ریز برای رویه  1 قاشق سوپخوری
مراحل تهیه و درست کردن کرم بروله شکلاتی

1. ابتدا در یک قابلمه کوچک، پنیر خامه ای، خامه و شکر را مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. با همزن دستی هم می زنیم تا نرم و یکدست شود. مراقب باشید به هیچ وجه نباید بجوشد.

2. پس از اینکه یکدست شد، آن را از روی حرارت بر می داریم و شکلات خرد شده را اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا ذوب و یکدست شود.

3. سپس 2 عدد زرده تخم مرغ و مقدار وانیل گفته شده را اضافه می کنیم و بعد همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. هم اکنون مواد کرم بروله ما آماده پخت است.

4. برای این کار قالب های خود را با مواد کرم بروله پر می کنیم و بعد قالب ها را داخل یک سینی با دیواره بلند می گذاریم. سپس داخل سینی را با آب جوش پر می کنیم تا نصف قالب ها داخل آب جوش بماند.

5. حالا سینی را داخل فر گرم شده با دمای 170 درجه می گذاریم و به مدت 25 دقیقه صبر می کنیم تا کرم بروله شکلاتی ما به طور کامل بپزد. (برای گرم کردن قر آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

6. بعد از 25 دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم و ابتدا صبر می کنیم تا در دمای محیط کمی خنک شود. سپس آن را به مدت 4 ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم تا کاملا خنک شود و به اصطلاح خودش را بگیرد.

7. بعد از 4 ساعت قالب های حاوی کرم بروله را از یخچال خارج می کنیم و روی هر کدام از کرم بروله ها، یک قاشق غذاخوری شکر می ریزیم و با دستگاه تورچ شکر یا فندک، شکرها را ذوب و کاراملی می کنیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر کرم بروله شکلاتی خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن کرم بروله شکلاتی

نوع شکلات

توجه کنید برای کرم بروله شما می توانید از انواع شکلات سفید، تلخ، شیری، میوه ای و ... استفاده کنید. برای شکلات تلخ بهتر است از دو برابر مقدار شکر گفته شده استفاده کنید.

نوع شکر

برای کرم بروله بهتر است از شکر دانه ریز استفاده کنید. در صورتی که شکر شما دانه درشت می باشد، بهتر است قبل از استفاده یک دور آن را آسیاب کنید تا ریز شود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کرم بروله , کرم بروله , طرز تهیه کرم , آموزش آشپزی , طرز تهیه دسر ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 7 مرداد 1398
.

طرز تهیه موهیتو

موهیتو ، طرز تهیه و دستور پخت موهیتو خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، mohito
دستور تهیه موهیتوی خیار و نعنا و لیمو در منزل

موهیتو خیار و نعنا یک نوع نوشیدنی خنک و خوشمزه است که در روزهای گرم تابستانی بسیار لذت بخش است. موهیتو به راحتی در منزل قابل تهیه است و می توان آن را در طعم های مختلف درست کرد. از جمله موهیتو هلو، موهیتو توت فرنگی، موهیتو خیار و ریحان و انواع فراوان دیگر.

در این موهیتو ترکیب خیار، نعنا و ریحان فوق العاده خوشمزه و خوش عطر است و خیلی سریع تشنگی و عطش را رفع می کند.

به هر حال اگر با طرز تهیه موهیتوی خیار آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه موهیتو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی در منزل این موهیتوی خوشمزه را به صورت خانگی و مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم موهیتو خیار و نعنا
آب  1 لیوان
شکر  نصف لیوان
برگ نعنای تازه 1 مشت
خیار  2 عدد
لیموی سبز و تازه  3 عدد
آب سرد یا گازدار  1 لیوان
مراحل تهیه موهیتو خیار و نعنا

1. برای درست کردن موهیتو، درابتدا یک لیوان آب را به همراه شکر مخلوط کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم تا شکر به خوبی در آب حل شود. مخلوط را حدود پنج دقیقه می جوشانیم تا شربت قوام بیاید. وقتی کمی غلیظ شد، حرارت را خاموش می کنیم تا خنک شود.

2. سپس خیار خرد شده، نعنای شسته شده و شربت خنک شده را درون مخلوط کن می ریزیم. لیموها را هم نصف کرده و با پوست داخل مخلوط کن می ریزیم.

3. در انتها هم یک لیوان آب سرد یا آب گازدار به مواد اضافه می کنیم و خوب میکس می کنیم تا مواد به خوبی پوره شود.

4. بعد از میکس کردن، شربت موهیتو را از صافی رد می کنیم و به همراه مقداری یخ داخل لیوان می ریزیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این موهیتوی خیار خوشمزه و خنک لذت ببرید.

نکات درست کردن موهیتوی خیار و نعنا

اگر لیمو تازه و پوستش نازک باشد، شربت تلخ نمی شود، ولی اگر احساس می کنید لیموها تلخ هستند، پوست آنها را جدا کنید.

بعد از میکس کردن در صورت تمایل می توانید از صافی رد نکنید و همراه با پوره های مواد سرو کنید که خوشمزه تر می شود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه نوشیدنی , طرز تهیه موهیتو , موهیتو ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 7 مرداد 1398
.
صندلی تاشو ، خرید ارزان و اینترنتی صندلی تاشو مسافرتی کوچک و مقاوم برای مسافرت ها، sandali tasho
خرید اینترنتی صندلی تاشو مسافرتی sakata

صندلی های تاشو مسافرتی یکی از بهترین اختراعات بشر برای کسانی است که عاشق سفر و ماهیگیری و ... هستند. همان طور که می دانید خیلی از ما به هنگام مسافرت با مشکل کمبود جا در صندوق عقب خودروی خود دست و پنجه نرم می کنیم و برای همین نمیتوانیم خیلی از وسایل راحتی و حتی ضروری خود را با خود همراه ببریم.

یکی از این وسایل صندلی راحتی می باشد. برای همین مخترعین به فکر ساخت نوع صندلی با قابلیت تاشو افتادند که این صندلی به دلیل تاشو بودن حجم زیادی در صندوق عقب خودرو شما نخواهد گرفت و شما می توانید در مسافرت ها، پیک نیک ها، پیاده روی ها و حتی ماهیگیری این صندلی فوق العاده راحت و مقاوم و سبک را با خود ببرید.

صندلی تاشو پارچه ای مقاوم

توضیحات بیشتر درباره صندلی sakata

این صندلی با طرح و رنگ زیبا و مقاوت بسیار بالا و با پارچه ضخیم ساخته شده است و دارای کیف مخصوص می باشد که پس از تا شدن می توانید آن را در کیف مخصوص قرار بدهید.

این صندلی از نوعی آلومینیوم با آلیاژ سبک و بسیار مقاوم ساخته شده است و برای همین به دلیل اینکه وزن خیلی کمی دارد و شما می توانید آن را در پیاده روی ها، همراه خود ببرید.

این صندلی مسافرتی تاشو بهترین پیشنهاد و بهترین هدیه برای کسانی است که دوست دارند در زمان سفر و مسافرت ها کنار آتش و یا دریا بشینند و از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

صندلی تاشو شیک و زیبا

ویژگی های اصلی صندلی تاشو sakata

  • فوق العاده سبک و قابل حمل
  • جنس پایه ها از آلیاژ سبک آلومینیوم
  • پایه های مقاومو تاشو بصورت عمودی و چرخشی
  • پارچه ی ضخیم صندلی و دارای کیف حمل
  • دارای پدهای ضد لغزش در کف پایه ها

خرید اینترنتی صندلی تاشو مقاوم و زیبا و راحتی

راهنمای خرید صندلی تاشو

برای خرید و سفارش اینترنتی صندلی تاشو sakata لطفا ابتدا بر روی خرید محصول کلیک کنید و فرم خرید را با دقت پر کنید. سپس سفارش خود را درب مزنل تحویل گرفته و وجهشو پرداخت نمایید.



:: برچسب‌ها: صندلی تاشو , خرید صندلی تاشو , صندلی تاشو مسافرتی , خرید اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : دو شنبه 7 مرداد 1398
.

طرز تهیه سوپ ذرت

سوپ ذرت ، طرز تهیه و پخت سوپ ذرت خوشمزه و مجلسی در منزل ، soup zorrat
دستور تهیه سوپ ذرت خوشمزه با آب مرغ و بدون شیر در خانه

سوپ ذرت جزو سوپ های خوشمزه و لذیذی است هم خیلی سریع آماده می شود و هم بسیار پرطرفدار است. سوپ ذرت چون با شیر و ذرت درست می شود یک غذای بسیار مقوی است، مخصوصا برای کودکان.

سوپ ها نوعی پیش غذا محسوب می شوند که به دو روش درست می شوند: سوب سفید که با شیر درست می شود و سوپ قرمز که از رب استفاده می شود. از انواع سوپ ها می توان به سوپ سیب زمینی، سوپ گندم، سوپ سبزیجات، سوپ ماهی و... اشاره کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ ذرت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی سایت آموزشی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سوپ ذرت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی این سوپ ذرت خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سوپ ذرت برای 4 نفر
سینه یا ران مرغ  1 عدد
آب مرغ  3 لیوان
ذرت پخته شده  ۱ لیوان
پیاز  2 عدد
شیر ۲ تا ۳ لیوان
آرد ذرت یا آرد سفید  ۳ قاشق غذاخوری
قارچ  ۶ عدد
هویج  ۱ عدد
جعفری خرد شده  ۳ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
فلفل  به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت سوپ ذرت

1. برای شروع ابتدا سینه یا ران مرغ را در یک قابلمه کوچک با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا نیم پز شود. یک عدد پیاز خرد شده و مقدارری نمک و زردچوبه هم به مرغ اضافه می کنیم.

2. بعد ازنیم پز شدن مرغ، آن را ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم. حدود ۲ یا ۳ لیوان از آب مرغ را هم برای ریختن به سوپ نگه می داریم.

3. سپس در یک قابلمه پیاز را نگینی خرد کرده و با مقداری روغن تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. قارچ ها را هم به شکل ورقه ای خرد می کنیم و به پیاز اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا سرخ شود. مقداری نمک و زرد چوبه هم می زنیم تا رنگ خوبی داشته باشد.

4. وقتی قارچ ها سرخ شد، آرد ذرت را اضافه کرده و تفت می دهیم و بعد هویج رنده شده، مرغ ریش ریش شده و آب مرغ را می ریزیم. درب قابلمه را می گذاریم تا کمی بجوشد و پخته شود.

5. بعد از پخته شدن مواد سوپ، شیر را به دمای محیط می رسانیم و به قابلمه سوپ می ریزیم و صبر می کنیم شیر حدود یک ربع الی نیم ساعت بجوشد. فقط درب قابلمه را نیمه می گذاریم تا شیر سر ریز نشود. در انتها ذرت پخته شده و جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم.

6. وقتی سوپ به خوبی جوشید و جا افتاد، حرارت را خاموش می کنیم. سوپ را در ظرف مناسب می کشیم و با جعفری خرد شده تزیین کرده و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ ذرت خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن سوپ ذرت

در صورت دلخواه و تمایل می توانید برای این سوپ از خامه هم استفاده کنید.همچنین اگر ذرت پخته شده در دسترس نبود، از کنسرو ذرت استفاده کنید. در صورت استفاده از کنسرو، آن را در دقایق آخر اضافه کنید تا ذرت ها له نشود.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ ذرت , سوپ ذرت , مواد لازم سوپ درت , سوپ ذرت خانگی , آموزش آشپزی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : شنبه 5 مرداد 1398
.

طرز تهیه کرم شکلاتی

کرم شکلاتی ، طرز تهیه و درست کردن کرم شکلات خوشمزه و مجلسی در منزل، creme chocolat
دستور تهیه کرم شکلات برای تزیین روی کیک و دسر در منزل

کرم شکلات یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار می باشد و همانند گاناش شکلاتی برای تزیین انواع کیک و شیرینی و دسر می باشد. همان طور که میدانید اکثر بچه ها عاشق شکلات هستند و شما می توانید با درست کردن این کرم شکلاتی خوشمزه و مخصوص کودک خود و یا هرکس دیگری که عاشق شکلات است، غافلگیر کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه دسر بارونک، دستور تهیه و مواد لازم کرم شکلاتی را آماده کرده ایم تا به راحتی در منزل بتوانید این کرم شکلات خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید و برای تزیین و وسط کیک و یا انواع دسر استفاده کنید.

 
مواد لازم کرم شکلاتی
پودر کاکائو نصف لیوان
پنیر ماسکارپونه یا خامه ای  220 گرم
کره  110 گرم
پودر شکر یا پودر قند  3 لیوان
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
اسانس وانیل نصف قاشق چایخوری
مراحل تهیه و درست کردن کرم شکلاتی

1. برای درست کردن این کرم شکلاتی خوشمزه، ابتدا کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود. سپس کره را به همراه پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه در یک کاسه می ریزیم و با همزن به مدت 3 دقیقه هم می زنیم تا نرم و یکدست شود.

2. سپس پودر کاکائو و شکر را به آرامی بر روی مخلوط کره و پنیر خامه ای الک می کنیم. بعد مقدار نمک گفته شده را هم اضافه می کنیم و این بار با همزن به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.

3. در آخرین مرحله اسانس وانیل را اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم. سپس بر روی کاسه نایلون می کشیم و آن را در یخچال استراحت می دهیم تا خوب سرد شود.

4. پس از اینکه کرم شکلاتی خنک شد، آن را از یخچال بیرون می آوریم و کمی هم می زنیم. سپس آن را استفاده می کنیم. امیدواریم آموزش طرز تهیه کرم شکلاتی مورد رضایت تان قرار گرفته باشد.

نکات درست کردن کرم شکلاتی

توجه کنید اگر این دسر را مطابق این آموزش گفته شده درست کنید، کرم شکلاتی شما عالی و خوشمزه خواهد بود و فرم پذیری بالایی خواهد داشت و به هیچ وجه شل نخواهد شد و شما می توانید آن را برای تزیین انواع شیرینی، دسر، کیک و ... استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه کرم شکلات , طرز تهیه کرم شکلاتی , کرم شکلات , کرم شکلاتی , طرز تهیه کرم ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 2 مرداد 1398
.

طرز تهیه خاگینه

خاگینه ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن خاگینه قالبی ساده و خوشمزه خانگی در منزل برای صبحانه ، khagine
دستور تهیه خاکیه خوشمزه با ماست و گردو مرحله به مرحله

خاگینه از جمله دسرهای قدیمی و سنتی است که هنوز هم جزو دسرهای معروف و پرطرفدار ایرانیان است. خاگینه همانند قیساوا نوعی پیش غذا یا عصرانه هم محسوب می شود که بسیار خوشمزه و مقوی است. همانطور که می دانید خاگینه از غذاهای معروف تبریز است که در ترکی به آن قیقاناخ می گویند.

خاگینه را می توان هم به شکل ساده درست کرد و هم به صورت قالبی و مغزدار که داخل آن گردو و پودر دارچین اضافه می کنند. هم چنین برخی افراد خاگینه را با شکر و برخی با شیره انگور درست می کنند که در هر دو صورت خوشمزه و عالی می شود.

به هرحال اگر با طرز تهیه خاگینه آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجله بارونک، مواد لازم و طرز تهیه خاگینه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده به راحتی این خاگینه مغزدار خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم برای خاگینه مغزدار
آرد  ۷ قاشق غذاخوری
ماست ‏ ۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ  ۴ عدد
وانیل نوک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر قاشق چای خوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
گردو خرد شده نصف پیمانه
پودر دارچین 1 قاشق چای خوری
پودر نارگیل یک قاشق
مواد لازم شربت خاگینه
آب ۱ لیوان
آبلیمو  یک قاشق چای خوری
شکر ۲ لیوان
زعفران دم کرده  1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و درست کردن خاگینه مغزدار

1. برای درست کردن این خاگینه خوشمزه، ابتدا در یک ظرف تخم مرغ، شکر، وانیل و بیکینگ پودر را خوب هم می زنیم تا کرم رنگ شود و بعد ماست را اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم.

2. بعد از مخلوط شدن مواد بالا، حالا کم کم آرد را به مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی یا برقی خوب هم می زنیم تا آرد به خوبی با مواد مخلوط شود و حالت خمیری شود.

3. حالا در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت می گذاریم. وقتی روغن داغ شد، نصف مواد خمیری را در تابه می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزد.

4. بعد از 10 دقیقه، برای مواد میانی خاگینه، گردوی خرد شده، پودر دارچین وپودر نارگیل را روی خاگینه می ریزیم و پنج دقیقه صبرمی کنیم.

5. بعد از پنج دقیقه، نصف دیگر خمیر خاگینه را روی گردوها می ریزیم و با پشت قاشق مواد را روی تمامی گردوها پخش می کنیم. به طوری که گردوها پیدا نباشد. وقتی که یک طرف خاگینه به خوبی سرخ شد، با کمک قاشق آن را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و برمی گردانیم تا طرف دیگر خاگینه هم سرخ و طلایی شود.

6. در این فاصله که خاگینه پخته می شود، شکر، آب، آبلیمو و کمی زعفران را در قابلمه کوچکی روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. بعد از 5 دقیقه جوشیدن، شربت را از روی حرارت بر می داریم و روی خاگینه می ریزیم. کمی که با خاگینه جوشید و جذب خاگینه شد، حرارت را خاموش می کنیم. فقط در آخر زیاد نجوشانید تا خاگینه شما سفت نشود.

7. خاگینه آماده شده را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خاگینه مغزدار خوشمزه لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه خاگینه , خاگینه , آموزش آشپزی , خاگینه خانگی خوشمزه ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : سایت مطالب جالب و زیبا
ت : چهار شنبه 2 مرداد 1398
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی